Welke banden?
-
Re: Welke banden?
Kan iemand de autobandenfabrikanten even influisteren dat ik graag een 195/50/16 band wil?
- GTRene
dat klinkt netjes, helemaal voor de prijzen.Knot schreef:Heel simpel, op droog en (zeker) nat vind ik ze in 275/35/18 gewoon beter dan de Dunlop SP9000.GTRene schreef:waar kun je ze mee vergelijken van de bv de oude merken?
iets als de FK452? of zitten ze tuusen zeg de Falken en de topmerken in qua all round.
- Knot
Die R-S2 ken ik wel, beter dan de V12 op droog maar weer stukken minder op nat en hij slijt 2x zo hard en kost 1,5x zoveel. Met de V12 evo krijg je de beste combinatie in mijn ogen tussen droog/nat grip, duurzaamheid en prijs. Maar niet te hard roepen, straks kosten die banden ook 250 euro per stuk in 185/65/14 8)GTRene schreef:ik zag al, der is ook een R-S3 Z222? band, ziet er goed uit...lijkt me ook wel aardig grippy.
- Damir Vukovic
RS3 is niet te koop in de EU toch? Of inmiddels wel?
Zit dichter bij een semi dan een straatband, kan mega veel hitte hebben. Nette bandjes.
Zit dichter bij een semi dan een straatband, kan mega veel hitte hebben. Nette bandjes.
- GTRene
don't know, kwam ze inderdaad netw el tegen met $ prijzen...Damir Vukovic schreef:RS3 is niet te koop in de EU toch? Of inmiddels wel?
schijnen beter te zijn dan die RS2
hier staat nog wl die RS2 die Knot bedoeld, maar al je dan kijkt hoe beter die Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec
naar voren komt
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Hanko ... 2-Z212.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en hier de Dunlop Direzza Sport Z1 Star Spec
http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... r-Spec.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ook een mooie band met zo lijkt redelijke water afvoer nog...
lijken me geen koopjes banden

- VLA
Die RS3 lijken me ook wel wat...

The Climax Of Material Technology.
RCSC(Racing CarbonBlack Silica Compound)
Racing compound technology has been accumulated through Super GT, Japan and America Le mans 24h Race, and has never seen in mass-production vehicles before. However, we apply this technology to the mass-production vehicles for the first time. We proud that this is the final round of material technology.
We Realize Extreme Ultra High Performance.
Extreme Ultra High Performance overwhelms other competitors’ products
Ventus R-s3 shortened the lap time by about 3.9 seconds compared to the existing product Ventus R-s2 , and 1.4 seconds compared to the N product of Y company which has dominated in dry grip on highway in the time attack performed at Willow’s Spring Raceway. This can represent the expression of all the performance. Are you ready to become the final winner?
This Will Be The Final Shift That You Can Do.
Exquisite harmony of the most powerful dry grip and appropriate wet performance
If there is a super car, there is a super tire. We crush the limit of grip experienced so far with Ventus R-s3. Are you ready to shift to Ventus R-s3 finally?
- GTRene
das behoorlijk rap verschil tov de RS2
de RS3 ziet er ook nog eens goed uit 8)

de RS3 ziet er ook nog eens goed uit 8)
- Hielke
3,9 seconden sneller per rondje dan de vorige versie.
Die vorige versie moet dan de grootst denkbare meuk zijn geweest.
- GTRene
daar dacht ik nog niet aan, maar dacht wel bv, als dat op CPZ zou zijn danHielke schreef:3,9 seconden sneller per rondje dan de vorige versie.

echter op een lang circuit als de Nurburgring dan zou het nog eens kunnen, maar dan nog een prestatie

- Joop
Ik zit even op Tirerack te kijken en zie dat in de VS de Pilot Super Sport ook in mijn 18" maten beschikbaar zijn, terwijl deze in Europa niet beschikbaar zijn...
...ofwel:
voor: 225/40R18
achter: 255/34R18
Bij Michelin willen ze geen uitspraak doen of deze banden überhaupt in een later stadium deze kant op komen, dus de volgende vragen:
Weet iemand hoe dat zit met eventuele invoer van die banden? Wat zijn zo'n beetje de extra kosten...
Belangrijker nog: verschilt de compound van de banden in de VS en Europa van elkaar?
Iemand ervaring met de Super Sports in de grotere maat? (225/35R19 255/40R19)
...ofwel:
voor: 225/40R18
achter: 255/34R18
Bij Michelin willen ze geen uitspraak doen of deze banden überhaupt in een later stadium deze kant op komen, dus de volgende vragen:
Weet iemand hoe dat zit met eventuele invoer van die banden? Wat zijn zo'n beetje de extra kosten...
Belangrijker nog: verschilt de compound van de banden in de VS en Europa van elkaar?
Iemand ervaring met de Super Sports in de grotere maat? (225/35R19 255/40R19)
-
De reviews van de Super Sport zijn heel goed en het was mij ook al opgevallen dat de maten niet overeenkomen, sterker nog voor mijn auto zijn geeneens Super Sports (of PS3's) te krijgen en ik ben aangewezen op de PS2's.
Import uit de States zal een lieve duit kosten, aan de andere kant als de juiste maat daar wel leverbaar is en je het via de boot laat komen valt het misschien nog wel mee.
Over het compoundverschil heb ik nog nooit wat gelezen. Zou dat zo zijn ?
Import uit de States zal een lieve duit kosten, aan de andere kant als de juiste maat daar wel leverbaar is en je het via de boot laat komen valt het misschien nog wel mee.
Over het compoundverschil heb ik nog nooit wat gelezen. Zou dat zo zijn ?
-
vaak is het zo dat als de banden helemaal dezelfde naam hebben ze gewoon dezelfde compound hebben.
En als je tevreden bent over die banden zou je misschien ook meteen 2 sets ofzo kunnen bestellen? Dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe snel je ze verslijt. Als die 2de set nog een paar jaar stil ligt worden ze er ook niet beter op natuurlijk.
En als je tevreden bent over die banden zou je misschien ook meteen 2 sets ofzo kunnen bestellen? Dat is natuurlijk wel afhankelijk van hoe snel je ze verslijt. Als die 2de set nog een paar jaar stil ligt worden ze er ook niet beter op natuurlijk.
-
Sinds dit weekend Yokohama Advan AD08 in 215/45/16 erom liggen.

-
Sinds dit weekend Yokohama Advan AD08 in 215/45/16 erom liggen.

- Archiebald
Heren.
Ik zou ook graag gebruik maken van dit topic.... ik ben namelijk ook opzoeken naar een nieuw setje banden voor onder mn Jetta... Mn oog is nu gevallen op de Vredestein Sportrac 3 in de maat 195/45/15.. Nu is alleen mijn vraag zijn dit de beste keuze banden (ook gezien mn auto).
Andere opties zijn oa de Dunlop sp sport fastresponse, bridgestone turenza er300 of de michelin pilot exalto pe2 (sommige dan in een iets andere maat)...
Ik weet dat mn Jetta hier niet onder DrivingFun valt. maar na jaren op Nankangs of Maxxis gereden te hebben wil ik nu wel graag een GOEDE band
Ik zou ook graag gebruik maken van dit topic.... ik ben namelijk ook opzoeken naar een nieuw setje banden voor onder mn Jetta... Mn oog is nu gevallen op de Vredestein Sportrac 3 in de maat 195/45/15.. Nu is alleen mijn vraag zijn dit de beste keuze banden (ook gezien mn auto).
Andere opties zijn oa de Dunlop sp sport fastresponse, bridgestone turenza er300 of de michelin pilot exalto pe2 (sommige dan in een iets andere maat)...
Ik weet dat mn Jetta hier niet onder DrivingFun valt. maar na jaren op Nankangs of Maxxis gereden te hebben wil ik nu wel graag een GOEDE band

- GTRene
continental sportcontact 5P
veel grip.
veel grip.
- Archiebald
Hoe goed zijn die banden als we dit soort zomers hebben? in de regen dus...
- GTRene
daar nog te weinig ervaring mee, te weinig mee gereden in de regen, denk dat Tom dat wel kan vertellen, die heeft ze geloof ik op de Z4 

- Archiebald
Ze zijn alleen wel weer een stuk duurder als de Vredesteins... iemand daar ervaring mee? Wat ik er over lees op internet is wel positief..
-
PS3's wil je ook niet. Is een eco band. PSS heeft mijns inziens niet zoveel met regulier straatgebruik te maken en neigt echt naar een semi, wellicht iets minder lethal in het nat. Dus ja, is die PS2 dan echt zo erg?a90 schreef:De reviews van de Super Sport zijn heel goed en het was mij ook al opgevallen dat de maten niet overeenkomen, sterker nog voor mijn auto zijn geeneens Super Sports (of PS3's) te krijgen en ik ben aangewezen op de PS2's
- Bert ///M3
Heb jij al met PSS gereden Steve? Ik ben namelijk wel benieuwd naar die banden.
-
Alleen op een FF, dus daar heb je weinig aan. Volgende week staat er een Z4M op PSS dus dat is beter vergelijkingsmateriaal...
- Joop
Ben op zich ook wel benieuwd...
Voor het eind van het jaar zullen de huidige bandjes wel op zijn.
Die PS3's zijn inderdaad ver onder de maat als je de PS2's gewend bent. Dat bandje moet zich eerst zetten voordat je er hard mee een bocht door kan; kost behoorlijk wat tijd voordat je daar aan gewend ben en precies weet wat de band in iedere situatie doet.
Voor het eind van het jaar zullen de huidige bandjes wel op zijn.
Die PS3's zijn inderdaad ver onder de maat als je de PS2's gewend bent. Dat bandje moet zich eerst zetten voordat je er hard mee een bocht door kan; kost behoorlijk wat tijd voordat je daar aan gewend ben en precies weet wat de band in iedere situatie doet.
- GTRene
ligt er aan waar je ze koopt...Archiebald schreef:Ze zijn alleen wel weer een stuk duurder als de Vredesteins... iemand daar ervaring mee? Wat ik er over lees op internet is wel positief..
http://www.atu.de/pages/shop/home.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
nu zelfs 10% extra korting, heb ze daar ook gekocht (toen nog zonder die extra 10%)
ow je hebt een rare maat zie ik nu...en daar hebben ze dan die contsport 5p niet voor bij hen, wel de sportcontact 2 e.d.
http://www.atu.de/pages/shop/reifen/rei ... peedindex=" onclick="window.open(this.href);return false;
- Archiebald
Rene, bedankt... Alleen heb ik vorige week een setje Uniroyal Rainsport 2 besteld