Drift DF-ers only video's
- Knot
Re: Drift DF-ers only video's
Best aardig Jeroen, maar volgende keer toch gewoon met een HD camera in mijn auto achter je aan, ff afspreken en plannen, kan je meebewegen en zoomen...
- Jeroen
Lijkt me een prima plan. En dan moet het nog wat harder en dwarser 

- Adje ///M3
Hey mijn ouwe BeesieJeroen schreef:Vorige week op Zandvoort, met de M3 sedan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=legzqVuf ... r_embedded[/youtube]
Geen mega driftvideo, maar ik had veel plezier

- Adje ///M3
...en toen kwam de boze Duitse meneer

- Jeroen
Da's heel bekend terrein. Het pleintje waar de Nederlanders driftles gaven in 2009, tijdens de Fahrerlehrgang. Dus je kon daar zo op? Cool 

- Adje ///M3
Nah, was een beetje illegaal hoorJeroen schreef:Da's heel bekend terrein. Het pleintje waar de Nederlanders driftles gaven in 2009, tijdens de Fahrerlehrgang. Dus je kon daar zo op? Cool

Ik werd daarna vriendelijk doch dringend verzocht het terrein te verlaten.
- Jules
- Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo
Hoe houd je zo'n sperloze auto lang in een drift?
Heb laatst nog ff gespeeld met mijn racer, maar bijvoorbeeld op rotondes houdt het op een gegeven moment op, dan trekt ie automatisch recht lijkt t...
**toch maar eens dat diff wisselen na een half jaar?
**
Heb laatst nog ff gespeeld met mijn racer, maar bijvoorbeeld op rotondes houdt het op een gegeven moment op, dan trekt ie automatisch recht lijkt t...
**toch maar eens dat diff wisselen na een half jaar?

- Knot
Je moet blijven sturen, beetje minder tegenstuur, beetje erbij... zo blijf je afentoe ook op het binnenste wiel wat meer druk zetten.
- MartijnGizmo
Daarnaast heeft de E30 van Adje inmiddels een sperdiff...
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
zonder sper driften kan best hoor, kijk maar naar mijn filmpjes..... Geen sper!
- Adje ///M3
Ook zonder sper is het te doen, alleen minder gemakkelijk te houden.
-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- KW
Very nice
maar zo te lezen dus voor enkele anderen geen geweldige dag
damn

maar zo te lezen dus voor enkele anderen geen geweldige dag

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Oei, die bunkers zitten wel erg dichtbij. Leuk filmpje.
- Adje ///M3
Gaat aardig dwars daar in Weeze.
Vraagje: is het voor een beginnende drifter een aanrader om op Weeze te gaan rijden?
Vraagje: is het voor een beginnende drifter een aanrader om op Weeze te gaan rijden?
- Mathieu
Ja.
Korte en lange bochten, combinaties.
En zelfs een driftplein.
Alleen het wegdek vind ik wat minder, veel belasting voor je dempers e.d. Dit i.v.m. kuilen in de weg.
Korte en lange bochten, combinaties.
En zelfs een driftplein.
Alleen het wegdek vind ik wat minder, veel belasting voor je dempers e.d. Dit i.v.m. kuilen in de weg.
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Leuk, ik mag daar volgende week ook 3 dagen los gaan (rallycursus). Heeft jouw E30 stuurbekrachtiging? Ding lijkt zo soepel/eenvoudig rond te gaan?Walter schreef:Vandaag weer eens op vliegveld Weeze gedrift bij Raymond. De laatste keer dat ik daar was (april) blies ik mijn motor op. Vandaag ging alles goed's Ochtends was er nog wat ijs, maar dat was snel genoeg weg. Helaas waren de rijders nogal wild (er werd vaak na een spin meteen doorgereden, zonder even rond te kijken) en dat resulteerde ook in een Skyline die de bunker binnen reed.
Filmpje van een rondje:
- Knot
Misschien moet ik het toch ook nog een keer proberen, alleen vind ik het een afmarteling voor de rubbers van de auto, aardige klappen op lage snelheid van links naar rechts overgooien. Als je circuit/racelijnen drift heb je dat stukken minder.
- Kasteel
Bunkers voelt niet zo gevaarlijk, worden volgens mij ook niet zo gek vaak geraakt, je moet meer rekening houden met de dingen die in het gras staan/liggen (niet zo maar aannemen dat je een stukje gras mee kan pakken dusRuben schreef:Oei, die bunkers zitten wel erg dichtbij. Leuk filmpje.

-
.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
kan me nog goed herinneren toen ik met de 75 de baan op ging. Verstelbare dikke stabi achter van 26mm en voor 32mm, alles in de kogels, achter 75kg veren, voor 125 + torsies. Driften ging enorm lastig.
Keer erop stabi achter losgegooit, 50 kg veren achterop, regenbanden P2B voorop en achterop weer meuk.
Beide keren met 50% sper.
Toen ging het super, alleen kwam er een sierra zo ENORM dichtbij (lees: die reed bijna bij mij naar binnen als ik niet de baan af reed) dat ik met 120 ofzo het gras op VLOOG. 75 had een bodemspeling van ~ 5cm en toen over een put heen gerost, toen was de uitlaat de helft minder in diameter...
Sindsdien niet meer geweest. Geen tijd, andere dingen aan mijn hoofd maar, lullig om ze over een kam te scheren: Veel Sierra rijders letten niet op anderen, ze rijden vaak als lompe boeren heb ik opgemerkt...... Verhaaltje hierboven was vrij heftig, maar vaak genoeg dat ze erg dichtbij komen of rare acties uithalen.. Heeft me ook een beetje afgeschrikt om met mijn 328i daar te gaan driften.
Toen wel getwindrift met een BMW rijder, dat was gaaaaaaaaaaaf!!!!!
Keer erop stabi achter losgegooit, 50 kg veren achterop, regenbanden P2B voorop en achterop weer meuk.
Beide keren met 50% sper.
Toen ging het super, alleen kwam er een sierra zo ENORM dichtbij (lees: die reed bijna bij mij naar binnen als ik niet de baan af reed) dat ik met 120 ofzo het gras op VLOOG. 75 had een bodemspeling van ~ 5cm en toen over een put heen gerost, toen was de uitlaat de helft minder in diameter...
Sindsdien niet meer geweest. Geen tijd, andere dingen aan mijn hoofd maar, lullig om ze over een kam te scheren: Veel Sierra rijders letten niet op anderen, ze rijden vaak als lompe boeren heb ik opgemerkt...... Verhaaltje hierboven was vrij heftig, maar vaak genoeg dat ze erg dichtbij komen of rare acties uithalen.. Heeft me ook een beetje afgeschrikt om met mijn 328i daar te gaan driften.
Toen wel getwindrift met een BMW rijder, dat was gaaaaaaaaaaaf!!!!!

- Adje ///M3
Kan zijn dat de muziek niet te horen is. Schijnbaar mag je bekende nr's niet gebruiken

-
Super! Ik moet daar nog eens naar toe. Wie organiseert dat ? Beetje veilig (qua rijders/skills)?
- Mathieu
http://www.driveweeze.com/
Die keer dat ik ben geweest toch wel wat ouderwetse rouwdouwers met weinig compassie voor het materiaal van zichzelf en van een ander.
Wel een leuke accommodatie voor het driften met een prachtige hoge snelheidsbocht 8)
Die keer dat ik ben geweest toch wel wat ouderwetse rouwdouwers met weinig compassie voor het materiaal van zichzelf en van een ander.
Wel een leuke accommodatie voor het driften met een prachtige hoge snelheidsbocht 8)