
E 92 M3 voor circuit
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Als je het zo bekijkt dan is het zelfs een goede investering 

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Hier wordt toch niemand vrolijk van

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Die racependalen kunnnen écht niet nee.....................................
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Mooi, die bakombouw, maar ze hebben het verkeerde pedaal eruit gehaald!



- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ah, ik zie dat je ook met 2 pedalen gaat rijden, ik zou ze alleen verder uit elkaar laten zetten!
Also: (kabel)bosbrandje?
Also: (kabel)bosbrandje?
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Kabelboombos met alcantara bekleden en ik vind het prima 

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
En we gaan gewoon lekker door. Kabelboom is eruit, dashboard is eruit en het blok is klaar om weg te brengen.Ook de bak is eruit.
Nu toch het blok eruit is lassen we hier vast alles door, verwijderen we de kit en spuiten even de motorruimte in dezelde kleur als het interieur. Rest kan dan later nog.



Nu toch het blok eruit is lassen we hier vast alles door, verwijderen we de kit en spuiten even de motorruimte in dezelde kleur als het interieur. Rest kan dan later nog.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Als het blok er toch uit is...


-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Je kan nog stoppen:)
http://www.racecarsforsale.com/prototyp ... -cu-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.racecarsforsale.com/prototyp ... -cu-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Downforce Hans
- Berichten: 12609
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Gemeen zeg "je kan nog stoppen" 

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
het is niet gemeen bedoeld probeer hem wat wijsheid te brengen.
- Oof
- Berichten: 1431
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik dacht dat die dingen onbetaalbaar waren. Prijs valt me mee. Los natuurlijk van de hoge running costs.Andre schreef:Je kan nog stoppen:)
http://www.racecarsforsale.com/prototyp ... -cu-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En of ik het op dit moment op de bak heb staan
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Hoe zat het ook al weer met de running costs van zo'n cup ? Als voorbeeld even de aandrijfassen. M3 gt4 assen zijn ca 800,- per stuk. Ik schat in dat die van Porsche toch snel het dubbele gaan kosten. M3 motorblok met 20.000 km erop pik je op voor tussen de 8 en 10 k. Bij Porsche is dit al snel het dubbele. Sequentielle bak van Porsche moet elke 20 uur (dacht ik) terug voor rebuild waar een aardig prijskaartje aan hangt. Bij Drenth zegt men met de juiste afstelling ca 40 uur.Andre schreef:het is niet gemeen bedoeld probeer hem wat wijsheid te brengen.
Ik weet wel alles kan kapot maar ik denk dat de running costs voor een Porsche Cup toch echt beduidend hoger liggen dan die van een M3. Tevens wordt het een heel gevecht zo'n cup onder de 95 db te houden.
Ik hoop deze auto nog zeker een jaar of 4 tot 5 te houden en dan zien we het wel weer.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
M3 GT4 aandrijfassen 800 euro per stuk.
Das wel heel veel.
Tuurlijk is een cup ook prijzig in onderhoud. Maar als je een koopt waar alles al gerebuild is heb je er eerst geen kosten aan.
Das wel heel veel.
Tuurlijk is een cup ook prijzig in onderhoud. Maar als je een koopt waar alles al gerebuild is heb je er eerst geen kosten aan.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ja Andre maar jij weet ook dat men altijd adverteert met rebuild dit en check dat. Ik zag laatst een Porsche te koop staan waarbij stond dat de motor 8 uur had gelopen since rebuild. Ik had hem alleen zien rijden tijdens de 24 uur van Zolder (heeft hij uitgereden) en gelijk daarna stond hij te koop, waarmee ik wil zeggen dat de meeste advertenties niet overeenkomen met de werkelijkheid. Dan nog is er een grote kans dat ik goedkoper uit was geweest maar zoals reeds eerder vermeld ben ik deze weg ingeslagen en heb er nog steeds plezier in (en daar gaat het uiteindelijk om).
Assen kunnen ook 600 zijn geweest. Ze waren geloof ik 200 duurder dan originele.
Assen kunnen ook 600 zijn geweest. Ze waren geloof ik 200 duurder dan originele.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Inderdaad, je kan nog stoppen 8)Andre schreef:Je kan nog stoppen:)
http://www.racecarsforsale.com/prototyp ... -cu-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.racecarsforsale.com/prototyp ... 3-gt4.html
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Die front splitter en rear wing zijn wel sick hoor! 

- Tim R
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 07 jun 2009, 18:52
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik blijf het een waanzinnig gaaf project vinden. De discussie over de ratio vs. de emotie geloof ik wel. David staat 100% achter zijn verhaal en weet dit ook te onderbouwen. Daarmee heeft hij mij iig weten te overtuigen dat hij de juiste weg (voor hem) in is geslagen.
Niets dan lof voor dit gewaagde project!
Niets dan lof voor dit gewaagde project!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
zo is dat, hij zij A ohnee M(3)
dus op naar B(eter)
the point of no return
dus op naar B(eter)
the point of no return

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Auto is weer terug bij VA vandaan. Rolkooi en topmounts zijn aangepast. Komende dagen nog eea doorlassen en motorruimte spuiten. Volgende week weer verder opbouwen (rem en brandstofleidingen binnendoor, nieuwe kabelboom) en dan is het wachten op de motor. Pectel had nogal wat levertijd maar we hopen met 2 weken het blok terug te hebben.

-
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
En wanneer is de shakedown van het nieuwe seizoen? 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Lijkt me wat optimistisch.David R. schreef: Bij Drenth zegt men met de juiste afstelling ca 40 uur.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Steve wat ik ervan begrijp hangt veel af van de afstelling (powercut) en of dat je koppeling gebruikt bij terugschakelen. Tevens schijnt tussengas bij terugschakelen de levensduur wat te verlengen (gaat via een module in pook).steve smith schreef:Lijkt me wat optimistisch.David R. schreef: Bij Drenth zegt men met de juiste afstelling ca 40 uur.
We gaan het beleven.
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Na die 40 uur, is het dan tijd voor revisie? Of ben je dan echt toe aan het 'herbouwen' van de bak (ok, dat is min of meer hetzelfde...). oftewel: Word het grootste gedeelte opnieuw 'afgesteld' of moeten er onderdelen echt vervangen worden?David R. schreef:Steve wat ik ervan begrijp hangt veel af van de afstelling (powercut) en of dat je koppeling gebruikt bij terugschakelen. Tevens schijnt tussengas bij terugschakelen de levensduur wat te verlengen (gaat via een module in pook).steve smith schreef:Lijkt me wat optimistisch.David R. schreef: Bij Drenth zegt men met de juiste afstelling ca 40 uur.
We gaan het beleven.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Motorruimte en onderkant zijn gespoten dus we kunnen weer gaan opbouwen. Tevens velgen ingeruild voor onderstaand exemplaar. Motor duurt nog wel even. ECU duurt onwijs lang bij Pectel gezien de grote vraag (terwijl ze niet voor niets zijn). De motor is gelijk even geïnspecteerd aangezien er een beetje witte sludge aan de binnenkant van de oliedop zat. Tijdens de inspectie vond men wat (roest oid) aanslag op de nokkenassen maar verder was alles goed. de nokkenassen worden gepolijst maar de oorzaak is nog niet gevonden.


Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Berry1000RR, beske, Google [Bot], Kadett, Semrush [Bot] en 3 gasten