Daar waar de 2.0D piekt op 340nm smeert de D5 het vrolijk uit tot iets van 3500RPM. Niet zelden win ik het op de tussensprint, ook net terug van vakantie met familie + pakkalarie :banaan: Vanuit stilstand is het geen sprintwonder maar hoe vaak doe je dat nou...
De D5 is verder een heerlijke diesel met een mooie 5 cilinder roffel en het alu blok weegt ook nog eens minder dan de vier cilinder diesel uit mijn 320D. Nou ze mochten het blok per direkt over lepelen

De V70 heeft wel last van wind geruis en brengt verder 0,0 DF. Gewoon een goede comfortabele gezinsbak imho.
Het onderstel knakt hier en daar wel eens en ook aan andere dingetjes kun je merken dat Volvo een kleinere fabriek is dan b.v. BMW. Neem je een D5 vervang dan uit voorzorg alle riemen en rollen van het blok....daar gaat het nog wel eens mis en dan ben je aan de beurt. Trillingen vanuit het blok? Geen last van en collega's (eentje met 350dkm) hoor ik er ook niet over.
Maarre als vervanger voor een S40 en M5? Nee, neem een BMW
