PS3 jailbreak / illegale games

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door Maus335i » 29 aug 2010, 11:04

Dat de kosten te rechtvaardigen zijn voor een game (inkoop en overhead) zal best, maar dat heeft niks te maken met of de consument een game te duur vind of niet toch? Ik vind een R8 ook VEEL te duur, ook al zullen die kosten ongetwijfeld te rechtvaardigen zijn in de vorm van R&D en weet ik wat meer.

Ik koop overigens alle spelen waarvan ik zeker weet dat ik er veel plezier aan ga hebben, de rest download ik. Ik vergelijk het altijd met vroeger en de situatie zonder strak internet: zou ik nu voor dit spel naar Dynabyte rennen om het te kopen of niet. Zo niet, download ik het en vind ik dat de ontwikkelaar geen geld misloopt (omdat ik het anders toch niet zou kopen), zou ik het wel kopen koop ik het nu ook.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door ADV » 31 aug 2010, 09:55

Johan, ik leg je geen woorden in de mond, dat is wat ik haal uit jou posts.

Als ik het heel zwart wit schets zie ik het volgende: DS developers hebben te weinig marge op de games omdat ze moeten betalen voor de cartridge en boekjes en hoesje en omdat Nintendo er een groot bedrag bij op drukt.

Is het dan niet zo dat het dus niet lucratief is voor kleinere developers om DS games te maken? En is het dan dus niet zo dat dit het risico is dat is genomen door die kleinere developer en dat je dit van te voren had kunnen inschatten?

Ik werk bij een zoekmachinemarketing bedrijf, wij bieden als secundaire dienst hosting aan, maar onze marge daarop is zo klein dat we hebben besloten om ons daar niet meer op te focussen, zo werkt dat toch in business land? Als iets niet lucratief is, dan moet je je verlies pakken en iets nieuws bedenken..

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door Tom V » 31 aug 2010, 22:04

Idd, en
JohanH schreef:Op die 50-60 euro maakt de ontwikkelaar misschien 15-20 per verkochte kopie, snap je waarom de spellen fysiek niet lager kunnen in prijs? Bij 15 euro per fysiek spel krijgt een DS ontwikkelaar niets of draait zelfs verlies, om over lagere prijzen maar niet te spreken. Datzelfde zal net zo hard voor de UMD discs van de PSP gelden, maar daar heb ik geen inzage in de exacte kosten.
Dan zou ik dus maar eens gauw het plan na gaan kijken, er is dus geen interessante markt voor terwijl er nog voldoende wordt gegamed.

Overigens denk ik tegenwoordig wat meer na over elk spel wat ik koop en probeer dan een beetje een doordachte beslissing te maken. Het leuke er van is dat ik dan ook wat langer blijf spelen aangezien ik het dan toch gekocht heb en er dus verder in kom. Bij downloaden is het opgeven verleidelijk als het even tegenvalt, het koste tenslotte toch niets..

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door Maus335i » 02 sep 2010, 20:54

Wat ik me net even zit af te vragen he, en das in het algemeen niet games specifiek...

Als een groeiende schare van afnemers (kopers) roept dat "iets" te duur is en de leveranciers roepen dat het niet goedkoper kan. Wie zijn probleem is dat dan?

Ik heb in mijn nog korte bestaan als ondernemer (pakweg 7 jaar) in ieder geval 1 dingetje geleerd: als je afnemer je product te duur vindt ben je snel uitgegeten. Je kan nog zó hard klagen dat afnemers niet moeten zeiken en dat de prijzen écht heel erg legitiem zijn: als ze het nou eenmaal niet kopen ben je snel klaar.

Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door Richardt. » 07 sep 2010, 16:45

Zet ik daarnet de PS3 aan om online een potje te knallen, meld ie niet automatisch aan. Moest ik eerst een update downloaden. Wel jammer, want dat duurt weer 10min en ik wilde juist even tussendoor online gamen.

Nu lees ik per toeval het volgende bericht:

Sony heeft een update voor de Playstation 3 vrijgegeven waardoor het niet meer mogelijk is om de PSGroove te gebruiken. De PSGroove is een USB-stick die het mogelijk maakt om gekraakte games met de PS3 te spelen.

De maker van PSGroove erkent dat de update zijn werk doet. Hij adviseert mensen die de PSGroove willen blijven gebruiken, om de update niet te installeren. De ontwikkelaar heeft geen idee hoe Sony het veiligheidslek heeft gedicht.

Hoelang de update zijn werk blijft doen, is onbekend. Het is niet onwaarschijnlijk dat hackers een nieuwe manier vinden om de beveiliging te omzeilen.


http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/0 ... _hack.html

Goed nieuws :thumbup:

Gebruikersavatar
JohanH
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 mar 2008, 22:37
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door JohanH » 07 sep 2010, 20:21

Maus335i schreef:Wat ik me net even zit af te vragen he, en das in het algemeen niet games specifiek...

Als een groeiende schare van afnemers (kopers) roept dat "iets" te duur is en de leveranciers roepen dat het niet goedkoper kan. Wie zijn probleem is dat dan?

Ik heb in mijn nog korte bestaan als ondernemer (pakweg 7 jaar) in ieder geval 1 dingetje geleerd: als je afnemer je product te duur vindt ben je snel uitgegeten. Je kan nog zó hard klagen dat afnemers niet moeten zeiken en dat de prijzen écht heel erg legitiem zijn: als ze het nou eenmaal niet kopen ben je snel klaar.
Zoals ik al in een van mijn eerste reacties aangaf, tegenover gratis is alles te duur. Vooral als het ook nog eens geen extra moeite kost en zelfs extra gemak biedt.

Auto's kunnen ook niet goedkoper, een nieuwe Toyota Aygo voor 500 euro bij de dealer halen is erg leuk maar niet reeel. Datzelfde geldt ook voor spellen op cartridges met uitgebreide en dus kostbare kwaliteitscontrole (op code, niet speelbaarheid ;)), je kunt niet onder een bepaalde prijs gaan zitten zonder verlies te draaien.

Verder kan ik het alleen maar met je eens zijn, zonder vraag naar je product ben je nergens. Het is ook de reden dat wij de sprong nog niet gewaagd hebben. En zoals ik al aangaf, zodra de markt met de 3DS en PSP2 interessanter wordt door een aanmerkelijk grotere afzetmarkt komt er ongetwijfeld iets van ons uit op cartridge, dsiware of PSN ;)



Overigens Arjan, dit is juist wel de lucratieve markt voor kleine ontwikkelaars (naast simpele PC games en iPhone/mobiles). Je hebt een relatief korte ontwikkelperiode waardoor je het risico kunt spreiden. Ga je als kleine ontwikkelaar (4-20 medewerkers) 1-2 jaar aan een spel werken dan moet je van goede huize komen om de financiering rond te krijgen. Dat 'grote' bedrag waar je hebt over hebt zit hem in de diverse tussenpartijen en kwaliteitscontrole, dezelfde reden dat je ei schoner ogend en duurder is in de lokale supermarkt dan bij de boer. Hoewel iedereen daar zijn marges op heeft worden er in mijn ogen geen exorbitante winsten gemaakt door de tussenpartijen.

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: PS3 jailbreak / illegale games

Bericht door Mari Oh Oh! » 27 sep 2010, 21:56

En F1 2010 bewijst het nut van 'try before you buy' maar weer. :evil: Wat een schandalige verzameling bugs. Had ik maar zo verstandig geweest de testversie binnen te halen voor de pre-order of de berichten van echte gebruikers afgewacht. :roll: Dit had gewoon afgeslacht moeten worden door de pers. Maar nee nu ben ik €40 armer en(nog veel erger) Codemasters een deel van €40 euro rijker. Als er een manier was om nu €40 uit te geven die Codemasters €40 zou kosten zou ik er zonder knipperen voor gaan(tips?). Zoals ik zei ik wil uit principe mensen die zich er makkelijk af maken niet belonen, los van het feit of mij het wat kost(dus geen gemiep over gratiessscccchhh).

Let wel, het kan zijn dat ze het nog gaan patchen naar acceptabel niveau, maar sommige bugs zijn gewoon zo 'n belediging van het menselijke verstand ,dat het gewoon ongehoord is dat het zo op de markt komt. Ik wil daar best gratis testen, maar om daar €40 voor te betalen gaat mij een beetje te ver. :wink:

Dus a.u.b. niet kopen totdat het product gepatcht wordt. Totdat dat gebeurt verdienen ze geen cent meer(en toch rolt het met bakken binnen........).

Sailant detail is overigens dat het met de Securom DRM(only SONY) bij mij niet eens werkt(Securom has stopped working :hammer: , en verder niks meer). Ik moest dus naar de lokale no-cd site om mijn spel werkend te krijgen. Meteen geen enkel probleem meer... Overigens moet je dan nog steeds je GFWL key invoeren, dus wat dat betreft is het eigenlijk ook gewoon legaal, maar de ACTA en DMCA zou je anders willen doen geloven, laten die beide er lekker in zakken, voor €40 speel ik gewoon en daarmee basta. :twisted:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten