Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Tristan

Re: Medeweggebruiker met een kort lontje.....wat zou jij doe

Bericht door Tristan » 28 mar 2011, 13:55

Pennucciracing Luco schreef:Erg verstandig met een neppistool zwaaien :lol:
Totdat je een echte mongool tegen komt die gelijk gaat schieten omdat hij wel een echte bij zich heeft :mrgreen: :mrgreen:
Of opgepakt wordt wegens bezit van een vuurwapen. Ook een nep vuurwapen kan je flink in de nesten brengen bij Justitie.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 14:00

Tristan schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Erg verstandig met een neppistool zwaaien :lol:
Totdat je een echte mongool tegen komt die gelijk gaat schieten omdat hij wel een echte bij zich heeft :mrgreen: :mrgreen:
Of opgepakt wordt wegens bezit van een vuurwapen. Ook een nep vuurwapen kan je flink in de nesten brengen bij Justitie.
Dan leef je iig nog :mrgreen: :mrgreen:

@spykerboy, bullbar?? wat is dat?? :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: :whistle:

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 14:43

spykerboy schreef:daarom moet je nou net een bullbar op je auto hebben zitten en dan net iets te vroeg remmen bij de 4e keer... hij een achterkant kwijt.. jij geen schade :D
Ja lachen man......die achterkant wordt toch wel weer gerepareerd......wat betaald wordt door jouw verzekeringsmaatschappij.....die vervolgens dat geld weer terug komt halen middels het verhogen van de verzekeringspremie.
Top idee :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 14:46

Elise schreef:
spykerboy schreef:daarom moet je nou net een bullbar op je auto hebben zitten en dan net iets te vroeg remmen bij de 4e keer... hij een achterkant kwijt.. jij geen schade :D
Ja lachen man......die achterkant wordt toch wel weer gerepareerd......wat betaald wordt door jouw verzekeringsmaatschappij.....die vervolgens dat geld weer terug komt halen middels het verhogen van de verzekeringspremie.
Top idee :thumbup:
Niet helemaal waar, bewust onnodig remmen mag ook niet, dus zolang jij dat volhoudt betaald jouw verzekering niet. :shithappens:

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 15:17

Pennucciracing Luco schreef:Niet helemaal waar, bewust onnodig remmen mag ook niet, dus zolang jij dat
volhoudt betaald jouw verzekering niet. :shithappens:
Klap je er achter op ben je in princiepe altijd schuldig, had ja maar voldoende afstand moeten houden.
Volhouden mag maar heeft geen zin, je zult het moeten kunnen bewijzen......en als die voorste volhoudt dat er een konijntje overstak en daarom zo hard moest remmen ga jij gewoon lekker betalen.

Enige mogelijkheid om er onderuit te komen lijkt me dat je een complete videoopname van het geheel hebt.

Het is net als je een fietser aanrijdt.....ben je ook gewoon (altijd) de pisang.

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 15:21

Elise schreef:
Pennucciracing Luco schreef:Niet helemaal waar, bewust onnodig remmen mag ook niet, dus zolang jij dat
volhoudt betaald jouw verzekering niet. :shithappens:
Klap je er achter op ben je in princiepe altijd schuldig, had ja maar voldoende afstand moeten houden.
Volhouden mag maar heeft geen zin, je zult het moeten kunnen bewijzen......en als die voorste volhoudt dat er een konijntje overstak en daarom zo hard moest remmen ga jij gewoon lekker betalen.

Enige mogelijkheid om er onderuit te komen lijkt me dat je een complete videoopname van het geheel hebt.

Het is net als je een fietser aanrijdt.....ben je ook gewoon (altijd) de pisang.
Klopt Elise, alleen is schuld en schuld erkennen een groot verschil.
Heb eens zon geintje meegemaakt met een kennis, er reed iemand achterop bij hem.
Die man bleef volhouden dat er onnodig geremd werd en dan is het zijn woord tegen het jouwe, heeft 6,5 jaar geduurd voordat die uiteindelijk iets kreeg, maar schuld is nooit erkend door de tegenpartij, dan kan het toch heel vervelend worden allemaal.

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 28 mar 2011, 15:47

Elise schreef:
Pennucciracing Luco schreef:en als die voorste volhoudt dat er een konijntje overstak en daarom zo hard moest remmen ga jij gewoon lekker betalen.
Als de voorste auto aangeeft dat hij heeft geremd voor een konijntje heeft hij direct een probleem. Want als je als bestuurder remt voor een dier dat kleiner is dan een middelgrote hond, en je veroorzaakt daarmee een ongeluk, word je als schuldige aangewezen. En terecht!
Zelf heb ik dat nooit geweten totdat een ex-collega zoiets aan de hand had.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 mar 2011, 16:05

[quote="spykerboydaarom moet je nou net een bullbar op je auto hebben zitten en dan net iets te vroeg remmen bij de 4e keer... hij een achterkant kwijt.. jij geen schade :D[/quote]

:mrgreen: goed idee!...denk overigens dat iemand dan wel 3 keer nadenkt voordat ze een remtestje gaan doen...hahaha..

overigens, nog 2 maandjes rijden en ik kan nooit meer terugvallen in no claim korting....

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 16:58

Pennucciracing Luco schreef:Klopt Elise, alleen is schuld en schuld erkennen een groot verschil.
Heb eens zon geintje meegemaakt met een kennis, er reed iemand achterop bij hem.
Die man bleef volhouden dat er onnodig geremd werd en dan is het zijn woord tegen het jouwe, heeft 6,5 jaar geduurd voordat die uiteindelijk iets kreeg, maar schuld is nooit erkend door de tegenpartij, dan kan het toch heel vervelend worden allemaal.
Natuurlijk kan een tegenpartij het je heel lastig maken en kan het een zaak worden die jaren duurt.....

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 17:00

Chris van S. schreef:
Elise schreef:
Pennucciracing Luco schreef:en als die voorste volhoudt dat er een konijntje overstak en daarom zo hard moest remmen ga jij gewoon lekker betalen.
Als de voorste auto aangeeft dat hij heeft geremd voor een konijntje heeft hij direct een probleem. Want als je als bestuurder remt voor een dier dat kleiner is dan een middelgrote hond, en je veroorzaakt daarmee een ongeluk, word je als schuldige aangewezen. En terecht!
Zelf heb ik dat nooit geweten totdat een ex-collega zoiets aan de hand had.
Daar heb jij weer gelijk in, dat is dat "eendenarrest" als ik me niet vergis.
Nouja....dus konijntje ==> wild zwijn :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 mar 2011, 17:08

denk dat een redelijke kat ook wel zou kunnen?

Erik335i

Bericht door Erik335i » 28 mar 2011, 18:59

cooldragon schreef: overigens, nog 2 maandjes rijden en ik kan nooit meer terugvallen in no claim korting....
Nog beter, helemaal niet rijden! kan je ook geen schade krijgen. Vreemd systeem die autoverzekeringen :-)

Luco

Bericht door Luco » 28 mar 2011, 19:27

Dus kort samengevat is het het verstandigste om een konijn op iemands voorruit te gooien als die agressief doet en er dan vol achterin rijden :mrgreen: :mrgreen:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 mar 2011, 19:44

Erik335i schreef:
cooldragon schreef: overigens, nog 2 maandjes rijden en ik kan nooit meer terugvallen in no claim korting....
Nog beter, helemaal niet rijden! kan je ook geen schade krijgen. Vreemd systeem die autoverzekeringen :-)
tja mn verzekeringsmaatschappij heeft sinds een paar jaar de regeling, 10 jaar schadevrij rijden en dan het maximale kortings percentage van 85% en nooit meer terugvallen...ben er blij mee;-)

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 28 mar 2011, 19:51

cooldragon schreef:
Erik335i schreef:
tja mn verzekeringsmaatschappij heeft sinds een paar jaar de regeling, 10 jaar schadevrij rijden en dan het maximale kortings percentage van 85% en nooit meer terugvallen...ben er blij mee;-)
Misschien was die pipo in die Volvo V70 wel van jou verzekeringmaatschappij.
Probeerde die op deze manier te voorkomen dat je, je 10 jaar schadevrij rijden zou halen !! :lol:
Laatst gewijzigd door Niels v/d burgh op 28 mar 2011, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 28 mar 2011, 19:55

Pennucciracing Luco schreef:Dus kort samengevat is het het verstandigste om een konijn op iemands voorruit te gooien als die agressief doet en er dan vol achterin rijden :mrgreen: :mrgreen:
Ik probeer me even voor te stellen hoe je zoiets doet :hmmm:

cooldragon

Bericht door cooldragon » 28 mar 2011, 20:18

@Niels: het zou zomaar eens kunnen...volvo V70 is idd een typische artsenauto:D

Elise

Bericht door Elise » 28 mar 2011, 21:58

cooldragon schreef:tja mn verzekeringsmaatschappij heeft sinds een paar jaar de regeling, 10 jaar schadevrij rijden en dan het maximale kortings percentage van 85% en nooit meer terugvallen...ben er blij mee;-)
En welke maatschappij is dat als ik vragen mag?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 mar 2011, 16:02

Elise schreef:
cooldragon schreef:tja mn verzekeringsmaatschappij heeft sinds een paar jaar de regeling, 10 jaar schadevrij rijden en dan het maximale kortings percentage van 85% en nooit meer terugvallen...ben er blij mee;-)
VVAA

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 mar 2011, 16:21

cooldragon schreef:
Elise schreef:
VVAA
Wat een scherpe premies hebben ze daar.. :o

edit: ik ga er even ervan uit dat de verzekeringnemer een medical professional moet zijn?

cooldragon

Bericht door cooldragon » 29 mar 2011, 16:58

Xave30 schreef:
cooldragon schreef:]

VVAA
Wat een scherpe premies hebben ze daar.. :o

edit: ik ga er even ervan uit dat de verzekeringnemer een medical professional moet zijn?

yep..ze zijn nu al 4 jaar achter elkaar autovezekeraar van het jaar, maar staan tussen haakjes in de lijst omdat je als verzeringnemer idd (para-) medisch professional moet zijn.....

maar de voorwaarden zijn uitstekend. Als (para-)medisch student begin je al met 55% no claim korting vanaf je 18e en doen ook nooit moeilijk als je een 'snelle auto op jonge leeftijd wil verzekeren.
ze hebben alleen helaas niet die 3-jaars nieuwwaarde regeling die CB aanbiedt..tsja je kan niet alles hebben he;-)

Sjoerd MP BMW

Bericht door Sjoerd MP BMW » 30 mar 2011, 10:03

Maar voor hypotheek advies moet je niet bij ze zijn... :roll:
In begin hadden ze nog niet door waar ik mijn vakgebied heb liggen. :mrgreen:

Wij zaten ook bij de VVAA, nu bij de Duitse equivalent.

cooldragon

Bericht door cooldragon » 30 mar 2011, 10:20

Sjoerd MP BMW schreef:Maar voor hypotheek advies moet je niet bij ze zijn... :roll:
In begin hadden ze nog niet door waar ik mijn vakgebied heb liggen. :mrgreen:

Wij zaten ook bij de VVAA, nu bij de Duitse equivalent.
En waar ligt jouw vakgebied dan? :mrgreen:
ze hebben voor alle verzekeringen super voorwaarden, alleen de laatste paar jaren wel een nogal onpersoonlijke aanpak (AOV, vedrijfsongevallen etc) dus daar zijn wij ook voor overgstapt naar een ander.
Autoverzekering ben ik echter nog geen betere tegengekomen en ook hun rechtsbijstand is een erg fijne afdeling.

Hypotheek advies ben ik eigenlijk nooit bij hun voor geweest, idd geen aantrekkelijke voorwaarden

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 mar 2011, 15:22

Pennucciracing Luco schreef:Dus kort samengevat is het het verstandigste om een konijn op iemands voorruit te gooien als die agressief doet en er dan vol achterin rijden :mrgreen: :mrgreen:
OMG :roflol:

Erik335i

Bericht door Erik335i » 30 mar 2011, 22:19

Elise schreef:Het is net als je een fietser aanrijdt.....ben je ook gewoon (altijd) de pisang.
Heb nog een zaakje lopen met een fietser.

Een vriend van mij had mijn auto mee, ik was vrolijk op vakantie.. en dan krijg je het gevreesde telefoontje: ik heb een aanrijding gehad.
Gelukkig viel de schade mee, en geen letsel!

Maar nu wil het zo zijn dat het ging om een jong ventje (jaar of 10 geloof ik), die halsoverkop achter een busje weg de straat op schoot. De ouders waren er direct bij en waren het helemaal eens dat de aanrijding niet te voorkomen was en het jochie beter moest uitkijken.

Inmiddels loopt de zaak al 6 maanden ofzo en de verzekeraars zijn het onderling nog aan het 'uitvechten', schijnt het... Ik verwacht er niet veel van, maar er zijn blijkbaar toch mogelijkheden, als beide partijen aangeven dat de schuld bij de fietser ligt.

Plaats reactie