E 92 M3 voor circuit
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik ben gek maar doe het toch. Zaterdag even wezen kijken bij de auto en wordt gek van al die bedrading die niet nodig is. Er liggen heel veel stekkers gewoon open en dat wil ik gewoon niet. Ik stap dus over op Pectel voor het motormanagement (SQ6M12) met een Pectel Dash en neem een stand alone ABS van BMW motorsport. Draadboom voor verlichting etc maken ze zelf. Tevens was er een aandrijfas lek dus daar komen GT4 aandrijfassen voor terug. Ik wou de bak eigenlijk pas volgend jaar doen maar ja nu ligt de bak er toch uit dus die doen we ook gelijk maar. Hij had nog een nieuwe DG 400 heavy duty die hij had voor zijn GT2 en die kon ik met flink wat korting overnemen dus dat maar gedaan. Navraag gedaan bij Drenth of deze bak geschikt was (men heeft nu ook de DG 500) maar deze bak was ook geschikt voor de job. Dashboard kan er nu helemaal uit en hier komt een flossman dashboard voor terug.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit


- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
David R. schreef:.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder.

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Weet je het zeker?David R. schreef:en een minnares is duurder.

- Kasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
*ging dan gewoon koppelen en normaal schakelen als dat de afweging wasPeter-Paul Haars schreef:David R. schreef:.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder., 100 Punten!!!

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
+1, niet vergeten te "schakelen" als je thuis komt bij je vrouw.Kasteel schreef:*ging dan gewoon koppelen en normaal schakelen als dat de afweging wasPeter-Paul Haars schreef:David R. schreef:.
Ik weet het is gekkenwerk maar een man moet een hobby hebben en een minnares is duurder., 100 Punten!!!
*

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Hoe weet jij dat een minnares zo duur is ????????? 

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Dat vertelde jij mij de laatste keer
- Kasteel
- Berichten: 5446
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
David R. schreef:Dat vertelde jij mij de laatste keer

- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Je bent gek, maar het lijkt me toch wel cool.David R. schreef:Ik ben gek maar doe het toch.
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Tja in mijn ogen heb je ergens korstsluiting daar bovenin:)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit

aan de andere kant als ik het geld had en veul plezier er in had, maar het begon te knagen...zou k het denk ook doen

je helpt de economie weer wat meer op gang

- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Jeetje David wat een verhaal weer !
Het is in elk geval een zeer ambitieus project geworden
Het is in elk geval een zeer ambitieus project geworden

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Wordt wel een snelle debiel zoAndre schreef:Tja in mijn ogen heb je ergens korstsluiting daar bovenin:)

- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Andre even buiten het financiële plaatje om, waar zie jij zaken waar het fout zou kunnen gaan. Ik bedoel Pectel is niet zomaar een fabrikantje van motormanagement en Drenth heeft ook een aardige staat van dienst. ABS komt bij BMW vandaan en die kabelboom voor verlichting etc is nou ook niet gelijk de eerste keer dat men die maakt. Motor blijft standaard (alleen drive by wire moet iets aangepast worden) dus wat zie jij met jou ervaring als punten waar het verkeerd zou kunnen gaan.Andre schreef:Tja in mijn ogen heb je ergens korstsluiting daar bovenin:)
-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Uiteindelijk na veel (fact)uren zal het wel een keer goedgaan.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zoveel in een race/trackday auto steekt. Ik heb het destijds een keer uitgelegd.
Wil je een redelijk goedkope race/trackday auto dan pak je er een uit de showroom vandaan nieuw of 2e hands zet er een kooi in, remmen, race stoel, race stuur nog wat kleine dingen en je hebt je fun auto. Deze auto al bouw je hem op tot 200.000 euro zal nooit de status krijgen van een officiele fabrieks auto. Zou je er dus ooit vanaf willen en dat moment komt altijd dan is zo n auto relatief niks meer waard ondanks race abs seq bak het blijft een zelf brouwsel.
Wil je dus serieus geld uitgeven en dat wil je als ik zie wat er op je bestel lijst staat. Dat heb ik liever een auto waar een officieel motorsport serie nummer in staat. In jou geval wil je seq schakelen. Als dat nou zo belangrijk is koop dan eerst eens Clio Cup race auto. Die koop je nieuw voor 30k. Bevalt dat goed koop je 997 GT3 Cup van een Jaar oud waarvan de bak en motor gereviseerd van is. Beide auto s liggen goed in de markt en zijn onvergelijkbaar met zelfbouw projecten. Zowel rijden als waardevastheid.
Ik kan gewoon niet begrijpen dat je zoveel in een race/trackday auto steekt. Ik heb het destijds een keer uitgelegd.
Wil je een redelijk goedkope race/trackday auto dan pak je er een uit de showroom vandaan nieuw of 2e hands zet er een kooi in, remmen, race stoel, race stuur nog wat kleine dingen en je hebt je fun auto. Deze auto al bouw je hem op tot 200.000 euro zal nooit de status krijgen van een officiele fabrieks auto. Zou je er dus ooit vanaf willen en dat moment komt altijd dan is zo n auto relatief niks meer waard ondanks race abs seq bak het blijft een zelf brouwsel.
Wil je dus serieus geld uitgeven en dat wil je als ik zie wat er op je bestel lijst staat. Dat heb ik liever een auto waar een officieel motorsport serie nummer in staat. In jou geval wil je seq schakelen. Als dat nou zo belangrijk is koop dan eerst eens Clio Cup race auto. Die koop je nieuw voor 30k. Bevalt dat goed koop je 997 GT3 Cup van een Jaar oud waarvan de bak en motor gereviseerd van is. Beide auto s liggen goed in de markt en zijn onvergelijkbaar met zelfbouw projecten. Zowel rijden als waardevastheid.
-
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 17:51
- Auto: Peugeot 205 1.9 CTI
- Locatie: Noord-Brabant
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Kom op, dit is toch gewoon gaaf.
Iedereen op deze site besteed X % van zijn inkomen aan auto's, wat de meeste Nederlanders sowieso al niet begrijpen. David heeft gewoon een droom voor ogen en jaagt die na. Hoe veel mensen doen dat nu eigenlijk? Heel weinig!
Ik juich dit toe, serieus vind het fantastisch. De droom wordt omgezet in werkelijkheid en ja dat kost geld, maar who cares. David kan wel zeggen dat hij zijn droom heeft waar heeft gemaakt.
Iedereen op deze site besteed X % van zijn inkomen aan auto's, wat de meeste Nederlanders sowieso al niet begrijpen. David heeft gewoon een droom voor ogen en jaagt die na. Hoe veel mensen doen dat nu eigenlijk? Heel weinig!
Ik juich dit toe, serieus vind het fantastisch. De droom wordt omgezet in werkelijkheid en ja dat kost geld, maar who cares. David kan wel zeggen dat hij zijn droom heeft waar heeft gemaakt.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik ben nog verstand van autoraces of auto's bouwen.
Maar het verhaal van Andre klinkt mij aannemelijker en verstandiger...
Staat los van het feit of je het kan betalen of niet lijkt me. Je hebt ze ook niet verdient door nergens over na te denken..
Maar desondanks qua emotie , prachtig
Maar het verhaal van Andre klinkt mij aannemelijker en verstandiger...
Staat los van het feit of je het kan betalen of niet lijkt me. Je hebt ze ook niet verdient door nergens over na te denken..
Maar desondanks qua emotie , prachtig

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
ik begrijp Andre's uitleg ook zeer goed.
al kan ik David ook wel wat begrijpen om zelf iets te bouwen en de verschillen te voelen ook al kost het knaken.
persoonlijk had ik ook liever 1 met motorsportnr ala Andre optie, dat weer wel
but each to their own.
je kan wat met tips doen en of een beetje van jezelf en een beetje van Maggi
al kan ik David ook wel wat begrijpen om zelf iets te bouwen en de verschillen te voelen ook al kost het knaken.
persoonlijk had ik ook liever 1 met motorsportnr ala Andre optie, dat weer wel

but each to their own.

je kan wat met tips doen en of een beetje van jezelf en een beetje van Maggi

-
- Berichten: 6768
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Verhaal van Andre is inderdaad duidelijk en misschien verstandiger.
Maar wat maakt het uit, David wil een M3 en wil sequentieel schakelen. Laat hem lekker z'n gang gaan, hij heeft straks wel de auto naar z'n wens gemaakt (wat vaak de helft van de lol is) en dat is het geld misschien wel dubbel en dwars waard
Maar wat maakt het uit, David wil een M3 en wil sequentieel schakelen. Laat hem lekker z'n gang gaan, hij heeft straks wel de auto naar z'n wens gemaakt (wat vaak de helft van de lol is) en dat is het geld misschien wel dubbel en dwars waard

-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Ik heb afgeleerd te pogen mensen te begrijpen.
Vind het wel gaaf dat je deze weg inslaat. Verder zie mijn punt hierboven
Vind het wel gaaf dat je deze weg inslaat. Verder zie mijn punt hierboven

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Zie wel wat in Andre zijn verhaal.
Punt is meestal dat je er niet alleen bent met wat losse onderdelen.
Neem je bijvoorbeeld een systeem van Pectel, dan zal dat ook nog even gemapped moeten worden op die motor. Seq bak idem, moet ook ingesteld worden qua timing enz. Je kan bij Drenth verschillende tandwielsets krijgen voor die bakken dus je zal ook een beetje moeten gochelen met die verhoudingen wil je er het meeste uit halen. Heb je er dan gedoe mee dan ben je overgeleverd aan de genade van je tuner. Reden dat ik dit een nadeel zou vinden is dat de meeste tuners van alles roepen maar je moet maar afwachten wat er uiteindelijk van terecht komt.
Volgens mij is de reputatie van Drenth in seq bakken land een beetje middelmatig, maar ze hebben 3 hele grote voordelen dat is dat ze in Nederland gemaakt worden, dus onderdelen zijn meestal snel te krijgen, ze hebben standaard kits voor bijvoorbeeld BMW's, plus ze zijn relatief goedkoop. Voor een Xtrac, Hewland of Hollinger bak bijvoorbeeld moet je veel meer neertellen. De duurdere merken hebben meestal ook geen standaard kits tenzij je een systeem via BMW motorsport besteld maar die hebben op dit moment geen seq systeem in het programma voor een E92 M3. Dus bij die dingen zou je alles op maat moeten maken bellhouse etc.
Heb je een standaard motor en bak op standaard software dan kan je hem bij wijze van spreken zo bij de dealer aan de kast hangen. Houd het veel simpeler om er aan te werken.
Zijn dus allerlei afwegingen. Als het goed loopt is het mega gaaf natuurlijk maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het de eerste paar keer 100% functioneert, en dat er dus nog wel eea afgesteld moet worden aan die combinatie. Mensen die bijvoorbeeld met een M3 GTR racen zijn tijdens de installatie meestal wel wat tijd kwijt om de puntjes op de i te zetten.
Koopman racing heeft meestal die 1 serie GTR van Peter v/d Kolk staan, daar zit ook een M3 V8 motor in met Pectel en een Drenth bak. Daar zou je evt ook wat informatie in kunnen winnen wbt hun ervaringen
Punt is meestal dat je er niet alleen bent met wat losse onderdelen.
Neem je bijvoorbeeld een systeem van Pectel, dan zal dat ook nog even gemapped moeten worden op die motor. Seq bak idem, moet ook ingesteld worden qua timing enz. Je kan bij Drenth verschillende tandwielsets krijgen voor die bakken dus je zal ook een beetje moeten gochelen met die verhoudingen wil je er het meeste uit halen. Heb je er dan gedoe mee dan ben je overgeleverd aan de genade van je tuner. Reden dat ik dit een nadeel zou vinden is dat de meeste tuners van alles roepen maar je moet maar afwachten wat er uiteindelijk van terecht komt.
Volgens mij is de reputatie van Drenth in seq bakken land een beetje middelmatig, maar ze hebben 3 hele grote voordelen dat is dat ze in Nederland gemaakt worden, dus onderdelen zijn meestal snel te krijgen, ze hebben standaard kits voor bijvoorbeeld BMW's, plus ze zijn relatief goedkoop. Voor een Xtrac, Hewland of Hollinger bak bijvoorbeeld moet je veel meer neertellen. De duurdere merken hebben meestal ook geen standaard kits tenzij je een systeem via BMW motorsport besteld maar die hebben op dit moment geen seq systeem in het programma voor een E92 M3. Dus bij die dingen zou je alles op maat moeten maken bellhouse etc.
Heb je een standaard motor en bak op standaard software dan kan je hem bij wijze van spreken zo bij de dealer aan de kast hangen. Houd het veel simpeler om er aan te werken.
Zijn dus allerlei afwegingen. Als het goed loopt is het mega gaaf natuurlijk maar ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat het de eerste paar keer 100% functioneert, en dat er dus nog wel eea afgesteld moet worden aan die combinatie. Mensen die bijvoorbeeld met een M3 GTR racen zijn tijdens de installatie meestal wel wat tijd kwijt om de puntjes op de i te zetten.
Koopman racing heeft meestal die 1 serie GTR van Peter v/d Kolk staan, daar zit ook een M3 V8 motor in met Pectel en een Drenth bak. Daar zou je evt ook wat informatie in kunnen winnen wbt hun ervaringen

-
- Berichten: 11411
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Moet je peter vd kolk ook meteen even vragen wat het gekost heeft.
Wat die 1 serie heeft gekost haal je bij bmw motorsport een Z4 M GT3 op en houd je ook nog geld over. De tuners en leveranciers hebben genoten van peter zijn project dat weer wel.
Wat die 1 serie heeft gekost haal je bij bmw motorsport een Z4 M GT3 op en houd je ook nog geld over. De tuners en leveranciers hebben genoten van peter zijn project dat weer wel.
- David R.
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 11 apr 2008, 17:32
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
KMS Amstelveen (Joop de Kok) doet het Pectel gedeelte en verzorgt de mapping. Is niet de eerste die hij
doet. Vervolgens moet dat inderdaad nog een keer afgesteld worden als de bak erin zit.
Natuurlijk had ik ook een Porsche GT3 cup kunnen ophalen of en Aston Martin oid. Echter een gedeelte van de hobby (want dat is het) is ook het aanpassen van de auto.
Je kan ook een jaar DSC gaan doen en ergens eindigen in de middenmoot. Kost ook tussen de 50 en 100k en wat heb je dan.
doet. Vervolgens moet dat inderdaad nog een keer afgesteld worden als de bak erin zit.
Natuurlijk had ik ook een Porsche GT3 cup kunnen ophalen of en Aston Martin oid. Echter een gedeelte van de hobby (want dat is het) is ook het aanpassen van de auto.
Je kan ook een jaar DSC gaan doen en ergens eindigen in de middenmoot. Kost ook tussen de 50 en 100k en wat heb je dan.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: E 92 M3 gekocht voor circuit
Race-ervaring 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: bartje325i, Berry1000RR, beske, Kadett en 4 gasten