mijn C30
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
mijn C30
dit is dan mijn nieuwe C30, mijn broer hugo heeft precies dezelfde
http://img148.imageshack.us/my.php?imag ... 0074sx.jpg
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg
de kwaliteit is een beetje lousy, maar binnenkort een uitgebreide review met 8MP fotos
http://img148.imageshack.us/my.php?imag ... 0074sx.jpg
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg
http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg
de kwaliteit is een beetje lousy, maar binnenkort een uitgebreide review met 8MP fotos
-
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Copy -Paste en we hebben een review!`
Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.
De neus van de C30 is vele male agressiever, veel scherpere koplampen en een dieper doorlopende grill.
Ik heb de wagen nu sinds vrijdag in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over. De wagen is ergonomisch écht volvo. Alles zit op de juist plaats en de zithouding is ook er goed. Stoelen geven alleen geen zijdelingse steun, dat is alleen jammer. De wagen is erg breed, helemaal vergeleken met een 1-serie of een golf. Ruimte binnen in de wagen is daarom ook zeker niet verkeerd, zelfs achterin kan ik met mijn 1.86 en lange benen perfect zitten. Bagage ruimte lijkt op het eerste oogopslag klein, maar er kan sowieso een grote reiskoffer in en nog wat kleinere tassen. Als je de achterstoelen naar beneden klapt past mijn fiets er ook prima in.
Er zit een standaard geluidsysteem in en dat is echt verdomde goed. Ik heb me daar echt over verbaasd. Het geluid is volledig in harmonie en de bas is ook lekker goed verdeeld. Volvo had altijd al een reputatie bijzonder goede geluidssystemen te plaatsen in hun wagens. Dat zullen we wel te danken hebben aan de Zweedse house maffia
Voor wat betreft het rijden kan ik alleen maar enthousiast zijn. Door de korte wielbasis en brede body stuurt de wagen heel fijn. Verwacht een Cooper S taferelen, maar voor een Volvo zijnde is het echt een vlot ding. Ik ben er gisteren mee van Antwerpen naar Enschede gereden en daar heb ik hem goed kunnen testen in de bochten. Wat me erg opviel is dat de wagen enorm bekrachtigd is. Sturen gaat enorm licht, iets te licht naar mijn meug. De voorbanden op een half negatief zetten zal dit al wel een stuk ten goede komen.
Lange doordraaiers neemt de wagen er goed. Echter, ga je écht hard dan zet de wagen zich iets dieper in de buitenste vering. Dan merk je dat je op de grens rijdt en hij kan gaan ondersturen.
Zodoende komt er in de toekomst nog wel een setje progressieve veren onder om hem ook op dat soort snelheden stabieler te houden.
Bij korte bochtjes grijpt de tractiecontrole idioot snel in, gelukkig kan je deze uitschakelen. ''Uitschakelen'' want het systeem blijft lekker meewerken. Dat is allemaal heel veilig voor de doornsee leaserijder / huismoeder, maar ik wil toch wat meer feeling met de wagen en niet de elektronica.
Veel vermogen heeft de wagen niet echt. 136PK en 320Nm koppel. Ook omdat de motor nu 440 Km gelopen heeft ben ik nog niet boven de 3500 toeren geweest. Snel kan ik hem gewoon niet noemen ( Ik ben waarschijnlijk dodelijk verwend door mijn ex- V70R), een stakker is het alleminst en hij voelt wel een stuk vlotter aan dan een 118D. De wagen loopt op zijn sloffen 190. Met wat doorduwen, en zodoende ook boven de 3100 toeren komende, zal hij wel rond de 210 op de teller moeten halen.
Hier merk je overigens niks van. De auto is zeer goed geïsoleerd en zo merk je echt niet dat je 150/160 rijdt.
Verbruik is acceptabel, maar zeker geen zuinigheidsrakker. Ik rijd altijd tussen de 140-150 dan is het verbruik 7.5-7.8 liter op 100km. Ook heeft de C30 een partikelfilter. Iets waar ik niet heel blij mee ben omdat het op momenten toch vermogen kost en ook het verbruik niet ten goede komt.
Maar vanuit dat oogpunt mag ik eigenlijk niet zeiken. De V70R liep 12 liter op de 100 bij 140-150.
Ik overweeg wel een chippie in de toekomst als ik de garantie kan behouden. Dan komt 'ie op 170PK en 400Nm koppel uit. Dat moet toch wat meer plezier geven. Alsook een setje progressieve veren om hem toch nog wat trefzekerder te maken bij leuke lange doordraaiers.
De C30 is nu uitgerust met 16'' lichtmetalen velgjes. Deze staan opmerkelijk goed bij de wagen. Ik was eerst bang dat ze te klein uit zouden vallen, maar dat is absoluut niet het geval.
Ik ben er erg tevreden over. Al vind ik het jammer dat de wagen zoveel negative kritiek te verduren heeft. Maar smaak is nu eenmaal smaak.
Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.
De neus van de C30 is vele male agressiever, veel scherpere koplampen en een dieper doorlopende grill.
Ik heb de wagen nu sinds vrijdag in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over. De wagen is ergonomisch écht volvo. Alles zit op de juist plaats en de zithouding is ook er goed. Stoelen geven alleen geen zijdelingse steun, dat is alleen jammer. De wagen is erg breed, helemaal vergeleken met een 1-serie of een golf. Ruimte binnen in de wagen is daarom ook zeker niet verkeerd, zelfs achterin kan ik met mijn 1.86 en lange benen perfect zitten. Bagage ruimte lijkt op het eerste oogopslag klein, maar er kan sowieso een grote reiskoffer in en nog wat kleinere tassen. Als je de achterstoelen naar beneden klapt past mijn fiets er ook prima in.
Er zit een standaard geluidsysteem in en dat is echt verdomde goed. Ik heb me daar echt over verbaasd. Het geluid is volledig in harmonie en de bas is ook lekker goed verdeeld. Volvo had altijd al een reputatie bijzonder goede geluidssystemen te plaatsen in hun wagens. Dat zullen we wel te danken hebben aan de Zweedse house maffia
Voor wat betreft het rijden kan ik alleen maar enthousiast zijn. Door de korte wielbasis en brede body stuurt de wagen heel fijn. Verwacht een Cooper S taferelen, maar voor een Volvo zijnde is het echt een vlot ding. Ik ben er gisteren mee van Antwerpen naar Enschede gereden en daar heb ik hem goed kunnen testen in de bochten. Wat me erg opviel is dat de wagen enorm bekrachtigd is. Sturen gaat enorm licht, iets te licht naar mijn meug. De voorbanden op een half negatief zetten zal dit al wel een stuk ten goede komen.
Lange doordraaiers neemt de wagen er goed. Echter, ga je écht hard dan zet de wagen zich iets dieper in de buitenste vering. Dan merk je dat je op de grens rijdt en hij kan gaan ondersturen.
Zodoende komt er in de toekomst nog wel een setje progressieve veren onder om hem ook op dat soort snelheden stabieler te houden.
Bij korte bochtjes grijpt de tractiecontrole idioot snel in, gelukkig kan je deze uitschakelen. ''Uitschakelen'' want het systeem blijft lekker meewerken. Dat is allemaal heel veilig voor de doornsee leaserijder / huismoeder, maar ik wil toch wat meer feeling met de wagen en niet de elektronica.
Veel vermogen heeft de wagen niet echt. 136PK en 320Nm koppel. Ook omdat de motor nu 440 Km gelopen heeft ben ik nog niet boven de 3500 toeren geweest. Snel kan ik hem gewoon niet noemen ( Ik ben waarschijnlijk dodelijk verwend door mijn ex- V70R), een stakker is het alleminst en hij voelt wel een stuk vlotter aan dan een 118D. De wagen loopt op zijn sloffen 190. Met wat doorduwen, en zodoende ook boven de 3100 toeren komende, zal hij wel rond de 210 op de teller moeten halen.
Hier merk je overigens niks van. De auto is zeer goed geïsoleerd en zo merk je echt niet dat je 150/160 rijdt.
Verbruik is acceptabel, maar zeker geen zuinigheidsrakker. Ik rijd altijd tussen de 140-150 dan is het verbruik 7.5-7.8 liter op 100km. Ook heeft de C30 een partikelfilter. Iets waar ik niet heel blij mee ben omdat het op momenten toch vermogen kost en ook het verbruik niet ten goede komt.
Maar vanuit dat oogpunt mag ik eigenlijk niet zeiken. De V70R liep 12 liter op de 100 bij 140-150.
Ik overweeg wel een chippie in de toekomst als ik de garantie kan behouden. Dan komt 'ie op 170PK en 400Nm koppel uit. Dat moet toch wat meer plezier geven. Alsook een setje progressieve veren om hem toch nog wat trefzekerder te maken bij leuke lange doordraaiers.
De C30 is nu uitgerust met 16'' lichtmetalen velgjes. Deze staan opmerkelijk goed bij de wagen. Ik was eerst bang dat ze te klein uit zouden vallen, maar dat is absoluut niet het geval.
Ik ben er erg tevreden over. Al vind ik het jammer dat de wagen zoveel negative kritiek te verduren heeft. Maar smaak is nu eenmaal smaak.
- gerard lubbe
- Berichten: 318
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Mooie auto! Persoonlijk vind ik de 2.0D een lekkere diesel dus zeker een mooie combi met deze koets. Zal best wat marktaandeel van de A3 afsnoepen denk ik.
Gerard heeft wel een beetje gelijk maar persoonlijk zou ik ook op "safe" spelen. De kleur staat em goed imo maar dit model kun je idd wel een opvallende kleur meegeven. Volvo probeert dit zelf ook al te doen door overal demo's in te zetten met wit-bruin combi volgens mij.
Gerard heeft wel een beetje gelijk maar persoonlijk zou ik ook op "safe" spelen. De kleur staat em goed imo maar dit model kun je idd wel een opvallende kleur meegeven. Volvo probeert dit zelf ook al te doen door overal demo's in te zetten met wit-bruin combi volgens mij.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.
Ikzelf heb gezegd dat ik hem er op vind lijken. De neus is niet slecht, maar mi wat te stomp. Allemaal een kwestie van smaak, verder vind ik het een hele leuke auto, van alle kanten. Mooi dat Volvo een beetje lef heeft getoond en niet zoals Audi een 13 in een dozijn modelletje heeft neergezet. Het is net als met de 1 serie, je vind hem prachtig of je vind het niks. Maar een eigen smoel heeft ie in ieder geval wel. En dat vind ik zelf wel redelijk belangrijk.
- Nero_Serpente
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
- Locatie: Honda Civic EJ9
- Contacteer:
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
- Contacteer:
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Mark 320iS, Vanreijmersdal, vester86, WJ, zegmaarboris en 50 gasten