Optie 1; oem BMW Z4M remschijven (idem als BMW CSL) + hoge temp remolie + stalen remleidingen + andere remblokken voor en achter.
Optie 2; Ofwel leg ik +/- 1.500euro meer neer en ga ik voor een voorste AP kit (= AP remklauw vooraan + AP remschijf vooraan + andere remolie + stalen remleidingen voor & achter + andere remblokken voor & achter). De voorste AP remkit is de eenige BBK die past zonder spoorverbreeders op een Z4M met oem 19” CSL velgen.
Nadeel van de AP set up is wel dat mijn oem BMW 18” winterset niet meer zal passen vooraan (eens bekijken of den M eigenlijk nog in de wintermaanden moet buiten komen). Het is ook een gok of de wagen met een AP kit nog effectief door de Belgische autokeuring zal geraken. Ik moet enkel nog een definitief antwoord krijgen of ik de AP remklauw zonder geel AP logo kan krijgen (ik wil de aanpassingen zo onopvallend mogelijk houden).
Mijn Z4M is geen dedicated track car (anders had ik wel de coupe gekocht ipv een roadster). Hij zal zowieso veel meer op de openbare weg zijn dan op circuit, maar ik heb hem ook gekocht met circuituitstapjes in het achterhoofd. Ik schat dat de Z4M in de zomerse maanden 1 a 2 keer per maand op circuit (trackdays + ringuitstapjes) zal komen. Dit zal dus een 10 tal keer per jaar zijn.
Que type remblokken zal de keuze zowieso gaan naar een combinatie van straat – circuit blok (Pagid RS421, Ferodo DS2500, EBC Yellow, enz). Ik heb al goede dingen gelezen over de Ferodo DS2500 (deze zitten ook standaard bij de AP kit) en het zal zoiets van type remblokken worden. Ja ik weet dat dit niet de topremblokken zijn voor circuitgebruik. Maar circuitblokken (Pagid geel, enz) piepen bij gebruik op de gewone openbare weg gewoon TE hard voor mij (in een cabrio is dit echt zeer irritant). En ik vind zo een type remblokken ook niet zo aangenaam bij gebruik op de openbare weg (minder remkracht als ze koud zijn).
The DS2500 is currently the best hybrid track/street pad on the market. It features the moderately high bite and solid fade resistance of a track pad, with the relatively low dust and noise levels of a street pad. When used as a street pad, it can produce some squeal on certain vehicle platforms. During aggressive driving the DS2500 is known for its flat torque curve, which means as temperatures go up, the response through the brake pedal remains consistent. If you drive aggressively on the street, do some canyon runs, autoX, and maybe some light track duty on street tires, the DS2500 is tough to beat.

Thanks for the input!