
Clio V6 fase II
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Clio V6 fase II
Schitterende wagen! 

- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Clio V6 fase II
Volgens mij is Dennis de V6 aan het poetsen, berijden, tanken, lucht in de banden aan het doen of wat dan ook.
Want je hoort hem niet meer
Want je hoort hem niet meer

- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Clio V6 fase II
Geef m eens ongelijk 

-
- Berichten: 1833
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Clio V6 fase II
Super gaaf, wat een ding!
Nog nooit een in het echt gezien geloof ik..
Nog nooit een in het echt gezien geloof ik..
-
- Berichten: 110
- Lid geworden op: 22 mar 2007, 15:37
- Locatie: Hilversum
Re: Clio V6 fase II
Mooie kar..... en dat bij een mercedes dealer vandaan.
Heb hem zien staan, super mooi prijsje.... kunnen wel een paar dikke stoelen vanaf om hem AF te maken.
veel plezier ermee.
Heb hem zien staan, super mooi prijsje.... kunnen wel een paar dikke stoelen vanaf om hem AF te maken.
veel plezier ermee.
- Dennis van der Schoot
- Berichten: 1573
- Lid geworden op: 12 mei 2007, 11:51
- Locatie: Tilburg
Re: Clio V6 fase II
Zo,ik ben er weer,PC vastgelopen (beter de PC dan de Clio
)
Dank allen voor de positieve reactie's
.
Het motorgeluid tussen de 6000-7000 toeren werkt zeer verslavend,ik rij overal in de 1 of 2 naartoe
.
@Raplh Wolf,dat was ik inderdaad,ik weet nog dat die Golf belachelijk hard ging.
@ Mathieu,suiker en melk erin? En ik ben niet zo'n poetser,gaan met dat ding en doen waarvoor die gemaakt is.
@Paskal,ik hou de site's ook een beetje in de gaten m.b.t. het speciale Renault Sport spul,bedrijf had de V6 er nog geen 24 uur erop staan toen ik het zag,even kijken,(is vlakbij) dag erna gekocht.
@MarcF,je weet me te vinden.
@TimR,dure koppeling? Zegt met niets,koppeling vernieuwen van een 2.0 RS kost meer,motor en bak demonteren is niet zo gek veel werk,subframe losschroeven en alles laten zakken,valt best mee.Maar ik wil het voorlopig nog lekker laten zitten
.De Clio v6 fase 1 die ik heb gekocht met 13000 km,heb ik verkocht met 80000 km,koppeling voelde nog perfect aan,terwijl ik daarmee behoorlijk wat stadsverkeer en circuitdagen mee gemaakt heb.
Wat betreft de stoelen ben ik het wel met julie eens,op zich zitten ze niet beroerd,maar dit zal niet misstaan denk ik:
http://link.marktplaats.nl/411756235" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik wil de auto gewoon origineel houden omdat ik dat het mooiste vind.
Circuitdag zal ik zeker gaan doen dit jaar,ben alleen al benieuwd het verschil tussen de fase 1 en 2. Alhoewel ik daar nu toch ook al wel een aardige indicatie van heb.
Driftdag weet ik niet,zoals RutgerK ook zegt,het is nu niet een perfecte driftauto. Een rotonde op de juiste manier nemen is vrijwel onmogelijk. Geen sper en veel tractie,bij nat asfalt is het weer een ander verhaal.
Opvallenste verschil tusen de fase 1 en en 2? Buiten de kwalietsbeleving die een heel stuk beter is,zijn de versnellingsbakverhoudingen veel beter op elkaar afgestemd,toerenterugval is veel minder waardoor de auto veel sneller aanvoelt,en dat overigens ook is,255 pk,5,8 sec naarde 100.
Oja,had ik al verteld dat ik hem best dik vindt?

Dank allen voor de positieve reactie's

Het motorgeluid tussen de 6000-7000 toeren werkt zeer verslavend,ik rij overal in de 1 of 2 naartoe

@Raplh Wolf,dat was ik inderdaad,ik weet nog dat die Golf belachelijk hard ging.
@ Mathieu,suiker en melk erin? En ik ben niet zo'n poetser,gaan met dat ding en doen waarvoor die gemaakt is.
@Paskal,ik hou de site's ook een beetje in de gaten m.b.t. het speciale Renault Sport spul,bedrijf had de V6 er nog geen 24 uur erop staan toen ik het zag,even kijken,(is vlakbij) dag erna gekocht.
@MarcF,je weet me te vinden.
@TimR,dure koppeling? Zegt met niets,koppeling vernieuwen van een 2.0 RS kost meer,motor en bak demonteren is niet zo gek veel werk,subframe losschroeven en alles laten zakken,valt best mee.Maar ik wil het voorlopig nog lekker laten zitten

Wat betreft de stoelen ben ik het wel met julie eens,op zich zitten ze niet beroerd,maar dit zal niet misstaan denk ik:
http://link.marktplaats.nl/411756235" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ik wil de auto gewoon origineel houden omdat ik dat het mooiste vind.
Circuitdag zal ik zeker gaan doen dit jaar,ben alleen al benieuwd het verschil tussen de fase 1 en 2. Alhoewel ik daar nu toch ook al wel een aardige indicatie van heb.
Driftdag weet ik niet,zoals RutgerK ook zegt,het is nu niet een perfecte driftauto. Een rotonde op de juiste manier nemen is vrijwel onmogelijk. Geen sper en veel tractie,bij nat asfalt is het weer een ander verhaal.
Opvallenste verschil tusen de fase 1 en en 2? Buiten de kwalietsbeleving die een heel stuk beter is,zijn de versnellingsbakverhoudingen veel beter op elkaar afgestemd,toerenterugval is veel minder waardoor de auto veel sneller aanvoelt,en dat overigens ook is,255 pk,5,8 sec naarde 100.
Oja,had ik al verteld dat ik hem best dik vindt?
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Clio V6 fase II
Zag je gisteren rijden tussen Berkel Enschot en Tilburg... Machtig mooi apparaat!
- Gijzer
- Berichten: 1339
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 20:51
- Locatie: Elke bocht is een uitdaging.
Re: Clio V6 fase II
Sweet.
Nice ride.

Nice ride.


-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: Clio V6 fase II
Hi Dennis,
Mooi apparaat! Is het onderstel anders dan van de Ph.1? Kan me nog herinneren dat de Ph.1 behoorlijke overhelde op Zandvoort.
Nu weer een filmpje maken, zoals je vaker deed.
Mooi apparaat! Is het onderstel anders dan van de Ph.1? Kan me nog herinneren dat de Ph.1 behoorlijke overhelde op Zandvoort.
Nu weer een filmpje maken, zoals je vaker deed.

- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Clio V6 fase II
SUPER auto !!!
Rijdt heel listig toch ???
Kan me de verhalen in Autovisie nog herinneren van de races met de V6, hij
was elke keer weer onvoorspelbaar...
Hier in Drachten rijdt al jaren een fase 1 rond, wordt dagelijks gebruikt, ook in de winter
met dikke pakken sneeuw...
(heeft ook nog een WILLIAMS met dik 4 ton op de teller)
Rijdt heel listig toch ???
Kan me de verhalen in Autovisie nog herinneren van de races met de V6, hij
was elke keer weer onvoorspelbaar...

Hier in Drachten rijdt al jaren een fase 1 rond, wordt dagelijks gebruikt, ook in de winter
met dikke pakken sneeuw...

Re: Clio V6 fase II
Jarno schreef:SUPER auto !!!
Rijdt heel listig toch ???
Kan me de verhalen in Autovisie nog herinneren van de races met de V6, hij
was elke keer weer onvoorspelbaar...![]()
Hier in Drachten rijdt al jaren een fase 1 rond, wordt dagelijks gebruikt, ook in de winter
met dikke pakken sneeuw...(heeft ook nog een WILLIAMS met dik 4 ton op de teller)
Die grijze hou je bijna op de fiets wel bij.... langzaam

- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Clio V6 fase II
Gaaf ding, mooie kleur ook! Enkele keer kom je ze tegen, maar da's echt sporadisch
!
De hoofdredacteur van Evo heeft er ook 1. Ik herinner me iets van een quote van 'there are two groups of clio V6-owners: those who have spun it and hit something, and those who just spun it'.

Jarno schreef:SUPER auto !!!
Rijdt heel listig toch ???
Kan me de verhalen in Autovisie nog herinneren van de races met de V6, hij
was elke keer weer onvoorspelbaar...![]()
Hier in Drachten rijdt al jaren een fase 1 rond, wordt dagelijks gebruikt, ook in de winter
met dikke pakken sneeuw...(heeft ook nog een WILLIAMS met dik 4 ton op de teller)
De hoofdredacteur van Evo heeft er ook 1. Ik herinner me iets van een quote van 'there are two groups of clio V6-owners: those who have spun it and hit something, and those who just spun it'.
Re: Clio V6 fase II
Phase 1 moet een drama ding zijn... zullen ze hoop ik met de phase 2 wel aangepakt hebben... toch?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Clio V6 fase II
De phase 1 is bij TWR gemaakt, de phase 2 in Diepe bij Renault sport. De phase 2 is in alle opzichten een betere auto dan de phase 1. Al blijft hij heel erg listig natuurlijk door de korte wielbasis.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Clio V6 fase II
korte wielbasis?Petrolhead Tom schreef:De phase 1 is bij TWR gemaakt, de phase 2 in Diepe bij Renault sport. De phase 2 is in alle opzichten een betere auto dan de phase 1. Al blijft hij heel erg listig natuurlijk door de korte wielbasis.
http://www.carfolio.com/specifications/ ... car=108669" onclick="window.open(this.href);return false;
ik lees daar 2532mm voor het type 2 (iets langer dan type 1)
anyway ik las gister (was bij de porsche verzameling) de Porsche 911 iets van 2355 dus een stuk korter, hier bv de GT3
http://www.porsche.com/netherlands/nl/m ... sandspecs/" onclick="window.open(this.href);return false;
dus niet zeuren over een korte wielbasis

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Clio V6 fase II
heb nog meer opgezocht, de Clio v6 fase 1 is 2510mm

de fase 2 V6 is 2532mm

http://v6clio.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
om het ff in perspectief te zetten, de Porsche 911 bv de GT3 heeft een veel kortere wielbasis zoals al genoemd de 2355mm!, en daar hoor je weinig mensen over
en bv de Z3 M coupe slechts 2459mm dus 73mm korter dan de Clio V6 fase 2
de fase 2 V6 is 2532mm
http://v6clio.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
om het ff in perspectief te zetten, de Porsche 911 bv de GT3 heeft een veel kortere wielbasis zoals al genoemd de 2355mm!, en daar hoor je weinig mensen over

en bv de Z3 M coupe slechts 2459mm dus 73mm korter dan de Clio V6 fase 2

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Clio V6 fase II
Maar die hebben allemaal geen middenmotor en volgens mij ook een kleinere spoorbreedte.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Clio V6 fase II
dat kan een ander verhaal zijn, jij had het over de korte wielbasisPetrolhead Tom schreef:Maar die hebben allemaal geen middenmotor en volgens mij ook een kleinere spoorbreedte.

daarbij wordt iets met de motor helemaal achter ala porsche en nog kortere wielbasis als nog listiger gezien, echtr heeft porsche het aardig goed voor elkaar

Re: Clio V6 fase II
Heb de testen toen wel gelezen van Ph1, die zwabberden in rechte lijn zelfs van de baan af,erg vaag weggedrag.
Lijkt me dat dat nu bij de Ph2 wel voorbij is,of minder
Lijkt me dat dat nu bij de Ph2 wel voorbij is,of minder
- Jules
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Re: Clio V6 fase II
heeft de phase 1 ook een middenmotor dan?
edit: natuurlijk
Dit is in elk geval wel echt een brute wagen 8) veel plezier ermee!
edit: natuurlijk

Dit is in elk geval wel echt een brute wagen 8) veel plezier ermee!
Laatst gewijzigd door Jules op 01 feb 2011, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Clio V6 fase II
Ze zien er vrij hetzelfde uit, google dat maar eens, maar het zijn wel aardig verschillende auto's doordat de tweede veel meer ontwikkeld is dan de eerste.Jules schreef:heeft de phase 1 ook een middenmotor dan?
Dit is in elk geval wel echt een brute wagen 8) veel plezier ermee!
- Arco
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 02 mei 2008, 08:25
- Locatie: 5 GT Turbo + Clio 16V
Re: Clio V6 fase II
Dikke mik Dennis
Die carbonstoelen uit een R26.R staan zeker mooi, maar persoonlijk neig ik toch meer naar een zwarte Recaro uit de ClioRS III / Megane RS III ...
Heel veel plezier ermee i.i.g., maar dat zal wel goed komen

Die carbonstoelen uit een R26.R staan zeker mooi, maar persoonlijk neig ik toch meer naar een zwarte Recaro uit de ClioRS III / Megane RS III ...

Heel veel plezier ermee i.i.g., maar dat zal wel goed komen

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: Clio V6 fase II
Heel dit topic gemist, erg fraaie auto. Zal een zeer uitdagen karakter hebben.
Veel plezier met de V6.
Michel
Veel plezier met de V6.
Michel
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ivo-b en 2 gasten