Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dale vito

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door dale vito » 23 dec 2010, 12:53

Gaaf filmpje Robin! Inderdaad bizar om te zien. Ik doe het vooralsnog met 36.000

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 dec 2010, 13:47

Mooi ding Dale, zo 1 heb ik gehad en de zwarte dial versie ook(arabische cijfers)

Hier uit m'n verzamelinkje een oude Russische Split Second Chronograph stopwatch die ook op 1/10 s nauwkeurig meet. Dus met 'n 36000 tikgetal:
Afbeelding

Afbeelding

Luc B

Bericht door Luc B » 27 dec 2010, 17:34

Horloges vind ik rete mooi om te zien, maar ga er zelf geen 1000'en euro's voor uitgeven om de tijd af te lezen :hmmm: . Maar ieder het zijne natuurlijk. Ben er opzich wel in geinterresseerd maar hoef het niet te hebben. Ik vind het wel mooi om eens etalages/boeken/sites door te kijken e.d. Heb vandaag dan een nieuwe gekocht. nog geen 130,- , maar vond het geld zat .

Had eerst een Tauchmeister, net even opgezocht en stond op de blacklist. Niet vreemd want bouwkwaliteit was naadje. Ding lekte op het begin , bandje losgescheurd etc. Waardeloos dus. Nu een Fossil gekocht, voor het geld vind ik 'm prachtig. Geeft gewoon de tijd en datum aan, hoeft van mij niet op de 1000e nauwkeurig , want ik kom sowieso wel te laat. Wel lekker groot , maar niet opzichtig , geen rare bling bling, gewoon zwart met bronsachtige kleur.

toch foto'tje:
Afbeelding

Luc B

Bericht door Luc B » 27 dec 2010, 17:35

Luc B schreef:Horloges vind ik rete mooi om te zien, maar ga er zelf geen 1000'en euro's voor uitgeven om de tijd af te lezen :hmmm: . Maar ieder het zijne natuurlijk. Ben er opzich wel in geinterresseerd maar hoef het niet te hebben. Ik vind het wel mooi om eens etalages/boeken/sites door te kijken e.d. Heb vandaag dan een nieuwe gekocht. nog geen 130,- , maar vond het geld zat .

Had eerst een Tauchmeister, net even opgezocht en stond op de blacklist. Niet vreemd want bouwkwaliteit was naadje. Ding lekte op het begin , bandje losgescheurd etc. Waardeloos dus. Nu een Fossil gekocht, voor het geld vind ik 'm prachtig. Geeft gewoon de tijd en datum aan, hoeft van mij niet op de 1000e nauwkeurig , want ik kom sowieso wel te laat. Wel lekker groot , maar niet opzichtig , geen rare bling bling, gewoon zwart met bronsachtige kleur.

toch foto'tje:
Afbeelding

KoenM

Bericht door KoenM » 27 dec 2010, 18:52

Die heeft iemand van mijn werk ook, ziet er goed uit :wink:

dale vito

Bericht door dale vito » 27 dec 2010, 23:14

Net plaats ik op een ander (horloge) forum een keuze tussen twee. De meter slaat daar uit naar de kant van de Jaeger - zal het hier anders zijn? Ik ben benieuwd..
Dale Vito schreef:Het toeval wil dat er twee horloges voor mijn neus liggen met een vergelijkbare adviesprijs. De een een Girard Perregaux WW.TC in titanium, de ander een Jaeger-LeCoultre Reverso Grande Taille in roségoud. Buiten de prijs verschillen de horloges als dag en nacht: titanium versus goud, automaat versus handopwinder, vol functies versus 'time only', rond versus rechthoekig, modern versus klassiek etc. Beiden zijn dan weer wél afkomstig van respectabele bedrijven en worden aangedreven door manufactuur kalibers. De vraag van vandaag is dus: welke zou jij kiezen?
Afbeelding
(sorry, de foto is niet top - de horloges echter wel ;) )

Laten we het voor de duidelijkheid bij deze twee houden en uitgaan van de adviesprijzen. Andere smaken zijn er niet, kies uit deze twee. De waarde ná de aankoop etc. laten we buiten beschouwing, het gaat sec om de horloges.

Eerst nog wat details:

Code: Selecteer alles

Merk: Girard Perregaux
Model: WW.TC (World Wide Time Control)
Materiaal: Titanium
Uurwerk: Girard Perregaux 3387 (automaat)
Functies: Uren, minuten, kleine seconde, chronograaf met minuten- en urentotalisator, wereldtijden
Band: Krokodil
Sluiting: Titanium vouwsluiting
Afmetingen: 43mm diameter, 14mm hoog
Gewicht: 98 gram

Code: Selecteer alles

Merk: Jaeger-LeCoultre
Model: Reverso Grande Taille
Materiaal: 18 karaat roségoud
Uurwerk: Jaeger-LeCoultre 822 (meen ik) (handopwind)
Functies: Uren, minuten, kleine seconde
Band: Krokodil
Sluiting: 18 karaat roségouden vouwsluiting
Afmetingen: Ca. 26x36x10mm (ex bandaanzetten en kroon)
Gewicht: 91 gram

Tom

Bericht door Tom » 28 dec 2010, 01:05

De Girard Perregaux, puur op looks. De JLC vind ik gewoonweg niet mooi (te vrouwelijk en klein).
Al vind ik die linker ook niet geweldig, die is weer te druk en titanium houd ik niet van (ooit een gehad maar ik vind dat je een horloge wel mag voelen om je pols..).
Uurwerk kan ik niks over zeggen.

ErikS

Bericht door ErikS » 28 dec 2010, 10:20

op het oog puur de linkse....

rechter kán mooi zijn, maar past bijna aan niemands pols vind ik....

WJ

Bericht door WJ » 28 dec 2010, 11:02

De linker, hij is best druk maar ik vind die gouden kast bij de rechter niks. Was dat een andere kleur/metaal geweest had ik waarschijnlijk daarvoor gegaan.

Mark N

Bericht door Mark N » 28 dec 2010, 11:44

Heb voor kerst deze horloge van mijn vriendin gehad:

GC I41008G1

Afbeelding

Ben er erg blij mee. Had nooit een horloge maar keek al heel lang uit naar een mooi model. Vind deze erg chique (komt op de foto niet zo goed uit). :)

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2010, 12:29

'Elke' GP heeft jammergenoeg de waardevastheid van de krant van gisteren. Op look de GP, ook al is ie te druk en zijn de wijzers veel te kort.

Tóch nam ik de Reverso. Ben 'n JLC man in hart en nieren, ook al ben ik niet echt into de Reverso. Je weet wat je hebt bij de JLC naar mijn idee. En ik zoek nog eens wat anders, lees dresswatch.
Dus doe maar de Reverso.

Dale , prijzen? Of moet ik ff naar horlogeplatform?

Joost H.

Bericht door Joost H. » 28 dec 2010, 12:30

Robin schreef:'Elke' GP heeft jammergenoeg de waardevastheid van de krant van gisteren.
:lol:

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2010, 13:18

Reverso. Hoewel ik er geen fan van ben. Maar die GP is te veel van het goede. Veel te druk en het nut van al die namen van wereldsteden (tijdzones) ontgaat me volledig.

Robin

Bericht door Robin » 28 dec 2010, 14:46

RVV schreef:Reverso. Hoewel ik er geen fan van ben. Maar die GP is te veel van het goede. Veel te druk en het nut van al die namen van wereldsteden (tijdzones) ontgaat me volledig.
En dan staat Zuidhorn er ook nog niet eens op. Man. Weg met dat ding. :D

RVV

Bericht door RVV » 28 dec 2010, 14:55

:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 28 dec 2010, 17:13

Ik zou voor alledag de GP het vaakst dragen, maar de wijzers staan mij niet aan die zijn inderdaad te kort zoals Robin zegt. Ook de titanium behuizing is niet mijn favoriet.

De JLC is in mijn beleving een horlogeklassieker, dus de keus zou voor mij zeer simpel zijn.

dale vito

Bericht door dale vito » 28 dec 2010, 19:46

Leuke reacties. Grappig dat de meeste hier toch voor de GP gaan, terwijl de horlogefreaks de JlC lijken te prefereren.
Robin schreef:'Elke' GP heeft jammergenoeg de waardevastheid van de krant van gisteren. Op look de GP, ook al is ie te druk en zijn de wijzers veel te kort.
De waardevastheid is idd wat minder dan de Reverso - dat is toch meer een klassieker. De wijzers zijn erg puntig en IRL niet echt te kort - de twee lange wijzers (minuten + chronoseconde) raken de indexen met de punt.
Robin schreef: Tóch nam ik de Reverso. Ben 'n JLC man in hart en nieren, ook al ben ik niet echt into de Reverso. Je weet wat je hebt bij de JLC naar mijn idee. En ik zoek nog eens wat anders, lees dresswatch.
Dus doe maar de Reverso.

Dale , prijzen? Of moet ik ff naar horlogeplatform?
Bedoel je de nieuwprijzen? Allebei net boven de €10k adviesprijs. Bij de GP zal daar wat meer ruimte in zitten dan bij de JlC.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 29 dec 2010, 18:23

Leuk filmpje over quartz horloges.

dvh

Bericht door dvh » 30 dec 2010, 18:15

Wat vinden de kenners van dit klokje ?
Afbeelding

Sta op het punt er een aan te schaffen.
Puur bedoelt als 'dress watch' tijdens mijn werk, waar ik vrijwel altijd netjes gekleed ben.

Zijn het kwalitatief een beetje goede klokjes ? en zijn ze enigzins waardevast ?

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2010, 19:24

Frederique Constant:
Merk is de laatste jaren in het opkomend naar hoger toe segment goed bezig. ze zijn middle of the road klassiek. Dit model hierboven is een Heartbeat: een kernlijn met de bekende balans die je door de dial heen ziet.

Waardevastheid weet ik niet, maar ga er maar niet echt vanuit. Is ook niet echt een merk daarvoor. Te weinig historie zegmaar.

Het zijn ook geen topbedragen wat je ervoor betaalt tov de klassieke Zwitserse topmerken.

Ze hebben een Nederlandse CEO : Peter Stas en z'n vrouw Alletta. Zij hebben het merk ook opgezet jaren terug in CH. Ze hebben ook Alpina (horlogemerk dus niet de BMW's) overgenomen.

frankv

Bericht door frankv » 30 dec 2010, 23:20

Ik zou van de bovenstaande 2 horloges geen willen kiezen. Als het moest de JLC omdat ik dat het meest bruikbare horloge vind. Zelf zou ik graag een horloge willen met een kleine seconde, datum, dag en reserve de marche (of hoe je dat ook in een andere taal noemt).

Ik heb gisteren een horloge als onderstaande bekeken, mag weg voor een op zich nette prijs (nooit echt weinig natuurlijk gezien het horloge).

Afbeelding

Ik was wat in de war van wat ik zag. Veel "fijner" dan ik had verwacht (ik had nog nooit een Jaeger van dichtbij bekeken) en had er wel en niet een klik mee. Toevallig was ik vandaag bij mijn vaste pakken leverancier en zag dat hij een Jaeger Master Geographic droeg. Na enig bekijken was ik er zeker van dat de Jaeger die ik gisteren gezien heb echt was. Ik zit nu erg te twijfelen of ik de verkoper alsnog zal laten weten dat ik hem overneem of niet...

Wat vinden de JLC liefhebbers er van?

Macboy

Bericht door Macboy » 31 dec 2010, 02:54

JLC is gewoon een topmerk. Met een zeer rijke historie. VacheronConstantin zou ook wel jouw ding kunnen zijn denk ik. If the price is right, gewoon doen zou ik zeggen.

@dvh: Frederique Constant is een mooi opkomend merk met NL tintje. De heartbeat is een prachtige Zwitserse binnenkomer in horlogeland en binnen het segment tamelijk uniek. Kortom top keuze !

Robin

Bericht door Robin » 31 dec 2010, 08:43

@Frank, het model JLC op de foto had m'n pa 3 of 4 jaar terug in 't rosegoud. Mooi, maar hij vond de kastdikte een probleem en 'm daarom niet lekker zitten, na 'n half jaar verkocht.

Ik heb sinds een 4 maand z'n broertje met hetzelfde type kast(Master Control lijn). Mijn kast is ook best koektrommeldik, maar de klok is niet te zwaar, wat mij ook geen bal uitmaakt denkende aan de ex DeepSea die ik had.

Deze draag ik bij gelegenheden(eigenlijk nooit :oops: :bag: ) maar nog steeds smoor op 't model/uitvoering :love:
Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 31 dec 2010, 10:15

De reveil is prachtig, misschien wel de mooiste, lekker understated, maar ik wil graag een dag aanduiding.

En bedankt voor de tip van Vacheron Constantin. Ik heb er eentje uitgezocht, maar er moeten wel wat nullen van de prijs af!

Afbeelding

slechts 115.000 euro.... :shock:

eens even zoeken naar baume & mercier, ik zag zonet iets voorbij glippen op het internet dat ik nu even niet terug kan vinden, voor iets van 1/40ste van de prijs van de VC

Christoph

Bericht door Christoph » 31 dec 2010, 10:40

Robin schreef:@Frank, het model JLC op de foto had m'n pa 3 of 4 jaar terug in 't rosegoud. Mooi, maar hij vond de kastdikte een probleem en 'm daarom niet lekker zitten, na 'n half jaar verkocht.

Deze draag ik bij gelegenheden(eigenlijk nooit :oops: :bag: ) maar nog steeds smoor op 't model/uitvoering :love:
Afbeelding
Die wil je niet wkijt zeker? :bag:

Plaats reactie