Audi RS3 aangekondigd.
- jaydee
Re: Audi RS3 aangekondigd.
Hé stelletje RWD-helden! Het gaat om een cm per band, hoor.... Boeie! 

- Tristan
Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
- Petrolhead Tom
+1Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
- Niall
Was er niet iets van TÜV toelating dat de achterbanden niet breder mochten zijn.
- Sperdy
Uit het hele artikel blijkt niets dat we hier te maken hebben met een gepassioneerde hothatch. Nergens, nada. Het is vooral een beleeft geschreven. Alleen over het blok schrijft men wel positief.Marc RS4 schreef:Wel "gewoon" negatief blijven he......"noodingreep" ......"laatste moment"....staat bijna geen negatief woord in het stukje van AV...
- Ravin ///M
Een typisch nikszeggend artikel met generieke foto's. Het is wachten tot de auto op Europees asfalt getest kan wordne, dan pas kun je goeie testen verwachten. Allemaal gelul in de ruimte tot nu, en als je over gelul in de ruimte gaat discussieren... 

- jaydee
Dit ben ik met je eens hoor, Tristan. Alleen uit alles blijkt dat Audi vooral maar zo weinig mogelijk ontwikkelingswerk aan de RS3 heeft gedaan... Enige conclusie wat mij betreft: onvoldoende waar voor je geld.Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
- GTRene
nu meer naam (RS3) dan faam?jaydee schreef:Dit ben ik met je eens hoor, Tristan. Alleen uit alles blijkt dat Audi vooral maar zo weinig mogelijk ontwikkelingswerk aan de RS3 heeft gedaan... Enige conclusie wat mij betreft: onvoldoende waar voor je geld.Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
althans qua sportieve...
als het zo ongeveer klopt wat je nu hoort/leest.
verder natuurlijk niks mis mee, als ze hem anders genoemd hadden en dus andere verwachtingen, dan was het een leuk ding...zoiets

- Macboy
Marc als iemand biased is ben jij het wel hoor. Ferdi zegt "lijkt me". Dat betekent dat hij dus dénkt dat het zo is gegaan en uit alles blijkt ook dat dit het geval geweest is.
Kom op zeg, er is op zich niets mis met bredere voorbanden, maar durf dan ook toe te geven dat het concept in de basis dus gewoon niet deugt. Anders zou zo'n ingreep niet nodig zijn. Bovendien zal ook jou duidelijk zijn dat de A3 geen bredere achterkant heeft en ook geen dubbele uitlaten. Dus erg veel moeite is daar ook niet genomen.
Dit doet verder niets af aan de pracht van de auto, begrijp me niet verkeerd, maar je mag je hand best in eigen boezem steken ipv Ferdi te verwijten dat hij bevooroordeeld is.
Kom op zeg, er is op zich niets mis met bredere voorbanden, maar durf dan ook toe te geven dat het concept in de basis dus gewoon niet deugt. Anders zou zo'n ingreep niet nodig zijn. Bovendien zal ook jou duidelijk zijn dat de A3 geen bredere achterkant heeft en ook geen dubbele uitlaten. Dus erg veel moeite is daar ook niet genomen.
Dit doet verder niets af aan de pracht van de auto, begrijp me niet verkeerd, maar je mag je hand best in eigen boezem steken ipv Ferdi te verwijten dat hij bevooroordeeld is.
FerdiACS1 schreef:Wat weegt een RS3 dan jongens, toch iets van 1.600+ kg ... niet?
Mijn dieseltje was al 1450 kilo.....

Laatst gewijzigd door Paul op 08 feb 2011, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
Deze had je niet weg moeten doen Paul.
Supergaaf ding !
Supergaaf ding !
Yeps, weet het, dit ding had gewoon naar 250pk dieselpower gemoeten, dat samen met de DSG bak :banaan:
- jaydee
Waarom is het al sinds jaar en dag gebruikelijk dat (potente) achterwielaandrijvers bredere (en soms zelfs grotere diameter) achterwielen/-banden hebben? Deugt dat concept dan ook niet?Macboy schreef:Kom op zeg, er is op zich niets mis met bredere voorbanden, maar durf dan ook toe te geven dat het concept in de basis dus gewoon niet deugt.
-
- Auto: M3P, 130i
Klopt, die zijn alleen gemaakt om rechtdoor te rijden....jaydee schreef:Waarom is het al sinds jaar en dag gebruikelijk dat (potente) achterwielaandrijvers bredere (en soms zelfs grotere diameter) achterwielen/-banden hebben? Deugt dat concept dan ook niet?Macboy schreef:Kom op zeg, er is op zich niets mis met bredere voorbanden, maar durf dan ook toe te geven dat het concept in de basis dus gewoon niet deugt.
-
Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
Jah Tristan,alsof ze bij BMW echt erg diep gegaan zijn voor de 1M.........
Sjezus mannen....lijkt wel AJAX - Feyenoord met dat Audi - BMW verhaal. :drinking:
-
Misschien Ilja,maar ik vind bijvoorbeeld bepaalde BMW modellen WEL mooi en zeg dat hier ook gewoon maar wat mij echt een meter me strot uithangt is het bij voorbaat al bashen van elk Audi model wat er mogelijk uitkomt om iets waar de doorsnee autobezitter echt never iets van zal merken.Macboy schreef:Marc als iemand biased is ben jij het wel hoor..
VOORAL door bepaalde BMW bezitters....die vooringenomenheid elke keer weer..*puke*

Verder lees ik nog steeds elke dag met plezier op DF.
[rant mode off]
- RVV
Plus 1000 *vond ritje in de RS5 gewoon leuk*
-
Snap ik.. finding nemo is gewoon vet!RVV schreef:Plus 1000 *vond ritje in de RS5 gewoon leuk*
- Tristan
Kom op, Marc. Jij weet net zo goed als ik dat ik helemaal niet ant-Audi ben. Maar puur gekeken vanuit een technisch standpunt vind ik dat ze bij de RS3 het hebben laten liggen. Oogt als een facelift S3 met als oplossing voor onderstuur, simpelweg bredere voorwielen te monteren.Marc RS4 schreef:Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
Sjezus mannen....lijkt wel AJAX - Feyenoord met dat Audi - BMW verhaal. :drinking:
Bij BMW hebben ze tenminste gebruik gemaakt van de technieken uit de M3 met een uiterlijk dat behoorlijk gewijzigd is. Wat de met de TT-RS goed hebben gedaan, laten ze het gewoon liggen met de RS3. Punt.
- WJ
Heeft er al iemand met dat ding gereden?
- richardk
+ontelbaar..Marc RS4 schreef:Misschien Ilja,maar ik vind bijvoorbeeld bepaalde BMW modellen WEL mooi en zeg dat hier ook gewoon maar wat mij echt een meter me strot uithangt is het bij voorbaat al bashen van elk Audi model wat er mogelijk uitkomt om iets waar de doorsnee autobezitter echt never iets van zal merken.Macboy schreef:Marc als iemand biased is ben jij het wel hoor..
VOORAL door bepaalde BMW bezitters....die vooringenomenheid elke keer weer..*puke*
![]()
Verder lees ik nog steeds elke dag met plezier op DF.
[rant mode off]
- PD power
WJ schreef:Heeft er al iemand met dat ding gereden?
Precies, vind wel knap al die conclusies, zonder een meter te hebben gestuurd.
Als ie met bredere voorbanden beter stuurt, vind ik het een goede aanpassing, en idd zommige merken rijden met bredere achterbanden, daar hoor je niemand over.......
-
Tristan schreef:Kom op, Marc. Jij weet net zo goed als ik dat ik helemaal niet ant-Audi ben. Maar puur gekeken vanuit een technisch standpunt vind ik dat ze bij de RS3 het hebben laten liggen. Oogt als een facelift S3 met als oplossing voor onderstuur, simpelweg bredere voorwielen te monteren.Marc RS4 schreef:Tristan schreef:Klopt, maar andere kant van het verhaal is dat je een berg geld stukslaat op zo'n auto, dan mag je op z'n minst verwachten dat er de nodige ontwikkeling/engineering gedaan wordt om de auto een super wegligging te geven en niet simpelweg op te lossen met bredere voorwielen. Had dan ook de achterkant breder gemaakt zoals ze meeste RS'en dat hebben.
Bij BMW hebben ze tenminste gebruik gemaakt van de technieken uit de M3 met een uiterlijk dat behoorlijk gewijzigd is. Wat de met de TT-RS goed hebben gedaan, laten ze het gewoon liggen met de RS3. Punt.
Kijk daar heb je wel een punt wat ik ook vind,een RS model MOET gewoon dikke schermen hebben a la RS4 B5......da's dus een beetje een fail maar toch zou ik de RS3 er niet om laten staan.
-
Het zal ongetwijfeld beter sturen maar ik vind het wel raar/lelijk. Het klopt voor m'n gevoel niet. Dit i.t.t. bredere achterwielen. Ik heb datzelfde bij die Vredestein Ultrac banden die het profiel niet gespiegeld hebben.. dat klopt gewoon niet... ook dat zit meer tussen je hoofd maar ik zou die dus ook niet kopen

- GTRene
hebben ze die op de foto linkerband wel goed om? lijkt verkeerd
als je de band een slag draait zit ie goed...toch
ohnee dan zit je met die rand/voeg, hebben ze zich mooi wat in vergist dan...

als je de band een slag draait zit ie goed...toch

ohnee dan zit je met die rand/voeg, hebben ze zich mooi wat in vergist dan...