Do's en don'ts mbt X5
- Fabian
Re: Do's en don'ts mbt X5
Klopt, deze klant wilde meer terug als de vraagprijs van de auto's die je aanstipt....
Ik zou me niet blindstaren op interieur enzo. Is goedkoop te vervangen. Staat en kmstand is veel belangrijker!
Ik zou me niet blindstaren op interieur enzo. Is goedkoop te vervangen. Staat en kmstand is veel belangrijker!
-
Klopt iets niet http://www.autowereld.nl/bmw/x5/3.0d-au ... tails.html" onclick="window.open(this.href);return false;
1200km in 4jaar of heeft ie nu 233000km gelopen ipv 133000km
1200km in 4jaar of heeft ie nu 233000km gelopen ipv 133000km
- Fabian
Het leek onderhandelingstactiek...de contacten zijn weer op gangFabian schreef:Klopt, deze klant wilde meer terug als de vraagprijs van de auto's die je aanstipt....

- Paskal
- Auto: meerdere

@Michael: zodra ik een diesel met een gemiddelde km.stand van 20k per jaar zie staan gaan er bij mij al belletjes rinkelen. Het kan natuurlijk, maar bij een dergelijk exemplaar ben ik nog meer op mijn hoede...
-
Ik bedoel het onderhoudsboekje laatste km 131900km in 03-2007 .
-
Paskal Morriën schreef:, ik wacht rustig af wat er komen gaat... Onderhandelingstactiek is niet meer dan logisch, maar 6k verschil lijkt me wel apart. Eens aangaande interieur, maar ik zoek in 1e instantie een exemplaar wat 100% voldoet aan mijn wensen. Concessies doen kan altijd nog....
@Michael: zodra ik een diesel met een gemiddelde km.stand van 20k per jaar zie staan gaan er bij mij al belletjes rinkelen. Het kan natuurlijk, maar bij een dergelijk exemplaar ben ik nog meer op mijn hoede...
Rond welke prijs zoek je een X5?

- Paskal
Michael,
Had het inderdaad ook al gezien. Op zijn zachtst gezegd wel apart.....
@Esco,
Zie vorige pagina, max. 20k.
Had het inderdaad ook al gezien. Op zijn zachtst gezegd wel apart.....
@Esco,
Zie vorige pagina, max. 20k.
- Paskal
Ben inmiddels geslaagd voor een 2004 X5... en nog wel bij de stealert :!: Hij is daar nieuw verkocht, altijd onderhouden en al die 2408 dagen sinds aflevering bereden door 1 persoon 
530d is zojuist opgehaald door een mede DF-er en ik kan morgen mijn X5 ophalen :banaan:

530d is zojuist opgehaald door een mede DF-er en ik kan morgen mijn X5 ophalen :banaan:
- Tristan
Gefeliciteerd!
-
Ben benieuwd. Ik heb het niet zo op suv's, maar wie weet vind ik het wel een plaatje.
-
Gefeliciteerd!
Wij willen foto's zien
Wij willen foto's zien

- Knot
Ben benieuwd hoor, is weer eens wat anders dan die stations!
- Ravin ///M
Feli! Ben benieuwd!
- Paskal
Dat was ook mijn gedachte... na een e39 540 touring, een e39 530d touring sprak een e60 530d touring me wat minder aan dus dan maar eens een verhoogde 5-serie proberenKnot schreef:Ben benieuwd hoor, is weer eens wat anders dan die stations!

- Martijn_bmw
gefeliciteerd, een eigenaar en te koop bij de stealer, dan moet het wel een mooi exemplaar zijn 

- Paskal
Het is in ieder geval een fatsoenlijk uitgerust exemplaar. Onvoorstelbaar wat voor een kale X5-jes ik ben tegengekomen op mijn zoektocht..... Wat dacht je van:
Draaiknoppen voor de ventilatie inclusief een mooi subtiel gemonteerde navi

Een ander exemplaar ook zonder navi en met stoffen bekleding.....

Draaiknoppen voor de ventilatie inclusief een mooi subtiel gemonteerde navi

Een ander exemplaar ook zonder navi en met stoffen bekleding.....
- Martijn_bmw
dat die draaiknoppen uberhaupt op een X5 leverbaar waren 

- Ravin ///M
Ja dat is echt sadness. Zie je nu ook met het nieuwe model, en dan meestal de xDrive35i. Geen leer, klein scherm... koop dan een tweedehandse ipv nieuw.
- dvh
Kan me ergens voorstellen dat wanneer je zo'n ding als zakelijke tracktor koopt sommige opties niet belanfrijk zijn.
Maar goed, daar zal de occasionprijs ook na zijn denk ik.
Je koopt voor 10k al een X5 tegenwoordig.
Maar goed, daar zal de occasionprijs ook na zijn denk ik.
Je koopt voor 10k al een X5 tegenwoordig.
- Fabian
Sja, het gebeurd.
Tijdje geleden hadden we er zo een staan, handmatige airco, handgeschakeld, tom tom op de voorruit, uni-zwart, grijs stof, Gewoon helemaal kaal, geen enkele optie!
Levert ook geen drol op, maar voor een boerke die een paardentrailer voor weinig moet kunnen trekken doe je er een goede deal aan dan....... voor elke auto is een klant.
Tijdje geleden hadden we er zo een staan, handmatige airco, handgeschakeld, tom tom op de voorruit, uni-zwart, grijs stof, Gewoon helemaal kaal, geen enkele optie!
Levert ook geen drol op, maar voor een boerke die een paardentrailer voor weinig moet kunnen trekken doe je er een goede deal aan dan....... voor elke auto is een klant.
- Tom van H.
Even een oud topic omhoogschoppen 
Ben in de markt voor een e70 X5 diesel, twijfel nog over prefacelift (va 2007) of facelift (va 2010). Neig naar de prefacelift ivm budget en geringe verschillen. Ga de auto waarschijnlijk uit Duitsland halen, ombouwen naar grijs kenteken (als ondernemer op prive naam, dus met lage wegenbelasting) en vervolgens invoeren. Nu zou ik het wel fijn vinden om 3500kg te mogen trekken. Meestal ga ik er slechts 1 raceauto achter hangen, maar het is ook wel fijn om er 2 achter te kunnen hangen
. Nu heeft de facelift volgens autoweek carbase standaard een trekgewicht van 3500kg, maar bij de prefacelift is dit 2700. Wel zie ik in sommige Duitse advertenties verhoogde treklast staan (zowel bij facelift als bij prefacelift
), maar weet dus niet om hoeveel kilos dit gaat, en of dat automatisch meegenomen wordt bij invoer naar NL. Iemand die hier meer over weet? Verder nog dingetjes om bij de x70 op te letten? Wil sowieso de comfortstoelen 

Ben in de markt voor een e70 X5 diesel, twijfel nog over prefacelift (va 2007) of facelift (va 2010). Neig naar de prefacelift ivm budget en geringe verschillen. Ga de auto waarschijnlijk uit Duitsland halen, ombouwen naar grijs kenteken (als ondernemer op prive naam, dus met lage wegenbelasting) en vervolgens invoeren. Nu zou ik het wel fijn vinden om 3500kg te mogen trekken. Meestal ga ik er slechts 1 raceauto achter hangen, maar het is ook wel fijn om er 2 achter te kunnen hangen

- daNpy
Als je een X5 samenstelt op de website kun je de optie "3500kg" aanklikken.
Als ik me niet vergis wordt er dan een aanpassing gemaakt (indien nodig?) in de gewichten van de auto zelf om het trekgewicht te kunnen verhogen.
Bij invoer zou je er dus om kunnen vragen bij de RDW (je kan je auto immers ook om laten keuren...).
Verder; bij de prefacelift zitten nog wel wat kinderziektes, maar het panodramadak (€ 3500,-) geeft in meer modellen wat probleempjes.
Er zit dus ook een bout in het blok welke niet goed gedimensioneerd is en deze werd een jaar of 2 geleden door dealers kostenloos vervangen. Bij die van m'n schoonpa ging ná de vervanging die bout stuk en vielen de auxillaries uit (stuurbekrachtiging e,d.)
Sowieso heeft de facelift wat nieuwere dingetjes aan boord, dus het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht/er voor uit wil geven.
Is de facelift ook al beschikbaar in 4.0 uitvoering; dus met 3 liter diesel maar met 100Nm meer (610 ipv 510) als de 3.0 prefacelift?
Als ik me niet vergis wordt er dan een aanpassing gemaakt (indien nodig?) in de gewichten van de auto zelf om het trekgewicht te kunnen verhogen.
Bij invoer zou je er dus om kunnen vragen bij de RDW (je kan je auto immers ook om laten keuren...).
Verder; bij de prefacelift zitten nog wel wat kinderziektes, maar het panodramadak (€ 3500,-) geeft in meer modellen wat probleempjes.
Er zit dus ook een bout in het blok welke niet goed gedimensioneerd is en deze werd een jaar of 2 geleden door dealers kostenloos vervangen. Bij die van m'n schoonpa ging ná de vervanging die bout stuk en vielen de auxillaries uit (stuurbekrachtiging e,d.)

Sowieso heeft de facelift wat nieuwere dingetjes aan boord, dus het is maar net hoeveel waarde je daar aan hecht/er voor uit wil geven.
Is de facelift ook al beschikbaar in 4.0 uitvoering; dus met 3 liter diesel maar met 100Nm meer (610 ipv 510) als de 3.0 prefacelift?

- Tom van H.
Nieuwe dingetjes in facelift zijn voornamelijk de 8-bak en natuurlijk nieuwe idrive/navi etc voor zover ik weet. Wel leuk maar mij niet perse de meerprijs waard. Standaard 3.0d motor heeft 10pk meer bij facelift maar weet niet of dit verder echt een andere/beter motor is? 40d is wel gaaf, maar zie maar eens een betaalbare te vinden (die ook nog comfortzetels etc heeft)
. Heb om aan m'n 300+pk shot te komen nog wel ander spul staan dus vind dat geen prioriteit 

- 964aircooled
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Heb je al een adres waar je de ombouw naar grijs kenteken laat doen ?
Zit er ook aan te denken een x5 op grijs kenteken te gaan rijden
Zit er ook aan te denken een x5 op grijs kenteken te gaan rijden
- Remy
Als ik het goed onthouden heb is het verhoogde trekgewicht het gevolg van de optie luchtvering.