Hele set:
Kenmerken van de velgen:
* Steek 5x120
* ET: 40
* Naafgat: 79 mm
* 3 Delig
* Staggered setup: 8J voor 9J achter
De velgen zijn erg licht vergeleken met andere 18'' velgen, zover ik via internet er achter kon komen zijn de 8J velgen 8,4 kg en de 9J velgen 9,5 kg per stuk zonder band.
8J voorste velgen:
9J achterste velgen:
Kenmerken van de banden:
* Merk: Maxxis Victra MA-Z1
* Voor: 235/40/18 W DOT 11/09 & 06/09
* Achter: 265/35/18 W DOT 46/07
De voorste banden zijn als nieuw (in de bouwvak er op gezet) en hebben nog 7mm (gemeten!) profiel, de achterste banden zijn nog apk waardig en hebben nog 4mm (ook gemeten!) profiel. Kunnen nog wel even mee, maar zullen op niet al te lange termijn vervangen moeten worden.
Voorste banden:
Achterste banden:
Alle velgen hebben wel een klein plekje, 1 achterste velg heeft een bijgewerkte stoeprand schade (zie foto's) maar glimt gewoon netjes. 1 voorste velg heeft nog een onbewerkte stoeprand schaaf.
Als extratje voor forum members doe ik een setje spacers van 20mm met extra lange bouten erbij (vraag ik op MP € 75.00 extra voor), waaronder 3 slot bouten. Deze spacers hebben een naaf verloop van 79mm naar 74.1mm waardoor deze velgen te passen zijn onder een bmw E39. 1 spacer is niet optimaal meer maar kan gewoon mee gereden worden.
Verder is het setje ook te passen onder een bmw E36/E46 door simpel een setje pasringen erin te zetten, deze zijn al vanaf € 5.00 p/st op internet te koop.
Uiteraard passen de velgen onder nog veel meer auto's door bv een adapter te plaatsen van 5x120 naar de gewenste steekmaat.
De prijs voor dit setje is € 1199,00 ,bieden mag maar verwacht geen wonderen. Het setje is nog steeds nieuw te koop voor € 3000,00 (profile tyrecentre) excl. banden. Banden zijn nieuw € 500.00 , echter zullen de achterste 2 geen heel seizoen meer mee gaan.
Nog een paar leuke details die in de velgen staan:
Tip: Mochten de achterbanden te breed zijn voor onder je auto, dan kun je de voorste banden ook op de achterste 9J velgen plaatsen.
Marktplaats link: http://link.marktplaats.nl/407903963" onclick="window.open(this.href);return false;