Fabrieks-testrijders

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fabian

Re: Fabrieks-testrijders

Bericht door Fabian » 13 mei 2010, 22:01

Bijzonder sympathieke man. Heb hem en zn vrouw (Gaby dacht ik) ooit leren kennen bij de allereerste 1e hulp cursus voor de Marshalls voor de Touristenfahrten. Hij wilde gewoon wat kennis opdoen, weten wat te doen als hij in TF onderweg was etc.

Heel leuk met hem gesproken, ik wist toen dus echt nog niet wie het was. Tot ik hem later een keer aan het testen zag met Nissan's, en vervolgens in de 24H meedeed. Heb hem toen de hand nog even geschud en mocht in de box een beetje rondkijken. Rijden kan hij absoluut!

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 mei 2010, 22:22

Hier zomaar een filmpje van hem op de Ring in de Skyline R34 GT-R van Shin Inoue. Die auto was de demo-auto van Pro-Spec, met echt alles er op en er aan inclusief Mine's Spec II motor:

Afbeelding

Film komt van een Duke DVD over de Skyline GT-R. Is ergens uit 2003 of 2004 als ik me niet vergis.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 13 mei 2010, 22:33

Deze is nog mooier:

Let op de PR-dame. Echt briljant :clap:
Trouwens grappig om te horen dat Dirk bijna letterlijk hetzelfde verhaaltje opdreunt als in de Skyline :D

Hielke

Bericht door Hielke » 13 mei 2010, 23:02

Voor welke fabriek Dirk bezig was weet ik niet maar hij heeft de machinekamer van die dame aardig onder stoom gebracht :lol:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 14 mei 2010, 09:20

Haha, it's a beautiful day, zei ze nog.
Ik kan me inderdaad zo voorstellen dat ze na deze rit regelrecht naar het hotel is gegaan om daarna de liftboy haar kamer in te sleuren om wat stoom af te blazen :hosanna:

Maar wat een rust en kalmte heeft Dirk in de auto tijdens z'n rondjes op de baan :clap: :clap: :clap:
Respect.

Jules1

Bericht door Jules1 » 17 mei 2010, 09:15

Leuk forum en topic !!

Ik werk zelf ook als testrijder, kan wel vertellen dat jullie beeld hierover erg eenzijdig is als je het tenminste hebt over het normale testwerk

Uren aan een stuk filerijden simuleren, op en terugschakelen, corrosietesten rijden, koetsstijfheid en sterkte ophanging testen op zeer slechte wegdekken en torsiebanen,........... is het merendeel van het werk
Het deel wat jullie voor ogen hebben is idd super maar komt eigenlijk heel weinig voor

Natuurlijk kan een testrijder boven gemiddeld auto rijden, krijgt hij regelmatig gevorderde rijopleidingen e.d. maar coureurs zijn het niet hoor, alles moet gereden worden volgens bepaalde testprocedures, alles is gelogd dus voor echt veel fun is er geen ruimte, er zijn natuurlijk ook leuke tests

Ik klaag iig niet, het is beter dan werken :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 17 mei 2010, 18:50

[x] Ongeschikt

Geintje, maar dat soort testwerk bedoelen wij inderdaad niet. Werk je op de RDW in Lelystad, of bij DAF of elders?

Rupie

Bericht door Rupie » 17 mei 2010, 21:10

Stéphane schreef:Hier zomaar een filmpje van hem op de Ring in de Skyline R34 GT-R van Shin Inoue. Die auto was de demo-auto van Pro-Spec, met echt alles er op en er aan inclusief Mine's Spec II motor:

Afbeelding

Film komt van een Duke DVD over de Skyline GT-R. Is ergens uit 2003 of 2004 als ik me niet vergis.
Geweldig het commentaar van de man in beide filmpjes.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 18 mei 2010, 07:46

Dennis van Donforce heeft dit ook bij Ford gedaan.
Later is hij het bij Toyota gaan doen..............

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 mei 2011, 13:34

Schop oude draadje.

Hier werd de naam van Hielke reeds vernoemt als potentiële testrijder 8)

Plaats reactie