BMW 1 Serie M Coupé
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Aanval? We zijn nog veel te lief voor je geweest 
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Waar het op neer komt…………
Iemand die verliefd wordt/is op het ding (liefde is blind en Jan ziet niks meer)………..de pecunia`s heeft……………zal het ding gewoon kopen……..€80k of niet……………en verkocht is ie……….
Hier wordt terecht geroepen dat het eigenlijk wel te veel van het goede is………….en dat serieuze kandidaten afhaken……..nou die kopen niet………..
Ik heb er ook serieus over nagedacht, niet dat ik het model erg mooi vind…………nee, maar wel mooier/dikker/stoerder dan een standaard 135i……………………dat geld kan me ook weinig boeien eerlijk gezegd…………..wat me tegenhoudt en ook enorm tegenstaat ; het blok…….daar was veel meer uit te halen, veel meer ///M waardig………………..nu krijg ik heel erg het "kat in de zak" gevoel…………om het netjes te houden………ik haak af om die reden, om die reden alleen…………….te veel veren gelaten, met een passend presterend blok had ik hem zeker gekocht……………..(hier bedoel ik mee dat uit een ///M waardig blok altijd het technisch maximum wordt gehaald, die indruk krijg ik van dit opgeleukte blok bepaald niet)
Een ander zwak punt is IMHO de veel te late lancering van dit model………over een jaar is ie obsoleet, slijt hem dan nog maar eens bij inruil………..(maar voor liefhebbers zal dit niet een zwaarwegend argument zijn, geef ik toe)
Iemand die verliefd wordt/is op het ding (liefde is blind en Jan ziet niks meer)………..de pecunia`s heeft……………zal het ding gewoon kopen……..€80k of niet……………en verkocht is ie……….
Hier wordt terecht geroepen dat het eigenlijk wel te veel van het goede is………….en dat serieuze kandidaten afhaken……..nou die kopen niet………..
Ik heb er ook serieus over nagedacht, niet dat ik het model erg mooi vind…………nee, maar wel mooier/dikker/stoerder dan een standaard 135i……………………dat geld kan me ook weinig boeien eerlijk gezegd…………..wat me tegenhoudt en ook enorm tegenstaat ; het blok…….daar was veel meer uit te halen, veel meer ///M waardig………………..nu krijg ik heel erg het "kat in de zak" gevoel…………om het netjes te houden………ik haak af om die reden, om die reden alleen…………….te veel veren gelaten, met een passend presterend blok had ik hem zeker gekocht……………..(hier bedoel ik mee dat uit een ///M waardig blok altijd het technisch maximum wordt gehaald, die indruk krijg ik van dit opgeleukte blok bepaald niet)
Een ander zwak punt is IMHO de veel te late lancering van dit model………over een jaar is ie obsoleet, slijt hem dan nog maar eens bij inruil………..(maar voor liefhebbers zal dit niet een zwaarwegend argument zijn, geef ik toe)
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Toch knap dat je het definitieve oordeel over een auto kunt fellen naar aanleiding van een hoop internetinformatie, zonder ZELF een meter te hebben gereden. Nee, de spec van de motor is niet om naar huis te schrijven, maar dat was al duidelijk vanaf het moment dat het een geblazen 6 pitter zou worden.
Het zou mij niets verbazen als het alles bij elkaar nog steeds een onwijs fijne auto is. De puristen vonden een e39 M5 ook een stap terug na de e34 M5. Niet meer met de hand gebouwd, bij lange na geen 100 pk per liter. Allemaal waar en allemaal te bedenken voordat je een meter hebt gereden. En toch is een e39 M5 ook echt wel een, zeg maar, "1 + 1 = 3 auto". Hij is beter dan de som der delen (hoewel op sommige fronten (een) stap(pen) terug ten opzichte van zijn voorganger). En dat zou de 1 ///M Qp ook kunnen zijn.
Wel even in Duitsland sjeffen inderdaad. De 25 auto's die Nederland krijgt zijn al verkocht.
Het zou mij niets verbazen als het alles bij elkaar nog steeds een onwijs fijne auto is. De puristen vonden een e39 M5 ook een stap terug na de e34 M5. Niet meer met de hand gebouwd, bij lange na geen 100 pk per liter. Allemaal waar en allemaal te bedenken voordat je een meter hebt gereden. En toch is een e39 M5 ook echt wel een, zeg maar, "1 + 1 = 3 auto". Hij is beter dan de som der delen (hoewel op sommige fronten (een) stap(pen) terug ten opzichte van zijn voorganger). En dat zou de 1 ///M Qp ook kunnen zijn.
Wel even in Duitsland sjeffen inderdaad. De 25 auto's die Nederland krijgt zijn al verkocht.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Er moet wel een sportuitlaat onder. Anders hoor je de motor niet boven de wild ruisende afschrijving van zo'n ding. Aan de straatstenen niet kwijt te raken met een jaar of 2 - 3.Joy schreef:Als we eens naar alternatieven kijken, bijvoorbeeld een Infiniti G37S. (...)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
ik denk ook dat als de nwe M3 er is met die geblazen R6
dat mensen dan het meer kunnen "accepteren"
ik ben best benieuwd, kijk eens toen de turbo nog in de kinderschoenen stond en bij lange na niet zo verfijnd was als hedentendage...
bv de 2002 Turbo, alleen het woord Turbo was al een hype, overal kwam het op want stond voor iets super achtigs....dat weten sommige vast nog wel. Turbo
nu hebben ze het weer en nog beter verfijnd en gaan de meesten zeuren over de turbo
begrijp ik wel, ik heb ook liever een 480pk V8 M3 NA blok er in maja....dat moeten we dan maar zelf doen zodra het betaalbaar is, je eigen auto samenstellen zo jij hem graag wil hebben :banaan:
dat mensen dan het meer kunnen "accepteren"
ik ben best benieuwd, kijk eens toen de turbo nog in de kinderschoenen stond en bij lange na niet zo verfijnd was als hedentendage...
bv de 2002 Turbo, alleen het woord Turbo was al een hype, overal kwam het op want stond voor iets super achtigs....dat weten sommige vast nog wel. Turbo
nu hebben ze het weer en nog beter verfijnd en gaan de meesten zeuren over de turbo
begrijp ik wel, ik heb ook liever een 480pk V8 M3 NA blok er in maja....dat moeten we dan maar zelf doen zodra het betaalbaar is, je eigen auto samenstellen zo jij hem graag wil hebben :banaan:
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
zoals deze lui, judd V8 zeker 550pk op slechts 750kg



wat een onbenullig ge*l ding...
http://134judd.de/fahrzeug.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wat een onbenullig ge*l ding...
http://134judd.de/fahrzeug.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Een ritje van een 30 min is ook niet altijd verhelderend…….buitendat is pas onlangs bekend geworden wat de specs van die 6 pitter zijn………..das dus niet zo lang als jij doet voorkomen.Toch knap dat je het definitieve oordeel over een auto kunt fellen naar aanleiding van een hoop internetinformatie, zonder ZELF een meter te hebben gereden. Nee, de spec van de motor is niet om naar huis te schrijven, maar dat was al duidelijk vanaf het moment dat het een geblazen 6 pitter zou worden.
Maar je mist mijn punt; het ding is gewoon te veel geknepen om als volwaardig ///M machine te worden benoemd…………….daar heb ik PERSOONLIJK de meeste moeite mee…………hence de kat in de zak, hence de sticker "Powered by BMW ///M"……………….
- FreudeamFahren
- Berichten: 2855
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Ok, helder. Ik vind een dergelijk oordeel niet doorslaggevend. Het gaat mij er niet om wat de auto NIET is of WEL had kunnen zijn, maar het gaat mij erom hoe de auto nu echt is. Nog een voorbeeldje. Een e36 M3 is standaard out-of-the-box geen heel sportief sturende auto; in dat opzicht staat hij mijlenver van een e30 M3 af. Maar het is wel een heel fijne en snelle GT. En op die manier, van die karaktereigenschappen heb ik heel veel plezier gehad. Zo is de 1 ///M Qp dus inderdaad niet voorzien van de meest hitsige opgefokte M motor. Dat vind ik ook jammer. Maar de vraag die mij dan boeit is of, zoals de auto nu is, hij alsnog de moeite waard is, alsnog onder je huid gaat zitten, alsnog freude am fahren biedt. En dat kon nog wel eens helemaal goed gaan komen.
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
Re: 1 ///M Coupé
Alle modellen die aan NL zijn toegewezen zijn inmiddels al verkocht. Dit heb ik via mijn oud collega die nu bij Dusseldorp werkt.
Sta er best van te kijken moet ik zeggen. Heb je een 1 serie voor 2ton in guldens..
Sta er best van te kijken moet ik zeggen. Heb je een 1 serie voor 2ton in guldens..
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 1 ///M Coupé
Ach de beste auto's worden eerst altijd vergruisd....., over 5 jaar wordt ie met een filmpje vereerd in een colum hierboven, vooral die heerlijke soepele motor met een brede powerband
en nu snel..... 
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: 1 ///M Coupé
+1Macboy schreef:Ik vind hem dus NIET te duur !!
Ik kan geen enkele andere auto bedenken die zo dik is uitgerust en er zo van buiten en binnen uitziet en de BMW package zal geven in een dergelijk compact bommetje. Ik vind deze auto t.o.v. de 135i absoluut € 14.400 waard.
Nogmaals: hij had gewoon kaler aangeboden moeten worden, maar dat is weer een andere discussie.
Vind het vreemd dat mensen over de prijs van deze 1 ///M vallen, terwijl in het jaar 2000 (dik 10 jaar geleden) wel 74.000 voor een kale e46 M3 werd neergelegd.
Die 1 van 1 serie is ook maar een typeaanduiding die door BMW zelf bedacht is. Qua afmetingen is een 1 coupe de 3 coupe van 10 jaar geleden. Dus eigenlijk praten we over een 3 ///M
Qua performance laat hij de e46 M3 achter zich, onderstel, Diff, ophanging is allemaal prachtig E90/92 M3 spul....
Tijdperk van de n/a screamers is gewoon voorbij, wen er maar met z'n allen aan.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Iedereen kan roepen wat ie wil.
Maar audi biedt de RS3 wel voor een nette prijs van 68900 euro aan. Daar kan ik de bijna 12000 euro meer prijs van de 1 serie M niet op goedpraten. Kijk alleen al eens naar het interieur van beide auto s.
Het vergelijk met een e46 M3 gaat compleet mank. Kijk alleen al eens naar de Motor die daar inhangt. Een auto die door M opnieuw is ontwikkeld. De 1M is een 135i met M3 onderdelen die over zijn. En daar hoort de prijs ook naar te zijn. 79.950 is dik overdreven kan niet anders zeggen. Mensen die een vol opties auto willen kunnen beter voor dat geld een 5 serie halen.
Nee ik ben geen audi man. Maar 12 ruggen meer vragen dan een RS3 heb je wel plaat je voor je hoofd zo dik als een kluisdeur. Wat hier wordt gedaan is gewoon zonder schaamte de 25 kopers leegtrekken.
We trekken dat handje vol liefhebbers gewoon even de beurs leeg. Wil je 1M zul je betalen. En met die filosofie wil ik zeker geen auto kopen. Dan heb ik al spijt met alleen de gedachte al.
Terwijl het zo mooi had kunnen zijn. Kijk naar amerika kijk naar duitsland. Daar wordt de 1M concurerend aangeboden.
Wat krijg je hierdoor. Dat je mensen gaat uitlachen die straks zo n ding kopen of rijden. Want het is nu eigenlijk een auto die je te duur hebt betaald voor wat het is. Bmw heeft de auto teveel gehyped voor wat het is en bmw nederland vraagt er de hoofdprijs voor, omdat ze op teweinig hebben ingeschreven en niet aan de vraag kunnen voldoen. Als ze meer hadden ingekocht hadden ze ook niet zo veel marge hoeven pakken op 25 auto s. Had die scherp in de markt gestaan dan hadden we misschien wel een subaru 555 avontuur kunnen krijgen die toen als broodjes verkocht werden. Nu is het een dikke fail.
Nogmaals ik zou er geen goed gevoel bij hebben als ik zo n ding in nederland had gekocht. Ik ben ook geen turbo liefhebber maar je kan niet anders meer. Ik vindt de 1M super geslaagd nu al en heb ik er nog niet mee gereden. Voor 68.900 de audi RS3 prijs had ik er 100 procent zeker een willen kopen. De gedachten gang die achter de verkoopprijs van 79.950 zit, zie ik totaal niks in. Het is nu geen geld kwestie maar een principe kwestie. Ik ga namelijk ook niet 5 euro voor een brood betalen terwijl ie bij alle andere bakkers 2 euro is.
Maar audi biedt de RS3 wel voor een nette prijs van 68900 euro aan. Daar kan ik de bijna 12000 euro meer prijs van de 1 serie M niet op goedpraten. Kijk alleen al eens naar het interieur van beide auto s.
Het vergelijk met een e46 M3 gaat compleet mank. Kijk alleen al eens naar de Motor die daar inhangt. Een auto die door M opnieuw is ontwikkeld. De 1M is een 135i met M3 onderdelen die over zijn. En daar hoort de prijs ook naar te zijn. 79.950 is dik overdreven kan niet anders zeggen. Mensen die een vol opties auto willen kunnen beter voor dat geld een 5 serie halen.
Nee ik ben geen audi man. Maar 12 ruggen meer vragen dan een RS3 heb je wel plaat je voor je hoofd zo dik als een kluisdeur. Wat hier wordt gedaan is gewoon zonder schaamte de 25 kopers leegtrekken.
We trekken dat handje vol liefhebbers gewoon even de beurs leeg. Wil je 1M zul je betalen. En met die filosofie wil ik zeker geen auto kopen. Dan heb ik al spijt met alleen de gedachte al.
Terwijl het zo mooi had kunnen zijn. Kijk naar amerika kijk naar duitsland. Daar wordt de 1M concurerend aangeboden.
Wat krijg je hierdoor. Dat je mensen gaat uitlachen die straks zo n ding kopen of rijden. Want het is nu eigenlijk een auto die je te duur hebt betaald voor wat het is. Bmw heeft de auto teveel gehyped voor wat het is en bmw nederland vraagt er de hoofdprijs voor, omdat ze op teweinig hebben ingeschreven en niet aan de vraag kunnen voldoen. Als ze meer hadden ingekocht hadden ze ook niet zo veel marge hoeven pakken op 25 auto s. Had die scherp in de markt gestaan dan hadden we misschien wel een subaru 555 avontuur kunnen krijgen die toen als broodjes verkocht werden. Nu is het een dikke fail.
Nogmaals ik zou er geen goed gevoel bij hebben als ik zo n ding in nederland had gekocht. Ik ben ook geen turbo liefhebber maar je kan niet anders meer. Ik vindt de 1M super geslaagd nu al en heb ik er nog niet mee gereden. Voor 68.900 de audi RS3 prijs had ik er 100 procent zeker een willen kopen. De gedachten gang die achter de verkoopprijs van 79.950 zit, zie ik totaal niks in. Het is nu geen geld kwestie maar een principe kwestie. Ik ga namelijk ook niet 5 euro voor een brood betalen terwijl ie bij alle andere bakkers 2 euro is.
-
Jussi
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 1 ///M Coupé
Andre schreef: Ik ga namelijk ook niet 5 euro voor een brood betalen terwijl ie bij alle andere bakkers 2 euro is.
Wat een idiote vergelijking.
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
De auto's zijn aan dealers verkocht, maar volgens mij nog niet aan klanten.Pim schreef:Alle modellen die aan NL zijn toegewezen zijn inmiddels al verkocht. Dit heb ik via mijn oud collega die nu bij Dusseldorp werkt.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
idd, eerst maar eens even zien of er 25 verkocht zijn……ik geloof er niets van………..(klanten dus)………….allemaal marketing en hype, dat is het…….
Denk als je vandaag naar de dealer stapt dat je er rustig een kan bestellen……...
Denk als je vandaag naar de dealer stapt dat je er rustig een kan bestellen……...
-
Shakes
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: 1 ///M Coupé
Prijs e.d. geloof ik wel, overpriced is alles nieuw toch, maar weegt dat ding meer dan een CSL?
CSL is nu wel een classic maar was destijds ook te duur. Ik zie dat met dit zwijntje niet zo snel gebeuren maar toch.....
Leukste is gewoon een 3.2 blok in een 325 chassis oid. Licht en vermogen is de sleutel. Niet vermogen om gewicht te verhullen.
CSL is nu wel een classic maar was destijds ook te duur. Ik zie dat met dit zwijntje niet zo snel gebeuren maar toch.....
Leukste is gewoon een 3.2 blok in een 325 chassis oid. Licht en vermogen is de sleutel. Niet vermogen om gewicht te verhullen.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Vergelijk met een brood is natuurlijk niet letterlijk bedoeld. Het gaat om de prijs kwaliteitsverhouding. In vergelijk tot concurrerende modellen.
En inderdaad die 25 modellen zijn nog niet aan de man gebracht.
En inderdaad die 25 modellen zijn nog niet aan de man gebracht.
-
Harrie
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08
Re: 1 ///M Coupé
Met een beetje geluk kun je er straks alsnog eentje kopen voor 70k als blijkt dat de dealers die zo'n ding gekocht hebben er niet vanaf kunnen. 
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
Een standaard N54 met de juiste koeling is 'n dijk van 'n motor. Zoals Ferdinand 'm in z'n AC Scnitzel heeft is 't helemaal 'n beest waar 'n E9x M3 't heel erg moeilijk mee heeft(ergo de ASC is in alledag echt veel sneller en doortrekkend denk ik niet dat 'n E9x M3 wegloopt eerder andersom)
De //M N54 zal wat tussen de stock N54 en de Schnitzel zitten. Voor alledag een veel lekkerder motor dan de E9x M V8. Weet ik zeker. 100%.
M'n ex stock 335i handbak was beresnel. Met 3 man erin vol doortrekkend vanaf 'n verkeerslicht zag ik 'n rood stipje achter mij hetzelfde doen. Het stipje werd wel langszaam groter totdat ie me langzaam voorbij ging terwijl ik er al 230 plus voor had. Was een RS4 V8 sedan met 1 man erin(420pk atmo V8), dus voor zo'n stock N54 hoefde je je niet te schamen.
Die motor in die M zit wel goed. Dat gezeik over atmos. Man, voor alledag is dit prima. Een hoogtoerige atmo is skitterend, maar dan moet ie ook in 't middengebied en onderin bij de les zijn en dan is er in atmoland nog steeds geen subsitute for cubic inches(hence M V10 en of C63 6.2 V8 Merc blok bijvoorbeeld)
De prijs van dit ding in NL is het punt zoals gezegd.
Als ie in D 50500 ofzio gaat kosten, haal je 'm daar Andre. Logisch. Met wat papierwinkel erbij, maar dan heb je 'm zoals je 'm hebben wil. We wachten af.
Ik vind 'm voor de rest wel verrekte mooi erbij staan en als ik met z'n 2en was geweest was ik misschien wel overstag gegaan.Maar dan ook via Duitsland.
De //M N54 zal wat tussen de stock N54 en de Schnitzel zitten. Voor alledag een veel lekkerder motor dan de E9x M V8. Weet ik zeker. 100%.
M'n ex stock 335i handbak was beresnel. Met 3 man erin vol doortrekkend vanaf 'n verkeerslicht zag ik 'n rood stipje achter mij hetzelfde doen. Het stipje werd wel langszaam groter totdat ie me langzaam voorbij ging terwijl ik er al 230 plus voor had. Was een RS4 V8 sedan met 1 man erin(420pk atmo V8), dus voor zo'n stock N54 hoefde je je niet te schamen.
Die motor in die M zit wel goed. Dat gezeik over atmos. Man, voor alledag is dit prima. Een hoogtoerige atmo is skitterend, maar dan moet ie ook in 't middengebied en onderin bij de les zijn en dan is er in atmoland nog steeds geen subsitute for cubic inches(hence M V10 en of C63 6.2 V8 Merc blok bijvoorbeeld)
De prijs van dit ding in NL is het punt zoals gezegd.
Als ie in D 50500 ofzio gaat kosten, haal je 'm daar Andre. Logisch. Met wat papierwinkel erbij, maar dan heb je 'm zoals je 'm hebben wil. We wachten af.
Ik vind 'm voor de rest wel verrekte mooi erbij staan en als ik met z'n 2en was geweest was ik misschien wel overstag gegaan.Maar dan ook via Duitsland.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2911
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 1 ///M Coupé
Laat ik even vooropstellen dat ik EUR 80k ook een bom geld vind en dat het belachelijk is dat je hem alleen 'full-option' kunt bestellen.Andre schreef:Iedereen kan roepen wat ie wil.
Maar audi biedt de RS3 wel voor een nette prijs van 68900 euro aan. Daar kan ik de bijna 12000 euro meer prijs van de 1 serie M niet op goedpraten. Kijk alleen al eens naar het interieur van beide auto s.
Maar, het vergelijk met de RS3 gaat natuurlijk ook mank. Enige gelijkenis is dat de basis 1 serie een concurrent is van de basis a3. De RS3 is een 5 deurs hatchback en de 1 serie een coupe. Daarnaast betwijfel ik of Audi evenveel moeite heeft gedaan aan de RS3 als BMW aan de 1M. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de RS3 een 'gepimpte' S3 is met een groter blok en mogelijk wat andere remmen.
Naar mijn mening kun je de 1M beter vergelijken met de TT-RS, dat zijn beide coupes. En wat kost de TT-RS, juist ja EUR 76k en dan heb je geen navigatie (wat iedereen in die klasse over het algemeen toch besteld). Vink je die navigatie aan dan zit je ook op EUR 80k. Lijkt mij een realistischere vergelijking...
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
hehe ik wil die Judd wel voor 80k..opties maken me dan niet zoveel uit :banaan: :banaan: banaantje erbij
@ Robin
Was je tevreden met de gasresponse van de 335i?
ik heb met 535, X5, en 135 gereden en bleek niet prettig aan het gas. Je kan het pedaal diverse keren vloeren stationair zonder dat de toeren meer dan 500 oplopen. Niet best.
Wat de prijs betreft, komt gewoon door de al dure 1-serie normaal.
@ Andre,
Zou BMW NL zoveel marge hebben dat ze van 70 naar 80k gaan?
@ Robin
Was je tevreden met de gasresponse van de 335i?
ik heb met 535, X5, en 135 gereden en bleek niet prettig aan het gas. Je kan het pedaal diverse keren vloeren stationair zonder dat de toeren meer dan 500 oplopen. Niet best.
Wat de prijs betreft, komt gewoon door de al dure 1-serie normaal.
@ Andre,
Zou BMW NL zoveel marge hebben dat ze van 70 naar 80k gaan?
-
Robin
- Berichten: 56229
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupé
@Sebring: Met die gasresponse heb je gelijk in, maar in het dagelijks leven zit je vaker rond de 2500/3500rpm dan tegen de 8000 te hakken. En da;s nou precies 'n toerengebied waar de35 motor voelbaar beter/sterker presteert dan de M3 V8 handbak. Bovenenin is de V8 'n feest(vanaf 'n 5500 zegmaar) maar daaronder vond ik 'm (2 jaar gehad) niet bijster spectaculair aanvoelen, deed mij dan anytime de.35 N54.
Heb nu de N55 die nog soepeler(niet sterker) is en bijna geen turbolag meer heeft.
Heb nu de N55 die nog soepeler(niet sterker) is en bijna geen turbolag meer heeft.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
@mark
De 1M//// is een 4 zitter, de TT rs een tweezitter. Heb drie vakanties gedaan met 4 personen in de acs1 met topkoffer, gaat prima. Tuurlijk een 3 of 5 serie biedt meer ruimte dus comfort. De vergelijking met de RS 3 is natuurlijk wel goed. Een TTrs is meer een vergelijking voor de Z4is.
@sebring
Wanneer heb jij die gasrespons getetst van een .35i? Paar dingen daarover: BMW heeft vanaf eind 2008, bij reguliere beurten, de stoftware op auto's ge-upgraded vwb. dit punt. De gasrespons in een n54 is wel goed te krijgen met goede tuning, mijn acs1 is daar echt een goed voorbeeld van. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat BMW M/// dit prima voor elkaar heeft. BMW ///M weet als geen ander dat iedereen het n54 op dit punt gaat beoordelen, ze maken geen fout ben 100% van overtuigd. Nee, n54 blokkie is niets mis mee.
De vergelijking van het brood zo als Andre zegt, is precies dat wat het is. Kohl/Schnitzer heeft pas over een week of twee info, zo vertelden ze mij. Dan weet ik meer. Ik ben nog steeds vol goede moed.
Want, volgens mij is deze 1M/// een heerlijk scheurijzer waarbij het onderstel het grote verschil maakt. Ik denk dat het ding skitterend stuurt. En ik kan daar deze zomer gewoon weer mijn topkoffer op schroeven!
De 1M//// is een 4 zitter, de TT rs een tweezitter. Heb drie vakanties gedaan met 4 personen in de acs1 met topkoffer, gaat prima. Tuurlijk een 3 of 5 serie biedt meer ruimte dus comfort. De vergelijking met de RS 3 is natuurlijk wel goed. Een TTrs is meer een vergelijking voor de Z4is.
@sebring
Wanneer heb jij die gasrespons getetst van een .35i? Paar dingen daarover: BMW heeft vanaf eind 2008, bij reguliere beurten, de stoftware op auto's ge-upgraded vwb. dit punt. De gasrespons in een n54 is wel goed te krijgen met goede tuning, mijn acs1 is daar echt een goed voorbeeld van. Ik heb er echt alle vertrouwen in dat BMW M/// dit prima voor elkaar heeft. BMW ///M weet als geen ander dat iedereen het n54 op dit punt gaat beoordelen, ze maken geen fout ben 100% van overtuigd. Nee, n54 blokkie is niets mis mee.
De vergelijking van het brood zo als Andre zegt, is precies dat wat het is. Kohl/Schnitzer heeft pas over een week of twee info, zo vertelden ze mij. Dan weet ik meer. Ik ben nog steeds vol goede moed.
Want, volgens mij is deze 1M/// een heerlijk scheurijzer waarbij het onderstel het grote verschil maakt. Ik denk dat het ding skitterend stuurt. En ik kan daar deze zomer gewoon weer mijn topkoffer op schroeven!
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Mark
De RS3 en 1M zijn qua pk gelijk qua nm gelijk en qua prijs zit er paar honderd euro tussen. Alleen in Nederland zit er 12000 euro tussen.
Tuurlijk de ene is een station andere een coupe. Maar qua specs en prijs zijn ze nagenoeg gelijk. In duitsland zijn het mekaars tegenhangers.
De RS3 en 1M zijn qua pk gelijk qua nm gelijk en qua prijs zit er paar honderd euro tussen. Alleen in Nederland zit er 12000 euro tussen.
Tuurlijk de ene is een station andere een coupe. Maar qua specs en prijs zijn ze nagenoeg gelijk. In duitsland zijn het mekaars tegenhangers.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Sterk verhaal Robin…………….ik kan het als gebruiker van die V8 idd beamen…………
Anyway, misschien moet ik toch eens even met de dealert praten of ie zo`n ding uit Duitsland kan scoren en wat er dan te winnen valt………...
Anyway, misschien moet ik toch eens even met de dealert praten of ie zo`n ding uit Duitsland kan scoren en wat er dan te winnen valt………...
