Hier in Den Haag is 1 onverhard weggetje waar je legaal overheen mag, met regen heb je echt 4x4 nodig, of een lichte auto met veel bodemvrijheid zoals een 2cv. Verder heb je het strand natuurlijk, maar daar mag je niet zomaar rijden lijkt mij.
Bij Gouda heb je een leuk terreintje van www.trafficcontrol.nl
In Lelystad op het politie oefencircuit heb je een mooi terrein. Net een jungle, erg leuk! Ik heb daar met van die 1.6 benzine Asia's gereden, best leuk om 4x4 rijden te leren. Er zitten een paar steile heuvels in, en het had net geregend waardoor we weleens vast kwamen te zitten. Met wat goede tips aan de cursisten en slepen kwam iedereen weer los. http://www.incentivecompany.nl/4x4incentives.php.
Utrechtse Heuvelrug is redelijk begaanbaar, ook op de onverharde wegen. Totdat het gaat regenen. De heuvels waar ik met de mountainbike vaak overheen reed, zijn niet toegankelijk voor auto's, officieel.

Ook heb ik ooit eens vast gestaan bij Lage Vuursche in een modderplas van 20 meter, die iets dieper was dan gepland. Dat is gewoon een onverharde doorgaande weg. Best cool dat ze dat niet verharden.
Veluwe is erg leuk, maar je mag niet overal rijden. + vele onverharde wegen in het oost'n, brabant, etc. Maar daar kun je vaak ook met een non-offroad uit de voeten met mooi weer. Bij regenval lukt je dat echt niet.
De maasvlakte is het enige gebied hier in de buurt waar je echt heuvels en kuilen hebt waar je uit de voeten kunt. Ik ben er zelf nog nooit geweest. Kun je daar zo op? En waar moet je dan precies zijn? Maasvlakte is nogal groot.

Ardennen/Luxemburg: Ik heb vroeger (toen ik 14-16 was) veel met een Tercel 4x4

Frankrijk: Ik ben een keer een stuk met de mountainbike over een grand randonnée route route gefiets in Frankrijk (Dordogne). Volgens mij ook erg gaaf, maar mag je daar rijden?
Turkije: Zuid Turkije is erg gaaf. Lekkere rotspaadjes. Mooie omgeving, lekker ruig en je kunt er uren rijden zonder iemand tegen te komen.
Vul maar aan!