Gereden Porsche Boxster RS60 Spyder 303pk

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Sperdy

Gereden Porsche Boxster RS60 Spyder 303pk

Bericht door Sperdy » 21 apr 2011, 20:08

Ah, daar heb je 'm weer, zullen ze bij PCR hebben gedacht. Die kale die naar onze Porsches kijkt, maar er nooit eentje koopt. Beleefd blijven, denken ze nagelbijtend, en met een gespeelde glimlach treed de sales mij tegemoet. Laat ze dat maar denken, denk ik dan weer.
He, bent u dat niet van die witte Spyder van vorig jaar? Ja, dat ben ik, nou en? nou en? :)
Nu we het over 'een Spyder' hebben, ik zie er daar eentje staan, niet? Met een vragende vinger beroerde ik haar (de RS60 bedoel ik) motorkap.
Jazeker, en als ik wilde kon ik direct een stukje sturen. Nou, 'was muss, dass muss' dus - als DGA was ik toch op acquisitiebezoek - had ik mooi de tijd om uitgebreid een potje te sturen over s'Heren wegen in een zilvergrijze Porsche Boxster Spyder RS60 303 pk met een afzichtelijk lelijk rood/roze interieur. Bordeelsloep optimaforma. "Mooi interieur zeg", zei ik toen ik de sleutel omdraaide. Ik zie u zo terug, schreeuwde de Porsche sales-man boven de sportpoef uit ...

Afbeelding

:df: En daar ging ik dan.

Eerste indruk:
De eerste meters, het is weer als vanouds. Wat een geweldig gevoel geven die Porsches je toch. Die auto's voelen gewoon als een soort van volmaakte eenheid. Echt, na 50 meter ken je de auto (althans, die indruk geeft de auto je) als je broekzak. De zit, de ride, de stoel, het zicht, het schakelen, alles is gewoon van een bijzondere klasse, die ik nog niet bij andere merken auto's ben tegengekomen. Ja, ik begin bijna te denken, Porsche maakt gewoon de beste stuurmansauto's voor Jantje-Lullo op de weg.

handbak
Die schakelt gewoon zeer precies, kort en volkomen trefzeker. De slagen zijn lekker kort en het spel met de koppeling is goed. Eigenlijk fenomenaal. Het begint afgezaagd te worden, maar ik wist niet auto's zo lekker konden schakelen. Het pookje ligt ook heerlijk op handhoogte en met flair - dat is de indruk - schakel je door de versnellingen heen. De degelijkheid ook waar alles mee gaat is superb.
Maar, en ja, ik heb een maar!! Dit is de vierde Boxster die ik rij, De eerste met een handbak. De handbak is goed, maar de verhoudingen zijn toch echt wat te lang tov. wat ik weet van de 7-speed PDK. Onderin blinkt de RS6 niet uit in kracht, en de lange verhoudingen van de handbak helpt je dan niet. Die PDK bakken zijn echt fenomenaal door zeker ook de korte verhoudingen. Kijk, deze RS60 heeft niet het koppel van mijn ACS1. Laatstgenoemde zet je zsm. in z'n 6 om vervolgens (vanf pakwek 1500rpm) iedereen het stof voor de ogen te rijden. Dat is met deze Spyder niet mogelijk. Het kan wel, maar hoog in de rev's blijven. De Porsche Boxster Spyder 320pk met PDK maakte qua blok en qua bak op dit punt een imposantere indruk. De vermogensafgifte is beter uitgesmeerd/evenwichtiger icm. met de PDK. Zelfs de 265pk gewone Boxster met PDK voelde sterker op dit punt tov. deze 303 pk sterke Spyder.

Vemogen
303 PK. Is gewoon genoeg. Top-end vermogen voel ik echt geen verschil met de de 320pk Boxster Spyder. Maar, ja weer een maar, de Boxster Spyder 320pk is beduidend alterter bij de lage revs, en maakt echt meer klappen. Maar goed, dat is in vergelijking. Voor de rest was het vermogen prima.

Onderstel en sturen:
Wederom: dit is van het hoogste niveau. Als je de auto hard door een bocht jaagt. Dan voel je dat de auto toch wel opzij wil stappen. Alles voelt zeer gecontrolleerd. De 320pk Spyder however, is op dit punt toch ook beter. De grens ligt gewoon beduidend verder. Deze Porsche had ook PSAM (of zo iets). Wat je daarvan merkte? Nou, in mijn beleving alleen een harder onderstel, voor de rest niets. Echt geen beter bochtengedrag. Maar goed, misschien voel ik dat niet goed.

Sound:
Deze had een sportpoef. Lekker geluid hoor. Bleren door een tunnel. Als je een Porsche koopt, wees dan zo kinderachtig als een kleine jongen, en koop die sportpoef erbij. Echt een waar feest. Kost geloof ik Euri 3,500? voor een kleppie open/dicht en een knoppie op het dashboard, niet? Ach, wat maakt het uit. Je poeplap staat toch wagenwijd open als je je centjes stukgooit tegen zo'n Duitser..

Conclusie:
Superbak, echt waar. Maar het is toch - hoe klein ook - een stapje terug tov. de nieuwste Spyder 320 pk. Anders gezegd, de nieuwste Spyder 320pk is op veel punten verbeterd. En de som van al die kleine verbeteringen maken tesamen toch wel een hele grote.
Dus verkoper, graag totziens, het was weer eens 'kijken, niet kopen'. Dat ligt aan Porsche, moeten ze maar iets maken waar ik tevreden over ben.
Ik keerde me om, en deed de deur dicht. Tot ziens, want ik ben nog niet klaar ... :nerd:

Mathieu

Re: Gereden Porsche Boxster RS60 Spyder 303pk

Bericht door Mathieu » 21 apr 2011, 20:19

:lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 21 apr 2011, 20:26

gave auto idd, ik vond hem geweldig rijden!!!

ik heb ook eens in zo'n RS60 spider gereden in deze kleur grijs + rood interieur. (ik vond het overigens wel mooi)

toen net nieuw :D

KoenM

Bericht door KoenM » 21 apr 2011, 20:41

Rood leer hoort bij de RS60 geloof ik..

Zou dan toch voor die 355 gaan :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 21 apr 2011, 21:15

Weer een heerlijk verslag Ferdi, alsof je erbij bent.

Het is wel duidelijk nu, je gaat voor de bijl! Is het nu niet dan volgende week of volgende maand wel. En je gaat er geen seconde spijt van hebben. Een 135i of 1M is een fijne machine, maar kan als sportieve rijbeleving lang niet aan de kwaliteiten van een Porsche tippen. Kan ook niet, de layout van de BMW is die van een auto uit het C segment, de Porsche is een raszuivere sportwagen.

Mijn keus? Een simpele instap Boxster in de juiste kleur. Misschien wel met PDK bak.

GTRene

Bericht door GTRene » 21 apr 2011, 22:30

leuk verslag Ferdi, wanneer test je de Cayman R ?
ben daar erg benieuwd naar.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 apr 2011, 00:02

Mooi verslag :thumbup:

De 987 zakt ook al redelijk in waarde. Voor minder dan 30K heb je "al" eentje. Als het je speeltje wordt naast de 135i Schnitzel, waarom niet gaan voor een mooie gebruikte?

HJ2

Bericht door HJ2 » 22 apr 2011, 08:19

Hulde aan deze nachtmerrie voor de verkoopslaven :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2011, 11:21

Hielke schreef:... Een simpele instap Boxster in de juiste kleur. Misschien wel met PDK bak.
Hier kan ik bijna niet omheen inderdaad. De vraag is nu, houd ik de 135i, en ga er gewoon 200K mee draaien (wat makkelijk kan met deze fenomenale kar) en zet een leuke Boxster er naast. Een 265pk/PDK in een leuke setup is inderdaad absoluut voldoende. Het voordeel van beide auto's is de betrouwbaarheid. Maar de 1M doet zeker nog steeds mee, maar dan komt ie Boxster er niet en dan ruil ik mijn 135i gewoon in (en betaal ietjes bij ... :( ). Blijft ook nog steeds een optie. Maar dat proefrijden in die Porsches is niet goed geweest, want je kunt er bijna niet meer omheen. Geweldige auto's, punt.

Hielke

Bericht door Hielke » 22 apr 2011, 11:36

Als je die Schnitzel ergens voor inruilt, dan eerst mij nog wel even laten sturen in die beamer he :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2011, 11:37

als je de ruimte en stalling hebt kun je een soort boxter erbij kopen, zou dan wel beter een speciale kopen waar al leuke DF verhogende goodies opzitten, scheelt klauwen geld zo 2de hands, der zijn er genoeg te koop.

of je gaat (wat makkelijk is en altijd DF bied, wellicht iets minder dan de Porsche) voor een 1M :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2011, 11:40

Hielke schreef:Als je die Schnitzel ergens voor inruilt, dan eerst mij nog wel even laten sturen in die beamer he :wink:
Ok!

Walter Dendunne
Auto: VW luchtgekoeld

Bericht door Walter Dendunne » 22 apr 2011, 13:18

GTRene schreef: .

of je gaat (wat makkelijk is en altijd DF bied, wellicht iets minder dan de Porsche) voor een M1 :df:
Zo, heb je bericht even 'gecorrigeerd' :lol:
Ik bedoel, als je dan een middenmotor porsche vergelijkt, moet je dat ook wel doen met een middenmotor van 'dat andere merk' :banaan:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2011, 14:13

:mrgreen:

persoonlijk zou ik geen Porsche Kapster euh Boxter kopen, eerder een Cayman R :df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 22 apr 2011, 14:23

Een Porsche Rock-star bedoel je toch zeker Rene? Gayman R? Nee, als ik een Porsche neem, dan vanzelfsprekend een 'open' variant. Bovendien heb ik dan iets nieuws .. :). BOvendien vind ik de Boxster 'open' een hele mooie Porsche. Jammergenoeg vind ik 'm gesloten minder mooi (dan vind ik de Spyder mooier).

Dit zou er eentje kunnen zijn: :df:
- Boxster Carrare Wit 255pk
- Spyder verlgen, ook zwart
- met een of ander sport-package (buitenlooks)
- Fully alcantara (binnenlooks)
- De hele PDK sjit met sportchrono
- knalpoef

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2011, 16:00

dat ziet er wel appetijtlijk uit :df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 apr 2011, 16:18

AF!

Tom

Bericht door Tom » 22 apr 2011, 16:29

Handtekening zetten en genieten!

Macboy

Bericht door Macboy » 23 apr 2011, 09:26

Heerlijk verslag :thumbup:
FerdiACS1 schreef:
Hielke schreef:Als je die Schnitzel ergens voor inruilt, dan eerst mij nog wel even laten sturen in die beamer he :wink:
Ok!
Als je dit doet hoef je niet meer te bellen Ferdi.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 apr 2011, 11:02

Laat ik het in ieders belang dan anders stellen.

Laat je, voordat je de Schnitzel aan Macboy verkoopt, mij eerst nog wel even sturen Ferdi?

Alvast bedankt :D

Joost

Bericht door Joost » 23 apr 2011, 11:51

Prijzen gaan aardig omlaag van de Boxster. Erg scherp volgens mij deze:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/4300 ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi ding zo op de foto's.

markk

Bericht door markk » 23 apr 2011, 20:38

Vandaag ook weer met m'n oldie (986 S) op stap geweest. Mooi weer en een Boxster tot je beschikking is altijd een goede dag :-)

Mark.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 23 apr 2011, 22:24

Hielke schreef:Laat ik het in ieders belang dan anders stellen.

Laat je, voordat je de Schnitzel aan Macboy verkoopt, mij eerst nog wel even sturen Ferdi?

Alvast bedankt :D
Lol@Hielke en Ilja.
Maar wil Ilja de ACS1 nog wel als ik 'm vertel dat jij Hielke de veroorzaker ben dat de ACS1 opeens niet meer op rubber rijdt, maar op aluminium? Daar heeft Ilja wel een punt...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 24 apr 2011, 10:57

Verkoper heeft eerst voor de TV gewerkt? :mrgreen:
Joost schreef:Prijzen gaan aardig omlaag van de Boxster. Erg scherp volgens mij deze:

http://auto.marktplaats.nl/porsche/4300 ... zwart.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 24 apr 2011, 11:06

Arthur schreef:Verkoper heeft eerst voor de TV gewerkt? :mrgreen:
Joost schreef:Prijzen gaan aardig omlaag van de Boxster. Erg scherp volgens mij deze:

nu je het zegt...
is dat niet die TV sportinstructeur die euh :whistle:

Plaats reactie