Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
ErikS

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door ErikS » 14 apr 2011, 20:40

Ik heb ook zin om weer circuit te gaan rijden.......

Eens een 318is opsnorren denk ik.... :hmmm:

Volgend jaar. Dat gaat m'n doel worden :banaan: :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 20:41

Als ik met die banden ga rijden en ze komen zo van de velg af als mijn HT10 blokken uit de remklauwen kwamen dan zijn ze door de mand gevallen, alleen ik heb helaas geen talent dus t zal niet gaan gebeuren vrees ik.

Wat ik wel vreemd vind, Steve rijdt al jaren met deze band en buiten de wang die je niet te erg moet mishandelen is hij er onwijs over te spreken voor de prijs/prestatie zoals het toen was.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 20:41

RVV schreef:
Hielke schreef:Trommel voor die bandentest naast Kevin ook een van de "goden" uit dan wordt de test geloofwaardiger en dan weten we ook direct waar Kevin in de DF circuit pikorde staat 8)

Hielke je zit nou te zeiken/zieken/lamzakken (streep door wat je het beste uitkomt).
Ik streep alles door, ik ben serieus. Een bewezen prestatie op een nederlands circuit is toch niet teveel gevraagd. Kans dat ie het uitstekend gaat doen is groot, maar ik wil het eerst graag even zien. Met een ons bekende rijder erbij heb je een mooie test binnen een geweldige test.

http://www.federaltire.com/en/html/pdet ... ne=5&ID=43" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de band die Federal als semi slick in de markt zet.

PD power

Bericht door PD power » 14 apr 2011, 20:45

Hielke, als ie goed is, bestel je dan een paar setjes voor dit seizoen?

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2011, 20:47

Haha met die evo puntu diesel belastingschraper kan je gewoon hele slechte b banden ondergooien, zelfs die slijten dan niet :mrgreen:

Hielke is overigens wel expert in banden aan gort rijden :roflol: :angel:

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 20:48

Knot schreef:Als ik met die banden ga rijden en ze komen zo van de velg af als mijn HT10 blokken uit de remklauwen kwamen dan zijn ze door de mand gevallen, alleen ik heb helaas geen talent dus t zal niet gaan gebeuren vrees ik.

Wat ik wel vreemd vind, Steve rijdt al jaren met deze band en buiten de wang die je niet te erg moet mishandelen is hij er onwijs over te spreken voor de prijs/prestatie zoals het toen was.
Maar wat is daar vreemd aan? De mensen die met die band gereden hebben zijn bijna allemaal positief gestemd over de rij-eigenschappen. Mijzelf incluis. Het gaat er nu om dat wel heel veel van die banden scheuren op het aanhechtingsvlak vertonen.

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 20:51

Waarom zou Federal de productie/samenstelling veranderen van een continuerend product?

We kunnen we lang en breed de discussie aan gaan wie er moet gaan testen maar belangrijker lijkt me de verschillen in productie van deze band vast te stellen om te kijken waar het fout is gegaan. Geef Steve eens een nieuwe set uit deze serie bijvoorbeeld.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 20:54

PD power schreef:Wel grappig, een aantal mensen vinden het bij voorbaat een band die je niet moet kopen, omdat ie gevaarlijk of te duur is, maar als ie voor niks getest mag worden, wordt om gevochten.......

.
Wie vecht er nou met wie om die test te mogen doen? Ik zie hier in dit topic niemand zichzelf aanprijzen. Nou ja, Luco misschien als ie met Cees Klapband wil gaan bellen :lol:

PD, ik ben zelfs wel bereid wat geld te sponsoren om een super test mogelijk te maken. Doe je dan ook mee?

Luco

Bericht door Luco » 14 apr 2011, 20:57

Knot schreef:Waarom zou Federal de productie/samenstelling veranderen van een continuerend product?

We kunnen we lang en breed de discussie aan gaan wie er moet gaan testen maar belangrijker lijkt me de verschillen in productie van deze band vast te stellen om te kijken waar het fout is gegaan. Geef Steve eens een nieuwe set uit deze serie bijvoorbeeld.
Knot, volgens mij is er niks mis met de band, maar als je als consument "maar wat doet" ipv je goed te laten informeren voordat je zoiets gaat gebruiken, dan kan het wel eens niet goed zijn wat je doet.
Maar het is natuurlijk het makkelijkste om dan niet naar jezelf te kijken maar naar een ander te wijzen.

Mezelf incluus, ik heb ook eerst drie dunlops aan stront gereden omdat ik er hetzelfde mee deed als de michelins, daarna cees gebeld en advies gevraagd en sindsdien geen band meer stuk gereden.

PD power

Bericht door PD power » 14 apr 2011, 21:01

Hielke schreef:
PD power schreef:Wel grappig, een aantal mensen vinden het bij voorbaat een band die je niet moet kopen, omdat ie gevaarlijk of te duur is, maar als ie voor niks getest mag worden, wordt om gevochten.......

.
Wie vecht er nou met wie om die test te mogen doen? Ik zie hier in dit topic niemand zichzelf aanprijzen. Nou ja, Luco misschien als ie met Cees Klapband wil gaan bellen :lol:

PD, ik ben zelfs wel bereid wat geld te sponsoren om een super test mogelijk te maken. Doe je dan ook mee?
Als ik ze wil hebben, koop ik ze gewoon Hielke, maar heb zeker interesse, daarnaast vind ik luco de enigste die in dit topic, zinnige technische gebruiks info geeft, zonder meteen een vooringenomen mening te hebben over deze banden.

Maar eerlijk gezegt kan ik je mening vaak wel waarderen Hielke, maar vind net als Rico, dat je nu gewoon aan het zeuren bent... :mrgreen:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 apr 2011, 21:43

Snipe schreef:
Hielke schreef:@Snipe, tijdens welke formule race was dat? Ik wil best wel aannemen dat ie het op een circuit tov de DF-ers die het al hebben laten zien (Andre, Laurens, Reind, Elmar) goed gaat doen. Maar ik wil het eerst wel graag even getoond krijgen.
Nee, was niet tijdens een formulerace. Hij reed op een circuit en scoorde de tweede tijd, wat dus sneller is dan de meeste formulerijders. Snelste tijd was wel van een formulerijder. Zegt verder ook niet zoveel, behalve dan dat hij echt wel een potje kan sturen.
In dat FIA-programma zitten overigens drie rallyrijders en negen formulerijders.

Afbeelding
Volgt hij wel de juiste lijn hier, ik zie bakken onderstuur :hmmm:

Of zou het aan de auto liggen :hmmm:

:roflol:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 apr 2011, 21:49

^ Hij wilde de banden testen 8)

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 14 apr 2011, 22:06

Aah ok :mrgreen:

Sorry voor de offtopic, maar leek me leuk om even een grapje tussendoor te maken :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 22:51

Hielke die DF pikorde waar jij zo graag aan refereert zit voornamelijk tussen jouw oren. Je denkt toch niet serieus dat ik Kevin ook maar één nano seconde ga lastig vallen met een of andere ongelovige Thomas die het allemaal wel even graag wil zien of Kevin wel net zo goed is als een paar bekende DF'ers die ook goed kunnen rijden? Hou toch op zeg. Als je weer eens "lullen langs de linaal wil leggen", dan staat het je vrij om daar een topic voor te openen, maar trek niet mijn intenties in twijfel dat ik hier geen zuiver verhaal wil neer zetten. Want voor jou is het misshien een leuk forumspelletje waar je achter het toetsenbord alles kwijt kan, wat je denkt kwijt te moeten. Maar zo zie ik het nou even net niet.

Voor wat betreft die band in de link hieronder, dat is een hele nieuwe band van Federal. Die is net dit jaar uitgekomen en nog niet vermarkt in de Benelux. Deze band is boven de 595 RS-R gepositioneerd. En wordt nog actiever als trackband gepromoot door Federal. Ik gok dat die band nog wel even beter zal zijn dan de 595 RS-R, maar hij zal ook wel een stuk duurder zijn. Tevens is die nieuwe band niet meer geschikt voor straatgebruik heb ik me laten vertellen, wat nou juist weer een voordeel is van de 595 RS-R band. Maar dat maakt voorlopig allemaal niet zoveel uit. Die band is hier niet leverbaar dus onderwerp van de discussie maken is zinloos.

Dit zegt Federal zelf over de 595 RS-R (zelfde site)
Extreme Performance
Proven on the circuit, the 595RS-R is highly acclaimed and much demanded for drifting, sprinting and track-day applications. The sleek design and ultra high performance of the 595RS-R makes it the number one choice for those requiring a motorsport tire but with the assured standards of a street legal tire.

Features

Hielke schreef:
RVV schreef:
Hielke schreef:Trommel voor die bandentest naast Kevin ook een van de "goden" uit dan wordt de test geloofwaardiger en dan weten we ook direct waar Kevin in de DF circuit pikorde staat 8)

Hielke je zit nou te zeiken/zieken/lamzakken (streep door wat je het beste uitkomt).
Ik streep alles door, ik ben serieus. Een bewezen prestatie op een nederlands circuit is toch niet teveel gevraagd. Kans dat ie het uitstekend gaat doen is groot, maar ik wil het eerst graag even zien. Met een ons bekende rijder erbij heb je een mooie test binnen een geweldige test.

http://www.federaltire.com/en/html/pdet ... ne=5&ID=43" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit is de band die Federal als semi slick in de markt zet.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:11

Rico, ik weet niet wie je die praatjes over Federal influistert (ik heb een sterk vermoeden), maar als je verstandig bent dan ga je voor je kennis vwb de bandenrange van Federal eerst bij Federal zelf ten rade. Op die website van Federal kom je een heel eind.

Over die lui die volgens jou zo graag hun lullen willen opmeten en waarmee Kevin Abbring niet opgezadeld mag worden: die lui hebben gisteren voor 80% de DF Zandvoort dag rendabel gemaakt.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 23:12

Hielke ik vind dat je alles nogal oeverloos omschrijft. Hoe zou DF het volgens jou precies moeten doen dan?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 14 apr 2011, 23:15

Petrolhead Tom schreef:Hoe zou DF het volgens jou precies moeten doen dan?
Who cares? :blabla:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 apr 2011, 23:18

Ik ben van mening dat als je alles afkraakt je zelf precies weet hoe je alles perfect moet doen dus daar ben ik wel benieuwd naar.

RVV

Bericht door RVV » 14 apr 2011, 23:22

Hielke wat wat zeg ik nou verkeerd?? Volgens Federal wordt die band als semi-slick boven de 595 RS-R geplaatst. Daar is toch geen woord Taiwanees aan geschreven?

Nee, Hielke de enige die lullen wil opmeten ben jij. Die mensen die op onze dagen rijden en inderdaad WEL bereid zijn om zo'n dag rendabel te maken zie ik niet met de lul uit de broek rijden.

Kortom dom gelul van je.
Hielke schreef:Rico, ik weet niet wie je die praatjes over Federal influistert (ik heb een sterk vermoeden), maar als je verstandig bent dan ga je voor je kennis vwb de bandenrange van Federal eerst bij Federal zelf ten rade. Op die website van Federal kom je een heel eind.

Over die lui die volgens jou zo graag hun lullen willen opmeten en waarmee Kevin Abbring niet opgezadeld mag worden: die lui hebben gisteren voor 80% de DF Zandvoort dag rendabel gemaakt.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:27

Peter Tunissen schreef:
Petrolhead Tom schreef:Hoe zou DF het volgens jou precies moeten doen dan?
Who cares? :blabla:
Nee? Interesseert het je echt niet? Of interesseert je alleen MIJN kritische mening niet? Dat laatste zou ik niet erg vinden.

Voor de rest ben jij de persoon die voor 100% achter de kwaliteiten van de Federal 595's staat.

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 23:28

Gezellig....

Denk dat ik zo nog ff eentje open ga trekken!

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2011, 23:29

Wat een non-discussie dit.
We hebben het hier nog steeds over een band van een paar tientjes per stuk, right?
De gemiddelde DFer verslijt volgens mij meerdere sets per jaar.
M'n straatbanden zijn duurder en ik heb in het verleden ook wel eens banden genomen die achteraf minder goed bevielen... goede les voor de volgende keer want die koop ik dus niet meer. En als je eerder van die banden af wilt zet je ze hier te koop. Zelfde met die Cees Klapband, als je geen vertrouwen in dat figuur hebt doe je er geen zaken mee.
Een test is leuk (al hecht ik er weinig waarde aan bij banden) en past wel binnen het thema van DF maar je kunt ook doorschieten.
Hielke schrijf jij ook een brief naar de consumentenbond of ze de sportsokken van de hema voor je willen testen met een wetenschappelijke onderbouwing? :)

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:30

Rico, die mensen waar ik het over heb, die 80%, dat zijn wedstrijdrijders, die meten zich 7 weekenden per jaar met andere rijders.

Knot

Bericht door Knot » 14 apr 2011, 23:33

Laten we Cees vragen of hij een set wil leveren voor de mp4-26 dan kunnen we met het echte testen beginnen!

Hielke

Bericht door Hielke » 14 apr 2011, 23:33

Tom, met een sportsok waar vijf gaten in zitten kom ik nog steeds veilig het Scheivlak door.

Gesloten