Helm
-
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 16:34
Helm
Binnenkort komen er voor mij weer een aantal dagen circuit rijden aan en nu ben ik het lenen van helmen wel eens zat. Conclusie: er moet een eigen helm komen.
Nu zit ik een beetje rond te kijken en heb eigenlijk geen idee wat nu het beste te kiezen.
Open of gesloten helm? (tot nu toe alleen nog maar gesloten gebruikt).
Welk merk?
Waar het beste te kopen?
En last but not least; welke heeft een beetje aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Kunnen jullie mij een handje op weg helpen?
Bedankt!
Nu zit ik een beetje rond te kijken en heb eigenlijk geen idee wat nu het beste te kiezen.
Open of gesloten helm? (tot nu toe alleen nog maar gesloten gebruikt).
Welk merk?
Waar het beste te kopen?
En last but not least; welke heeft een beetje aantrekkelijke prijs/kwaliteit verhouding?
Kunnen jullie mij een handje op weg helpen?
Bedankt!
-
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:05
- Locatie: Nbr
- Contacteer:
Re: Helm
Ik heb deze.
Vind het een prima helm, voor een mooie prijs
http://www.autosportcompany.nl/viewdeta ... afdid=3534" onclick="window.open(this.href);return false;
Vind het een prima helm, voor een mooie prijs
http://www.autosportcompany.nl/viewdeta ... afdid=3534" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Helm
Deze gebruik ik ook. Inderdaad een prima helm voor al helemaal een prima prijs.MartijnS schreef:Ik heb deze.
Vind het een prima helm, voor een mooie prijs
http://www.autosportcompany.nl/viewdeta ... afdid=3534" onclick="window.open(this.href);return false;
Op termijn wil ik wel eens een wat betere helm kopen, maar voorlopig voldoet de omp helm prima.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Helm
Ik zou voor een gesloten helm gaan, heb je tenminste ook kin bescherming.
Vrijadg ga ik een WTT Touring passen bij Sandtler, kost wel wat (duurder als mn motor helm :X) maar dan heb je ook een mooie helm.
Een OMP integraal van € 188,- (autosportcompany) is ook wel wat maar ik vind die gewoon niet zo mooi.
Vrijadg ga ik een WTT Touring passen bij Sandtler, kost wel wat (duurder als mn motor helm :X) maar dan heb je ook een mooie helm.
Een OMP integraal van € 188,- (autosportcompany) is ook wel wat maar ik vind die gewoon niet zo mooi.
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
Re: Helm
Beter kunnen communiceren met eventuele passagierhjp schreef:wat zouden de voordelen zijn voor een open helm.
Lichter in gewicht
Meer/beter zicht
Meer 'frisse' lucht
Zie hierboven. Icm 4/5/6 punts gordel is dit veilig zat, dan klap je toch niet met je gezicht op het stuur en kan je dus ook niets raken. Binnen het WRC rijden ze ook met een open helm, dus zal veilig zat zijn lijkt me.hjp schreef:Waarom hebben jullie specifiek daarvoor gekozen?
Als je nog met normale gordels rijd is een integraal helm wellicht wel veiliger?
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19 apr 2010, 22:39
Re: Helm
Ik gebruik de genoemde open helm van OMP ook, bevalt prima.
Als je een rolkooi in je auto heb, of van plan bent om die te gaan plaatsen, is het wellicht een idee om voor een betere (duurdere) helm te gaan. De kans is aanwezig dat je bij het nemen van bochten met je helm tegen je kooiconstructie aanklapt, hier kan niet iedere helm even goed tegen.
Als je een rolkooi in je auto heb, of van plan bent om die te gaan plaatsen, is het wellicht een idee om voor een betere (duurdere) helm te gaan. De kans is aanwezig dat je bij het nemen van bochten met je helm tegen je kooiconstructie aanklapt, hier kan niet iedere helm even goed tegen.
- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Helm
+1Jesper schreef:Beter kunnen communiceren met eventuele passagierhjp schreef:wat zouden de voordelen zijn voor een open helm.
Lichter in gewicht
Meer/beter zicht
Meer 'frisse' lucht
Zie hierboven. Icm 4/5/6 punts gordel is dit veilig zat, dan klap je toch niet met je gezicht op het stuur en kan je dus ook niets raken. Binnen het WRC rijden ze ook met een open helm, dus zal veilig zat zijn lijkt me.hjp schreef:Waarom hebben jullie specifiek daarvoor gekozen?
Als je nog met normale gordels rijd is een integraal helm wellicht wel veiliger?
Ik heb een Bell MAG6, het ziet er niet zo 'cool' uit, maar je hebt meer frisse lucht.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Helm
Die Bell MAG-6 heb ik ook, zit wel prima.
Ik denk dat uiteindelijk integraal veiliger is maar het hangt een beetje van de rest af. In een normale gordel of een dun 2" 4 punts gordeltje is integraal denk ik beter, maar rij je rond met 6 punts gordels en bijvoorbeeld een HANS systeem dan zal het wel meevallen met kin stoten tegen het stuur etc. Daarbij hebben open face FIA helmen zoals die MAG-6 meestal wel een dikker stuk bij de kin zitten zodat je toch nog kin bescherming hebt.
Qua zicht denk ik niet dat het veel scheelt open face of integraal, beiden nooit echt last mee gehad.
Praten met passagiers is inderdaad prettiger maar in een uitgestript apparaat schiet dat meestal toch niet op.
Warmte was voor mij vooral doorslag gevend.
Ik denk dat uiteindelijk integraal veiliger is maar het hangt een beetje van de rest af. In een normale gordel of een dun 2" 4 punts gordeltje is integraal denk ik beter, maar rij je rond met 6 punts gordels en bijvoorbeeld een HANS systeem dan zal het wel meevallen met kin stoten tegen het stuur etc. Daarbij hebben open face FIA helmen zoals die MAG-6 meestal wel een dikker stuk bij de kin zitten zodat je toch nog kin bescherming hebt.
Qua zicht denk ik niet dat het veel scheelt open face of integraal, beiden nooit echt last mee gehad.
Praten met passagiers is inderdaad prettiger maar in een uitgestript apparaat schiet dat meestal toch niet op.
Warmte was voor mij vooral doorslag gevend.
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Helm
Open of gesloten moet je voor jezelf beslissen.RobS schreef:Ik moet zelf ook aan een andere helm en sta nu ook voor een aantal keuzes:
- Open of gesloten
- Snell 2005 of 2010
- HANS ja/nee
Best lastig allemaal
Snell 2005 of 2010, ik zou voor 2010 kijken omdat dat gewoon de nieuwste norm is, dus meest up to date.
Hans zou ik altijd doen, dan heb je de clips alvast wil je ooit een HANS systeem gebruiken. Op de meeste helmen is dit sowieso al standaard tegenwoordig.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Helm
Is een Snell 2010 helm puur een helm met een langere houdbaarheid en dus een recentere productiedatum of is Snell 2010 ook echt beter qua veiligheid. Ik kan er maar weinig over vinden.......of zoek ik niet goed genoeg
Snell 2000 mag nog tot 2014, Snell 2005 is nog niet bekend maar zou dan 2019? kunnen zijn?
HANS ja/nee is meer de aanschaf van de HANS zelf, direct doen, ja of nee
Snell 2000 mag nog tot 2014, Snell 2005 is nog niet bekend maar zou dan 2019? kunnen zijn?
HANS ja/nee is meer de aanschaf van de HANS zelf, direct doen, ja of nee
- Remmie
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 18 jun 2009, 11:11
- Locatie: omg Rotterdam
Re: Helm
Heb voor in de auto een OMP helm zoals hierboven al geplaatst werd.
Wel prettig om een openface te hebben.
Voor karten (en misschien ook in de auto maar dat nog niet geprobeerd)
heb ik deze onlangs gekocht:
http://www.kartingshop.nl/Product-LS2-Chrono_1842.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel prettig om een openface te hebben.
Voor karten (en misschien ook in de auto maar dat nog niet geprobeerd)
heb ik deze onlangs gekocht:
http://www.kartingshop.nl/Product-LS2-Chrono_1842.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Helm
Ik heb zelf jarenlang gekart, en daar uiteraard een dichte helm voor gebruikt.
Heb voor de auto een OMP Star aangeschaft zoals hierboven ook veel wordt geadviseerd en ik vind het super, een open face helm in de auto. Zou denk ik niet snel meer mijn karthelm opdoen in de auto.
Een open face is wat frisser, je krijgt het minder snel heet en je hebt een wat beter overzicht vind ik.
Overigens Rob, jij rijdt zonder dak geloof ik? Dan zou ik wel voor een full-face helm gaan. Lijkt me dan toch wat geluidsdichter en fijner.
Als ik nu een nieuwe helm aan zou schaffen zou ik er zeker eentje met hansclips aanschaffen. Het hans systeem zelf aanschaffen kan altijd nog. Hoewel ik nu wel overal mooie combinatieaanbiedingen zie.
Lastige keus die ook van je portomonnee afhangt natuurlijk. Succes met de keuze!
Groeten Wesley
Heb voor de auto een OMP Star aangeschaft zoals hierboven ook veel wordt geadviseerd en ik vind het super, een open face helm in de auto. Zou denk ik niet snel meer mijn karthelm opdoen in de auto.
Een open face is wat frisser, je krijgt het minder snel heet en je hebt een wat beter overzicht vind ik.
Overigens Rob, jij rijdt zonder dak geloof ik? Dan zou ik wel voor een full-face helm gaan. Lijkt me dan toch wat geluidsdichter en fijner.
Als ik nu een nieuwe helm aan zou schaffen zou ik er zeker eentje met hansclips aanschaffen. Het hans systeem zelf aanschaffen kan altijd nog. Hoewel ik nu wel overal mooie combinatieaanbiedingen zie.
Lastige keus die ook van je portomonnee afhangt natuurlijk. Succes met de keuze!
Groeten Wesley
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Helm
Ik neig naar dit setje, binnekort maar eens gaan passen:
http://biesheuvel.nl/store/product/4943 ... elm___hans" onclick="window.open(this.href);return false;
http://biesheuvel.nl/store/product/4943 ... elm___hans" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Helm
Ik zou tegenwoordig meteen een HANS aanschaffen, zoals Wesley zegt en je zelf ook wel ziet hebben ze op dit moment overal aanbiedingen 650 euro voor een helm plus HANS systeem is gewoon prima, een jaar geleden was je dat volgens mij al bijna kwijt aan alleen die HANS sport versie
Zeker als je gaat racen is het IMHO een goede aanwinst. Ik had zelf verwacht dat zoiets ontzettend in de weg zou gaan zitten maar het viel mij mee, met rijden heb je er eigenlijk geen last van.
Zeker als je gaat racen is het IMHO een goede aanwinst. Ik had zelf verwacht dat zoiets ontzettend in de weg zou gaan zitten maar het viel mij mee, met rijden heb je er eigenlijk geen last van.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Helm
Head And Neck Support.KoenM schreef:Wat is dat HANS dan?
Een "kraag" bij gebrek aan een betere term die zorgt dat je minder kans hebt op een whiplash/ernstiger nekklachten bij een crash.
Ik zou persoonlijk niet de baan op gaan zonder.
@ Bert: Same, ik heb er alleen met opzetten nog last van Eenmaal op de baan merk je er niets meer van, helemaal niet nu ze die "sliding tethers" hebben ingevoerd.
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Helm
Ik heb een dichte helm gekocht, nl. de Bell RS3 Pro.
- Zit erg lekker!
- Integraal helm, in mijn ogen veiliger...
- Bell heeft H.A..N.S. voorbereiding, dus als ik dat wil kan ik altijd nog een H.A.N.S.-systeem kopen.
- Ziet ook wel een beetje 'stoerder' uit, maar dat is uiteraard een leuke bijkomstigheid
- Zit erg lekker!
- Integraal helm, in mijn ogen veiliger...
- Bell heeft H.A..N.S. voorbereiding, dus als ik dat wil kan ik altijd nog een H.A.N.S.-systeem kopen.
- Ziet ook wel een beetje 'stoerder' uit, maar dat is uiteraard een leuke bijkomstigheid
- Bert ///M3
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Helm
Alleen de stoel. Als je een fibreglass stoel hebt die in date is dan zijn de meesten wel HANS compatible, de meeste buizenstoelen niet volgens mij.Jesper schreef:Als je met een hans systeem gaat rijden, moet je dan ook nog hans compatible stoelen en gordels hebben?
Schroth heeft wel gordels speciaal voor HANS maar met een gewone 3 inch gaat het ook prima. Je hoeft die HANS gordels ook niet te hebben volgens Schroth kan beiden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 333 gasten