je moet er dan wel sportblokjes ingooien.
BMW 1 Serie M Coupé
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
m3 remmerij E36 doet het ook prima op lichtere voertuigen, althans dat hoor ik en zie ik wel eens, en dat met 1 grote zuiger en zwevende klauw
je moet er dan wel sportblokjes ingooien.
je moet er dan wel sportblokjes ingooien.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Ik had een klant die met een E28 racer alles heeft geprobeerd, oa BMW Performance, en die heeft nu de std E39 M5 (!!) remmen erop. Schijnt prima te gaan.
De 345mm "floaters" op de E34 zijn ook altijd de hemel in geprezen, terwijl ze toch vrij gauw krom trekken. Bovendien wegen de klauwen net zoveel als een complete E30.
Het hangt er ook een beetje vanaf wie er rijdt, heb wel mensen met identieke E30's gezien waar de ene bijna 2x zo lang op dezelfde trackday deed met Pagids.
De 345mm "floaters" op de E34 zijn ook altijd de hemel in geprezen, terwijl ze toch vrij gauw krom trekken. Bovendien wegen de klauwen net zoveel als een complete E30.
Het hangt er ook een beetje vanaf wie er rijdt, heb wel mensen met identieke E30's gezien waar de ene bijna 2x zo lang op dezelfde trackday deed met Pagids.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
Feit is dat de meeste M-rijders niet op het circuit komen, maar het zou wel een afgang zijn als de 1M remmen ook niet bestand zijn tegen 2 rondes Ring ...
Dan krijg je dezelfde afgang als destijds met de Audi R8 remember ?
Dan krijg je dezelfde afgang als destijds met de Audi R8 remember ?
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Denk dat de setup met de standaard remblokken een ronde langer dan de M3 nodig heeft voordat fading optreedt. Na twee ronden dusMacboy schreef:Feit is dat de meeste M-rijders niet op het circuit komen, maar het zou wel een afgang zijn als de 1M remmen ook niet bestand zijn tegen 2 rondes Ring ...
Dan krijg je dezelfde afgang als destijds met de Audi R8 remember ?
Maakt niet uit. Een setje performance friction of carbon lorraine blokken lost dat wel op.
Hoe zit dat met die Britse Tony en z'n 135i met 80.000 km op De Ring. Stoempt die gast een beetje door of is ie simpelweg net als het gros van de vast ringrijders 'aanwezig'?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Geen enkele zgn. sportauto - voor de consumentenmarkt bedoeld - is geschikt voor serieuze racerij (of trackdays). Helaas. Alles rij je kapot. Misschien dat alleen Porsche een uitzondering is. Porsche levert 'af fabriek' wellicht de beste race/sportauto's met de daarbij behorende onderdelen, voor de consument. Maar racerij is altijd specialistenwerk.
Daarom moeten we de 1M ook z'n meritus moeten beoordelen. Hoe leuk is de 1M binnen de kaders van het produkt, doelgroep. En ik ben vol verwachting ...
Daarom moeten we de 1M ook z'n meritus moeten beoordelen. Hoe leuk is de 1M binnen de kaders van het produkt, doelgroep. En ik ben vol verwachting ...
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
FerdiACS1 schreef:Geen enkele zgn. sportauto - voor de consumentenmarkt bedoeld - is geschikt voor serieuze racerij (of trackdays). Helaas. Alles rij je kapot. Misschien dat alleen Porsche een uitzondering is. Porsche levert 'af fabriek' wellicht de beste race/sportauto's met de daarbij behorende onderdelen, voor de consument. Maar racerij is altijd specialistenwerk.
Daarom moeten we de 1M ook z'n meritus moeten beoordelen. Hoe leuk is de 1M binnen de kaders van het produkt, doelgroep. En ik ben vol verwachting ...
+1
Al dat gezeik dat de remmen op een circuit niet voldoen gaat nergens over ...........bij een STRAAT kar.........
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5467
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: 1 ///M Coupé
Deels waar Romo, maar er zijn toch best veel gebruikers die wel een rondje circuit willen doen en dat moet imho kunnen. Bij mijn Z4M ging het op straat ook al naar de kut, volgens mij zat Tom er toen nog naast (op die dijk
). Bij de Golf R32, zwaar non sportief hok voor Beierse begrippen, maar kon met std blokken en vlot tempo gewoon blijven remmen.
Z4M met RC6 was opzich al wel een stuk beter, eigenlijk niet veel op aan te merken, buiten dat ik er niet te lang achter elkaar mee bleef rijden. Overigens nooit op straat gebruikt.
Z4M met RC6 was opzich al wel een stuk beter, eigenlijk niet veel op aan te merken, buiten dat ik er niet te lang achter elkaar mee bleef rijden. Overigens nooit op straat gebruikt.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Idd, BMW praat ZELF altijd over onwijze testkilometers op Nordschleife etc.
En remmen is gewoon een kwestie van geld.
Komen we weer op hetzelfde punt uit als die hele turbo-onzin. BMW heeft veel Marketing in de M zitten.
En remmen is gewoon een kwestie van geld.
Komen we weer op hetzelfde punt uit als die hele turbo-onzin. BMW heeft veel Marketing in de M zitten.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 1 ///M Coupé
BMW is ook geen sportwagen hoe goed een M// ook mag zijn.. blijven straatautootjes..romo schreef:FerdiACS1 schreef:Geen enkele zgn. sportauto - voor de consumentenmarkt bedoeld - is geschikt voor serieuze racerij (of trackdays). Helaas. Alles rij je kapot. Misschien dat alleen Porsche een uitzondering is. Porsche levert 'af fabriek' wellicht de beste race/sportauto's met de daarbij behorende onderdelen, voor de consument. Maar racerij is altijd specialistenwerk.
Daarom moeten we de 1M ook z'n meritus moeten beoordelen. Hoe leuk is de 1M binnen de kaders van het produkt, doelgroep. En ik ben vol verwachting ...
+1
Al dat gezeik dat de remmen op een circuit niet voldoen gaat nergens over ...........bij een STRAAT kar.........
Porsche en Lotus en vooral Lotus ziet het anders, een circuitauto die straatlegaal is.
Prima remmen onder een standaard Exige
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
best wel grote remmenAluminium M onderstel gebaseerd op BMW M3
Om alle kracht gecontroleerd op het wegdek te kunnen overbrengen en om de auto dat typische, fijne M-weggedrag te geven, staat de BMW 1 Serie M Coupé op een lichtgewicht onderstel. Dat bestaat grotendeels uit aluminium onderdelen die ook worden gebruikt in de huidige BMW M3. Ook leent de BMW 1 Serie M Coupé het M-sperdifferentieel (honderd procent sperbaar), de krachtige compoundremmen (diameter vóór 360 mm, achter 350 mm) en de M Dynamic Mode (MDM) van zijn grote broer.
Oranje boven
De BMW 1 Serie M Coupé is leverbaar met keuze uit drie carrosseriekleuren: Alpinweiss, Saphirschwarz metallic en Valencia Orange metallic. Deze laatste kleur is exclusief leverbaar voor de BMW 1 Serie M Coupé. Het sportieve interieur is leverbaar in één configuratie met zwart leder en Alcantara details met contrasterende stiksels in oranje.
10.12.2010
verder dit
goed besluit 8)29-12-10 - Als de langverwachte BMW 1-serie M Coupe komend voorjaar verschijnt, kun je een optie in elk geval niet bestellen: een schuifdak.BMW is namelijk zo verstandig om dit niet aan te bieden, want het zou op de meest ongunstige plek in de auto - helemaal bovenin - bijna 16 kilogram gewicht toevoegen. En dat brengt het zwaartepunt van de auto te veel omhoog en is ongunstig voor het weggedrag.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
Het gaat er niet om dat de 1M een straatauto is, dat weet ik ook wel, het gaat erom dat BMW in de PDF folder zelf foto's plaatst van een man met een overall, helm, racehandschoenen etc. dus je verwacht dus dat de auto ook een beetje trackday waardig is. Niet om de 24h te doen of zoromo schreef:Al dat gezeik dat de remmen op een circuit niet voldoen gaat nergens over ...........bij een STRAAT kar.........
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Daar kan ik het wel mee eens zijn................ze moeten geen vals verwachtingspatroon gaan scheppen..........
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Hele goede opmerking Macboy. BMW brengt dit ding zo'n beetje als de GT3-rs van BMW.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
///Marketing toch?.................What else is new..................
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
in principe zouden de remmen het langer moeten uithouden op de 1M.
Het is een remsysteem van de M3 en de 1M is iets lichter. Maar standaard remblokken en remolie is het eerste wat je moet vervangen als je op circuit wil rijden.
maar 1500kg ronde na ronde stoppen op een circuit daar is het ook niet tegen bestand. Dan moet je toch echt naar een grotere remklauw toe. De schijven zijn prima 360mm x 30mm.
Een standaard bmw remsysteem met race remblokken en srf remolie en als je dan ca. 4 ronden doet en dan even de boel laat afkoelen kan je best wel een dagje doorkomen. Ga je gewoon een uur door dan wordt het niks dan moet je upgraden of je auto lichter maken.
In de DSC heb ik ooit een uur geraced met pfc 01 remblokken in mijn E36 3.0 liter race auto op de vooras en pagid geel achteras. Compleet standaard remsysteem buiten srf remolie en raceblokken. Zwevend remklauwtje met orginele 3.2 remschijven. Het kan dus wel mits je auto niet te zwaar is.
Dacia en seat cup rijdt ook gewoon met een zwevend remklauwtje. Is gewicht laag en niet te veel pk/nm dan kan het wel.
Op de M3 race auto van sybren gebruiken we orginele bmw m3 schijven met een 6 pot AP endurance remklauw en geforceerde koeling naar de remmerij.
Dus je moet wel dingen in het juiste perspectief zien en wat wil je ermee doen.
Het is een remsysteem van de M3 en de 1M is iets lichter. Maar standaard remblokken en remolie is het eerste wat je moet vervangen als je op circuit wil rijden.
maar 1500kg ronde na ronde stoppen op een circuit daar is het ook niet tegen bestand. Dan moet je toch echt naar een grotere remklauw toe. De schijven zijn prima 360mm x 30mm.
Een standaard bmw remsysteem met race remblokken en srf remolie en als je dan ca. 4 ronden doet en dan even de boel laat afkoelen kan je best wel een dagje doorkomen. Ga je gewoon een uur door dan wordt het niks dan moet je upgraden of je auto lichter maken.
In de DSC heb ik ooit een uur geraced met pfc 01 remblokken in mijn E36 3.0 liter race auto op de vooras en pagid geel achteras. Compleet standaard remsysteem buiten srf remolie en raceblokken. Zwevend remklauwtje met orginele 3.2 remschijven. Het kan dus wel mits je auto niet te zwaar is.
Dacia en seat cup rijdt ook gewoon met een zwevend remklauwtje. Is gewicht laag en niet te veel pk/nm dan kan het wel.
Op de M3 race auto van sybren gebruiken we orginele bmw m3 schijven met een 6 pot AP endurance remklauw en geforceerde koeling naar de remmerij.
Dus je moet wel dingen in het juiste perspectief zien en wat wil je ermee doen.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Kan je met de std setup van een GT3 (dus niet RS) de hele dag gewoon op ZV rijden? (ring is minder zwaar voor de remmen lijkt me)
Laten we nu niet doen alsof BMW het niet zou kunnen maken, alleen het heeft allemaal ook met operationele temperatuur te maken. Als BMW de blokken/remvloeistof teveel op track zou focussen, klaagt men weer dat het bij de albert heijn niet optimaal remt vanwege te lage temperatuur.
Maar toch, heb het idee dat Porsche (qua gewicht vergelijkbaar, bij Lotus hebben ze gewoon de mazzel dat de auto licht is, verder hebben die in 50 jaar tijd nog nooit om duurzaamheid gegeven) beter geschikt is voor een trackday, en ook nog alltagsfahig blijft. Onze M535i weegt net 1000 kilo, dus die doet het met std E28 remmen prima (wel Zimmermann met slots) . Op de E30 (1140k) hebben we Wilwood Superlites, met de hoogste spec schijven en blokken (lees warmste) en dat bleef ook prima op Zandvoort, in tegenstelling tot de middelste spec die we na een rondje of 20 NR GPS eraf konden gooien.
Wout
Laten we nu niet doen alsof BMW het niet zou kunnen maken, alleen het heeft allemaal ook met operationele temperatuur te maken. Als BMW de blokken/remvloeistof teveel op track zou focussen, klaagt men weer dat het bij de albert heijn niet optimaal remt vanwege te lage temperatuur.
Maar toch, heb het idee dat Porsche (qua gewicht vergelijkbaar, bij Lotus hebben ze gewoon de mazzel dat de auto licht is, verder hebben die in 50 jaar tijd nog nooit om duurzaamheid gegeven) beter geschikt is voor een trackday, en ook nog alltagsfahig blijft. Onze M535i weegt net 1000 kilo, dus die doet het met std E28 remmen prima (wel Zimmermann met slots) . Op de E30 (1140k) hebben we Wilwood Superlites, met de hoogste spec schijven en blokken (lees warmste) en dat bleef ook prima op Zandvoort, in tegenstelling tot de middelste spec die we na een rondje of 20 NR GPS eraf konden gooien.
Wout
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: 1 ///M Coupé
Leuk allemaal dat gelul over remmen maar wanneer haalt Andre nou ff de demo op en jaagt ie 'em full lock over de Friese klaverbladen heen?
Als ie 'em daarna bestelt en ik hier 1001 post lees dat ie veel beter is dan al het andere m-spul, csl,s en porsches gt3 en ook veel beter dan die 130i met sper dan ie had denk ik: tuurlijk, dat was te verwachten, negeer mode aan, maar het zal vast een fantastisch rij-ijzer zijn anders had ie 'em niet besteld.
En als ie 'em niet besteld, weet ik ook genoeg...
Mark
Als ie 'em daarna bestelt en ik hier 1001 post lees dat ie veel beter is dan al het andere m-spul, csl,s en porsches gt3 en ook veel beter dan die 130i met sper dan ie had denk ik: tuurlijk, dat was te verwachten, negeer mode aan, maar het zal vast een fantastisch rij-ijzer zijn anders had ie 'em niet besteld.
En als ie 'em niet besteld, weet ik ook genoeg...
Mark
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 1 ///M Coupé
Lol.markk schreef:Leuk allemaal dat gelul over remmen maar wanneer haalt Andre nou ff de demo op en jaagt ie 'em full lock over de Friese klaverbladen heen?
Als ie 'em daarna bestelt en ik hier 1001 post lees dat ie veel beter is dan al het andere m-spul, csl,s en porsches gt3 en ook veel beter dan die 130i met sper dan ie had denk ik: tuurlijk, dat was te verwachten, negeer mode aan, maar het zal vast een fantastisch rij-ijzer zijn anders had ie 'em niet besteld.
En als ie 'em niet besteld, weet ik ook genoeg...
Mark
Je vergeet dat Rico & Robin dan ook een bestelling plaatsen... :drinking:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Nou ik koop die M in ieder geval niet.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
LOL@reacties.
GT3 is natuurlijk onverslaanbaar. De beste auto die ik ooit gereden heb die af fabriek zo dicht naast een race auto staat.
GT3 is natuurlijk onverslaanbaar. De beste auto die ik ooit gereden heb die af fabriek zo dicht naast een race auto staat.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
dit halen we binnen 4 jaar weer uit de motteballen om tegen je te gebruikenRVV schreef:Nou ik koop die M in ieder geval niet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
Haha tegen die tijd zijn dit soort draadjes allang afgevoerd
maar zonder gekheid ik koop nooit auto's waar ik niet enthousiast over kan worden. Andersom alle auto's die ik tot op heden heb gehad, daar ben ik altijd enthousiast over geweest.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupé
Dit is essentie waar het om gaat. Waarom lukt Porsche dat nou wel, en waarom BMW M dat niet (meer). Want aan de andere kant is het en kleine moeite om wel bijv. vergelijkbare remmerij onder een M kar te schroeven als Porsche. Toch?Sebring NL schreef:...
Maar toch, heb het idee dat Porsche (qua gewicht vergelijkbaar, bij Lotus hebben ze gewoon de mazzel dat de auto licht is, verder hebben die in 50 jaar tijd nog nooit om duurzaamheid gegeven) beter geschikt is voor een trackday, en ook nog alltagsfahig blijft...
Wout
-
steve smith
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: 1 ///M Coupé
Simpel verhaal. Gechargeerd:
Een coupeetje met 360 pk, 6bak en een paar kinderstoelen achterin kost bij BMW naar verwachting 80 à 85k inclusief leer, cruise, en dikke 19" wielen.
Een coupeetje met 345 pk, 6bak en een paar kinderstoelen achterin begint bij Porsche bij 114k en dat moet je leer en 19" nog ff los aftikken. Ooh en 546eu voor de cruise control. Ja, idd 546eu voor een knopje die een signaal geeft om de electronische gasklep ff vast te houden die er toch al in zit. Genaaid worden is een kunst.
En er zit gelijkwaardig remmateriaal onder. De auto is enkel wat zwaarder, en zo'n gewone C2 heeft echt geen GT3 ankers......
Een coupeetje met 360 pk, 6bak en een paar kinderstoelen achterin kost bij BMW naar verwachting 80 à 85k inclusief leer, cruise, en dikke 19" wielen.
Een coupeetje met 345 pk, 6bak en een paar kinderstoelen achterin begint bij Porsche bij 114k en dat moet je leer en 19" nog ff los aftikken. Ooh en 546eu voor de cruise control. Ja, idd 546eu voor een knopje die een signaal geeft om de electronische gasklep ff vast te houden die er toch al in zit. Genaaid worden is een kunst.
En er zit gelijkwaardig remmateriaal onder. De auto is enkel wat zwaarder, en zo'n gewone C2 heeft echt geen GT3 ankers......
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
zeker waar,heb ik ook weleens over gedacht. Een 911 is ook maar een gewoon ding, die moet je eigenlijk tegen een 650i testen ofzo, niet tegen de M3.
Positie van BMW is natuurlijk anders in de markt. Bovendien worden er een stuk minder van gemaakt dus R&D kan over veel minder auto's verschmerzt worden
Goedkoopste Porsche zit al hoog in mid-level prijzen bij BMW. Kwaliteit van interieur en lak is vergelijkbaar, allebei waardeloos tegenwoordig , hoewel 997 stuk beter is dan 996. Toch is een 911 een 'echte' sportwagen qua imago, en een M3 lijkt voor jan-met-de-pet gewoon een marokkanenbak met dikke wielen en dito uitlaat. Ook hiervoor moet je natuurlijk betalen, Porsche melkt het icoon-imago helemaal uit. Bovendien denk ik niet dat ze de 911 veel goedkoper kunnen maken, anders hadden ze voor de Boxster en Cayenne niet zo aan de rand van de afgrond gestaan. BMW haalt nog aantallen uit de 1- en gewone 3/ 5, daardoor hoeven ze minder idiote prijzen te vragen dan Porsche voor de 911. 964 etc konden zelfs met de goed verkopende 944 etc niet voorkomen dat het mis ging bij Porsche.
Eigenlijk was alleen de E60 M5 af fabriek voorzien van remmen waar je weinig gezeur over hoorde. Toch heeft elke 911 al decennialang aluminium , vaste klauwen met minstens 4 zuigers op de vooras. Beste wat BMW had waren de 345er floaters op de E34 tot de 'performance' klauwen kwamen.
Daaorm heb ik ook Porsche remmen op mijn BMW
Positie van BMW is natuurlijk anders in de markt. Bovendien worden er een stuk minder van gemaakt dus R&D kan over veel minder auto's verschmerzt worden
Goedkoopste Porsche zit al hoog in mid-level prijzen bij BMW. Kwaliteit van interieur en lak is vergelijkbaar, allebei waardeloos tegenwoordig , hoewel 997 stuk beter is dan 996. Toch is een 911 een 'echte' sportwagen qua imago, en een M3 lijkt voor jan-met-de-pet gewoon een marokkanenbak met dikke wielen en dito uitlaat. Ook hiervoor moet je natuurlijk betalen, Porsche melkt het icoon-imago helemaal uit. Bovendien denk ik niet dat ze de 911 veel goedkoper kunnen maken, anders hadden ze voor de Boxster en Cayenne niet zo aan de rand van de afgrond gestaan. BMW haalt nog aantallen uit de 1- en gewone 3/ 5, daardoor hoeven ze minder idiote prijzen te vragen dan Porsche voor de 911. 964 etc konden zelfs met de goed verkopende 944 etc niet voorkomen dat het mis ging bij Porsche.
Eigenlijk was alleen de E60 M5 af fabriek voorzien van remmen waar je weinig gezeur over hoorde. Toch heeft elke 911 al decennialang aluminium , vaste klauwen met minstens 4 zuigers op de vooras. Beste wat BMW had waren de 345er floaters op de E34 tot de 'performance' klauwen kwamen.
Daaorm heb ik ook Porsche remmen op mijn BMW
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Mark 320iS, Str8Six en 6 gasten
