Greenkhana

Slowly sideways, maar oh zo leuk om te doen. Hier vind je alles over driften.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Greenkhana

Bericht door Mathieu » 06 dec 2010, 17:19


Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Greenkhana

Bericht door Mathieu » 06 dec 2010, 21:02


Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Greenkhana

Bericht door Adje ///M3 » 06 dec 2010, 22:45

Nice work Kevin! Spreek je binnenkort weer.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Greenkhana

Bericht door Knot » 07 dec 2010, 08:13

Lekkere auto, lekker bezig... netjes ingerold zo te zien!

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Greenkhana

Bericht door Mathieu » 08 dec 2010, 09:43

Nederlands talent rijdt de sterren van de hemel in de USA

Op de 3 en 4 december vond in Irwindale (VS) de Ken Block Invitational plaats. Hét launch-event voor de Gymkhana Grid series. Als enige Europese uitnodiging was de BioMCN Greenkhana Crew aanwezig met de bio-methanol aangedreven Nissan 350Z bestuurt door het Nederlandse talent Kevin Abbring. Het deelnemersveld bestond met name uit drifters uit de Amerikaanse Formula Drift series uit de VS en Canada, Time Attack auto’s en natuurlijk de daarvoor gebouwde Gymkhana auto’s van Ken Block en Tanner Foust. Abbring knalde in zijn BioMCN Greenkhana Nissan een geweldige derde plaats in de Ken Block Invitational.

Op 3 december stond de BioMCN Greenkhana Nissan aan de start van de kwalificatie die op de rechterhelft van het gespiegelde Gymkhana Parcours werd gereden. Er stonden sterke auto’s aan de start, die door hun ruimere reglementen vaak vele honderden PK’s meer hadden dan de standaard BioMCN Nissan, maar tot verbazing van alle aanwezigen op de Toyota Speedway reed Kevin Abbring een vierde tijd.

Raceday! First order of business: Kevin Abbring vs Pat Mordaunt. Met een slordige 350pk meer dan de standaard Nissan schoot Mordaunt zijn auto de dragstart op richting eerste driftbocht. Bij de tweede ton was zijn voorsprong verandert in een achterstand en met strak stuurwerk via de slalom en dubbeldonut stuurde Kevin de auto naar de winst. Na een baanwissel eigenlijk hetzelfde verhaal, Pat Mordaunt was niet opgewassen tegen de “lijndriften” van Kevin Abbring. Finale bereikt.

Afbeelding

Eerste tegenstander in de finale was Calvin Wan in een 500pk sterke geblazen Mazda RX8. Wan schoot uit de startblokken en stuurde als eerste de ‘acht’ in op weg naar de ‘garage’. Deze hairpin binnen een U-vorm was een prooi voor Kevin in de BioMCN Nissan, laat remmend met een geweldige exit nam hij een voorsprong op Wan die hij niet meer afstond. Winst in de eerste finaleronde.

In de tweede ronde in de finale was de tegenstander Dai Yoshihara, meervoudige Formula Drift Kampioen in zijn 6.7L Nissan 240SX. Op het linkerparcours donderde Yoshihara met zijn 600pk de startgate uit naar eerste driftbocht met een grote voorsprong, op het meer technische deel van het parcours liep Kevin sterk in, maar Dai hield zijn voorsprong. De tweede ronde gaf een gelijk beeld, maar Kevin liep sterk in tot de laatste dubbeldonut. Beide auto's gingen synchroon om de ton heen, maar op de 40 meter naar de finish, bleek het vermogen van Dai’s auto te groot en hij won de sprint naar de lijn. Kevin Abbring heeft het maximale uit de BioMCN Nissan gehaald en de Greenkhana Crew is op een geweldige derde plaats geëindigd.

De BioMCN Greenkhana Crew kijkt terug op een geweldig evenement aan het einde van een geweldig seizoen. Doel van de trip was om bio-methanol als (race-)brandstof te promoten en daarin is Greenkhana ruimschoots geslaagd. Door de livestream, de aanwezige fans, de vele journalisten, heeft de boodschap, dat het hoge octaangetal van bio-methanol, gecombineerd met een zeer lage CO2 uitstoot een geweldige brandstof is, inmiddels honderdduizenden mensen bereikt.

De BioMCN Greenkhana deelname op de Ken Block Invitational bleek een groot succes en dat is dankzij enkele organisaties die het lef hebben om hun naam aan dit initiatief te verbinden. Allereerst BioMCN, de innovatieve producent van de duurzaamste (race-)brandstoffen te wereld. The Methanol Institute, die in de VS blijven knokken om bio-methanol onder gunstige voorwaarden op de markt te zetten. JPB Logistics en NMT Shipping die zorgden voor een naadloze logistiek en Pactor, die creatieve alleskunners uit Amsterdam. Als laatste de Gymkhana Grid en Ken Block. We will be back!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Greenkhana

Bericht door Knot » 08 dec 2010, 10:00

Die vermogens van anderen is jammer, maar zeker een sport en super presatatie met deze auto!

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Greenkhana

Bericht door MartijnS » 08 dec 2010, 10:27

Ja, Kevin is goed bezig :)
Wat mij betreft het grootste talent van Nederland momenteel.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Greenkhana

Bericht door Knot » 08 dec 2010, 10:33

Terwijl hij mij niet geheel bekend was... ik denk eerder aan Remmo Niezen, Paul Vlasblom, Kees etc...

MartijnS
Berichten: 936
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
Locatie: Nbr
Contacteer:

Re: Greenkhana

Bericht door MartijnS » 08 dec 2010, 10:53

Kevin is een rallyrijder, geen drifter. Daar zit het verschil in denk ik ;)

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Greenkhana

Bericht door Mathieu » 08 dec 2010, 10:55

En ook nog eens een hele snelle rallyrijder.................... :df:

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Greenkhana

Bericht door Adje ///M3 » 09 dec 2010, 22:17

Mathieu schreef:En ook nog eens een hele snelle rallyrijder.................... :df:
Zo vader zo zoon he :wink:

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Greenkhana

Bericht door Richardt. » 09 dec 2010, 22:25

MartijnS schreef:Kevin is een rallyrijder, geen drifter. Daar zit het verschil in denk ik ;)
Ik wou al zeggen. Die naam kwam mij meer dan bekend voor, maar kon er niet meer opkomen waarvan. Rally dus :)

Knappe prestatie, heb er helaas niets van gezien. Maar lijkt me een mooi evenement.

Gebruikersavatar
Frontbumper
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:04
Locatie: Kevin Abbring
Contacteer:

Re: Greenkhana

Bericht door Frontbumper » 11 jan 2011, 18:44

Wist niet dat zo opgepakt zou worden hier! :thnx:

Gebruikersavatar
Frontbumper
Berichten: 60
Lid geworden op: 11 jan 2011, 14:04
Locatie: Kevin Abbring
Contacteer:

Re: Greenkhana

Bericht door Frontbumper » 11 jan 2011, 18:46

MartijnS schreef:Ja, Kevin is goed bezig :)
Wat mij betreft het grootste talent van Nederland momenteel.
:blabla: haha :D

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Greenkhana

Bericht door Mathieu » 11 jan 2011, 20:01

Ach, we moeten de mensen hier een beetje opvoeden.
Circuitracen is hier wat telt :bignews:

Echter de rallyrijders zijn dei met de grote cojones. En de goeie gaan dwars.
Laat dat nu ook toevallig mijn hobby zijn.

Trouwens welkom hier :popcorn:

Gebruikersavatar
Gijs Evo
Berichten: 516
Lid geworden op: 14 sep 2010, 00:38
Locatie: Krimpenerwaard

Re: Greenkhana

Bericht door Gijs Evo » 11 jan 2011, 20:09

Heel gaaf om te zien :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten