Autoradio doet raar

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Godspeed
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Autoradio doet raar

Bericht door Godspeed » 09 apr 2011, 20:57

Ik weet niet of ik het hier moet posten of in 'Offtopic' maargoed...

Ik heb een Pioneer radio in m'n auto (Impreza GL '94, niet dat dat ertoe doet), gewoon een simpel ding van 100 euro. Maargoed, de radio heeft de laatste tijd kuren. Meerdere keren stopt het geluid ermee, de radio speelt gewoon door, ongeacht of het op CD is of radio, er is gewoon geen geluid meer... Wanneer ik de auto van het contact afhaal en overnieuw start dan doet 'ie het de ene keer weer wel, de andere keer niet. Zelf denk ik dat het een los stekkertje zou kunnen zijn. Dus ik dacht, ff de radio eruit, stekkertjes aandrukken en weer proberen.

Nu komt hiermee het tweede probleem, ik ben de doos van m'n radio, met daarin die pennetjes om de radio eruit te pakken, kwijt. Ik heb thuis al gezocht of we nog van die pennetjes hadden liggen. Dat was zo, maar deze paste niet op mijn radio. Nu is mijn vraag of iemand wellicht een handig trucje heeft om simpelweg de radio zonder schade eruit te kunnen plaatsen. Natuurlijk zodanig dat ik 'm er ook weer in terug kan stoppen :P

Ik hoor graag van jullie! Mocht er overigens iemand bekend zijn met het beschreven probleem en de mogelijke oorzaak, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

InjectTheVenom

Re: Autoradio doet raar

Bericht door InjectTheVenom » 09 apr 2011, 21:00

Klinkt alsof de mute functie iedere keer ingeschakeld word?

Godspeed

Bericht door Godspeed » 09 apr 2011, 21:01

InjectTheVenom schreef:Klinkt alsof de mute functie iedere keer ingeschakeld word?
Zo lijkt het inderdaad ja! Alleen het rare is dat de radio het op momenten doet tijdens het rijden, terwijl er niemand met z'n handen oid bij de radio in de buurt is. Geen knoppen aangeraakt of wat dan ook.

Op het scherm wordt overigens niks weergegeven anders dan wanneer hij normaal afspeelt, dus geen 'mute' in het scherm of iets dergelijks.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 apr 2011, 21:11

Klinkt idd een foutief/slecht geplaatst stekkertje oid, heb ik ook wel eens gehad in onze auto.

Over het verwijderen van de radio: Welk type is het? Misschien kun je daar even op google'n en misschien een oplossing bij zoeken? Heb zelf een Sony namelijk die je gewoon zonder veel moeite eruit kan halen..

Godspeed

Bericht door Godspeed » 09 apr 2011, 21:17

Ik meen dat het de Pioneer DEH-1300MP is, nog niet eens 100 euro zie ik, haha!

Ik baal er onwijs van dat ik nu die doos met spullen niet kan vinden, anders was het waarschijnlijk zo gefikst. Dat wordt weer uit zonder muziek in de auto vanavond :P

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 apr 2011, 21:19

Wat je even kan doen, is maandag (of een andere werkdag dat je vrij bent) naar een willekeurige elektronicazaak gaan die autoradio's verkopen, en vragen of je die pinnetjes even mag lenen uit een show-model doos oid. Moet je alleen even het weekend door zonder muziek. ;)

Godspeed

Bericht door Godspeed » 09 apr 2011, 21:21

Dat zal het inderdaad waarschijnlijk wel gaan worden ja. In ieder geval bedankt voor jullie reactie zo snel! ;)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 apr 2011, 21:23

Of je kunt dit proberen.....

http://www.flitsservice.nl/phpBB/auto-s ... 11389.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Godspeed

Bericht door Godspeed » 09 apr 2011, 22:34

Thuis heb ik ook al geprobeerd met een kleine dunne schroevendraaier 'm los te krijgen, maar dat haalde niks uit.

Het viel me trouwens net op dat er ''AF" knippert links onderin het scherm, iemand enig idee wat dat inhoudt? nu ik de doos kwijt ben, heb ik de handleiding dus ook niet...

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 apr 2011, 10:33

Godspeed schreef:nu ik de doos kwijt ben, heb ik de handleiding dus ook niet...
http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... 59_manual/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of loaddownen:
http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... etPDF.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;

Godspeed

Bericht door Godspeed » 11 apr 2011, 19:13

smiley schreef:
Godspeed schreef:nu ik de doos kwijt ben, heb ik de handleiding dus ook niet...
http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... 59_manual/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of loaddownen:
http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH ... etPDF.ashx" onclick="window.open(this.href);return false;
Loandowden bedoel je! :D

Ben vanmiddag even bij de lokale autoradioboer geweest en pennetjes geleend. Bleek dat de stekkers gewoon goed zaten en het probleem daar dus niet lag. Waarschijnlijk maakt een van de speakers kortsluiting.

Linksachter geeft een tik als je de radio aanzet, dus ik verwacht dat het probleem daar ligt. Vanmiddag even de speaker eruit gepakt en alles van metaal in de buurt van de speaker bedekt met isolatietape maar het heeft niet mogen baten. Achterlijk als ik ben heb ik niet geprobeerd of de radio het doet als de speaker uit de 'houder' is, nog even doen vandeweek dus.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties. Ik ga verder met zoeken :?

Peric

Bericht door Peric » 12 apr 2011, 12:25

AF betekent 'Alternative Frequency'. Dat is een optie van de radio die het sterkste signaal zoekt van het station waar jij op dat moment naar luistert.
Als je door het land rijdt zijn er verschillende frequencies waar dat station op uitzend, en jouw radio zoekt het sterktse signaal. Handige functie..

Over je probleem.. Zou het niet weten. Als er ergens sluiting is zou ' ie moeten brommen, dan valt niet het geluid weg. Het wordt alleen lager in volume.
Wat wel zou kunnen is dat je multistekker achterin je radio niet goed aangedrukt zit. Of anders draadbreuk ergens, maar zie dat maar 's te vinden..

Succes ermee.

Godspeed

Bericht door Godspeed » 14 apr 2011, 18:04

Het euvel is verholpen. De linker achterspeaker maakte ergens kortsluiting. Na alles afgetaped te hebben met isolatietape doet alles het weer :)

Bedankt voor jullie reacties!

Plaats reactie