Precies wat ik ook zei....ik heb ook het idee dat het huilen veroorzaakt is door te grote speling...maar ik heb er niet onder gekeken. Ben wel benieuwd wat de oorzaak is..hou jullie wel even op de hoogteNiels schreef:Meestal gaan die pas kapot als de cardan-as ook aan revisie toe is. De speling op de as neemt dan toe waardoor dat lager het een stuk zwaarder krijgt.
Vraagje aan de BMW E46 specialisten ("kloenk" en huilen)
- TurboClouseau
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Vraagje aan de BMW E46 specialisten ("kloenk" en huilen)
- RSP
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24 okt 2008, 11:21
- Locatie: Leeuwarden
Re: Vraagje aan de BMW E46 specialisten ("kloenk" en huilen)
Thanks, verklaarde al waarom ik er niets over kon vinden ...Erik K. schreef:ERG moet zijn EGR (Exhaust of Emission Gas Recirculation)RSP schreef:Ik heb ook zo'n onvindbaar 'huilend' geluid gehad, dat was bij stevig optrekken. Bleek een vuile ERG klep te zijn. De E46 'Bonk' heb ik wel vaker van gehoord, maar nog nooit last van gehad.![]()

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Vraagje aan de BMW E46 specialisten ("kloenk" en huilen)
Dat huilen blijft achterwege bij dat lager, die ga je niet horen. De as begint te klapperen als de belasting toeneemt. Dat weet ik uit ervaringRené Kloeze schreef:Precies wat ik ook zei....ik heb ook het idee dat het huilen veroorzaakt is door te grote speling...maar ik heb er niet onder gekeken. Ben wel benieuwd wat de oorzaak is..hou jullie wel even op de hoogteNiels schreef:Meestal gaan die pas kapot als de cardan-as ook aan revisie toe is. De speling op de as neemt dan toe waardoor dat lager het een stuk zwaarder krijgt.

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 1 gast