Rugpijn/klachten
Re: Rugpijn/klachten
LOL Andre, was geen schokdemper, maar ineens een afgebroken voorveer 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Auke M535i schreef:Wat een toeval dit topic, ik heb sinds 2 dagen een zenuw knel zitten in de rug!
Zware ellende is dat, linker been ernstig pijnlijk, lopen bijna onmogelijk, laat staan je eigen sokken aantrekken.
Vanmiddag maar is even wat Diazepam naar binnen werken!
Diazepam met alcohol is niet echt aan te raden.......................

-
Of heb je een verkeerd standje gedaan op die gesponserde matrassen.
- Downforce Hans
Ja ja, L.O.I. cursus........geloof je het zelf........Mathieu schreef:Kijk, daar ga ik al met mijn LOI cursusromo schreef:Mathieu schreef:Diclofenac schrijven de doktoren toch ook voor als je een instabiele toraxale wervelfraktuur hebt.
Vergeet het zoenen dan maar.
Ik hoop dat ze je eerst gefixeerd hebben...........................anders heb je namelijk nooit meer een pijnstiller nodig voor alle pijnen onder de borst.......................die voel je niet meer als je verlamd bent..........
Het is "Thoracale", even voor de goede orde..........
Thoracale dus
De enige cursus die jij gevolgd heb is de cursus vingerverven

- Mathieu
Heel eerlijk, de enige cursus die ik gedaan heb en tevens ook niet afgemaakt is de cursus dieet strikken met dunne veters.
- GTRene
rugproblemen is klote...als je te lang staat bv lijkt het soms of je wervel wil inzakken zeg maar...pijnlijk soms.
wat ook een verergering van je rugpijn kan zijn is bv je broek, en dan precies bij de rugwervel, bij sommige/meeste broeken zit daar precies een verdikking vanwege die riemlus! als je dan zit met je rug ergens tegen aan dan drukt het precies daar...en dat voel je als je al last hebt
of als je daar je broek wat bij elkaar hebt dus wat vouwen/plooien bij de rugwervel.
Ik heb destijds regelmatig de broeklussen voor de riem aangepast, dan liet ik die middelste (bij rugwervel) weghalen en zette er 2 aan weerszijden voor terug, de broek zat dan beter en je rug werd meer ontlast omdat ie daar niet meer drukte bij die verdikking/plooien.
tis logisch maar weinig mensen staan daar bij stil
het helpt altijd iets
nu je het weet ga je er misschien op letten en voel je soms het daar drukken...ben benieuwd.
wat ook een verergering van je rugpijn kan zijn is bv je broek, en dan precies bij de rugwervel, bij sommige/meeste broeken zit daar precies een verdikking vanwege die riemlus! als je dan zit met je rug ergens tegen aan dan drukt het precies daar...en dat voel je als je al last hebt

Ik heb destijds regelmatig de broeklussen voor de riem aangepast, dan liet ik die middelste (bij rugwervel) weghalen en zette er 2 aan weerszijden voor terug, de broek zat dan beter en je rug werd meer ontlast omdat ie daar niet meer drukte bij die verdikking/plooien.
tis logisch maar weinig mensen staan daar bij stil

nu je het weet ga je er misschien op letten en voel je soms het daar drukken...ben benieuwd.
- Mathieu
Of een broek kopen die bij je kruis wat meer ruimte heeft.
Als ik Luco een beetje kan inschatten heeft hij daar een probleem wegens afknelling want hij is zowat continu in opperste staat van paraatheid.
Dan ga je weer voorover lopen om je mini-me weer wat meer ruimte te geven en belast je daarmee je rug.

Als ik Luco een beetje kan inschatten heeft hij daar een probleem wegens afknelling want hij is zowat continu in opperste staat van paraatheid.
Dan ga je weer voorover lopen om je mini-me weer wat meer ruimte te geven en belast je daarmee je rug.

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
GTRene schreef:rugproblemen is klote...als je te lang staat bv lijkt het soms of je wervel wil inzakken zeg maar...pijnlijk soms.
wat ook een verergering van je rugpijn kan zijn is bv je broek, en dan precies bij de rugwervel, bij sommige/meeste broeken zit daar precies een verdikking vanwege die riemlus! als je dan zit met je rug ergens tegen aan dan drukt het precies daar...en dat voel je als je al last hebtof als je daar je broek wat bij elkaar hebt dus wat vouwen/plooien bij de rugwervel.
tis logisch maar weinig mensen staan daar bij stilhet helpt altijd iets
![]()
Wat jij bedoelt Rene;
Jij heb last van je Sacro Iliacale gewrichten, mn de ligamentaire structuren.........................das idd pijnlijk, ze kunnen gezwollen zijn, kan dubbelzijdig voorkomen doch meestal enkelzijdig..
Voornaamste symptomen; pijn bij houdings verandering ( gaan staan, gaan zitten, opstaan uit bed ), soms lies pijn danwel pijn laag in de buikwand, niet lang stil kunnen staan ( bij de kassa bv) en ook niet kunnen slenteren ( moet je weer choppen met je vrouw, ai, wat een drama)
- GTRene
je omschrijft het weer mooi
gelukkig heb ik dat niet zo, maar weet wat je bedoelt, althans wel eens mensen gezien die dat zo in die mate hebben.
ik heb gewoon een zwak gestel
beetje gesloopt door die reuma ff opzoeken hoe dat ook alweer heet, Rheumatoid artritis...
lastig soms, en korte termijn geheugen zakt het snel in men kop tot ik er weer aan herinnert wordt maar vaak te laat
dus bv ik denk hey, ik voel go power om te knooien aan auto of huis...nah, dan doe ik eindelijk wat en ga dan lekker een paar uur door...als het dan bepaalde bewegingen zijn of kracht dan gaat het mis.
en krijg ik lang last (vooral als ik ook nog die waarschuwingen als gezwollen polsen en knieën en voeten en pezen? anyway zooi...in de wind sla.)
magoed als de pijn weer komt weet ik het...
10 jaar geleden nog niet, ik van ach gaat wel over dus dom door doen
tja daarna liep ik bij de rheumatoloog en voor men hand operatie daar kon ik niet veel meer mee...nog rechts ook grrr
dacht van, dat kan der ook nog bij
achja zo is er wel meer wat het oog niet ziet
oke verder de rug van Luco

gelukkig heb ik dat niet zo, maar weet wat je bedoelt, althans wel eens mensen gezien die dat zo in die mate hebben.
ik heb gewoon een zwak gestel

lastig soms, en korte termijn geheugen zakt het snel in men kop tot ik er weer aan herinnert wordt maar vaak te laat

dus bv ik denk hey, ik voel go power om te knooien aan auto of huis...nah, dan doe ik eindelijk wat en ga dan lekker een paar uur door...als het dan bepaalde bewegingen zijn of kracht dan gaat het mis.
en krijg ik lang last (vooral als ik ook nog die waarschuwingen als gezwollen polsen en knieën en voeten en pezen? anyway zooi...in de wind sla.)

10 jaar geleden nog niet, ik van ach gaat wel over dus dom door doen

dacht van, dat kan der ook nog bij

oke verder de rug van Luco

Niet alleen mjn rug hoor rene, medisch draadje zou wel ok zijn.
Ik heb af en toe last
Jolan moet dinsdag voor verwijskaart vanwege arthrose, das veel beroerder op die leeftijd
Ik heb af en toe last
Jolan moet dinsdag voor verwijskaart vanwege arthrose, das veel beroerder op die leeftijd

- GTRene
gaat lekker...over een paar jaar beide in een andere kar en dan niet een seat of bmw
alhoewel de medische wereld soms hard gaat met vooruitgangen boeken zal het voor velen "te laat" komen.
alhoewel de medische wereld soms hard gaat met vooruitgangen boeken zal het voor velen "te laat" komen.
- romo
De ontwikkelingen gaan hard...................we gaan revolutionaire veranderingen tegemoet........
-Nano technologie
-Stamcel technologie
-Gen technologie
En een combinatie van die 3........................ongehoorde mogelijkheden, ook voor RA (Reumatoïde Arthritis), maar ook voor arthrose (meest voorkomende kwaal wereldwijd aan het houding en bewegings apparaat), Parkinson, SLE, MS, behandeling van brandwonden enz enz.....................
-Nano technologie
-Stamcel technologie
-Gen technologie
En een combinatie van die 3........................ongehoorde mogelijkheden, ook voor RA (Reumatoïde Arthritis), maar ook voor arthrose (meest voorkomende kwaal wereldwijd aan het houding en bewegings apparaat), Parkinson, SLE, MS, behandeling van brandwonden enz enz.....................
- Robin Hartog
Volgens mij heeft Romo een medische achtergrond. 
Maar idd, techniek gaat ver, en gelukkig ook maar!
Hoorde van de week iets over het genezen van hersenkanker op de VU?

Maar idd, techniek gaat ver, en gelukkig ook maar!

- Robertdj
Hij gaat helemaal losRobin Hartog schreef:Volgens mij heeft Romo een medische achtergrond.![]()

- GTRene
klopt ook net een stukje van meegekeken op TV iets over hersentumoren...zou mooi zijn natuurlijk.Robin Hartog schreef:Volgens mij heeft Romo een medische achtergrond.
Maar idd, techniek gaat ver, en gelukkig ook maar!Hoorde van de week iets over het genezen van hersenkanker op de VU?
- Stefan R
- Auto: Vakantievoertuig
Hier ook een 'rug patient'
5 jaar geleden ook een hernia gehad i.c.m. 2 verschoven wervels, na een aantal bezoekjes aan de chiropractor (ik ben dus wél een voorstander) en veel buik en rugspieren trainen ben ik van de klachten afgekomen.
De buik en rugspieren train ik dus trouw, ik heb overigens totaal geen beperkingen met mijn rug.
5 jaar geleden ook een hernia gehad i.c.m. 2 verschoven wervels, na een aantal bezoekjes aan de chiropractor (ik ben dus wél een voorstander) en veel buik en rugspieren trainen ben ik van de klachten afgekomen.
De buik en rugspieren train ik dus trouw, ik heb overigens totaal geen beperkingen met mijn rug.
Nou ik zit nu op de bank, maar als ik opsta zak ik bijna door mijn benen, kutzooi, dokter gebeld, krijg je een assistent ofzo.
Gaat overleggen met de dokter, maar moet mezelf ondersteunen, anders gaat het niet.
Zal je zien dat ze niet eens langskomen en dat je zelf naar gorinchem moet, nou dat gaat me mooi niet lukken.
Gaat overleggen met de dokter, maar moet mezelf ondersteunen, anders gaat het niet.
Zal je zien dat ze niet eens langskomen en dat je zelf naar gorinchem moet, nou dat gaat me mooi niet lukken.
- GTRene
ai....als het al zo slim is lijkt het me niet best...
je hebt te veel zitten beunen aan je garage
misschien met dat plafond, hoog staan en platen boven je macht tillen e.d...en wat nog meer met dat werk?
anyway klinkt niet best...dat wordt straks rolstoelrace ipv Seat race
heeft Jolanda geen rijbewijs?
je hebt te veel zitten beunen aan je garage

anyway klinkt niet best...dat wordt straks rolstoelrace ipv Seat race

heeft Jolanda geen rijbewijs?
- romo
De eerste 48 a 72 uur is de zogenaamde "acute fase" ook wel ontstekingsfase genoemd........................dan moet er geen mens aan je rug zitten, jij niet, de dokter niet , de fysiotherapeut niet en je vrouw al helemaal niet......................................ze kunnen ja allemaal de rug op.......................
Rust/liggen, afgewisseld met een klein beetje lopen/zitten op geleide van de pijn, eventueel medicatie............na de acute fase kan je gaan mobiliseren....................
Tot zover dit consult................doe er je voordeel mee....................

Rust/liggen, afgewisseld met een klein beetje lopen/zitten op geleide van de pijn, eventueel medicatie............na de acute fase kan je gaan mobiliseren....................
Tot zover dit consult................doe er je voordeel mee....................

- GTRene
hij is al onderweg in z'n aangepaste racerd
sterkte, en zoals gezegd rustig aan.

sterkte, en zoals gezegd rustig aan.
- dvh
Je kan roepen wat je wil, maar vroeg of laat ga je aan de RWD !

- Boyd
Kan je wel lekker overal vooraan parkeren met meer ruimte en altijd plek! PERFECT
- GTRene

zelfs vrije plekkenn, speciaal voor het nwe rijden