Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.KW schreef:Onzinnig gelul vertel je zelf, lees m'n vorige post ipv die je nu gequote hebt.steve smith schreef:Heb echt een hekel aan onzinnig gelul.
In duitsland heb je het concept "gewahrleistung", wat heel veel lijkt op Amerikaanse "product liability". Hetgeen inhoudt dat BMW bij verkoop garantie op die dingen zou moeten geven, en verantwoordelijk is voor eventuele storigen, problemen en gevolgen daarvan.
Ga jij ff lekker verantwoording tekenen voor een auto van 1800kg die 1200 Carroussel passages heeft gedaan.
Vervang 5 a 10% van de onderdelen en je hebt een auto zoals de gemiddelde gebruikte 5-serie die te koop staat. Daarvoor hoeft echt niet de complete auto incl carosserie en interieur vernietigd te worden!
Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Banden elke 10 ronden, remmen elke 30. Dus meerdere sets banden per dag en elke werkdag nieuwe remmen.... Aandrijfassen, bak, diff, subframes, is allemaal uitgewoond en lamgeslagen. Nog los van de spontaan scheurende voor- en achterruiten omdat de koets niks meer over heeft!
-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Lol... nouja ik ga altijd als een sissy rond dus heb geen idee hoe hard het gaat...steve smith schreef:Banden elke 10 ronden, remmen elke 30. Dus meerdere sets banden per dag en elke werkdag nieuwe remmen.... Aandrijfassen, bak, diff, subframes, is allemaal uitgewoond en lamgeslagen. Nog los van de spontaan scheurende voor- en achterruiten omdat de koets niks meer over heeft!
Samengevatten: Die dingen worden na x aantal km / jaar afgeschreven. Moment is nu bereikt, hup weg ermee.
Verkopen kost teveel tijd en moeite. Als je '5 a 10% onderdelen' (wat voor maat is dat in godsnaam) moet vervangen, en daartussen zit inderdaad een diff, bak en subframe... Ben je gewoon de lul want dat kost letterlijk klauwen vol geld.
Een gare Celica is heel wat anders als een gare M5...
- Paskal
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Respect dat jullie je gelijk nog willen halen bij die dom lullende KW die totaal geen benul heeft van de Ring en hoe de Ringtaxi daar te leiden heeft........ Ik besteed er geen tijd meer aan 

-
- Berichten: 4500
- Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
- Locatie: Achter het stuur
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Je hebt gelijk. Heb 'm maar weer terug op de negeer-lijst gezet, dan hoef ik dat gezwets ook niet te lezen.Paskal Morriën schreef:Respect dat jullie je gelijk nog willen halen bij die dom lullende KW die totaal geen benul heeft van de Ring en hoe de Ringtaxi daar te leiden heeft........ Ik besteed er geen tijd meer aan
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Paskal Morriën schreef:Respect dat jullie je gelijk nog willen halen bij die dom lullende KW die totaal geen benul heeft van de Ring en hoe de Ringtaxi daar te leiden heeft........ Ik besteed er geen tijd meer aan

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Zo zijn er wel meer die geen vriendjes worden met KW (of met Steve)
Ik ben wel benieuwd wat er voor in de plaats komt.
Een X6m is nog een groter slagschip dan de M5... dan word het helemaal een 'taxi'. Hoewel je met de X6M ook wel behoorlijk kunt poken (en dat is een understatement)
Ik ben wel benieuwd wat er voor in de plaats komt.
Een X6m is nog een groter slagschip dan de M5... dan word het helemaal een 'taxi'. Hoewel je met de X6M ook wel behoorlijk kunt poken (en dat is een understatement)
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Bij Steve gaat het om de verpakking (die niet altijd de schoonheidsprijs verdient), bij KW om de inhoud... wat een ongelofelijk dom gel*l komt daar uit (excuus voor mijn slechte Frans).Mathieu schreef:...
ik denk niet dat Knightwolf en Steve ooit vrienden gaan worden.

- KW
- Berichten: 3071
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 21:30
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussen

- JP
- Berichten: 34582
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
zucht Die M5's zijn gewoon rijdende testauto's die net als de rest van die auto's die bij de M5's op de foto staan, na tests (1200 rondjes NS is idd de ultieme test) worden vernietigd. Er worden bij fabrikanten wel vaker auto's vernietigd die minder hebben meegemaakt dan een Ringtaxi.....
-
OnlineFabian
- Berichten: 7263
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wie denkt dat het om normale productieexpemplaren gaat die zit er al helemaal naast denk ik zo. Eerder voorproductie die toch al gesloopt zal worden. Ideaal om nog even in te zetten voor marketing en daarna af te voeren.
Daarnaast, wat kost BMW zo'n Z4MQ nou netto? Een duizendje of 15 misschien? De schredder in is goedkoper als opknappen en verkopen en je goede imago te grabbel gooien als dat in de wereld komt. Autofabrikanten zijn echt niet gek hoor.
Daarnaast, wat kost BMW zo'n Z4MQ nou netto? Een duizendje of 15 misschien? De schredder in is goedkoper als opknappen en verkopen en je goede imago te grabbel gooien als dat in de wereld komt. Autofabrikanten zijn echt niet gek hoor.
-
- Berichten: 1046
- Lid geworden op: 21 apr 2008, 19:41
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Daar noem je toch wel de meeste essentiële aspecten van een auto. Zeker als je het kostentechnisch bekijkt.KW schreef:Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussenen je hebt weer een prima veilige goedrijdende auto voor vele vele jaren.
Ga dat maar eens "gewoon vervangen"
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Precies.Fabian schreef:Wie denkt dat het om normale productieexpemplaren gaat die zit er al helemaal naast denk ik zo. Eerder voorproductie die toch al gesloopt zal worden. Ideaal om nog even in te zetten voor marketing en daarna af te voeren.
Daarnaast, wat kost BMW zo'n Z4MQ nou netto? Een duizendje of 15 misschien? De schredder in is goedkoper als opknappen en verkopen en je goede imago te grabbel gooien als dat in de wereld komt. Autofabrikanten zijn echt niet gek hoor.
Kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat er onderdelen getest worden op deze M5's
- JP
- Berichten: 34582
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Vraag mij ook af, sinds dit jaar reden ze met Bridgestone Potenza, ipv Michelin Pilot Sport. Waar wordt een 'normale' M5 mee geleverd?
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Wel geinig dat KW gewoon niet eens leest, hij heeft het steeds over een motor bak en diff, maar blijkbaar ontgaat hem de post van Steve waarin hij de koest aanhaalt. 

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dat denk ik niet, vanwege de mogelijke risico'sSteven Nauta schreef: Precies.
Kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat er onderdelen getest worden op deze M5's

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ik herkend deze situatie, beetje het zelfde wat wij hebben...............Mathieu schreef:Paskal Morriën schreef:Respect dat jullie je gelijk nog willen halen bij die dom lullende KW die totaal geen benul heeft van de Ring en hoe de Ringtaxi daar te leiden heeft........ Ik besteed er geen tijd meer aan
ik denk niet dat Knightwolf en Steve ooit vrienden gaan worden.

Trouwens, sinds wanneer heeft die Smith verstand van bmw`s, hij heeft er niet eens 1

- Downforce Hans
- Berichten: 12611
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Op de carrosserie na noem je bijna heel de auto op volgens mij............KW schreef:Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussenen je hebt weer een prima veilige goedrijdende auto voor vele vele jaren.

- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Dat is dus het grootste deel van de autoDownforce Hans schreef:
Op de carrosserie na noem je bijna heel de auto op volgens mij............

-
- Berichten: 1320
- Lid geworden op: 16 jun 2009, 10:10
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ja. Want een motor vervangen is lekker goedkoop. Je bent best dom om een afgetrapte M5 te kopen om vervolgens letterlijk bijna alles te gaan vervangen.KW schreef:Of iets financieel rendabel is of niet is het grootste kulargument in dit universum denkbaar.FrankS schreef:Het is al lang niet rendabel meer om die onderdelen te vervangen. Die apparaten worden gewoon totaal uitgeleefd. Elke week banden, remmerij maandelijks etc etc... Ze zijn gewoon afgeschreven door de Nurburgring GMBH / BMW AG... Waarom zou je er dan wat mee doen, in de shredder met die zooi, een nieuwe is veel goedkoper.
Motor, banden, ophanging, remmerij, aandrijflijn... is maar een erg klein deel van de hele auto. Gewoon vervangen en hup in de verkoop er mee. Of desnoods direct in de verkoop, waarbij je daar als koper zelf lekker aan kan gaan klussenen je hebt weer een prima veilige goedrijdende auto voor vele vele jaren.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Met wie? Steve of Knightwolf?ik denk niet dat Knightwolf en Steve ooit vrienden gaan worden.
Ik herkend deze situatie, beetje het zelfde wat wij hebben...............
- Jorrit
- Berichten: 605
- Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
"normale" verkoop is uitgesloten, logisch!
Maar misschien is er een plekkie vrij in het NBR museum. En misschien heeft Jay Leno nog wel een parkeerplaats vrij in z'n garage.
Maar misschien is er een plekkie vrij in het NBR museum. En misschien heeft Jay Leno nog wel een parkeerplaats vrij in z'n garage.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13019
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Ja, en over 20 jaar wil iedereen zoiets met bekende historie voor grof geld kopen... 

- JP
- Berichten: 34582
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Iemand vinden met helder verstand zal ook dan moeilijk worden..............MartijnGizmo schreef:Ja, en over 20 jaar wil iedereen zoiets met bekende historie voor grof geld kopen...
misschien KW tegen die tijd..........
-
- Berichten: 1424
- Lid geworden op: 22 jun 2006, 23:31
- Locatie: Dwingeloo
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
De versnellingsbak die houdt het tijdens zo veel rondjes nordschleife toch ook niet zo lang vol toch?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast