Ben het zat,
Ik gebruik de M5 zelden, zo nu en dan als we ergens naartoe gaan om een beetje te toeren mag hij van de oprit afkomen.
Vandaag een heerlijke dag om samen met zwangere vrouw en onze 2 jarige dochter eens een stukje door het Groene Hart te toeren.
Lekker rustig aan, de V8 roffelt met zijn standaard uitlaatdempers bescheiden zijn deuntje en de 3000 toeren zijn eigenlijk het maximale bereik voor vandaag.
Lekker door de polder op 80 km/u wegen met zo nu en dan een turbo-rotonde die we dan comfortabel nemen.
Met een M5 mag je blijkbaar niet de max. toegestane snelheid rijden? Iedere keer zitten ze boven op m'n bumper terwijl ik zo rond de 85 km/u toch netjes aan het doorrijden ben.
Bij die turbo-rotondes schieten ze je dan voorbij, piepende banden, rafelig bochtengedrag, geen richting aangeven, kosten wat het kost willen ze voor me komen om vervolgens zelf ook weer 80 km/u te gaan rijden.
Het begon met een zwarte Infinity FX35, mooi uitlaatgeluid overigens. Met dat slagschip vloog die over de drempels die onze rijbanen van elkaar scheiden. Eenmaal voor me trok die flink door en liet zich daarna terugvallen tot normale snelheden. Eigenlijk ging die onder de 80 km/u zitten, maar ach... afstand houden, we hebben toch geen haast.
Toen een blauwe WRX met enorm poeishhhhh geluid.
Vroaaammmmmm kwam die me voorbij zetten. Helaas moest hij wachten voor een tegenligger die 3/4e rond ging, ik kon echter achter die tegenligger langs doorrollen en comfortabel m'n weg vervolgen.
Daar kwam die weer, echter nu moest hij weer op mijn baan invoegen en wilde dat kosten wat het kost voor mij doen. Over het verdrijvingsvak spoot hij voor me langs, steentjes spatte over de wagen heen, de mafketel.
Bij Pijnacker stonden we bij het verkeerslicht naast hem. Keek eens naar binnen en zag mr. Wonderful geïrriteerd naar het verkeerslicht loeren. Ik kon het niet laten om een beetje gas te geven, helaas trapte hij daar niet in.
Licht op groen, ik knalde door de versnellingen heen, trapte boven op m'n rem, stapte uit, liep naar hem toe en schoot hem door z'n puistenkop. Moet je me maar niet afsnijden fokker.
M'n dames applaudisseerde.
Licht op groen, de WRX stoof weg en wij vervolgde ook weer onze weg met uitzicht op het mooie landschap.
Intussen een Saxo VTS in de spiegels. Blauwe stadslichtjes die brutaal naar een inhaal moment zochten. Die was er niet, maar eenmaal naast ons bij de verkeerslichten begon de Citrofiel met korte gasstootjes zijn potentieel te tonen. Lekker belangrijk, maar intuussen begon de aandacht van dat M5 embleem me wel de keel uit te hangen.
Hoogtepunt voor deze dag een één of ander V-tec ding die echt de gehele tijd mij probeerde uit te dagen. Intussen bij Breukelen de A2 op waar hij nog even achter me bleef hangen en toen vervolgens wegspoot. Ding ging wel debiel snel, misschien had ik het nog wel afgelegd ook?
Met andere auto's heb ik echt nooit van dit soort ervaringen meegemaakt. Begint me dan ook echt de keel uit te hangen, want negeren lukt bijna niet meer als ze je bijna het licht uit de ogen rijden.
Dit is zomaar een dag, heb er al diverse op dezelfde manier meegemaakt sinds ik deze auto heb, en verlang eigenlijk weer terug naar de 530i Touring.
Hoe ervaren jullie dat? Met een RS4, S8, M5, Z8, Exige, Z06, Viper, 911, R35 en weet ik al niet wat, moet het volgens mij nog veel erger zijn?
Zit er aan te denken om in ieder geval het embleem te verwijderen, al vraag ik me af of het dan minder zal worden?