Test Porsche 911

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Snipe

Test Porsche 911

Bericht door Snipe » 30 nov 2010, 21:27

Onlangs hebben we een Porsche 911 getest. Die test is sinds gisteren online te zien. Daar hoort ook een video bij en met die video hebben we eens wat anders gedaan.
Nu is natuurlijk de vraag: wordt dat gewaardeerd of niet? Feedback, ideeën etc. zijn welkom.

En omdat ik natuurlijk niet graag de verdenking op me heb dat ik de frontpage aan het spammen ben, hier de betreffende video via YouTube :wink:

Wie de bijbehorende test van de hand van Mattijs wil lezen, kan kijken op http://www.driving-fun.com/1408/home/te ... ouwen.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

zegmaarboris

Re: Test Porsche 911

Bericht door zegmaarboris » 30 nov 2010, 23:58

Nu je er om vraagt. Bij het artikel was ik naar een paragraaf of 5-6 gestopt met lezen omdat het veel wol was en weinig auto test. Lekker belangrijk dat het druk was op de A12, schrijf gewoon op hoe zo'n auto is. Filmpje is dat ook weer (ben bij 2:10 gestopt met kijken). Daarnaast, prima om die Carel-Porsche link weer eens te herkauwen, maar noem het dan ook zo (in het voetspoor van Carel of weet ik het) maar noem het niet een auto test. op 2/3 van het filmpje nog geen idee over die 911 anders dan eindelijk paar seconden een stuur en een achterkant.

Ben nog altijd nieuwsgierig naar zaken als:
- is zo'n 911 met vierwielaandrijving + automaat nou sportief als een sportauto of sportief als een Golf GTI?
- schakelt een Porsche DSG ook door in de begrenzer?
- Targa vs. Cabrio vs. Coupe?

Maar goed, misschien moet ik me nog maar eens door die wol heen worstelen.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 dec 2010, 11:03

Het filmpje kan geen kwaad. Kijkt wel lekker weg zonder direct een meerwaarde te hebben.

Wat ik veel mooier vind is dat deze test voor de verandering eens goed geschreven is, en dat de schrijver de lezer een goede blik in de belevingswereld van de tester geeft. De test is een samenwerkingsverband met een magazine? Is die Mattijs een actieve DF-er?

En wat nog meer opvalt. Wat is die De Beaufort toch een verschrikkelijke gentleman rijder geweest. Zes rondjes aan de broek van Sir Strirling. Auw.

RVV

Bericht door RVV » 01 dec 2010, 11:18

Hielke schreef:Het filmpje kan geen kwaad. Kijkt wel lekker weg zonder direct een meerwaarde te hebben.

Wat ik veel mooier vind is dat deze test voor de verandering eens goed geschreven is, en dat de schrijver de lezer een goede blik in de belevingswereld van de tester geeft. De test is een samenwerkingsverband met een magazine? Is die Mattijs een actieve DF-er?
En wat nog meer opvalt. Wat is die De Beaufort toch een verschrikkelijke gentleman rijder geweest. Zes rondjes aan de broek van Sir Strirling. Auw.
Mattijs is Dutch, actief sinds 8 februari 2006 :wink:

http://www.driving-fun.com/forum/member ... ofile&u=95" onclick="window.open(this.href);return false;

Verder is de test inderdaad in samenwerking met Chicanemagazine. (Die nu in de winkelschappen ligt)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 dec 2010, 11:33

Dutch is een goed schrijver, waarvan akte.

Het verhaal dat zo'n ding in Het Gooi thuishoort is jammer maar helaas.

Goed geschreven verhaal over een auto die mij nul komma nul boeit in sportwagenland....

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 01 dec 2010, 11:44

Hielke schreef:En wat nog meer opvalt. Wat is die De Beaufort toch een verschrikkelijke gentleman rijder geweest. Zes rondjes aan de broek van Sir Strirling. Auw.
Daarmee doe je hem dan toch tekort, want het materiaal waar beide heren mee reden was verre van gelijkwaardig....

Robin

Bericht door Robin » 01 dec 2010, 11:49

Peter Tunissen schreef:
Hielke schreef:En wat nog meer opvalt. Wat is die De Beaufort toch een verschrikkelijke gentleman rijder geweest. Zes rondjes aan de broek van Sir Strirling. Auw.
Daarmee doe je hem dan toch tekort, want het materiaal waar beide heren mee reden was verre van gelijkwaardig....
Niet dat ik bijster veel van de beste man weet, maar het was geen man a la Van Lennep, Lammers, Verstappen, Kox, Albers om er 'n paar te noemen.

Ik denk dat zijn legende door zijn veel te vroege overlijden 'n beetje opgeleukt is, zogezegd. Desalniettemin niks dan goeds over CGdeB behalve misschien zijn racekwaliteiten tov 'de rest'.....

Macboy

Bericht door Macboy » 01 dec 2010, 12:10

zegmaarboris schreef:Ben nog altijd nieuwsgierig naar zaken als:
- is zo'n 911 met vierwielaandrijving + automaat nou sportief als een sportauto of sportief als een Golf GTI?
Eigenlijk ben ik het wel met Boris eens. Als je het een autotest noemt van een Porsche, dan vind ik het weer een waardeloos nietszeggend product. Daar kunnen weinigen het mee oneens zijn denk ik ?

Maar als je het filmpje ziet als een korte hommage van het merk - of laat ik zeggen het niet zien als een test - dan vind ik het een verdomd goed in elkaar gedraaide docu, lekker vlot met een zeer goede begeleidende tekst.

Maar een test van een Porsche ?

Nope.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2010, 12:18

waar ik wel benieuwd naar ben (nooit in een moderne porsche gereden)

naar het verschil in rijden van de 2S en de 4S

ik bedoel, vroegah toen ik een Porsche 964 wilde kopen, keek ik dus naar die dingen, een handelaar belde me en zei, ik heb een mooie 964 carrera 4 te koop leuk prijsje... :mrgreen:
en ja die was goedkoper dan een carrera 2 :hmmm: dacht huh? hoe kan dat nou (nu weet ik waarom :mrgreen: )

afijn, Stam er op af en kijken wat het me deed...ik was er al snel uit :mrgreen:
250pk ofzo maar die auto stuurde helemaal niet zo ik had gehoopt en auto voelde niet sportief aan?

dat werd hem dus niet :D

later reed ik een Carrera 2 en dat was een stuk sportiever qua beleving e.d. :df:
kort daarna kocht ik een Carrera 2 (3.6 RS look buitenkant) met 3.8 300pk motor :banaan:

dus hoe rijd die 4S tenopzichte van een 2S is dat heel wat beter dan het oude 4wd systeem ook qua sport gevoel?

Snipe

Bericht door Snipe » 01 dec 2010, 12:21

Macboy schreef:Maar een test van een Porsche ?

Nope.
Gelukkig wordt ook nergens beweerd dat het filmpje een test van een Porsche zou zijn ;-)

Maar los daarvan, er staan wel wat bruikbare comments tussen hier. Het is niet zo dat we al jaren video's voor DF maken, dus we proberen nu en dan eens wat uit om te zien of het gewaardeerd wordt.

zegmaarboris

Bericht door zegmaarboris » 01 dec 2010, 13:11

Snipe schreef:Gelukkig wordt ook nergens beweerd dat het filmpje een test van een Porsche zou zijn ;-)
Snipe schreef:Onlangs hebben we een Porsche 911 getest. Die test is sinds gisteren online te zien. Daar hoort ook een video bij en met die video hebben we eens wat anders gedaan.
Zie wat je in bold neerzet + subject van deze draad. En artikel heeft als titel: "Voor ridders en jonkvrouwen - Test Porsche 911 Targa 4S"

Voor duidelijkheid, gaat me niet op schrijver ansig, ik doe 't hem niet na. Waar het om gaat dat ik als afnemer iets gepresenteerd krijg wat niet conform mijn verwachting is. Niet alleen door de titel maar ook het medium (internet) en nog specifieker de afzender (Driving Fun). Als op deze site iets met "porsche" en "test" wordt gepost verwacht ik meer iets in de lijn van een opening van een driftende auto met een vloekende fries omdat het a. mooi gaat of b. niet mooi gaat.

Geschiedenis les en sfeer neerzetten heb ik niets op tegen. Maar maak dat in de context dan ook helder.

Snipe

Bericht door Snipe » 01 dec 2010, 13:14

Ah, dan is mijn tekst niet helemaal helder en ontstaat de verwarring daar. Bedoeld wordt dat we een test hebben (geschreven verhaal) én een video.
....want dat die video geen test is, is me wel duidelijk :wink:

Dutch

Bericht door Dutch » 01 dec 2010, 13:34

zegmaarboris schreef:Ben nog altijd nieuwsgierig naar zaken als:

Maar goed, misschien moet ik me nog maar eens door die wol heen worstelen.
Even door de wol heen lezen en dan krijg je je antwoorden. :wink:

't Is een kwestie van smaak, denk ik. Anderen spreekt het wel aan, zo blijkt. Platte bevindingen van een auto die al een tijdje op de markt is, zeggen mij dan weer niet zo veel. Intussen staan die bevindingen er verderop wel volop in, trouwens. Dus een test is het wel degelijk. Ook. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2010, 13:41

je kan ook zeggen ipv bv,

test 4S

hoeveel DF heeft een 4S om maar bij DF te blijven :angel:

of de "DF factor van" ?

met daarbij de praktische kant, ook van belicht (indien aanwezig :mrgreen: )

als bv:

>>dagelijks bruikbaar als zijnde bv enige auto.
>>weekend weg met 2 pers bruikbaar?
>>trackday fun/race gehalte
>>DF gevoel (remmen/sturen/adrenaline e.d.)
>>kosten onderhoud e.d.
>>betrouwbaar/veiligheid oid
>>enz enz, vanuit het oogpunt van de gewone man/vrouw gezien.

stefan740

Bericht door stefan740 » 01 dec 2010, 23:55

Ik ben het met boris eens, ook ik had best wat meer over de targa willen lezen.

Echter is het wel een leuk verhaal. In eerste instantie was ik niet zo happig op de homepage maar jullie worden wel met de week actiever en professioneler. ik ga steeds vaker van mijn veilige 'nieuwe berichten' startpagina even spieken op de homepage :thumbup:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 dec 2010, 09:42

stefan740 schreef:Ik ben het met boris eens, ook ik had best wat meer over de targa willen lezen.

Echter is het wel een leuk verhaal. In eerste instantie was ik niet zo happig op de homepage maar jullie worden wel met de week actiever en professioneler. ik ga steeds vaker van mijn veilige 'nieuwe berichten' startpagina even spieken op de homepage :thumbup:
+1

Goed bezig vind ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 11:21

toch is het jammer dat de homepage niet zo werkt als bv PH,
daar zie je de nwe door hun geplaatste dingen, en als je reageert en je abonneert krijg je wel reminders van nwe aanvullingen en staat het bericht er verder ook gewoon tussen.
stel datiemand hier reageert op jou reactie weet je daar niks van tot je toevallig weer kijkt....maar dat doe ik niet snel.

gemiste kans dus en niet echt actieve pagina zo.

anyway over de Porsche :mrgreen: las gister dat de gewone 4S iets van 44mm breder is dan gewone 977? das wel stoer 8)

Robin

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 11:30

GTRene schreef:toch is het jammer dat de homepage niet zo werkt als bv PH,
daar zie je de nwe door hun geplaatste dingen, en als je reageert en je abonneert krijg je wel reminders van nwe aanvullingen en staat het bericht er verder ook gewoon tussen.
stel datiemand hier reageert op jou reactie weet je daar niks van tot je toevallig weer kijkt....maar dat doe ik niet snel.

gemiste kans dus en niet echt actieve pagina zo.

anyway over de Porsche :mrgreen: las gister dat de gewone 4S iets van 44mm breder is dan gewone 977? das wel stoer 8)

44mm. Zoiets als die van mij dus.
Maar de lengte moet ik ff nameten. :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 dec 2010, 11:50

:lol: duh...
een warme muts kan schelen :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 02 dec 2010, 11:51

Robin, waarom rij je dan BMW? :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 02 dec 2010, 12:11

Robertdj schreef:Robin, waarom rij je dan BMW? :mrgreen:
Omdat die urban legend een urban legend en niet waar is, kijk naar John de Mol bijvoorbeeld. :D

Plaats reactie