Doorgetrokken strepen. In de mode? Hip? WTF?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
steve smith

Doorgetrokken strepen. In de mode? Hip? WTF?

Bericht door steve smith » 12 apr 2011, 15:21

Wie verzint of bepaalt dat er de laatste paar jaar op vele provinciale wegen ineens doorgetrokken strepen liggen. Waar kun je bezwaar maken? Welke gek verzint dit en wie kun je er op aanspreken?

Wie ontneemt mij zonder opgaaf van rede het recht om te passeren?

Luco

Re: Doorgetrokken strepen. In de mode? Hip? WTF?

Bericht door Luco » 12 apr 2011, 15:23

De PVDA :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 12 apr 2011, 15:25

Is de schuld van linkse hippies, milieufreaks, Greenpeace, Al Qaida en Tristan van der Vlis.

Oplossing die ik gewoon toepas: niks van aantrekken, goed uitkijken voor politie en inhalen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 12 apr 2011, 15:55

Wouter81 schreef:Is de schuld van linkse hippies, milieufreaks, Greenpeace, Al Qaida en Tristan van der Vlis.

Oplossing die ik gewoon toepas: niks van aantrekken, goed uitkijken voor politie en inhalen.
+1

Vaak gaat het (hier in de buurt althans) ook gepaard met het verlagen van de snelheid (van 100 naar 80), waarschijnlijk om de wegen te 'upgraden' naar de nationale standaard (zoiets werd hier destijds althans geroepen.

Ik budgeteer jaarlijks een bedrag voor boete's zoals deze (post 'onkundige overheid'). Niet dat ik continue aan het inhalen ben overigens, maar ik houd op die wegen doorgaans de oorspronkelijke snelheid aan en als er veel ruimte is steek ik de voorliggers nog wel eens voorbij. Nog geen boete voor gehad overigens (I try to avoid them ondanks het budget :mrgreen: ).

WJ

Bericht door WJ » 12 apr 2011, 16:04

Des te meer doorgetrokken strepen ze gaan plakken, des te minder moeite heb ik om er overheen te banjeren. Lijkt idd meer op een of ander mode verschijnsel ipv het alleen te doen bij gevaarlijke stukken waar het echt nodig is.

KoenM

Bericht door KoenM » 12 apr 2011, 16:08

Zelfs met rijles mocht ik er vorige week overheen..
Er reed een landbouwvoertuig voor me , en ik mocht gewoon over de doorgetrokken streep inhalen van mijn instructeur :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 12 apr 2011, 16:10

Leuk als er een trekker voor je rijdt. Had ik pas op een provinciale weg van Alphen naar Nieuwkoop. Zo irritant! :x

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 12 apr 2011, 16:16

Tja, landelijk is destijds weer eens iets in het leven geroepen........ Tegenwoordig heb je overal sites voor dus ook hiervoor :) ---> Strepen op de weg.nl

Los van het feit dat dergelijke strepen wel degelijk overschreden worden, heeft het toch wel een positief effect op de subjectieve (gevoelsmatige) als op de objectieve (cijfermatige) verkeersveiligheid. Het is er dus niet voor niets ;)

Er staat als het goed is altijd nog een bord verboden in te halen muv tractoren bij.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 12 apr 2011, 16:18

Ze moeten gewoon al die pannenkoeken die 60 gaan rijden waar 80 is toegestaan enzo bekeuringen gaan geven. Dan gaan er veel minder mensen over die doorgetrokken strepen. Aangezien dat soort ergernissen meestal toch de reden zijn om over zo'n doorgetrokken streep in te halen. Ze moeten wat minder op een paar km/u te hard gaan letten en wat meer letten op de manier waarop de snelheid wordt gereden.

DDX

Bericht door DDX » 12 apr 2011, 16:21

Die voorbeelden zijn ook lekker :

http://www.strepenopdeweg.nl/vb-type3-nh.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar zelfde soort wegen heb je ook met 60km borden, blijft dus net zo verwarrend als ervoor :lol:

Tristan

Bericht door Tristan » 12 apr 2011, 16:24

Paskal schreef: Er staat als het goed is altijd nog een bord verboden in te halen muv tractoren bij.
Daar niet iig.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 12 apr 2011, 16:27

Riceaux schreef:Ze moeten gewoon al die pannenkoeken die 60 gaan rijden waar 80 is toegestaan enzo bekeuringen gaan geven. Dan gaan er veel minder mensen over die doorgetrokken strepen. Aangezien dat soort ergernissen meestal toch de reden zijn om over zo'n doorgetrokken streep in te halen. Ze moeten wat minder op een paar km/u te hard gaan letten en wat meer letten op de manier waarop de snelheid wordt gereden.
Dat roep ik ook al tijden.

Te langzaam rijden moet net zo zwaar bestraft worden als te hard rijden. Paar km is niet zo erg, maar langzamer is behoorlijk irritant en veroorzaakt lange rijen en zelfs files.

Vaak zitten er in zo'n groepje altijd een paar die niet een bepaalde snelheid weten vast te houden wat een harmonica effect veroorzaakt. Irritant en gevaarlijk.

En voor zover ik er ervaring mee heb gebeurd dit idd. op lange provinciale wegen en autowegen waar over grote stukken niet ingehaald kan/mag worden.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 apr 2011, 17:44

+1 @ negeren. Wanneer ik het veilig genoeg acht haal ik gewoon in, ondanks doorgetrokken streep. Als ze me daarvoor aanhouden en een boete opleggen slik ik dat gewoon (het is ook niet anders, je weet immers wat de gevolgen zijn). Maar ik weiger 60 te blijven rijden of nog langzamer achter iemand die lak heeft aan iedereen achter zich, zeker wanneer de linkerstrook helemaal leeg is.

Knot

Bericht door Knot » 12 apr 2011, 17:49

Idd, gewoon goed kijken of een geen blauwe of stille in de buurt is en boeken die slome duiven!

Joy

Bericht door Joy » 12 apr 2011, 17:53

Hou op, van Goes richting Middelharnis en nog verder tot vlak voor Numansdorp (oprit A29) is de weg, op een paar uitzonderingen na, in zijn geheel doorgetrokken streep. Je raakt er gewoon hersendood van. 50 kilometer aan 1 stuk niet inhalen. :bag:

De paar stukken waar het wel kan (dubbele rotonde, stukje met normale strepen) probeer ik dan ook uit alle macht om zoveel mogelijk van die slakken voorbij te steken want ik trek dat gewoon niet :mrgreen:

wjn

Bericht door wjn » 12 apr 2011, 18:21

En ze vinden het gek dat nederlanders steeds agressiever worden, je loopt steeds meer frustraties op.

Als er 60 of langzamer gereden wordt voor me, ga ook ik er aan voorbij.
(En dat levert weer gefrustreerde mensen op die "netjes" tussen de lijntjes blijven rijden.)

Tom

Bericht door Tom » 12 apr 2011, 18:31

Maus335i schreef:+1 @ negeren. Wanneer ik het veilig genoeg acht haal ik gewoon in, ondanks doorgetrokken streep. Als ze me daarvoor aanhouden en een boete opleggen slik ik dat gewoon (het is ook niet anders, je weet immers wat de gevolgen zijn). Maar ik weiger 60 te blijven rijden of nog langzamer achter iemand die lak heeft aan iedereen achter zich, zeker wanneer de linkerstrook helemaal leeg is.
+1
Ik negeer ze ook, als ik wil inhalen en het kan (overzichtelijk genoeg) dan ga ik erlangs.
Sowieso een trend dat inhalen niet meer kan/mag of volgens veel mensen aso is (zijn nogal wat figuren die het nodig vinden om te seinen).
Ergerlijker vind ik het dat ze steeds vaker van die verhoogde middenbermpjes maken zodat je helemaal niet in kunt halen.
Dat anderen langzaam rijden is irritant maar ik vind het al minder erg als ik ze in kan halen.

marcokers

Bericht door marcokers » 12 apr 2011, 19:56

Betreft die lijnen, het begint er steeds meer op te lijken dat ze willen dat zoveel mogelijk mensen en zo weinig mogelijk van begrijpen zodat onze "vrienden" met de blauwe petter --> :police: zoveel mogelijk van die gele/witte papiertjes kunnen uitdelen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 12 apr 2011, 20:04

Tussen de A73 (afslag Venray) en Venray ligt ook zo'n weg waar ze ineens een doorgetrokken streep over de helft moesten trekken.. perfect overzichtelijke, flink lange kaarsrechte weg van ruim een kilometer met aan 1 kant een hoge geluidswal en de andere een brede strook gras, en je mag er niet passeren :? ?

Michel P

Bericht door Michel P » 12 apr 2011, 20:24

wjn schreef:En ze vinden het gek dat nederlanders steeds agressiever worden, je loopt steeds meer frustraties op.

Als er 60 of langzamer gereden wordt voor me, ga ook ik er aan voorbij.
(En dat levert weer gefrustreerde mensen op die "netjes" tussen de lijntjes blijven rijden.)

+1 waarom gedragen duitsers zich over het algemeen netjes in het verkeer? Omdat ze ook los mogen waar het kan en niet door idioten zoals Spee het land vol komt te liggen met achterlijke drempels, 60km/h gebieden en wegen met alleen maar doorgetrokken strepen........... Alleen strak aan de ketting lopen wekt frustraties in het verkeer, en als je iets niet wil is allemaal gefrustreerde verkeersdeelnemers.

Michel

HJ2

Bericht door HJ2 » 13 apr 2011, 20:18

Ik pleeg ze 'betuttelingslijnen' te noemen, en trek me nooit zo veel aan van betutteling :bag:
Helemaal erg zijn de lijnen ter hoogte van de invoegstroken om te voorkomen dat je terug gaat naar de rechterbaan, of bij weefstroken andersom.. Sorry hoor, maar ik kan nog prima spiegelen EN gun anderen wel het licht in de ogen. Ik trek me er dus niet o veel van aan, maar irriteer me mateloos aan deze overregulering :'(

Macboy

Bericht door Macboy » 14 apr 2011, 00:16

Als je hard genoeg rijdt is alles een doorgetrokken streep. Dus ik zie weinig verschil met vroeger.

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 apr 2011, 00:17

Haha Macboy.

Tom

Bericht door Tom » 14 apr 2011, 00:38

Macboy schreef:Als je hard genoeg rijdt is alles een doorgetrokken streep. Dus ik zie weinig verschil met vroeger.
:lol: :lol:

Hans

Bericht door Hans » 14 apr 2011, 08:13

Doorgetrokken strepen is een beleid wat enkele jaren geleden is ingezet. Duurzaam vielig heet dat. Het idee is dat het verkeer niet sneller gaat/kan rijden dan de langzaamste verkeersdeelnemer. Dat is veilig zeggen ze. :? Vroeger gaf de middenstreep aan waar het gevaarlijk werd, strepen dichter bijelkaar is gevaarlijker om in te halen, doorgetrokken streek was zo gevaarlijk dat inhalen niet mocht. Nu zie je op kaarsrechte kilometerslange wegen in de polder zelfs doorgetrokken strepen, vooral niet nadenken, gewoon achter de langzaamste slak aan sukkelen is het motto van de overheid. En volgens mij zijn er iets van 400+ wegbeheerders in Nederland die allemaal op hun eigen eilandje lopen te klooien, dat schiet qua eenduidigheid ook niet op.

Plaats reactie