Pagani Huayra

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Gebruikersavatar
Robertdj
Berichten: 3135
Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
Locatie: NJC

Re: Pagani Huayra

Bericht door Robertdj » 26 jan 2011, 14:25

Robin, de F1 is een dooddoener in iedere supercar discussie. :)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Pagani Huayra

Bericht door Robin » 26 jan 2011, 14:33

Robertdj schreef:Robin, de F1 is een dooddoener in iedere supercar discussie. :)
LM :df:

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Pagani Huayra

Bericht door Snipe » 26 jan 2011, 14:35

Petrolhead Tom schreef:Maar denk niet dat deze twee met elkaar te vergelijken zijn.
True.
Eigenlijk reageerde ik alleen even op jouw 'beter wordt het niet', het was niet bedoeld als vergelijking verder.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Pagani Huayra

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jan 2011, 14:44

Robertdj schreef:Robin, de F1 is een dooddoener in iedere supercar discussie. :)
+1 staat die gele F1 trouwens niet te koop?

@ snipe, smaken verschillen gelukkig he! :thumbup:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Pagani Huayra

Bericht door Robin » 26 jan 2011, 14:49

ORANJE

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Pagani Huayra

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jan 2011, 15:26

My bad!

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10771
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Pagani Huayra

Bericht door Joy » 26 jan 2011, 15:31

Hmm dan ben ik waarschijnlijk een van de weinige die de Zonda fraaier vond. Die openstaande neus vind ik helemaal niks. Wielen ook maar zo zo. Misschien is het wennen maar ik vond de oude veel scherper om te zien. Lagere taille en minder vlees boven de wielen. Ook mis ik een spoiler op de achterkant.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Pagani Huayra

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jan 2011, 15:33

Zonda blijft ook super gaaf. Toch vind ik deze iets vloeiender. Nog meer van een andere planeet dan de Zonda.

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Pagani Huayra

Bericht door Jurriuit » 26 jan 2011, 20:50

Tsja, ik ben ook meer fan van de Zonda dan van dit apparaat.
De foto's die nu te zien zijn doen hem misschien niet veel goeds, maar ik vind die vissenbek tien keer niks....
Wat ik wel weer fascinerend vind, zijn de remkleppen achterop en de flappen/luiken in het front aan de voorzijde.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Pagani Huayra

Bericht door GTRene » 26 jan 2011, 21:18

delen van de voorzijde van de zonda vond ik gaaf, de achterkant echter bij de meesten lelijk.
de achterkant van de nwe vind ik een stuk beter zo op de foto's althans.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Pagani Huayra

Bericht door JP » 28 jan 2011, 21:13

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door JP op 29 jan 2011, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Pagani Huayra

Bericht door GTRene » 28 jan 2011, 22:12

ik vind het over the top, doch super gemaakt en egen spul, dus respect voor dat werk e.d. but it stays over the top :mrgreen:

de auto van binnen had ook de swarovski uitvoering kunnen zijn (meeste Pagani's

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Pagani Huayra

Bericht door Luc B » 29 jan 2011, 09:39

Afbeelding
:( Dit doen dan zo'n afbreuk aan een auto van 1mil + :bag: krijg je er zeker ook een huayra muis bij voor de pc...

Het probleem met deze pagani is dat deze 'te veel over de top' is, De zonda was al 'over the top', maar een beetje is best mooi. Het heeft wel wat zo'n schreeuwerige supercar. De huayra heeft dit te veel, te veel kleine details overal. Dat maakt de auto te druk. Bij veel (minder mooie) auto's is het hoe langer je er naar kijkt, des te meer details je ziet. Meer lijnen, lipjes, schroefjes. Bij de Huayra zijn de details te nadrukkelijk aanwezig. Dit maakt hem juist weer te schreeuwerig. Terwijl zelfs de zonda nog details had die je na een tijdje pas zag, en dus een leuke nadruk in het design legde.

Ben overigens wel zeer benieuwd om 'm een keer te horen.

:nah: Dit is voor mij een auto die mijn ''if I was a multi-millionair lijstje'' mist.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Pagani Huayra

Bericht door Petrolhead Tom » 29 jan 2011, 10:50

I just had a crisis!!!!!!!! :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Pagani Huayra

Bericht door Robin » 29 jan 2011, 12:12

Luc B schreef:Afbeelding
:( Dit doen dan zo'n afbreuk aan een auto van 1mil + :bag: krijg je er zeker ook een huayra muis bij voor de pc...

Het probleem met deze pagani is dat deze 'te veel over de top' is, De zonda was al 'over the top', maar een beetje is best mooi. Het heeft wel wat zo'n schreeuwerige supercar. De huayra heeft dit te veel, te veel kleine details overal. Dat maakt de auto te druk. Bij veel (minder mooie) auto's is het hoe langer je er naar kijkt, des te meer details je ziet. Meer lijnen, lipjes, schroefjes. Bij de Huayra zijn de details te nadrukkelijk aanwezig. Dit maakt hem juist weer te schreeuwerig. Terwijl zelfs de zonda nog details had die je na een tijdje pas zag, en dus een leuke nadruk in het design legde.

Ben overigens wel zeer benieuwd om 'm een keer te horen.

:nah: Dit is voor mij een auto die mijn ''if I was a multi-millionair lijstje'' mist.
Goed verhaal en mee eens, net als wat Rene zegt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Pagani Huayra

Bericht door JP » 29 jan 2011, 12:58

Tuurlijk is het veel over the top, en als ik de postcodeloterij win, niet meteen de eerste auto die ik koop (eerst een Celica). Doch zou ik me graag aanbieden ( :hmmm: ) voor een DF-testrit.....
I love how Pagani is the only company that can pull of quilted stitching, wood, and Carbonfiber with it still looking amazing.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: Pagani Huayra

Bericht door Luc B » 29 jan 2011, 14:53

JP schreef:Tuurlijk is het veel over the top, en als ik de postcodeloterij win, niet meteen de eerste auto die ik koop (eerst een Celica). Doch zou ik me graag aanbieden ( :hmmm: ) voor een DF-testrit.....
I love how Pagani is the only company that can pull of quilted stitching, wood, and Carbonfiber with it still looking amazing.
Tuurlijk , ik zou ook zeer graag er een blokje mee om willen hoor ! Hij zal vast heerlijk rijden, ontzettend snel zijn en harder remmen als dat je zelf bij kan houden. Maar juist door zo'n uiterlijk mis ik de hele ''klik'' met zo'n auto. Zo'n ''klik'' is misschien nog wel waardevoller als alle prestaties. Tuurlijk , prestaties kunnen een hoop goedmaken, maar vooral als autoliefhebber is zo'n connectie belangrijk.

Jan modaal koopt een auto omdat die mooi is, een verkoper zal ook niet met pk's en Nm's naar zijn hoofd staan smijten , maar het eerder hebben over ''design'', ''vlot optrekken'' . Als autoliefhebber kijken we verder als dat , het moet allemaal kloppen, we willen geen roostertjes voor optiek , het moet werken. We willen geen chrome eindpijpjes, we willen een totale sportpijp. Zo'n sportpijp moet weer samenhangen met een mooi geluid, en toch een leuk aantal pk's. En dat is mij een beetje het probleem met deze pagani, allemaal die chrome dingetjes, en friemeltjes die zo'n technisch hoogstandje een stuk omlaag halen. Dat is zo zonde. Dat maakt heel de auto zo onserieus.

Ik ken als autoliefhebber niet ieder type en de specificatie's van, of speciaal model. Maar kan wel enorm genieten van het rijden, en alleen al het kijken naar zo'n ding. De auto ''uitkleden'' door ernaar te kijken. (natuurlijk geld dit ook voor vrouwen :bag: ) Lijnen te zien de je zo in principe niet ziet. Dat heb ik ook al eens in het ferrari topic gezegt. Hoe langer je kijkt, hoe mooier die word. In zijn geheel hoeft het nieteens een mooie auto te zijn, maar juist die kleine details , die paar dingetjes kunnen heel het design omgooien. En dan vind ik zo'n auto toch geslaagd. Bij de hauyra ( wat een kutnaam trouwens, blijf 'm fout typen) zijn er te veel van die details , te veel friemels. En dat is zonde. Maarja zoiets heet smaak.

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)
Contacteer:

Re: Pagani Huayra

Bericht door Niels v D » 29 jan 2011, 20:06

Totaal oneens.

Vind het geweldig deze details te zien in een auto.. Laat zien dat die auto door vakmannen wordt gemaakt, iets wat je in bijna geen enkele auto meer ziet tegenwoordig.

Om diezelfde reden sleutel ik graag aan pre-wars, alle techniek die je ziet is echt en gemaakt voor z'n functie.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Pagani Huayra

Bericht door Tom » 29 jan 2011, 21:13

Het is over the top maar dat hoort gewoon bij een supercar. Ik blijf erbij dat die Italianen daarmee wegkomen. Beetje het tegenovergestelde van zo'n Audi R8 die een sportauto wil zijn maar eigenlijk te braaf is.
Daarbij heeft Pagani de boel qua performance/wegligging ook uitstekend voor elkaar. Beter dan ons eigen Spyker die meer show dan go is :bag:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_To ... _Lap_Times" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
marcokers
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 okt 2010, 10:15
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Pagani Huayra

Bericht door marcokers » 30 jan 2011, 13:27

Het interieur kan mij persoonlijk ook niet heel erg bekoren, het is naar mijn mening ook TE iets minder mag van mij ook wel. Het exterieur vind ik zelf alleen wel echt schit-te-rend.
Bij Pagani hebben ze waarschijnlijk besloten
It's a seriously posh car for a seriously posh price....
... why don't we show a seriously posh car and give them a lot of serious BLING!
Et voilà.... The Huayra was born.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: Golf V R32, Leon V6, Speedster, Twente

Re: Pagani Huayra

Bericht door SteV6 » 30 jan 2011, 17:44

Schoonheid zit in details, maar om echte schoonheid te bereiken moet je ook nog de kunst van het weglaten beheersen ...

Overigens beweert Pagani dat een groot deel van zijn klanten met hun Zonda's gemiddeld 30.000km per jaar maken. Dat is 10x meer dan gemiddeld met andere supercars per jaar wordt gereden.


Stephan

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Pagani Huayra

Bericht door Robin Hartog » 30 jan 2011, 17:50

Nou, ook maar eens mijn mening laten horen dan. Ik vind hem ook niks. Ik vind de Zonda toch wel 10x mooier. Dit is het echt net niks.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Pagani Huayra

Bericht door GTRene » 30 jan 2011, 19:03

SteV6 schreef:Schoonheid zit in details, maar om echte schoonheid te bereiken moet je ook nog de kunst van het weglaten beheersen ...

Overigens beweert Pagani dat een groot deel van zijn klanten met hun Zonda's gemiddeld 30.000km per jaar maken. Dat is 10x meer dan gemiddeld met andere supercars per jaar wordt gereden.


Stephan
zeker alle klanten bij elkaar :lol:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Pagani Huayra

Bericht door JP » 30 jan 2011, 20:19

Net zoals ze bij de Zonda hebben gedaan, zal het bij de Huayra ook allemaal wel custombuild worden. Your wish is Horacio's command.

Gaan al geruchten dat hij in 2 vormen zou komen. Een 'normale' met 700pk en en 'sport' met 730pk (met achtervleugel)
Is de vraag alleen, wie en waarom zou je nou een 'normale' kopen... :hmmm:

Rendering;

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Pagani Huayra

Bericht door ErikS » 01 feb 2011, 08:12

Verschrikkelijk ding. :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten