BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 26 dec 2010, 20:27

En E92 M3 start bij €110K.............in dat licht bezien is dit wel een koopje natuurlijk......alhoewel het voor velen ook te hoog gegrepen is waarschijnlijk........(ik bekijk het even relatief uiteraard)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 20:35

al dat soort zaken zijn duur helaas :'(
ik weet nog heel goed toen ik de eerste? M3 in Nijverdal zag, man wat gaaf :mrgreen:
alleen waren die krengen ongelofelijk duur, veel duurder dan de 325i met 170pk terwijl de M3 maar 195pk had :wink:

325i 1987 met 170pk = 51.800,-gulden
M3 1987 met 195pk = 100.300,-gulden

1 M is dus koopje :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 26 dec 2010, 20:57

72,5 maar reken maar op minimaal 75k in de praktijk (optie hier, velgje daar).

Denk toch dat zijn grootste concurrent een M3 van een jaar oud is. Denk dat BMW nederland er nog een zware dobber aan gaat krijgen om die 25 stuks te 'slijten'.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 26 dec 2010, 21:02

dat heb je zelf in de hand, je zou van de basis uit moeten gaan, elke nwe sportauto wordt heel duur in de opties :'(

of de 2de hands M3 een obstakel word voor de 1 M?
misschien...echter veel mensen kopen graag nieuw als ze bv die zeg 75K willen besteden(ik niet :mrgreen: )
dus valt wellicht mee, daarbij zullen de aantallen niet zo groot worden als van de M3 dus vraag aanbod komen ze wel mee weg lijkt me.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 26 dec 2010, 21:09

Net even autoscout gechecked...................2 jaar oude M3, met weinig km...............€60-65K....................


1 F.ck de afschrijving

2 Als ik in de markt was voor de 1M, dan maar een M3 met de kop er af (Mijn gedachte dan)

Gebruikersavatar
RudolfNW
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:10
Locatie: Heerenveen

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RudolfNW » 26 dec 2010, 22:59

Op voorhand zeg ik ook de M3.
Wat een super moter heeft die!

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 26 dec 2010, 23:41

Leen schreef:72,5 K wil BMW nl ervoor hebben .
Dan is 1M dus 3500 te duur uitgaande van de duitse prijs van 50.500 op basis van 2011 geldende bpm co2 regels hier in nederland.

Dan kan je hem beter bij een bmw dealer in duitsland halen en hier invoeren en bpm aftikken das minimaal 3 ruggen goedkoper.

Of het kan zijn de 1M hier rijker is uitgerust dan de duitse versies das dus even afwachten. Zou betekenen dat er zeker 3000 euro aan opties standaard op moet zitten.

Even afwachten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 27 dec 2010, 00:02

22.000,-euro te duur zelfs door die stomme BPM/Co2 tax :'(
in de US is die omgerekend nog goedkoper, maar niet als je hem hier naar toe brengt :nerd:

in Januari bij sommige dealers?

oh...nog later..
Liefhebbers van puur en ongefilterd rijplezier kunnen binnenkort hun hart ophalen. In mei 2011 introduceert BMW namelijk de 1 Serie M Coupé, de spirituele opvolger van de compacte en pure eerste generatie BMW M3 (E30). De BMW 1 Serie M Coupé is de nieuwste opstap naar de wereld van BMW M. De motorsportafdeling van BMW nam de BMW 135i Coupé onder handen en kwam met een nog puurdere rijmachine.
De nieuwe BMW 1 Serie M Coupé is de eerste in zijn soort. Alle genen van een echt “M product” in een compacte Coupé: de echte BMW Motorsport rijervaring wordt hiermee voor een grotere groep bereikbaar.
Om de BMW 1 Serie M Coupé de echte M ervaring te laten zijn, is er alleen een handgeschakelde versie leverbaar. Een extra waterkoeler maakt de auto geschikt voor het gebruik op een circuit.
Chassis
• E92 M chassis
• E92 M remsysteem
• 19” lichtmetalen wielen styling 359M
• M Dynamic Mode (MDM)
• Servotronic stuurinrichting
• Mechanisch differentieel
• Alleen leverbaar met handgeschakelde 6-versnellingsbak
http://www.smudde.nl/nieuws/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

hm...zou 1 van de smudde groep ook een M dealer worden? :df:

wel en fraaie 1 M brochure

http://www.smudde.nl/_docs/1series_M_co ... alogue.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ow, en wellicht bijzonder dit....lees je daar er komen meer uitvoeringen? hardcore GTS CS?
De nieuwe BMW 1 Serie M Coupé is de eerste in zijn soort. Alle genen van een echt “M product” in een compacte Coupé

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 00:11

Als ik die PDF folder goed lees dan kan je nog aardig wat opties aanvinken, indien gwenst.............weet niet of dit voor Nederland ook geldt natuurlijk.............

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 27 dec 2010, 00:18

klopt, maar je hebt alles eigenlijk in de basis versie...echter je kan het nog luxer/zwaarder/duurder maken...

ik lees ook EU gewicht 1570kg, en ik zag dat 68kg driver en 7kg bagage en 90% tank...

eigenlijk oneerlijk als je een dubbele tank hebt meten ze het leeggewicht hoger...terwijl als de auto's beide nog zeg 20L hebben zijn ze even zwaar.

magoed hoe groot is die tank? 60L ofzo?

75kg en 54L hoeveel weegt een liter? :hmmm: (vergeet ik altijd)

anyway 1495kg met 90% gevulde tank...dat gaat nog wel.

hm, ik las ergens 1 Liter benzine weegt ongeveer 0.7 kg...
stel 60 liter tank...das 90% is 54L x 0.7 = bijna 38kg... das ni veul...

dus met lege tank weegt ie ongeveer 1457kg :mrgreen: in de basis uitvoering.

zware stoelen er uit....plastic ramen waar het kan...carbon deuren en motorkap/kofferdeksel :mrgreen:

hm....der is nog wat te winnen :D
zo nu ga ik echt kappen.
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 dec 2010, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 27 dec 2010, 00:25

Navi pro 2500 euro
blauwe tand 1000 euro
pdc 500 euro
usb interface 400 euro
regensensor 400 euro
lichtpaket 400 euro
lumbaal ondersteuning 300 euro

Bedragen zijn een schatting, maar eigenlijk zijn deze opties wel nodig wil je een beetje een courant ding hebben om over een jaar of 2 in te ruilen.

dus plus 5500 euro extra.. afleverkosten er bij en je hobbelt richting de 80K euro.................


Voor een 1 serie .....

Tom
Berichten: 22482
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tom » 27 dec 2010, 01:12

RVV schreef:
dus plus 5500 euro extra.. afleverkosten er bij en je hobbelt richting de 80K euro.................


Voor een 1 serie .....
Tja dat het een 1 serie is is prima. De E46 M3 is maar ietsje groter namelijk. En die kostte 83k.
Alleen kreeg je daar nog een echte motor in... :)
En als ik dan de basis 135i voor 55k in de prijslijst zie staan...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door GTRene » 27 dec 2010, 09:33

Tom schreef:
RVV schreef:
dus plus 5500 euro extra.. afleverkosten er bij en je hobbelt richting de 80K euro.................


Voor een 1 serie .....
Tja dat het een 1 serie is is prima. De E46 M3 is maar ietsje groter namelijk. En die kostte 83k.
Alleen kreeg je daar nog een echte motor in... :)
En als ik dan de basis 135i voor 55k in de prijslijst zie staan...
dan is 72.500 niet duur! (niet dat ik het heb liggen ofcorse :mrgreen: )
das 17.500,-duurder dan de basis 135i
je krijgt daarvoor een veel specialere auto qua looks qua breedte en onderdelen en meer vermogen e.d.
nee, sommige kunnen zeuren wat ze willen, in verhouding gezien is ie niet duur, tel daarbij op dat een nwe basis M3 112.500,-euro kost dan ist een koopje voor zoiets "zeldzaams" (korte productie)

daarbij heeft deze 1 M als enige een speciale carros met die uitbouw ala E30 M3...
de E36 en E46 e.d. kun je makkelijk ala look M3 maken met kleine ingrepen...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 09:57

RVV schreef:Navi pro 2500 euro
blauwe tand 1000 euro
pdc 500 euro
usb interface 400 euro
regensensor 400 euro
lichtpaket 400 euro
lumbaal ondersteuning 300 euro

Bedragen zijn een schatting, maar eigenlijk zijn deze opties wel nodig wil je een beetje een courant ding hebben om over een jaar of 2 in te ruilen.

dus plus 5500 euro extra.. afleverkosten er bij en je hobbelt richting de 80K euro.................


Voor een 1 serie .....

+1

Maar courant is ie dan ook niet meer...........het ding is echt te laat in de markt gezet..............


daarbij heeft deze 1 M als enige een speciale carros met die uitbouw ala E30 M3...
de E36 en E46 e.d. kun je makkelijk ala look M3 maken met kleine ingrepen...


Voor een E36 durf ik het niet te zeggen, voor een E46 M3 wel; de heeft namelijk echt andere (meer uitgeklopte) wielkasten dan de coupe, dus die "kleine" ingrepen kan je rustig vergeten.............

indobesar
Berichten: 9986
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door indobesar » 27 dec 2010, 10:49

Aan de andere kant, kleine €120.000 voor een M3... De vorige was circa €85.000? Een 335i vanaf €60.000. Dat is toch ook te zot voor woorden...

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 10:52

Ja, dat is het ook................waar gaat het nog over............willen die Duiters ook nog naar de DM terug...............niet omrekenen, doe het niet......................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door RVV » 27 dec 2010, 12:25

Prijs van de M3 is ook veel te hoog, maar dat is helaas ook grotendeels te danken aan de Co2 straftax. Zonder die tax was die 20k goedkoper.

Verder zie ik nog steeds niet hoeveel extra's de 1M heeft tov bv een 135i.

Ja een rieger look i like spoiler kit. Sper, M3 draagarmen en eh.. Dat was het wel.

Motor is hetzelfde gebleven op een paar relatief kleine aanpassingen na.

Zoals im al schreef, onder de 80k rij je er niet de showroom mee uit. Duur of niet duur is deels relatief, maar het is en blijft gewoon een geupgrade 135i.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 27 dec 2010, 12:42

The 1M is een 80 procent M car.

Ik vind de looks top. Zo bruut hoor een M auto te zijn.

De M3 onderdelen ook prima. Een sper diff heeft zo n auto zeker nodig.

Maar de motor hebben ze zich te makkelijk vanaf gemaakt.

Maar ja dit is de toekomst waar we heen gaan met M. Ik ben tevens ook nieuwsgierig hoe de echte sportauto merken dit gaan doen. Zien we straks ook stofzuiger motoren in een ferrari en lambo?

72.500 is aan de hoge kant voor deze auto. Hij had net even onder de 70k moeten zitten.
Laatst gewijzigd door Andre op 27 dec 2010, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 27 dec 2010, 12:48

Volgens mij is turbo sowieso geen nieuw concept voor die sportwagen fabrikanten. Denk aan een Porsche GT2, Ferrari F40 etc. Zit ook een fohn op :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27164
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door romo » 27 dec 2010, 13:00

Andre schreef:The 1M is een 80 procent M car.

Ik vind de looks top. Zo bruut hoor een M auto te zijn.

De M3 onderdelen ook prima. Een sper diff heeft zo n auto zeker nodig.

Maar de motor hebben ze zich te makkelijk vanaf gemaakt.

Maar ja dit is de toekomst waar we heen gaan met M. Ik ben tevens ook nieuwsgierig hoe de echte sportauto merken dit gaan doen. Zien we straks ook stofzuiger motoren in een ferrari en lambo?

72.500 is aan de hoge kant voor deze auto. Hij had net even over de 70k moeten zitten.
///M is all about engine performance..................IMHO

Op het meest belangrijke vlak laten zu nu steken vallen...................even de turbo buiten beschouwing gelaten (das een andere discussie).................het gaat er om; wat peur je uit zo`n blok........althans laat zien wat je kan.....noblesse oblige........of je dan een M3 in de weg zit......so what?................Laat zien dat een 1M de meest begerenswaardig M car for the time being is................

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9083
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Joop » 27 dec 2010, 13:12

Standaarduitrusting op basis van de Duitse folder checken:

1M COUPE Brochure

1er Coupe Brochure

Navigatie zal bijvoorbeeld hier in NL wel standaard worden en zo zullen er nog wel een paar zaken zijn die de prijs doen opdrijven.

Gebruikersavatar
Sebring NL
Berichten: 416
Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Sebring NL » 27 dec 2010, 13:38

Hielke schreef:Sebring,

met alle respect, maar wat wil jij met gasresponse in een E46 CSL met 10 cylinder motor? Of zie je die response als enige mogelijkheid om het mega onderstuur te counteren? :lol:
Onderstuur? idd motor gewoon wat verder naar achteren plaatsen.

360pk is idd veel, maar gezien 500+ wat een 911 haalt ontkom je niet aan de V10 .

Denk dat onderstuur wel op te lossen is, natuurlijk is de V10 zwaar, maar de CSL heeft ook nog AC pomp etc. Smijt dat allemaal van de V10 af, dat scheelt weer.

En gezien de onderstuurproblemen die 911's hebben waar men kennelijk mee kan leven op het circuit, denk ik dat ik wel met een CSL met iets zwaardere neus kan leven.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13441
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Tristan » 27 dec 2010, 13:52

En gezien de onderstuurproblemen die 911's
Denk dat een standaard M3 dat niet heeft. De meeste sportwagens zijn onderstuurd afgesteld, niks nieuws.

Andre
Berichten: 11444
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Andre » 27 dec 2010, 14:26

1M coupe heeft 224 gram co2 uitstoot.

Hier de berekening.


Prijs in duitsland 50.500,00 incl btw

50.500,00 minus 19 procent btw = 42.436,97 btw bedrag is dus 8063,03



Benzine korting 2011 is 824,00

42.436,97 - benzine korting 824,00 = 41.612,97


Voor bpm berekening

41.612,97 plus 19% bpm = 49.519,43

49.519,43 plus het btw bedrag van 8063,03 = 57.582,46

Rest ons nog de Co2 tax. De auto heeft 224 gram uitstoot.

vanaf 110 co2 naar 180co2 betaal je 52euro per gram.

dus 70 x 52 euro = 3640 euro

vanaf 180 co2 naar 270 co2 betaal je 126 euro per gram de 1 M heeft 224 dus verschil is 44 co2.

dus 44 x 173 euro = 7612 euro

opgeteld

auto incl btw en bpm is 57.582,46 euro plus co2 tax 3640 plus 7612 dat zou op basis van de Duitse prijs de auto hier in Nederland moeten kosten een prijs van:

68.834,46

Waar die 72.500 dan vandaan komt maar misschien heb ik ergens een rekenfout.


http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9428
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: 1 ///M Coupé

Bericht door Bert ///M3 » 27 dec 2010, 14:33

Sebring NL schreef:
Hielke schreef:Sebring,

met alle respect, maar wat wil jij met gasresponse in een E46 CSL met 10 cylinder motor? Of zie je die response als enige mogelijkheid om het mega onderstuur te counteren? :lol:
Onderstuur? idd motor gewoon wat verder naar achteren plaatsen.

360pk is idd veel, maar gezien 500+ wat een 911 haalt ontkom je niet aan de V10 .

Denk dat onderstuur wel op te lossen is, natuurlijk is de V10 zwaar, maar de CSL heeft ook nog AC pomp etc. Smijt dat allemaal van de V10 af, dat scheelt weer.

En gezien de onderstuurproblemen die 911's hebben waar men kennelijk mee kan leven op het circuit, denk ik dat ik wel met een CSL met iets zwaardere neus kan leven.
IMHO is een CSL juist zo ontzettend goed door de balans tussen het vermogen en het chassis. V10 er in gooien daar maak je hem niet beter mee.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Alex, Amazon [Bot], BMeinders, EvdP, Semrush [Bot] en 17 gasten