Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
HSR

Re: Napraten: DF @ Nürburgring Nordschleife deel 1

Bericht door HSR » 14 nov 2010, 21:35

http://www.flickr.com/photos/dylanvanvl ... 5264900107" onclick="window.open(this.href);return false;

Schitterende foto Dylan. Ik kan me de situatie nog goed herinneren. Jij stond als enige persoon nog in AF foto's te klikken en dit was mijn 2de rondje in de middag. Het leek mij leuk de drift eens wat eerder in te zetten in de hoop dat er een mooie foto van gemaakt zou worden. Gelukt dus, mijn dank daarvoor! Heb je ook nog een foto van de exit?

Een week van te voren de BMW nog gereed gemaakt met vers rubber en dito remolie. Daar ik al eens ervaren had hoe vervelend mijn ABS is op een natte ring besloten de relais van de pomp te halen, Bedankt voor de hulp Jorick en kameraden! Nu moet ik zeggen, een gladde ring en geen abs was ook een nieuwe uitdaging maar ik raakte er snel aan gewend. Het heeft er uiteindelijk wel voor gezorgd dat de wagen gewoon vertraagde en als de vooras blokkeerde kon je gewoon blijven remmen door met het pedaal te pompen. Ook een thnx naar Dick Hoekendijk voor de waarschuwing aangaande welke bochten echt glad waren. Met name aanremmen Aremberg was opvallend glad maar door daar in fases te remmen was dat probleem ook te overkomen. De verse conti sportcontact 3 banden bleken uiteindelijk een goede keuze te zijn. Ik moest eerst wennen aan de wat zachtere wang maar de band geeft erg veel grip en wat nog veel fijner is, is dat de band heel duidelijk aangeeft wanneer je grip verliest om vervolgens gemoedelijk in een gecontroleerde drift te gaan. Dat was iedere ronde weer een uitdaging in hatzenbach en hocheichen welke als vanouds spekglad waren. Eerste bocht hatzenbach overschatten was de rest van de slinger corrigeren en met links bijremmen. Nu vallen die gelukkig nog mee gezien de relatief lage snelheid. Bochten als angstkurve, brunchen en dottinger H. waren echt iedere keer uitdagend en vereiste volledige concentratie.

Meest spectaculaire moment was in angstkurve waar 2 Papenburg collega's besloten in te halen terwijl de bocht toch wel erg nat was. Jammer dat ik dit niet op video heb, het was echt de moeite waard geweest.

Overigens kan ik goed geloven dat er enkele wagens schade gereden hebben. Een natte ring is geen sinecure en als je geen ervaring hebt met overstuur, onderstuur en glijden dan is een ontmoeting met de vangrail snel gemaakt. Zoals Steve al aanhaalde, hier vertellen dat je met oude meuk banden de ring op gaat geeft aan dat je het circuit ernstig onderschat. Je bent dan een gevaar voor jezelf en andere participanten.

Al met al een hele leuke dag. Ook fijn om te horen dat mijn zusje bij de heren in de smaak viel.
Bijlagen
PrntScrn van Dylan v. Vliet zijn Flckr.
PrntScrn van Dylan v. Vliet zijn Flckr.
NBR 3.jpg (137.08 KiB) 1228 keer bekeken
Laatst gewijzigd door HSR op 14 nov 2010, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 21:39

Hielke schreef:Hoe was dat nou? Heeft Gerwin het rondje achter Andre ook op film staan? Zo ja, graag.
De DF TV-crew heeft gefilmd, niet met onboard camera's maar met losse camera's. Uit de beelden is wel een nogal leuk filmpje te maken, maar dat duurt nog even.

De ingrediënten voor een leuk filmpje zijn in ieder geval aanwezig: Porsche 911, M3 CSL en M3 racer, meerdere rondes gefilmd, meerdere camera's, onboard en los, in de auto's en langs de baan.

De onboard-beelden die Andre al eerder in dit topic heeft geplaatst, zijn voor dit filmpje gemaakt overigens.

Peter-Paul

Bericht door Peter-Paul » 14 nov 2010, 21:45

HSR schreef:http://www.flickr.com/photos/dylanvanvl ... 5264900107

Schitterende foto Dylan
Volledig mee eens :thumbup: .

Dit
Afbeelding

is deze man
Afbeelding
Had het goed naar zijn zin zo te zien.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2010, 21:59

Ik heb er weer 1!

steve smith

Bericht door steve smith » 14 nov 2010, 22:02

HSR schreef:Ook fijn om te horen dat mijn zusje bij de heren in de smaak viel.
:roflol: Ginger has no ......

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 nov 2010, 22:09

HSR schreef:Ook fijn om te horen dat mijn zusje bij de heren in de smaak viel.
:roflol:
Snipe schreef:
Hielke schreef:Hoe was dat nou? Heeft Gerwin het rondje achter Andre ook op film staan? Zo ja, graag.
De DF TV-crew heeft gefilmd, niet met onboard camera's maar met losse camera's. Uit de beelden is wel een nogal leuk filmpje te maken, maar dat duurt nog even. (...)
Oh boy.. ;)

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 22:11

^ De postbode is nog onderweg van Heerenveen naar Herman.

JP

Bericht door JP » 14 nov 2010, 22:13

Kan ff duren langs Schijndel..... :goodnight:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 nov 2010, 22:14

Jorrit schreef:
Wouter81 schreef:Heb veel fotografen zien staan, zijn er ook piccies van de ochtenduren?

Koen en ik hebben in de ochtend in Hatzenbach gestaan. De foto's van Koen staan al wel online:

Linkje: 1771 foto's (Hatzenbach van 09:00 tot 12:30)
Wat is de DF kortingscode? :P

Mijn auto staat er een aantal keren op, helaas wel telkens in dezelfde bocht maar ik ga de mooisten er even uitzoeken :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 14 nov 2010, 22:16

JP schreef:Kan ff duren langs Schijndel..... :goodnight:
Daar gaat de postbode niet langs, Herman maakt de films.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 14 nov 2010, 22:18

Richardt. schreef:
Jorrit schreef:
Wouter81 schreef:Heb veel fotografen zien staan, zijn er ook piccies van de ochtenduren?

Koen en ik hebben in de ochtend in Hatzenbach gestaan. De foto's van Koen staan al wel online:

Linkje: 1771 foto's (Hatzenbach van 09:00 tot 12:30)
Wat is de DF kortingscode? :P

Mijn auto staat er een aantal keren op, helaas wel telkens in dezelfde bocht maar ik ga de mooisten er even uitzoeken :thumbup:
Daar is al eens een discussie over geweest. Volgens mij was het de bedoeling dat foto's van DF-events kostenloos werden aangeboden?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 nov 2010, 22:22

JP schreef:Kan ff duren langs Schijndel..... :goodnight:
Niet alleen daar. :P

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 14 nov 2010, 22:23

Denniske schreef:Hoi allemaal,

ik was vrijdag ook aanwezig om enkele foto's te schieten. Hier staat een voorlopig (!) album (9u25-10u15): http://picasaweb.google.com/Dennisnoten ... 1110Dennis" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis , dan zaten we in hetzelfde pension ( de Sonnewende) zo te zien aan de eerste foto's !
Wij kwamen donderdagavond om 23:00 binnengevallen....

Bedankt voor de foto's !
Hier kijk ik wel erg serieus...

Afbeelding

Walter

Bericht door Walter » 14 nov 2010, 22:25

.
Laatst gewijzigd door Walter op 30 mei 2011, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

HSR

Bericht door HSR » 14 nov 2010, 22:32

Walter schreef:
HSR schreef:Zoals Steve al aanhaalde, hier vertellen dat je met oude meuk banden de ring op gaat geeft aan dat je het circuit ernstig onderschat. Je bent dan een gevaar voor jezelf en andere participanten.
Nu voel ik me toch even aangesproken. Ik geloof niet dat ik anderen en mezelf onnodig in gevaar heb gebracht. Sterker nog, ik ben voortijdig gestopt omdat ik het circuit wel erg tricky vond icm met mijn setup en het circuit heb ik denk ik ook niet onderschat (ik heb in ieder geval de opmerkingen op dit forum wel ter harte genomen).

Mijn banden waren wel vooraf speciaal nog gewisseld, zodat ik banden met een goed profiel had. Alleen waren het wel oude banden. Wellicht dat echte racers nog allerlei dingen aan hun auto kunnen veranderen om het veiliger te maken, maar ik zou niet weten hoe (anders dan minder hard rijden of een andere auto gebruiken).
Ik doel ook niet specifiek op jou. Ik haal alleen jouw opmerking aan als voorbeeld. Dat jij besloten hebt om na drie rondes te stoppen was derhalve een verstandige zet. Maar het geeft ook meteen aan hoe gevaarlijk de ring is als je met inadequaat materiaal gaat rijden.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 nov 2010, 22:33

Ook ik heb gigantisch genoten van de dag. Voornamelijk de rondjes met André in de GT3 en de 130i waren puur genieten. Ik was echt onder de indruk van de rust die hij bewaart tijdens het rijden, je hebt echt het gevoel dat hij volledige controle heeft over de auto op alle momenten. Heerlijk ook hoe makkelijk de GT3 scheef gaat, in ieder geval André laat het zo lijken (Weet niet of dat ook echt zo is?).
Voor de rest lekker auto's gekeken, wat foto's gemaakt en nog een aantal mensen gesproken.
Nogmaals bedankt André :thumbup:
(Op de terugreis stond er bij de Mac in Venlo nog een 205 GTI met DF-sticker met pech, zijn jullie nog thuis gekomen? Namelijk geen idee wie het waren ;))

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 14 nov 2010, 22:39

Alexsti schreef:
Denniske schreef:Hoi allemaal,

ik was vrijdag ook aanwezig om enkele foto's te schieten. Hier staat een voorlopig (!) album (9u25-10u15): http://picasaweb.google.com/Dennisnoten ... 1110Dennis" onclick="window.open(this.href);return false;
Dennis , dan zaten we in hetzelfde pension ( de Sonnewende) zo te zien aan de eerste foto's !
Die foto`s vielen mij ook op...wij zaten daar ook (Zwarte T5 + Corrado). Goed pension en heerlijk ontbijt :thumbup:

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 nov 2010, 22:42

Macboy schreef: We zijn met Ruben en Xavier wezen kijken, nou ja kijken, eigenlijk waren we de hele tijd aan het eten en amper langs de baan te vinden ...

Het zou wel jammer zijn als niet iedereen een foto van zijn auto kan vinden met zoveel fotografen ?
:mrgreen: eten....

Zoals je zelf weet heb ik veel meer foto's geschoten dan ik gepost heb. Een groot deel van ze vind ik bagger..

Toch hier posten....? :hmmm:
Laatst gewijzigd door Xave30 op 14 nov 2010, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 14 nov 2010, 22:45

Natuurlijk hier posten, kijken wij wel of het ook daadwerkelijk bagger is :lol:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 14 nov 2010, 23:13

Naja ik heb ook mijn foto's opgeleverd. Zijn er niet heel veel en ben er ook totaal niet tevreden over, hoop jullie wel. ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2010, 23:41

Weer een filmpje voor de liefhebbers.

Xave30

Bericht door Xave30 » 14 nov 2010, 23:42

Richardt. schreef:Natuurlijk hier posten, kijken wij wel of het ook daadwerkelijk bagger is :lol:
:lol:

Denniske

Bericht door Denniske » 14 nov 2010, 23:45

Alexsti schreef: Dennis , dan zaten we in hetzelfde pension ( de Sonnewende) zo te zien aan de eerste foto's !

Bedankt voor de foto's !
Hier kijk ik wel erg serieus...

Afbeelding
Hehe, klopt. Overnachting en ontbijt waren naar goede gewoonte weer dik oké! :)

We hebben vrijdagavond ook nog samen gegeten bij Pinocchio's geloof ik?

Andre

Bericht door Andre » 15 nov 2010, 01:14

Knot mooi filmpje je hebt de snelheid er ook goed in. We gaan samen wel even rondje rijden op de 28e komt goed.

Prachtige filmpjes en foto s het is echt nagenieten zo.

Gerwin ik heb prachtige beelden van jou. Full HD. Maar het kaartje is op de post. Ik wil hem wel kopieren op usb stick en per post naar je toe sturen dan heb je het in 1080p. Doe me dan even een PM.

DF komt zeker nog met mooie beelden. Denk dat je dinsdag het kaartje hebt DF movie crew:)

Dominique

Bericht door Dominique » 15 nov 2010, 02:14

Robertdj schreef:Ik zag 'm op de sleepwagen langskomen. Zijkant onder de modder, maar kon zo snel geen zichtbare schade zien. Hopelijk valt het mee.
Hij is gespint bij Pflanzgarten en heeft met de voorkant de railing geraakt. De oliekoeler die voorin zit is erdoor lek geraakt: game over...
We hebben geprobeerd of RSR in Nurburg een helpende hand kon bieden, doen wel Lotus, maar niet de Sevens. Onderdelen waren dus niet aanwezig.
Erg zuur voor omdat hij vanuit Schotland over was voor een gecombineerde trip, en na nog geen 10 rondjes op de ring klaar was om weer naar huis te gaan. Zaterdag stond Francochamps gepland... Die heeft hij moeten missen. :(

Een dikke smet voor een van mijn vrienden dus, op een dag die verder super was.

Ik heb ontzettend genoten van het ritje met Neil in de licht blauwe Elise. Hij reed op versleten 888's, had in vrijwel elke bocht full lock en ging toch zo belachelijk snel! Wat heeft die jongen een controle over zijn auto. Er valt voor mij nog aardig wat te leren.

Ik ben wel blij dat ik in de ochtend nog wat relatief droge rondjes heb kunnen doen.
Mijn god, wat is die ring uitdagend en verraderlijk als het regend !

Plaats reactie