Thijs-v-d-H schreef:Dit is echt klote! Hopen dat de gevolgen beperkt blijven.
Eigenaar is een vaste klant van ons, rijd sinds kort 535d F11.
Wens hem veel sterkte.
Tot zover het belangrijkste vrij gekomen informatie over de brand. De eigenaar van het bedrijf rijdt een BMW.
Rijdt hij daar nog steeds in of is de auto ook in vlammen op gegaan zoals meerdere personeelsauto's?
Ik zag net op het nieuws dat er een poging gedaan werd om een man aan te spreken in een donkergrijze touring. Wat niet lukte btw. Dus die is gespaard...
Nee hoor, maakt u maar geen zorgen, alle gevaarlijke stoffen zijn verbrand dus er is niks aan het handje........... http://www.ad.nl/ad/nl/3502/Brand-bij-C ... ziek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Downforce Hans schreef:Nee hoor, maakt u maar geen zorgen, alle gevaarlijke stoffen zijn verbrand dus er is niks aan het handje........... http://www.ad.nl/ad/nl/3502/Brand-bij-C ... ziek.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
en moest je zien al die troep die in de sloten liep met bluswater en in het riool op de terreinen e.d. wat toen nog niet afgesloten was maar naderhand schat ik zo in...
maar je mag de bevolking niet ongerust maken dus gaat alles goed en of we zeggen, de experst zeggen dat er geen probleem is en of wie ben ik dan om te zeggen dat er wat aan de hand is
de burgemeester van Moerdijk kan er natuurlijk weinig aan doen, maar heb je hem zien praten e.d.?
Wim Denie ( PVDA)
hij stopt ook met z'n functie...de reden hoor je hier, dan kan een ambtenaar wel snel beslissen
hier hoor je hem en zie je hem...hij ziet er ook niet helemaal gezond uit, toen ik hem zag dacht ik?? hoe kan die man nog dat werk doen...veels te veel voor zijn gezondheid lijkt me...en dat moest toch ook 2 jaar geleden zo zijn geweest?
Wat een mafkees die burgemeester. Hij had ook zo'n domme uitspraak over het plat liggen van crisis.nl. Zo'n MBO kapstertje die je haren knipt komt nog slimmer over.
Als Chemie Pack dat al doet, hoeveel bedrijven in de chemische industrie doen dat nog meer?
Mijn pa had een paar miljoen hectoliter rum in het Amsterdams havengebied liggen. Brandweer kwam er regelmatig kijken. Ambtenaren ook. De brand/explosiebeveiliging stond op het niveau van de chemische industrie, want als die twee opslagtanks de lucht in zouden vliegen zou het halve havengebied eraan gaan. Alcoholgehalte was 96% en het moet vervliegen om de rum beter te maken. 1 sigaret is genoeg voor een flink probleem.
Dat was rum en het waren slechts twee van die tanks. Rij door zo'n havengebied, dan zie je er honderden. Chemie Pack stelt in dat opzicht niet veel voor toch?
@ Dennis Cavallino; qua grootte stelde ChemiePack inderdaad niets voor tov anderen zoals bijv. Shell en Vopak. Als het daar ooit fout gaat.....
Btw verklaring van ChemiePack;
Het bedrijf Chemie-Pack in Moerdijk, dat vorige week uitbrandde, herkent zich niet in de beschuldiging van het Openbaar Ministerie (OM) dat het in strijd met de vergunning zou hebben gehandeld.
Dat stelt een woordvoerder van het bedrijf dinsdag in een reactie.
Het bedrijf zegt het OM herhaaldelijk te hebben gevraagd waar de verdenking exact uit bestaat. Volgens de woordvoerder heeft het OM dat niet duidelijk gemaakt. "Juist om die reden kan en wil het bedrijf op dit moment niet nader inhoudelijk reageren'', aldus de woordvoerder.
Eerder vandaag maakte de Bredase burgemeester Peter van der Velden, voorzitter van de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant, bekend dat het bedrijf in staat van beschuldiging is gesteld. Het OM doorzocht vandaag het kantoor van Chemie-Pack.
Wel nog een grappige reactie op Powned;
".....en dan denk ik aan Brabant
want daar brandt nog... ....een-fabriek-met-heel-veel-levensgevaarlijke-chemische-stoffen....
In de Mariapolder, vlakbij het terrein van Chemie-Pack, is duizend keer meer lood aangetroffen dan toegestaan. Dat staat in een rapportage van het RIVM.
Het gaat om een gebied dat op ruim drie kilometer afstand ligt van het chemie- bedrijf, net aan de andere kant van het Hollands Diep. Boeren hebben in het weiland overal roetdeeltjes gevonden. Uit metingen blijkt dat er ook zeer hoge waarden van andere giftige stoffen gevonden zijn.
Het bedrijf Chemie-Pack in Moerdijk brandde vorige week volledig af. In de buurt van de plek is dioxine gevonden, maar niet in alarmerende hoeveelheden.
Na de brand bij Chemie-Pack in Moerdijk is in de omgeving lood gevonden. Dat zei hoogleraar Jacob de Boer in Nieuwsuur. Volgens hem is er ook het zware metaal mangaan gevonden.
Lood is schadelijk voor de gezondheid als je het binnenkrijgt via bijvoorbeeld de melk van koeien die in het gebied hebben gegraasd. De Boer noemt de eerste metingen zorgelijk.
Hij wil meer onderzoek naar de vervuiling, bijvoorbeeld door de melk direct te testen op lood. De Boer denkt dat het onderzoek naar de vrijgekomen stoffen nog wel even kan duren.
Stefan R schreef:Voor de liefhebbers, op dit moment staat er in Zwijndrecht een goederentrein met gevaarlijke stoffen in brand (5 ketelwagons tot nu toe)
Dit n.a.v. een ontsporing na aanrijding.
jeetje...ik las ook al ergens dat bepaalde ongelukken voortkwamen doodat koperdieven die kabels weg gehaald hebben en het dus niet meer goed functioneert?
ie lui weten niet half wat ze aanrichten, mogen zware straffen op staan.
trouwens die burgemeester van Moerdijk? is opgestapt, hij kan het niet meer aan, wat ik al dacht toen ik hem op TV zag verschijnen de eerste keer...ik dacht dat kan toch niet waar zijn zo'n iemand op zo'n post in die staat zeg maar.
Onvoorstelbaar Zeer bedenkelijk hoe zaken daar geregeld waren en hoe er met vergunningen is om gegaan....... Collega van me (ex Akzo) zegt net dat ie in een straal van 30km nog geen water uit de kraan zou drinken
Leuke lijst maar moeilijk te traceren wat nu precies de lucht in is gegaan. Het is meer een inventaris van producten welke aanwezig waren maar uit welke stoffen de producten waren opgebouwd is niet duidelijk.
JP schreef:Oeps, dat lijkt me geen spul om te verwarmen.....
Ethanol en LPG branden ontzettend schoon dus dat is het punt niet. Ik zou er alleen niet naast gaan staan voor het geval zo'n tankwagon uit elkaar klapt
Ik wil als Brabander dan de factuur zien, waaruit blijkt dat ze daadwerkelijk 15 miljoen hebben moeten dokken voor het schoonmaken van wat slootjes. Anders betaal ik geen cent!
Grootspraak natuurlijk, want je moet wel betalen. Maar het is toch van de zotte dat dit zo maar kan! Waar is dat bedrag op gebaseerd en aan wie is het betaald? Als dit zomaar kan, gaat geen enkel bedrijf zich nog fatsoenlijk verzekeren.