nieuwe ondersteuning stuurwielen

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris van S.
Berichten: 2065
Lid geworden op: 25 sep 2008, 11:50
Locatie: Reeuwijk

nieuwe ondersteuning stuurwielen

Bericht door Chris van S. » 27 dec 2010, 10:36

Iedereen zal het ongetwijfeld al in GT5 hebben gezien.


http://eu.gran-turismo.com/nl/news/d18528.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee racesturen worden nu officieel ondersteund door GT5.

Guillemot Thrustmaster T500RS
Release: 5 1 2011

De Thrustmaster T500RS is speciaal ontwikkeld voor Gran Turismo 5. Dit kwalitatief hoogwaardige racestuur geeft een nieuwe dimensie aan kracht en nauwkeurigheid.

Dat dit niet zomaar een stuur is, wordt duidelijk als je het op de weegschaal legt. Het stuur zelf weegt meer dan 4,5 kilo, de pedalenset ruim 7.

Het stuur heeft een diameter van 30 centimeter en maakt gebruik van metalen onderdelen. Een 16-bits magnetisch sensor met een resolutie van 65.536 waarden op de stuuruitslag zorgt voor een ongekende nauwkeurigheid tijdens het sturen.

De force-feedbackmotor heeft een vermogen van 65 W en een koppel van 150 Nm waardoor gegevens snel en accuraat worden doorgegeven.

Ook de volledig metalen pedalen zitten vol innovatie. De set bestaat uit 3 pedalen en een stevige voetsteun. Door pedalen te verstellen, kunnen huiskamercoureurs kiezen tussen een F1- of GT-opstelling.

Dankzij een drukkracht van 157 N heb je bij het remmen de volledige controle.


Logitech Driving Force™ GT
Nu verkrijgbaar

De veelgeprezen Driving Force™ GT wordt nu ook officieel ondersteund door Gran Turismo 5.

Met een stuurwielrotatie van 900 graden (2,5 keer rond) komt het stuur overeen met dat van een echte racewagen. Dankzij de krachtige force-feedback voel je elke centimeter van de weg voor een ongelofelijk realistische race-ervaring.

Verder bevat het stuur een afstelregelaar waarmee je het remeffect en de tractie kunt afstellen, ook tijdens het racen. Schakelen doe je met de knoppen aan de achterkant van het stuur of met de pook aan de zijkant.
Omdat ik zelf een heel oud logitech stuurtje heb zit ik te twijfelen of ik de Driving-Force GT ga halen.
Ik vind de rembalans feature wel gaaf. En in de ingame filmpjes (24 uur van de Ring) zie je Yamauchi ook rijden met de driving-force gt.

Wat is jullie mening, buiten dat de G25/G27 beter is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 129 gasten