EVE Online

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

EVE Online

Bericht door Maus335i » 24 dec 2010, 15:27



Speelt iemand deze MMORPG?

Ik ben er vanochtend in begonnen en vind het tot nu toe vrij verslavend. Vooral het gigantisch aantal mogelijkheden in het spel houden je wel even zoet volgens mij.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: EVE Online

Bericht door Roy » 24 dec 2010, 15:42

Ik heb VEEL MMO's gespeeld maar EVE altijd links laten liggen. Space-theme staat me niet zo heel erg aan en de slow gameplay ook niet echt. Het maken van sommige items kan dik een maand duren, dat vind ik ff TE. Zelf echter dus nog nooit gespeeld... schijnt wel een erg goede community achter te zitten :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EVE Online

Bericht door Macboy » 24 dec 2010, 22:27

MMO's heb ik nooit gespeeld vanwege de fantasy wereld waarin deze zich afspelen. Dat heeft mij nooit geboeid en daarom nooit gespeeld.

EVE heb ik nooit van gehoord, maar als ik dat filmpje zie denk ik: VET !!! Science-Fiction in Space is voor mij echt helemaal top !

Thanks Maus :thumbup:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11745
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: EVE Online

Bericht door WJ » 25 dec 2010, 00:59

Bergen MMO's gespeeld. Ik ben al een paar keer begonnen aan EVE. Elke keer denk ik 'wow' als ik zo'n trailer zie, maar als ik dan eenmaal speel dan donder ik inslaap van verveling.
Kijk zelf op het moment meer uit naar TERA.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: EVE Online

Bericht door dvh » 25 dec 2010, 08:50

Veel over gehoord, maar Maus, begin met WoW ... als het thema je enigsinds aanspreekt zal deze game veel en veel beter ( verslavender ) zijn dan EVE ;)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: EVE Online

Bericht door Roy » 25 dec 2010, 10:33

Niet mee eens, ik ben zelf een WoW'er maar dit kan je niet vergelijken... heel ander soort game. WoW heeft voor mij ook minpunten, zeker end-game.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: EVE Online

Bericht door Maus335i » 25 dec 2010, 12:32

@dvh, ik heb WoW gespeeld maar na lvl 20 hield ik het voor gezien. Het sprak me niet echt aan.... wat eigenlijk best raar is als je bedenkt dat ik wel weer helemaal gek ben van Dungeon Siege (nummer 3 komt er aan!). Maar toch..

Tot nu toe kan EVE me wel aardig bekoren moet ik zeggen. Net zoals Mac staat het space thema me juist erg aan :D Lekker veel opties en mogelijkheden ook.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: EVE Online

Bericht door dvh » 25 dec 2010, 19:47

Ik ben destijds ook gestopt met wow.. kon het niet opbrengen verder te levelen.
Maar het level begint pas op ( tegenwoordig ) lvl 85.

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: EVE Online

Bericht door Maus335i » 26 dec 2010, 09:49

Nouja, het heeft volgens mij wel dezelfde verslavingsfactor als WoW verdomme :mrgreen: Ik werd vanochtend 8u wakker en zat te twijfelen tussen me nog een keer omdraaien of EVE spelen. Je raad wel wat de uitslag geworden is... Ik denk dat ik afgelopen 2 dagen het spel bijna onafgebroken speel (op slapen en eten na). Ideaal om je tijdens kerst nog wat te vermaken ;)

En zelfs na 2 dagen heb ik overigens slechts een klein deel van het spel kunnen ontdekken. Zit nog steeds wat te harken in tutorials, maar begin langzaamaan de kern wat te begrijpen.

Ik heb nu 4 schepen, die allemaal verschillende specialiteiten hebben. Gisteren kreeg ik een opdracht om een asteroid te minen naar grondstoffen (waarmee je weer verschillende dingen kunt produceren). Dus ik was lekker bezig, komt er ff later een ander gi-gan-tisch schip ook minen. Toen leerde ik een paar verhoudingen kennen, want ik viel natuurlijk volledig in het niet daarbij :mrgreen:

Grootste schip in real life:

Afbeelding

Nog een filmpje:


Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: EVE Online

Bericht door Maus335i » 26 dec 2010, 09:53

Ohja PS: je hoeft niet bang te zijn dat je begint en meteen kapot wordt geschoten. Het universum bestaat uit sterrenstelsels die allemaal een eigen "securitylevel" hebben. Die levels variëren van veilig = 1.0 tot onveilig = -1.0. In de meest beveiligde gebieden vliegt erg veel "politie" rond (dit zijn AI schepen) die een aanvaller in zo'n gebied direct aan flarden knallen. Ongeacht hoe groot dat schip is, je verliest het. Dus niemand neemt het risico om in die gebieden aan te vallen. Zolang je in die veilige gebieden blijft kan je rustig werken aan je skills en geld verzamelen om grotere schepen/meer wapens te kopen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EVE Online

Bericht door Macboy » 27 dec 2010, 20:39

Vet !! Ook dat schip fucking groot zeg ! Hoe groot is jou schip ?

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17192
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: EVE Online

Bericht door dvh » 27 dec 2010, 20:47

Heb het vanmiddag even gedownload, binnenkort eens ff proberen of het wat is :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EVE Online

Bericht door Macboy » 28 dec 2010, 16:55

Echt zwaar geboeid door dit plaatje !!!!!!!!!

MASSIVE !!!!!!!!!!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: EVE Online

Bericht door Maus335i » 28 dec 2010, 17:28

Haha, hier heb je nog wat verhoudingen van het ras dat ik speel (Gallente):

Afbeelding

Grootste schip wat ik nu heb is de Navitas, zoek maar tussen die minischeepjes :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: EVE Online

Bericht door Joost H. » 28 dec 2010, 18:58

tual crimePiracy (in the ship-to-ship sense) is part of the game, as is protection racketeering, theft, and ransom.[81][82][83][84] Eve Online periodically has arisen for discussion within the wider gaming community as players of the game find various ingenious methods of scamming, deceiving, or attacking each other. One infamous example was a corporate infiltration and heist where one corporation infiltrated a target corporation over the course of nearly a year. They then performed a virtual assassination on the target's CEO and proceeded to steal corporate property to which they had gained access. The target corporation lost billions of ISK worth of property (amounting to about $16,500 USD) and a great deal of prestige; the CEO's expensive ship and cybernetic implants were destroyed in the attack.[85] Events of this nature are debated both inside the game world and in the media.[86]

In 2009, a player alliance known as Goonswarm was contacted by a disgruntled director of rival alliance Band of Brothers, one of the largest alliances in the game at that time. The disgruntled director then stripped Band of Brothers of a large quantity of assets including ships, money and territory, and disbanded the alliance.[87]

Such dangers are an inherent part of Eve Online's virtual economy and thus are purposely not dealt with by the developers.[88] Players are expected to make financial decisions based (among other factors) on the possibility of other players' fiduciary malfeasance, much as in real-life economics.
Net even aangeschaft 5€ via steam nu, ben benieuwd of het wat is.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: EVE Online

Bericht door Macboy » 03 jan 2011, 13:18

Gaaf Joost ! Boeiend spel, hoe meer ik erover lees, hoe gaver het wordt, maar ga er nog even niet aan beginnen anders is mijn social life echt gedaald tot het absolute nulpunt (het vroor nu al).

@ Maus: is dat schip dan in eigendom van een speler, of van een heel groep spelers ?

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: EVE Online

Bericht door Maus335i » 29 jan 2011, 10:31

Sorry Mac, vergeten te reageren :D

Schip is eigendom van jezelf. Alleen zo'n Erebus (das het grootste en vies dikste schip out there) kost je zoveel knaken, dat je daar gerust een paar maanden voor aan het spelen bent :P De meeste spelers houden zich in de eerste instantie druk met geld verdienen, om gratis te kunnen spelen. Je kan namelijk met "ingame geld (ISK)" subscriptions kopen.

Ik ben nog steeds MASSIVE addicted. Het spel is zó uitgebreid en bied zoveel mogelijkheden en heeft daarnaast een hele actieve markt (vraag/aanbod), dat je wel even zoet bent met alles uitzoeken. De laatste keer dat een spel me zo heeft kunnen boeien was Counterstrike, en dan praat je al over meer dan 10 jaar geleden ;)

ErikS
Berichten: 18535
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: EVE Online

Bericht door ErikS » 29 jan 2011, 12:18

Counterstrike FTW!

Totdat ik permanent gebanned werd door iemand die niet kon winnen.
Heb nooit gecheat, ben zo'n leek dat ik niet wist hoe dat moest, en toen kreeg ik een ban....

Leek als ik was ook nooit meer aan de praat kunnen krijgen..... :fy:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten