Ik ben erg zuinig op mijn spullen en wil graag dat alles netjes en heel blijft. Plaatje is de volgende, in de buurt waarin ik momenteel woon, heel bewust goedkoop, is het een groot feest op straat. De spiegels en velgen zijn gegarandeerd een keer weg. Ik heb daar geen zin.
Brengt wel met zich mee dat de M3 15 kilometer van mijn huis staat, prima hij staat veilig maar het is een stuk weg. Idee van de Panda is dat het een gaaf ding is, echt ik ben ervan overtuigd dat een ieder die instapt in zo'n ding het gewoon goed vind, en het een anonieme auto is die ik redelijk rustig voor de deur kan zetten.
Gaat een Panda vervelen? Ik denk het niet, moeilijk te zeggen. Ik ben niet iemand die veel vermogen nodig heeft. Met mijn golf 2 was ik sneller dan met de M3, in de meeste gevallen. Laatst een huurhok van de garage, ik geniet daarvan ook al is het maar 60 pk onder de voet, geeft mij veel voldoening om zo snel mogelijk van A naar B te komen.
Proefrit in de Panda was zoals gezegd gewoon prima, ik ben ervan overtuigd dat het op een boel punten een veel betere auto is dan de M3. De ///M is emotioneel op een aantal punten veel beter, denk aan 6k rpm van het zes in lijn orkest en uiteraard geeft de auto me nog steeds een goed gevoel als ik er naast sta of liever in zit. Alleen die afstand telkens staat me zwaar tegen.
Oplossing is redelijk eenvoudig zoals ik het nu zie, M3 lekker rijden in het weekend, afschrijven doet hij toch niet meer. Gebakje ernaast om meer van de M3 te kunnen genieten.
Ik ben me er zeer van bewust, wat Rob terecht opmerkt, dat het allemaal duur is. Echter nu kan het. M3 kost me de kop niet, gebakje kost me met wat pech wel wat, zeg 150 per maand. Afschrijving alleen van een Panda kost E 300 per maand. Heel rationeel is het gewoon klote om in NL een auto nieuw te kopen. Offerte laten maken, BPM geef je gewoon weg plus de 3500 per jaar afschrijven. De groeten daar werk ik niet voor.
Over een paar jaar moet er gewoon een knap huis staan en ga ik baby's maken.

Al met al ben ik financieel beter af met een oude M3 dan met een nieuwe panda, daarnaast verwacht dat ik ook meer van de M3 zal gaan genieten, prima dus. Mocht ik ongelijk hebben dan komt de Panda er echt nog wel.
Bedankt voor de adviezen, waardeer ik zeer!
N.