BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 09 jan 2011, 15:31

Afbeelding

steve smith

Bericht door steve smith » 09 jan 2011, 15:36

FerdiACS1 schreef:
Downforce Hans schreef:Wel grappig om dit te volgen.........
Bmw`s met slappe koppelingen, weinig power onder in, loopt niet lekker door boven in,
sturen niet echt strak,verbruiken veel,niet dagelijks bruikbaar,koppeling grijpt pas bij 80% aan,cdv gemonteerd anders gaat de koppeling kapot..........nou, ik hou de Z nog wel ff.
Elke rit a big smile :mrgreen: :thumbup:
lol,

Wacht ff, ik heb ook een BMW en als ik je lijstje ff pak:
- koppeling grijpt prima aan, helemaal geen CDV..
- ach.. 500nm bij 1000rpm, 565 bij 4500rpm en 480nm bij 7000rpm.. Sterk genoeg :)
- 360pk bij max revs (380 pk bij 5800rpm)
- snaarstrak onderstel
- zuinig ... :( eeehhh, ok dat niet echt, is een Z wel zuinig? :)
- uitstekend voor het dagelijks

Elke rit big smile to !
Heeft wel een CDV, maar met cruisen en rechtuitbranden heb je daar weinig last van.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 jan 2011, 22:35

M@rcel schreef:Maw, de 1 ///M is gewoon een top apparaat, alleen de importeur verziekt de lol een beetje door alleen een full options aan te bieden, kunnen we de 1 ///M natuurlijk niet aanrekenen.
+1

Dit apparaat wordt zo vet, echt ik zweer het. Iedereen wil straks zo'n ding. 80k of niet. Het meest grappige is dat er waarschijnlijk alleen leer op zit wat sommigen kennelijk niet willen. De andere opties zouden ook door de DF-ers aangekruisd worden :)

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jan 2011, 23:20

Macboy schreef:
M@rcel schreef:Maw, de 1 ///M is gewoon een top apparaat, alleen de importeur verziekt de lol een beetje door alleen een full options aan te bieden, kunnen we de 1 ///M natuurlijk niet aanrekenen.
+1

Dit apparaat wordt zo vet, echt ik zweer het. Iedereen wil straks zo'n ding. 80k of niet. Het meest grappige is dat er waarschijnlijk alleen leer op zit wat sommigen kennelijk niet willen. De andere opties zouden ook door de DF-ers aangekruisd worden :)
Yep, in theorie wel. Maar niet door degene die "the most likely candidate for actually buying one" is :D

Andre

Bericht door Andre » 10 jan 2011, 00:38

ahhh ik weet al waarom de prijs zo hoog is van de 1M de 25 kopers moeten allemaal even mee sponseren.

:)

http://www.autosport.nl/news/21829/dutc ... ineen.html

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 jan 2011, 10:10

Andre schreef:ahhh ik weet al waarom de prijs zo hoog is van de 1M de 25 kopers moeten allemaal even mee sponseren.

:)

http://www.autosport.nl/news/21829/dutc ... ineen.html
Tja, jij weet toch ondehand ook wel hoe duur het is om het koningshuis te sponsoren........
Wat doen die drie nep piloten in dat team joh..........grijp eens in diepfries :mrgreen:

JP

Bericht door JP » 10 jan 2011, 18:11

So with the veils lifted on both these models, BMW North America has announced official pricing for each. The compact, six-cylinder 1 Series M Coupe will start at $47,010
Dat is toch € 33130... :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 18:21

JP schreef:
So with the veils lifted on both these models, BMW North America has announced official pricing for each. The compact, six-cylinder 1 Series M Coupe will start at $47,010
Dat is toch € 33130... :shock:
daarom snap ik ook niet dat het daar wel kan daar waar de brandstof ook nog eens goedkoop is :'(

dat is de prijs incl belasting daar....maar ook al gooi je er nog eens 19% btw over is de prijs nog geen 40K hoe kan het zo'n groot verschil zelfs nog met DLD.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jan 2011, 19:14

Denk dat het deels nog met de dollarkoers te maken heeft, en deels met de scherpere concurrentie met Japanse semi sportieve merken in Amerika.

Maar het heeft grotendeels met de marges te maken die de importeur en dealers aldaar bereid zijn voor lief te nemen. De stealers hier hebben de mond er altijd vol van hoe gering de marges zijn, maar daar geloof ik niks van. Bij het begin van de crisis in 2008 werd er gezegd dat Nederland ruim teveel auto handelaren en dealers kende en dat binnen een jaar tijd wellicht 40% op de fles zou gaan. Ondanks een teruggang van de markt van 25% niets van dat al. Ze zijn er immers bijna allemaal nog.

Een andere (minder geloofwaardige) mogelijkheid is dat Munchen op aan Amerika geleverde auto's minder verdient dan aan Europese. Op die 1M voor 33.000 euro is trouwens heus wel geld verdiend hoor. Daar moeten transportmaatschappij (is wel wat anders dan een enkeltje treinreis Muchen - Den Haag), USA importeur, USA dealer en de USA overheid alemaal iets voor zichzelf hebben uitgehaald. Per saldo is er voor die auto aan de poort van de fabriek in Munchen nooit meer dan 22.000 betaald.

Rovers genoeg tussen fabrikant en consument.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 19:23

zo weinig zal het wel niet zijn, maar we moeten bij de fabriek kopen :mrgreen:
rechtstreeks zonder andere pionnen er tussen.

fabrieks-sale days :D

PD power

Bericht door PD power » 10 jan 2011, 19:27

Je zou toch met een zak geld afdalen naar Munchen.

RVV

Bericht door RVV » 10 jan 2011, 19:35

Nou ik denk dat zo'n auto ongeveer (hooguit) tussen de 12,5k en 15k in euro's kost op het moment dat die de poort uitrolt.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 10 jan 2011, 19:37

Hielke schreef:Denk dat het deels nog met de dollarkoers te maken heeft, en deels met de scherpere concurrentie met Japanse semi sportieve merken in Amerika.

Maar het heeft grotendeels met de marges te maken die de importeur en dealers aldaar bereid zijn voor lief te nemen. De stealers hier hebben de mond er altijd vol van hoe gering de marges zijn, maar daar geloof ik niks van. Bij het begin van de crisis in 2008 werd er gezegd dat Nederland ruim teveel auto handelaren en dealers kende en dat binnen een jaar tijd wellicht 40% op de fles zou gaan. Ondanks een teruggang van de markt van 25% niets van dat al. Ze zijn er immers bijna allemaal nog.nt en consument.
De meeste autobedrijven zijn zo geconstrueerd dat de dealer aan het huren van haar eigen pand geld verdienen kan, en de autoHANDEL break-even doet. Op een monteur kan je 50-70k per jaar verdienen, en als je slim bent (en dat zijn er weinig) heb je ook een eigen schade afdeling. De BV laat men express weinig winst maken, en die laten ze niet klappen indien het minder gaat, want dan is er helemaal niemand die het pand huurt. Dat is de enige reden dat autobedrijven niet massaal op de fles zijn gegaan, je ziet alleen de excessen van bedrijven die raar gefinancierd zijn of gewoon raar zijn (Kroymans) , te smal zijn ( Eric Selles Apeldoorn) die naar de donder gaan.

De marge voor een dealer is meestal 15%, waarvan grootbek-particulieren bij volumemerken al 5-8% verlangen. Als je dus een wagen van 20k hebt, maak je 1500-2000 euro bruto. Daar kan je een wagen niet voor van de trailer halen, heel simpel. Op een dikke Landcruiser of BMW 760Li zal je natuurlijk een ander verhaal hebben , maar dan moet je weer (duur) een of andere domme Jaguar of Rangerover inruilen.

Het is allemaal niet zo simpel. Qua geld is er weinig stommers om te doen dan een autobedrijf beginnen momenteel.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jan 2011, 19:42

RVV schreef:Nou ik denk dat zo'n auto ongeveer (hooguit) tussen de 12,5k en 15k in euro's kost op het moment dat die de poort uitrolt.
Kost ja. Maar die gezellige Zuid Duitsche bierbuiken willen er ook nog iets aan verdienen. En als je het iemand gunt dan toch wel de ontwikkelaars en producenten zelf.

Maar ik denk dus dat je wel gelijk hebt. Punto Evo kost bij de poort in Turijn zo weinig dat de shipping maatschappij 'm zelf van de lopende band moet rijden :lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 10 jan 2011, 20:05

Als je dit leest dan zou je toch nooit meer een auto kopen…………………………..maar ja, wat moet je anders met al het geld…………………... :hmmm: :mrgreen:

Joy

Bericht door Joy » 10 jan 2011, 20:06

romo schreef:Als je dit leest dan zou je toch nooit meer een auto kopen…………………………..maar ja, wat moet je anders met al het geld…………………... :hmmm: :mrgreen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =9&t=21259" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

JP

Bericht door JP » 10 jan 2011, 20:12

Heb het al vaker gezegd, maar ben je in de markt ervoor, ga eens langs in GB.

Kost daar 39990pond / €43733,60. Kijk of je er wat procenten vanaf kan krijgen (bij veel modellen zijn de Engelsen gul) en als je bestelt, bij de configuratie ff LHD aankruisen.

Vriend van me heeft er al een LHD BMW 5GT en een E92 M3 gekocht en je kán er meerdere duizenden Euri mee besparen...

Niall

Bericht door Niall » 10 jan 2011, 20:13

Marge fabrikant ligt toch bij een 10%
Marge importeur tussen 5-10%
Marge dealer 10-15%

Reken maar uit hoeveel aan de strijkstok blijft hangen.

romo

Bericht door romo » 10 jan 2011, 20:20

Niall schreef:Marge fabrikant ligt toch bij een 10%
Marge importeur tussen 5-10%
Marge dealer 10-15%

Reken maar uit hoeveel aan de strijkstok blijft hangen.

Dat moet een keer fout gaan………………….net als bij de banken, net als bij de tussenpersonen…………..er is straks geen consument die het nog kan c.q. wil dokken…………….zo draai je de economie vanzelf wel kapot………...

Niall

Bericht door Niall » 10 jan 2011, 20:24

Romo mooiste is dat de toeleveranciers elk jaar 3-% moeten inleveren ook op bestaande projecten. Maar je hebt gelijk wie gaat nu nog de grote glazenpaleizen betalen.............

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 10 jan 2011, 20:36

Bovendien, wat hebben dealers nog voor functies/ meerwaarde over??

1) Advisering, NOT, want mensen weten meer van de auto (zeker bij BMW) dan de verkoper
2) Levering, NOT, mensen zijn totaal niet dealertrouw, zeker niet in NL waar je op 100 euro een deal misloopt
3) Specificatie NOT, je kan op internet alles zelf al samenstellen en de prijs berekenen
4) Onderhoud NOT, grootste klunzen die niet improviseren kunnen en die je niet eens zelf te spreken krijgt lopen bij dealers. Bracht een BMW voor olieverbruikt, auto stond er 2 dagen en enige wat men zegt is " we hebben de onderplaat gedemonteerd en hij lekt nergens, dus we kunnen niks vinden)
5) nette leenauto's NOT, bij alle BMW dealers stond geen enkele leenauto met winterbanden,dus daar hadden we niks aan voor een ritje Duitsland
6) Financiering NOT, de deal is vaak slechter dan bij een derde partij, behalve als je voor veel geld het onderhoud ook meeneemt, waarvan zij weer het risico extern onderbrengen

Tel daar bij op, uren aan de telf wachten, nooit teruggebeld worden, dagenlang zeiken voordag je eindelijk een offerte hebt etc. , een duur pand, domme voorschriften waar men zich aan moet houden zogenaamd (zakkers in verf mogen maar 5cm bedragen en voorremblokken + vloeistof vervangen a raison 274 euro ex terwijl de ACHTER remblokken bijna staal op staal zijn) , ruitenwissers die niet meer werken na vervangen voorruit, wintersets die 'kwijt zijn' etc, bij hoog en laag volhouden dat een Z8 de X5 4.8 motor heeft etc.

Ik hoopte al dat er een hoop dealers zouden klappen met de crisis, belachelijke onwetende uitgeschoren-nekjes types die daar verkoper lopen te spelen alsof ze zelf naar huis rijden met een 760Li

romo

Bericht door romo » 10 jan 2011, 20:40

Klopt idd…………….dan liever directe levering af fabriek………………doen die Yanks ook, die gaan direct naar BMW Welt om die Karre abzuhohlen………..

Ik zweer ook bij een kleine dealer…….(die heb ik gelukkig ook) waar enthousiasten zitten, makkelijk en direct communiceren en never nooit gezeik, X1 mit Wintereifen als leenauto………nee, dat kan dus ook goed…...

Hielke

Bericht door Hielke » 10 jan 2011, 20:51

Amerikanen zijn zo marktgericht, die bukken niet voor een dealer :lol:

Jullie marge berekeningen kunnen niet kloppen. Als de fabriek er 22.000 voor wil hebben, en dat ding kost ex btw en ex bpm iets van 45.000 bij de dealer, dan blijft er meer dan 100% van de fabrieksprijs in het tussentraject hangen.

Zo moeilijk is die berekening niet (althans, voor mij dan :wink: ).

Edit: oeps, ik vergeet voor het gemak even de co2 tax. Maar toch.

Sebring NL

Bericht door Sebring NL » 10 jan 2011, 21:07

Ex belasting prijs bij de fabriek is in NL de laagste van de hele wereld bijna, met uitzondering van Noorwegen geloof ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2011, 21:10

romo schreef:Als je dit leest dan zou je toch nooit meer een auto kopen…………………………..maar ja, wat moet je anders met al het geld…………………... :hmmm: :mrgreen:
verdelen onder de armen....

ik heb nog een linker en een rechter arm :mrgreen:

Plaats reactie