mijn C30

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

mijn C30

Bericht door volvoc30 » 24 jan 2007, 22:45

dit is dan mijn nieuwe C30, mijn broer hugo heeft precies dezelfde :D

http://img148.imageshack.us/my.php?imag ... 0074sx.jpg

http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg

http://img291.imageshack.us/my.php?imag ... 0013qf.jpg

de kwaliteit is een beetje lousy, maar binnenkort een uitgebreide review met 8MP fotos :D

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 24 jan 2007, 23:07

Mooi! Veel plezier ermee!

Wacht de review en goeie foto's af :)

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Bericht door Steven N. » 24 jan 2007, 23:15

Foto's goed genoeg voor het idee :)

Ziet er netjes uit, veel plezier ermee!

Mvg Steven

HSR
Berichten: 5285
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 25 jan 2007, 10:10

Copy -Paste en we hebben een review!`



Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.


De neus van de C30 is vele male agressiever, veel scherpere koplampen en een dieper doorlopende grill.


Ik heb de wagen nu sinds vrijdag in mijn bezit. Ik ben er erg tevreden over. De wagen is ergonomisch écht volvo. Alles zit op de juist plaats en de zithouding is ook er goed. Stoelen geven alleen geen zijdelingse steun, dat is alleen jammer. De wagen is erg breed, helemaal vergeleken met een 1-serie of een golf. Ruimte binnen in de wagen is daarom ook zeker niet verkeerd, zelfs achterin kan ik met mijn 1.86 en lange benen perfect zitten. Bagage ruimte lijkt op het eerste oogopslag klein, maar er kan sowieso een grote reiskoffer in en nog wat kleinere tassen. Als je de achterstoelen naar beneden klapt past mijn fiets er ook prima in.

Er zit een standaard geluidsysteem in en dat is echt verdomde goed. Ik heb me daar echt over verbaasd. Het geluid is volledig in harmonie en de bas is ook lekker goed verdeeld. Volvo had altijd al een reputatie bijzonder goede geluidssystemen te plaatsen in hun wagens. Dat zullen we wel te danken hebben aan de Zweedse house maffia

Voor wat betreft het rijden kan ik alleen maar enthousiast zijn. Door de korte wielbasis en brede body stuurt de wagen heel fijn. Verwacht een Cooper S taferelen, maar voor een Volvo zijnde is het echt een vlot ding. Ik ben er gisteren mee van Antwerpen naar Enschede gereden en daar heb ik hem goed kunnen testen in de bochten. Wat me erg opviel is dat de wagen enorm bekrachtigd is. Sturen gaat enorm licht, iets te licht naar mijn meug. De voorbanden op een half negatief zetten zal dit al wel een stuk ten goede komen.

Lange doordraaiers neemt de wagen er goed. Echter, ga je écht hard dan zet de wagen zich iets dieper in de buitenste vering. Dan merk je dat je op de grens rijdt en hij kan gaan ondersturen.
Zodoende komt er in de toekomst nog wel een setje progressieve veren onder om hem ook op dat soort snelheden stabieler te houden.
Bij korte bochtjes grijpt de tractiecontrole idioot snel in, gelukkig kan je deze uitschakelen. ''Uitschakelen'' want het systeem blijft lekker meewerken. Dat is allemaal heel veilig voor de doornsee leaserijder / huismoeder, maar ik wil toch wat meer feeling met de wagen en niet de elektronica.

Veel vermogen heeft de wagen niet echt. 136PK en 320Nm koppel. Ook omdat de motor nu 440 Km gelopen heeft ben ik nog niet boven de 3500 toeren geweest. Snel kan ik hem gewoon niet noemen ( Ik ben waarschijnlijk dodelijk verwend door mijn ex- V70R), een stakker is het alleminst en hij voelt wel een stuk vlotter aan dan een 118D. De wagen loopt op zijn sloffen 190. Met wat doorduwen, en zodoende ook boven de 3100 toeren komende, zal hij wel rond de 210 op de teller moeten halen.
Hier merk je overigens niks van. De auto is zeer goed geïsoleerd en zo merk je echt niet dat je 150/160 rijdt.
Verbruik is acceptabel, maar zeker geen zuinigheidsrakker. Ik rijd altijd tussen de 140-150 dan is het verbruik 7.5-7.8 liter op 100km. Ook heeft de C30 een partikelfilter. Iets waar ik niet heel blij mee ben omdat het op momenten toch vermogen kost en ook het verbruik niet ten goede komt.
Maar vanuit dat oogpunt mag ik eigenlijk niet zeiken. De V70R liep 12 liter op de 100 bij 140-150.


Ik overweeg wel een chippie in de toekomst als ik de garantie kan behouden. Dan komt 'ie op 170PK en 400Nm koppel uit. Dat moet toch wat meer plezier geven. Alsook een setje progressieve veren om hem toch nog wat trefzekerder te maken bij leuke lange doordraaiers.
De C30 is nu uitgerust met 16'' lichtmetalen velgjes. Deze staan opmerkelijk goed bij de wagen. Ik was eerst bang dat ze te klein uit zouden vallen, maar dat is absoluut niet het geval.


Ik ben er erg tevreden over. Al vind ik het jammer dat de wagen zoveel negative kritiek te verduren heeft. Maar smaak is nu eenmaal smaak.

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Bericht door gerard lubbe » 25 jan 2007, 11:49

Ik vind het een leuke auto die wel om een wat opvallender kleurtje vraagt.
Deze kleur is deftig maar maakt de auto een beetje, een 13 in een dozijn auto.


Dat ik dat zeg met mijn grijze hokkie. :oops:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22258
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 25 jan 2007, 12:08

Mooie auto! Persoonlijk vind ik de 2.0D een lekkere diesel dus zeker een mooie combi met deze koets. Zal best wat marktaandeel van de A3 afsnoepen denk ik.

Gerard heeft wel een beetje gelijk maar persoonlijk zou ik ook op "safe" spelen. De kleur staat em goed imo maar dit model kun je idd wel een opvallende kleur meegeven. Volvo probeert dit zelf ook al te doen door overal demo's in te zetten met wit-bruin combi volgens mij.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Bericht door Jelmer850i » 25 jan 2007, 12:11

Nice!

Ik zal hem toch overwegen bij mijn keuze... 118d of C30

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 25 jan 2007, 12:13

Ik begrijp echt niet waarom er steeds gezegd wordt dat de C30 de neus heeft van een S40. Dat is dezelfde vergelijking als zeggen dat de E90 neus op de E60 neus lijkt. Onzin, dus.

Ikzelf heb gezegd dat ik hem er op vind lijken. De neus is niet slecht, maar mi wat te stomp. Allemaal een kwestie van smaak, verder vind ik het een hele leuke auto, van alle kanten. Mooi dat Volvo een beetje lef heeft getoond en niet zoals Audi een 13 in een dozijn modelletje heeft neergezet. Het is net als met de 1 serie, je vind hem prachtig of je vind het niks. Maar een eigen smoel heeft ie in ieder geval wel. En dat vind ik zelf wel redelijk belangrijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39759
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 25 jan 2007, 13:25

Ik vind hem gewoon mooi :wink:

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 25 jan 2007, 13:28

ik ook!! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Nero_Serpente
Berichten: 821
Lid geworden op: 28 feb 2006, 18:03
Locatie: Honda Civic EJ9
Contacteer:

Bericht door Nero_Serpente » 25 jan 2007, 14:36

Erg mooi, koplampen zijn wel erg groot lijkt het. Maar desalniettemin een hele mooie Volvo. :D

Gebruikersavatar
Cupra R
Berichten: 429
Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Contacteer:

Bericht door Cupra R » 25 jan 2007, 23:05

Mooie auto :D

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 30 jan 2007, 16:43

http://www.autoweek.nl/myreviewautodata ... &bouwjaar=

hier een review met fotos van mijn C30

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 30 jan 2007, 19:13

Vandaag in een C30 gereden, goed gemaakt. sportiever dan ik had verwacht. Leuk.

Voor een dagje. Daarna saai. wel leuk uiterlijk met bodykit enzo. leuk leuk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Mark 320iS, Vanreijmersdal, vester86, WJ, zegmaarboris en 50 gasten