Hardloop draadje

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 20 sep 2010, 10:57

Zijn er hier nog lopers onder de DF-ers?

Heb een aantal weken geleden de Tilburg 10 miles gelopen en ga nu over een tweetal weken de 15 kilometer lopen tijdens de Bredase singelloop.

En dan volgend jaar hopelijk een halve marathon :banaan:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39596
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Hardloop draadje

Bericht door Arthur » 20 sep 2010, 10:57

Nee...

Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: Hardloop draadje

Bericht door Xave30 » 20 sep 2010, 11:06

Goed bezig Mathieu. Hoe lang doe je aan deze sport?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Hardloop draadje

Bericht door Petrolhead Tom » 20 sep 2010, 11:07

Heerlijk! Ga straks weer even lopen, vooral om een paar kilo af te vallen, dit jaar een city run gedaan in enschede was iets van 7 kilometer ofzo, was erg goed te doen. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hardloop draadje

Bericht door Martijn_bmw » 20 sep 2010, 11:08

yep 20 jaar actief hardgelopen (van me 7de t/m 27)

op me beste tijd zeven heuvel loop bij nijmegen gelopen 15km in 1uur en 4 minuten :banaan:

nu al een half jaar niks meer gedaan wegens stofwisseling / suiker probleem :? :evil: maar ga vanaf nu langzaamaan de draad weer proberen op te pakken :)

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door RutgerK » 20 sep 2010, 11:14

Enige tijd gedaan. De afgelopen zes maanden heb ik niet gelopen vanwege een onwillige achillespees, maar sinds vorige week heb ik geen terugslag maar bij langere afstanden. Over twee weken start ik weer bij de hardloopvereniging. Ik train voorlopig tot maximaal een halve marathon.
Ik heb vorige week en Garmin Forerunner 405 aangeschaft om de vorderingen bij te gaan houden.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 20 sep 2010, 11:15

bmw320i schreef:yep 20 jaar actief hardgelopen (van me 7de t/m 27)

op me beste tijd zeven heuvel loop bij nijmegen gelopen 15km in 1uur en 4 minuten :banaan:

nu al een half jaar niks meer gedaan wegens stofwisseling / suiker probleem :? :evil: maar ga vanaf nu langzaamaan de draad weer proberen op te pakken :)

1 uur en 4 minuten is dus bijna 15km/u gemiddeld en dat op een heuvelachtig terrein.
Diepe, diepe buiging is wel op z'n plaats :thumbup:

Xave, ik ben nu een kleine vijf maanden bezig. Eerst één keer in de week en sinds een aantal weken loop ik nu tweemaal per week.
Wel fiets ik zeer regelmatig naar mijn werk en dat is zo'n 14 kilometer enkele reis.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door RutgerK » 20 sep 2010, 11:35

Mathieu schreef:
bmw320i schreef:yep 20 jaar actief hardgelopen (van me 7de t/m 27)

op me beste tijd zeven heuvel loop bij nijmegen gelopen 15km in 1uur en 4 minuten :banaan:

nu al een half jaar niks meer gedaan wegens stofwisseling / suiker probleem :? :evil: maar ga vanaf nu langzaamaan de draad weer proberen op te pakken :)

1 uur en 4 minuten is dus bijna 15km/u gemiddeld en dat op een heuvelachtig terrein.
Diepe, diepe buiging is wel op z'n plaats :thumbup:

Xave, ik ben nu een kleine vijf maanden bezig. Eerst één keer in de week en sinds een aantal weken loop ik nu tweemaal per week.
Wel fiets ik zeer regelmatig naar mijn werk en dat is zo'n 14 kilometer enkele reis.
Mij is aangeraden minimaal 3x per week te gaan lopen om goed de langere afstanden onder de knie te krijgen. Twee maal per week looptraining en in het weekend een duurloop.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hardloop draadje

Bericht door Martijn_bmw » 20 sep 2010, 11:44

Mathieu schreef:
bmw320i schreef:yep 20 jaar actief hardgelopen (van me 7de t/m 27)

op me beste tijd zeven heuvel loop bij nijmegen gelopen 15km in 1uur en 4 minuten :banaan:

nu al een half jaar niks meer gedaan wegens stofwisseling / suiker probleem :? :evil: maar ga vanaf nu langzaamaan de draad weer proberen op te pakken :)

1 uur en 4 minuten is dus bijna 15km/u gemiddeld en dat op een heuvelachtig terrein.
Diepe, diepe buiging is wel op z'n plaats :thumbup:

Xave, ik ben nu een kleine vijf maanden bezig. Eerst één keer in de week en sinds een aantal weken loop ik nu tweemaal per week.
Wel fiets ik zeer regelmatig naar mijn werk en dat is zo'n 14 kilometer enkele reis.
Thnx :thumbup: moet er wel bij zeggen dat ik dat nu ook niet meer haal... was op mijn 21ste!

als je goed conditie wil opbouwen voor lange afstand is 3x in de week het beste. dan train je genoeg en heb je ook genoeg herstel tijd :wink:

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Hardloop draadje

Bericht door Richardt. » 20 sep 2010, 11:47

Ik zou het graag kunnen, even een rondje hardlopen doe je makkelijker dan een stuk mountainbiken (wat ik wel af en toe doe)

Maar ben erg slecht in hardlopen en zeker het begin is af zien :D

Gebruikersavatar
Boyd
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 jul 2010, 17:37
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door Boyd » 20 sep 2010, 11:47

Heb vorig jaar nog de Roparun meegemaakt. Parijs-Rotterdam in 44 uur en 18 min.

Ik ben zelf toch niet zon hardloper. Mijn hele bouw is er niet voor. Ben meer van de krachtsport, zwemmen. Enige hardlopen wat ik momenteel doe is de cardio voor de bokstrainingen

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door RutgerK » 20 sep 2010, 11:57

Bijna 15km/u is een serieus tempo. Met een gemiddelde van rond de 13 km/u zou ik al tevreden zijn.

Richardt, ik ben om die reden bij een hardloopvereniging gegaan. Ik beschik wel over een redelijk goede conditie, maar die conditie is vooral voor het kortere snellere werk. Lopen deed ik zo nu en dan maar ik liep maar als een spinter hard dan dat ik echt aan het hardlopen was.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Hardloop draadje

Bericht door Richardt. » 20 sep 2010, 12:02

RutgerK schreef:Bijna 15km/u is een serieus tempo. Met een gemiddelde van rond de 13 km/u zou ik al tevreden zijn.

Richardt, ik ben om die reden bij een hardloopvereniging gegaan. Ik beschik wel over een redelijk goede conditie, maar die conditie is vooral voor het kortere snellere werk. Lopen deed ik zo nu en dan maar ik liep maar als een spinter hard dan dat ik echt aan het hardlopen was.
Ik heb ook meer een conditie voor het kortere snellere werk. En net als Boyd is krachtsport ook meer wat voor mij.
Maar hardlopen is ideaal voor het verbeteren van je conditie. Heb nog wel ergens van die lessen voor op een mp3 speler, schijnt erg goed te werken

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door MartijnGizmo » 20 sep 2010, 12:16

Ja, nee, ja, nee... iets met discipline enzow... :bag:

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Contacteer:

Re: Hardloop draadje

Bericht door RutgerK » 20 sep 2010, 12:41

Richardt. schreef:
RutgerK schreef:Bijna 15km/u is een serieus tempo. Met een gemiddelde van rond de 13 km/u zou ik al tevreden zijn.

Richardt, ik ben om die reden bij een hardloopvereniging gegaan. Ik beschik wel over een redelijk goede conditie, maar die conditie is vooral voor het kortere snellere werk. Lopen deed ik zo nu en dan maar ik liep maar als een spinter hard dan dat ik echt aan het hardlopen was.
Ik heb ook meer een conditie voor het kortere snellere werk. En net als Boyd is krachtsport ook meer wat voor mij.
Maar hardlopen is ideaal voor het verbeteren van je conditie. Heb nog wel ergens van die lessen voor op een mp3 speler, schijnt erg goed te werken
Schema's heb ik wel eens van het internet gehaald. Ik heb er een halve marathon mee gelopen maar mijn loopsnelheid ging niet omhoog.

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 20 sep 2010, 13:20

Ik probeer in het weekeinde een duurloop te doen en doordeweeks een interval training.

De interval voor de meerdere vliegen per klap. Hoger beentempo, betere afzet/voetafwikkeling, conditieopbouw.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Hardloop draadje

Bericht door Martijn_bmw » 20 sep 2010, 14:12

Martijn Koevoets schreef:Ja, nee, ja, nee... iets met discipline enzow... :bag:
eens! maar ook je bouw is wel van invloed of je uiteindelijk een goede lange afstand loper kan zijn of juist korte explosive kracht!

mij moet je bijv niet gaan laten boksen :lol: met 1.90lengte en 80kg ben ik nou niet overdreven breed ;)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Hardloop draadje

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2010, 14:16

Mathieu schreef:Ik probeer in het weekeinde een duurloop te doen en doordeweeks een interval training.

De interval voor de meerdere vliegen per klap. Hoger beentempo, betere afzet/voetafwikkeling, conditieopbouw.

Wat goed zeg van je......................................

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 20 sep 2010, 14:20

Dat is ook mijn antwoord als ik naast je zit als je je eerste echte driftje doet i.p.v. lafjes laten uitbreken :fy:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Hardloop draadje

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2010, 14:39

Mathieu schreef:Dat is ook mijn antwoord als ik naast je zit als je je eerste echte driftje doet i.p.v. lafjes laten uitbreken :fy:
Vorig jaar in Frankrijk kon je hem nog niet eens lafjes uit laten breken ondanks de 500 pk die je tot je beschikking had........Peentje :df:

Maar waarom reageer je zo op me........ik bedoelde het goed...........................................

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 20 sep 2010, 14:46

Niet uit laten breken? Je had de Santa Claus modus aanstaan: HOOOHOOOOHOOOO :mrgreen:

Maar bedankt voor de aanmoediging. Wanneer gaan wij samen eens hardlopen?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Hardloop draadje

Bericht door Downforce Hans » 20 sep 2010, 15:19

Mathieu schreef:Niet uit laten breken? Je had de Santa Claus modus aanstaan: HOOOHOOOOHOOOO :mrgreen:

Maar bedankt voor de aanmoediging. Wanneer gaan wij samen eens hardlopen?

Ik dacht dat Santa Claus naast me zat dus vandaar...........

Hardlopen :hmmm: kan je dat net zo goed als driften :?: :'(

Hardlopen moet ik weer eens oppakken.......
Vorig jaar liep ik drie tot 4 keer in de week 15 km maar dit jaar is het uien wat hardlopen betreft.
Wie weet binnenkort weer eens beginnen..........

Wel lekker als je zoals jij voor een baas werkt, veel vrije tijd waar je allemaal sportieve dingen in kan doen, mazzelaar :mrgreen: :thumbup:

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Re: Hardloop draadje

Bericht door Mathieu » 24 sep 2010, 13:23

Ik heb last van Shinsplints :(

BrianV
Berichten: 1467
Lid geworden op: 06 sep 2008, 23:16

Re: Hardloop draadje

Bericht door BrianV » 24 sep 2010, 13:39

bmw320i schreef:
mij moet je bijv niet gaan laten boksen :lol: met 1.90lengte en 80kg ben ik nou niet overdreven breed ;)
Voor boksen is lengte/breedte niet van belang.
Het draait om techniek, toen ik nog regelmatig ging boksen vond ik het altijd moeilijk om tegen de lange slungels te sparen..
armen van 3 meter en ik kon ze niet eens op de neus raken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3035
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Hardloop draadje

Bericht door Ferdi » 24 sep 2010, 14:06

"Vroegâh" tijdens mijn opleiding heel veel hard gelopen en het daarna nog een tijdje blijven doen.

Ondertussen is dat al een jaar of 3 terug dat ik gestopt ben en roep alweer een hele tijd dat ik er eigenlijk weer mee moet gaan beginnen

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], CRZ, dave van marion, Fabian, frank de jonge, Kadett, KoenM, krentenbol, MarcF, Martijn M, maurizio, Paul76, Richardt., TLRS, Wout309t en 191 gasten