Hallo,
Waarschijnlijk zijn hier ook mensen aanwezig die verstand hebben van auto verzekeringen, even de volgende vraag.
We hebben op het werk een auto binnen gekregen die een backfire heeft gehad.
Gevolg inlaat spruitstuk inclusief variabele kleppen defect + nog een paar kleine dingen totale onkosten €1600,-
Nu komt het volgende, eigenaar van de auto heeft aangeklopt bij de verzekerings maatschappij en nu blijkt dat hij de onkosten vergoed krijgt. De oorzaak het onderdeel of in dit geval de backfire wordt niet vergoed, maar de gevolg schade wordt wel compleet vergoed!
Maar hoe gaat dit nou precies in zijn werk? stel de oliepomp in mijn auto gaat kapot oorzaak! gevolg is mijn complete motor loopt in de soep maak je dan kans om dit te verhalen bij de verzekerings maatschappij? Ik heb er nooit eerder van gehoord, vandaar de vraag!
Autoverzekering gevolgschade.
- Niall
Re: Autoverzekering gevolgschade.
Vaker van gehoord en gezien, klant claimt dit op zijn all-risk verzekering. Expert komt langs en keurt het meestal goed, klant valt terug in zijn no-claim percentage.
-
Oke, dat je terug valt in de no-claim lijkt me logisch. Maar moet de verzekeringsmaatschappij uitbetalen in een dergelijk geval? mits goed onderhouden?
Bij een serieuze motorschade ben je zo een duizend of 5 verder....als het niet meer is, Dan kan het best rendabel zijn?
Bij een serieuze motorschade ben je zo een duizend of 5 verder....als het niet meer is, Dan kan het best rendabel zijn?
- jaydee
Rendabel wordt het natuurlijk nooit.... Linksom of rechtsom betaal je toch zelf via de verzekeringspremie. Echter, doordat je die per maand/kwartaal/jaar betaalt kan het wel de pijn verzachten.
Afhankelijk van het opgetreden effect zou je misschien wel iets van de fabrikant of importeur gedaan kunnen krijgen. Bovenop de fabrieksgarantie die je krijgt heb je consumentenbescherming die onder andere inhoudt dat de fabrikant schade dient te vergoeden als iets kapot gegaan is waarvan redelijkerwijs een (veel) langere levensduur verwacht kon worden.
Afhankelijk van het opgetreden effect zou je misschien wel iets van de fabrikant of importeur gedaan kunnen krijgen. Bovenop de fabrieksgarantie die je krijgt heb je consumentenbescherming die onder andere inhoudt dat de fabrikant schade dient te vergoeden als iets kapot gegaan is waarvan redelijkerwijs een (veel) langere levensduur verwacht kon worden.