Ergernissen op de weg - NU op Radio Veronica
- Sjoerd MP BMW
Ergernissen op de weg - NU op Radio Veronica
Er is een onderzoek gedaan naar de asociale automobilist
Komt dadelijk in studio op bezoek bij Weekend Rick
Ik meld het ff, vinden jullie misschien wel leuk om te horen.
Komt dadelijk in studio op bezoek bij Weekend Rick
Ik meld het ff, vinden jullie misschien wel leuk om te horen.
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 19 feb 2011, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sjoerd MP BMW
-
Re: Ergernissen op de weg - NU op Radio Veronica
Oftewel... iedereen irriteert zich maar niemand doet het 

- jaydee
Wat een vreselijk geitenwollen-sokken-lijstje!
Ook typisch dat de ergernissen waar je werkelijk last van hebt (slecht invoegen, te langzaam rijden, door rood rijden) lagen scoren dan de 'kift'-ergernissen
Zegt meer over de respondenten dan over het weggedrag van degene aan wie ze zich ergeren.
Ook typisch dat de ergernissen waar je werkelijk last van hebt (slecht invoegen, te langzaam rijden, door rood rijden) lagen scoren dan de 'kift'-ergernissen

- Robin Hartog
Hahaha, 89% ergert zich aan te hard rijden en maar 23% deed dat daadwerkelijk ook? Whahah, laat me niet lachen.
- Maus335i
Re: Asosciale automobilist - NU op Radio Veronica
Best grappig lijstje. Rechts inhalen is vaak het gevolg van onnodig linksrijden. Ritsen op het laatste moment is juist de bedoeling en sneller gaan rijden als iemand wil gaan inhalen heb je geen last van als je netjes inhalend verkeer voorrang geeft (wat ook gewoon de regels zijn). Dit soort lijsten bewijzen eigenlijk dat zon herhalingscursus om de 5 jaar echt geen slecht idee is......
- JP
Vind dat niet zo raar. Er zijn veel dingen waar je je aan kan ergeren, maar het niet doet.FrankS schreef:Oftewel... iedereen irriteert zich maar niemand doet het
Van de andere kant is het durven toegeven ook nog iets. We willen veelal toch het braafste jongetje van de klas blijven spelen (...maar ondertussen

- Niels
- Auto: Prius+
Precies..... waar ik me het meest aan erger is dat mensen of niet met het verkeer bezig zijn of niet in staat zijn het verkeer te "lezen". Ik durf te wedden dat nu juist die mensen zich ergeren aan rechts inhalen, laat ritsen etc.Maus335i schreef:Best grappig lijstje. Rechts inhalen is vaak het gevolg van onnodig linksrijden. Ritsen op het laatste moment is juist de bedoeling en sneller gaan rijden als iemand wil gaan inhalen heb je geen last van als je netjes inhalend verkeer voorrang geeft (wat ook gewoon de regels zijn). Dit soort lijsten bewijzen eigenlijk dat zon herhalingscursus om de 5 jaar echt geen slecht idee is......

- ErikMartijn
Het valt me op hoe goed het ritsen gaat als ik in Duitsland ben, hier gunnen mensen het anderen gewoon niet om voor te gaan, dus niemand geeft elkaar de ruimte... Erg vreemd dat het hier niet kan en daar bijvoorbeeld wel. En ik word zo langzamerhand ook wel een beetje gek van de lichtenknipperbrigade in hun astrakiagolfpoloweetikveelwatmobielen die zich helemaal op zitten te vreten in de auto als je er met 160 voorbij komt op de snelweg.
-
Ik hoorde dat er nog 3,4 miljoen mensen met een papieren rijbewijs zijn, als we die nu allemaal intrekken?
Behalve die van mij dan

Behalve die van mij dan

- Snipe
Dat is toch ook merkwaardig. Iedereen zegt altijd dat z'n onderzoek representatief is, maar toevallig is er laatst nog zo'n onderzoek gedaan. Daar kwam weer een andere volgorde uit, met andere percentages. Welke van de twee zou kloppen?
In dit bericht staat dat andere onderzoek: http://www.driving-fun.com/1625/home/ne ... bloot.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
In dit bericht staat dat andere onderzoek: http://www.driving-fun.com/1625/home/ne ... bloot.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Top 10 grootste ergernissen in het verkeer
1. (2) Agressief rijgedrag 47,0 %
2. (1) Bumperkleven 38,1 %
3. (4) Onnodig links rijden 28,0 %
4. (3) Rijden met alcohol/drugs 27,2 %
5. (-) Files 23,8 %
6. (7) Geen richting aangeven 20,1 %
7. (5) Zondagsrijders 19,5 %
8. (8) Op het laatste moment ritsen/invoegen 14,4 %
9. (-) Te hard rijden binnen de bebouwde kom 11,8 %
10. (-) Rechts inhalen 9,2 %
(Tussen haakjes de notering van vorig jaar)
- Maus335i
+heel veel!Niels schreef:Precies..... waar ik me het meest aan erger is dat mensen of niet met het verkeer bezig zijn of niet in staat zijn het verkeer te "lezen". Ik durf te wedden dat nu juist die mensen zich ergeren aan rechts inhalen, laat ritsen etc.Maus335i schreef:Best grappig lijstje. Rechts inhalen is vaak het gevolg van onnodig linksrijden. Ritsen op het laatste moment is juist de bedoeling en sneller gaan rijden als iemand wil gaan inhalen heb je geen last van als je netjes inhalend verkeer voorrang geeft (wat ook gewoon de regels zijn). Dit soort lijsten bewijzen eigenlijk dat zon herhalingscursus om de 5 jaar echt geen slecht idee is......
Ik zou echt een 2e carriere als verkeeragent overwegen. Alleen al aan mensen die de aandacht niet bij het verkeer hebben zou je 3 keer je bonnenquota binnenhalen volgens mij. Het is in ieder geval mijn grootste ergernis in het verkeer, mensen die met hele andere dingen bezig zijn dan autorijden.
@Snipe, ik kan me voorstellen dat een onderzoek onder bijvoorbeeld DFers een hele andere uitslag geeft dan onder pure A naar B rijders. Zo'n onderzoek is in ieder geval volledig onafhankelijk van de leeftijd, maar heeft meer te maken met fanatiek zijn (racerij, liefhebberij, verzin het maar). Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze uit die categoriën mensen plukken om een écht representatief onderzoek te krijgen.
@erikmartijn, die mensen snap ik ook niet. Wat zouden ze er mee willen bereiken? Langzamer rijden ga je niet, jezelf opvreten aan zon weggebruiker wel -> agressie in het verkeer en het circeltje is weer rond

- Snipe
Dat is juist weer een ergernis van mij, van die parttime-vrijwillige-padvindertypes die je gaan corrigeren in het verkeer. Bijvoorbeeld bij een wegversmalling, van die types die dan tussen de rijbanen in gaan rijden om te zorgen dat je niet op het laatste moment invoegt. Of laatst, toen reed ik ergens een stukje van 50 meter tegen het verkeer in. Dat kon makkelijk op die weg, maar het mocht niet. De weg waar ik had moeten rijden, was geblokkeerd door een verhuiswagen. Oplossing: linksaf, 50 meter tegen het verkeer in en dan eerste zijstraat rechts. Niks aan de hand zou je zeggen, ware het niet dat er zo'n betweterige idioot van de andere kant kwam die midden op de weg ging rijden om te zorgen dat ik er niet door kon. Dat zijn de momenten waarop het goed is dat ik geen jachtgeweer in de auto heb.Maus335i schreef:Ik zou echt een 2e carriere als verkeeragent overwegen.
Maar goed, jij lijkt me dan weer niet zo iemand die die tweede carrière al in de praktijk brengt

- Maus335i
Graag hoor. De mensen die ik van de weg haal zijn mensen die bijvoorbeeld onbedachtzaam naar links te komen (tot de wielen over de middenstreep zijn) op het moment dat jij aan het inhalen bent. Dit lijkt de laatste tijd overigens een nieuwe hype, want het gebeurd vaak zat dat ik billenknijpend langs zo'n figuur moet. Als je dan toetert geven ze een ruk aan het stuur naar rechts maw: zit gewoon totaal niet op te letten. Datzelfde geld voor mensen die het niet nodig vinden om te knipperen vanaf een rotonde of tijdens het inhalen. Dat je 200km/u over de snelweg rijdt of rechts inhaalt vanwege die irritante linksplakker zal me een rotzorg zijn 
Dus ik ben zeg maar net zo selectief als de gemiddelde agent. Alleen in plaats van dat ik me focus op iemand die 5km/u te hard rijdt of 1,9s op zn voorligger zit, hou ik me vooral bezig met mensen die een serieus gevaar voor het overige verkeer vormen. En zoals Niels zegt, zijn dat vaak de mensen die zitten te slapen of niet vooruit kunnen kijken.

Dus ik ben zeg maar net zo selectief als de gemiddelde agent. Alleen in plaats van dat ik me focus op iemand die 5km/u te hard rijdt of 1,9s op zn voorligger zit, hou ik me vooral bezig met mensen die een serieus gevaar voor het overige verkeer vormen. En zoals Niels zegt, zijn dat vaak de mensen die zitten te slapen of niet vooruit kunnen kijken.
- Snipe
Mij lijkt het ook wel wat, hoor. Dat je mensen tegenkomt die op de snelweg een blikschade rijden en dan niet even op een parkeerplaats hun schadeformulier kunnen invullen en gewoon mag stoppen om hun rijbewijs door te knippen.
Dat is wel het enige waar ik interesse in heb. Niks bonnenquota, gewoon een paar rijbewijzen per dag doorknippen. Ben je ook gelijk van het fileprobleem af..!
Dat is wel het enige waar ik interesse in heb. Niks bonnenquota, gewoon een paar rijbewijzen per dag doorknippen. Ben je ook gelijk van het fileprobleem af..!
- Maus335i
hahahah, precies 

- Sjoerd MP BMW
Gaat inderdaad veel beter, gunnen elkaar de plek. Wat mij wel opvalt dat ze weer niet snel hand opsteken als bedankje. Mensen krijgen hier ook op andere manier rijles, meer nog het echte rijden.ErikMartijn schreef:Het valt me op hoe goed het ritsen gaat als ik in Duitsland ben, hier gunnen mensen het anderen gewoon niet om voor te gaan, dus niemand geeft elkaar de ruimte... Erg vreemd dat het hier niet kan en daar bijvoorbeeld wel. En ik word zo langzamerhand ook wel een beetje gek van de lichtenknipperbrigade in hun astrakiagolfpoloweetikveelwatmobielen die zich helemaal op zitten te vreten in de auto als je er met 160 voorbij komt op de snelweg.
Die lichtenknipperbrigade beginnen mij de laatste tijd ook te irriteren. Ook erger ik aan Nederlanders die hier buiten-de-bebouwde-kom 80 rijden. In Duitsland kennen ze géén 80 is 100!
Nog erger is dat als je ze dan inhaalt het ook nog in hun hoofd halen te gaan knipperen of naar hun voorhoofd wijzen.
- Joop
't Is inderdaad iedere keer weer een verademing als je in Duitsland (of Oostenrijk) rijdt...
...moet helaas wel constateren dat het met de rijkwaliteiten van de Duitsers ook wel iets achteruit gaat, vooral in de grensgebieden met Nederland en Zwitserland...
...bijvoorbeeld even richting aangeven naar links of rechts is er vaak ook al niet meer bij. Maar goed als dat alles is, dan heb ik geen klagen. Er wordt bijvoorbeeld nog wel steeds redelijk goed gespiegeld bij sneller achteropkomend verkeer, iets wat hier in NL helemaal niet lijkt te lukken.
...moet helaas wel constateren dat het met de rijkwaliteiten van de Duitsers ook wel iets achteruit gaat, vooral in de grensgebieden met Nederland en Zwitserland...
...bijvoorbeeld even richting aangeven naar links of rechts is er vaak ook al niet meer bij. Maar goed als dat alles is, dan heb ik geen klagen. Er wordt bijvoorbeeld nog wel steeds redelijk goed gespiegeld bij sneller achteropkomend verkeer, iets wat hier in NL helemaal niet lijkt te lukken.