richard73 MAZDA 3 MPS

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijzbed-opc
Berichten: 515
Lid geworden op: 08 aug 2007, 22:36
Locatie: krommenie

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door gijzbed-opc » 05 sep 2009, 19:50

partyondude schreef:Mooi ding Richard, zal met dit vermogen een best bommetje zijn :mrgreen:

Helemaal top 8)

Maarre, chippen en dan zuiniger rijden vertelden ze mij ook :P Is niet helemaal waar :mrgreen:

:df: Very very nice Richard73 :wink:
Chip en zuiniger werkt alleen bij mijn vrouw, :mrgreen:
Maar niet bij mij.! :!:

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Roman » 07 sep 2009, 16:42

Peric schreef:Toch altijd buitenbeentjes, Mazda's. :df:
Zit hier nou een sper onder? En zoniet, zal best wel beter z'n vermogen op de weg brengen mét.
Zit er standaard in al.

Eibach veren konden ook vanaf fabriek eronder gezet worden (in UK tenminste).

Een van de rappere FWD's tot de RS om de hoek kwam kijken. Maar met een paar aanpassingen kun je die ook wel de hielen laten zien denk.

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 16 sep 2010, 19:21

laatst nog een fmic op de auto gezet.leuk klusje trouwens.over een week of 2 gaat de auto weer op een vermogensbank,even kijken wat de fmic doet.durf er echt niets over te zeggen.
even een paar foto's,sorry voor de wat mindere kwaliteit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
RJay
Berichten: 3708
Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
Locatie: Velserbroek

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door RJay » 16 sep 2010, 19:29

Ik neem aan dat er een heel grote fan staat VOOR die bank? Dan heb je 't meest aan je fmic :mrgreen:

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 16 sep 2010, 20:23

emmers ijskoud water :lol:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Macboy » 16 sep 2010, 21:23

Heb je de openingspics ook ? Doen het niet. Ben wel benieuwd

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 16 sep 2010, 21:40

ze staan er weer bij plus een filmpje van de turbodrukmeter en de uitlaat

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 17 sep 2010, 08:34

zit nog te denken aan een w.o.t.box 2 stage.heeft iemand hier ervaringen mee?zitten er ook nog grote nadelen aan?

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40273
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Knot » 17 sep 2010, 08:39

Zie je niet veel de MPS'jes.

Wel een aparte grafiek moet ik zeggen.

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 17 sep 2010, 09:08

en wat bedoel je met apart?misschien dat iemand met verstand van deze grafieken eens even een blik wil werpen hierop.wordt ik ook weer wat wijzer(hoop ik).trouwens kort geleden de banden rondom moeten vernieuwen,hadden na 50.000km de beste tijd wel gehad.keuze was gevallen op de nokian zg2,damn wat zijn dat een fijne banden zeg.ik ga niet meer terug naar de orginele bridgestone's.

Paul

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Paul » 17 sep 2010, 09:23

Mooie sleeper zeg! wat weegt zon 3?


Ik vindt het ook een iets aparte grafiek, punt waar jij je maximaal pks hebt zit ineens een dip in het koppel, net daarvoor heb jij je maximaal koppel gehad, dan de mega dip (+-35nm)
Bij 5000 toeren zakken je pks weer en toch gaat daar ineens het koppel weer omhoog.

Denk dat daar zowieso nog wel wat aan te doen valt met tuning.
Dan heb je 400nm vanaf zon 3250toeren tot 6000, dus een zeer netjese koppelkromme....

Heb er ook niet zoveel verstand van maar die mega dip in het koppel snap ik niet,iemand?

Voor de rest lekkere auto. :thumbup:

Gebruikersavatar
richard73
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 sep 2009, 18:12

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door richard73 » 17 sep 2010, 16:18

de auto weegt volgens mij een kleine 1400 kg,en idd hopen dat iemand anders even een verklaring heeft voor de dip in de kromme.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Tristan » 17 sep 2010, 16:58

Is hij soms op de Botman rollenbank geweest? Zo ja, hecht er niet teveel aan. Had ooit eens een Leon met ca. 230pk maar volgens deze bank zat hij op bijna 250pk. Maar koppel was weer veel lager dan eerder gemeten. Ook een rare kromming, dus ga eens naar een goede rollenbank zoals bv. bij Verhoeven of JD Engineering.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16622
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Bram » 17 sep 2010, 19:02

Of zoek iemand op met een Gtech als contra meting.

Leuke upgrade Richard, gaaf bommetje!

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Thomas H » 18 sep 2010, 02:23

Ik weet niet bijzonder veel van Turbo's af, heb dus een vraagje over zo'n instelbare blow-off valve:
Moet een turbo niet altijd zijn druk kwijt kunnen? Of kan hij de druk ook kwijtraken als de schakelaar op uit staat van de blow-off valve (ja dus, maar hoe? :) )

berry
Berichten: 117
Lid geworden op: 25 okt 2009, 12:18

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door berry » 18 sep 2010, 02:35

Thomas H schreef:Ik weet niet bijzonder veel van Turbo's af, heb dus een vraagje over zo'n instelbare blow-off valve:
Moet een turbo niet altijd zijn druk kwijt kunnen? Of kan hij de druk ook kwijtraken als de schakelaar op uit staat van de blow-off valve (ja dus, maar hoe? :) )
als er geen blow off valve is gemonteerd duwt hij gewoon de lucht tegen de gasklep..
en deze botst dan terug op het compressorwiel..
dit maakt trouwens een heel apart geluid :shock:

maar zover ik weet kun je met een instelbare bov alleen de mate van t geluid/afblazen regelen.. en hem dus niet helemaal uit zetten..

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door Thomas H » 19 sep 2010, 19:19

berry schreef:
Thomas H schreef:Ik weet niet bijzonder veel van Turbo's af, heb dus een vraagje over zo'n instelbare blow-off valve:
Moet een turbo niet altijd zijn druk kwijt kunnen? Of kan hij de druk ook kwijtraken als de schakelaar op uit staat van de blow-off valve (ja dus, maar hoe? :) )
als er geen blow off valve is gemonteerd duwt hij gewoon de lucht tegen de gasklep..
en deze botst dan terug op het compressorwiel..
dit maakt trouwens een heel apart geluid :shock:

maar zover ik weet kun je met een instelbare bov alleen de mate van t geluid/afblazen regelen.. en hem dus niet helemaal uit zetten..
Duidelijk, thanks!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: richard73 MAZDA 3 MPS

Bericht door frank de jonge » 02 jun 2016, 14:07

Even een oud topic afstoffen.

Ik weet dat de MPS een andere eigenaar heeft. Ging mij meer om vermogengrafiek. Het koppel heb je vanaf 3000rpm en zwakt dan geleidelijk af. Hij stijgt niet weer zoals eerder ergens omschreven. Die stijging is nog de lijn van het vermogen (PK's)
Bij 55000rpm kakken de normale MPSjes in. Dit door restricties etc etc.
Meer dan 300PK zonder de hogedruk brandstofpomp aan te passen is ook niet haalbaar.
Ander nadeel/probleem van de MPS is het WOT in de hogere verscnellingen onder de 3k RPM. Daar kunnen de drijftangen niet tegen.

Verder ben ik nog steeds superblij met mijn MPS :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Erik dB, Martijn_bmw en 7 gasten