Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Wereld zaken/oorlogen/politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 11 sep 2010, 15:26

romo schreef:En had ie zich gisteren met een Goddelijke Merc te pletter gereden.........................

Jeremy Clarkson..................................... :roflol:

Die ook ja. :D

Maar kom dan eens in Kerkrade en vraag aan plaatselijke voetbalsupporters wat de beste club is.

Roda Jesus Christus!

:mrgreen:

Leuke avatar voor Elmar bijvoorbeeld:
Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 11 sep 2010, 19:33

Ik ben zelf opgegroeit in een gereformeerd dorp.
Mijn vader mocht bijv. op zondag niet naar oma met de auto, want dan was het gelijk ruzie.
Geen TV in huis, want daar zit de duivel in.
En nog meer van dit soort gekke fratsen. Kan er een boek over schrijven.

Zelf ben ik eigenlijk helemaal niet met het geloof bezig. Mijn buren zijn redelijk gereformeerd, oftewel streng christelijk, maar toch laten deze me lekker de auto stofzuigen op zondag en ik krijg gewoon een vriendelijke 'goedenmorgen' of dergelijke.

Leven en laten leven, zo hoort het. Het maakt mij niet uit wat je bent, zolang ik maar niet afgerekend word dat ik mijn eigen leven leid, en niet die van mijn buurman/vrouw.

Gelukkig woon in op een plek waar dat ( tegenwoordig ) begrepen wordt...
Hellaas is het nog niet overal zo.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 sep 2010, 23:39

Aangezien veruit de meeste oorlogen vanuit geloof zijn ontstaan kun je je afvragen of "geloven in het goede" niet hetzelfde is als "geloven in het kwade" :sealed: Het probleem is dat geloof intolerantie in de hand helpt en dat is imho het meest kwalijke. Waarbij gezegd mag worden dat sommige Moslim collega's van me zich veel toleranter opstellen (jij hebt jouw ding en ik heb mijn ding, no sweat) en minder veroordelend kunnen reageren dan collega's die nogal fanatiek CDA stemmen :whistle:

EG

Bericht door EG » 12 sep 2010, 01:36

Metchu schreef::shock:
'Gevolg aanval Fallujah erger dan Hiroshima'
Uitgegeven: 24 juli 2010 11:00
Laatst gewijzigd: 24 juli 2010 11:15
FALLUJAH/LONDEN - Het aantal mensen met kanker en kinderen met geboorteafwijkingen in het Iraakse Fallujah, dat in november 2004 gebombardeerd werd door de VS, is relatief groter dan in de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki na de atoomaanvallen.
© Novumnieuws

Dat blijkt uit een onderzoek, berichtte de Britse krant The Independent zaterdag.

Uit het onderzoek van de befaamde Britse wetenschapper Christopher Busby bleek dat er tussen 2005 en 2009 het aantal mensen met leukemie 38 keer zo hoog is als voorheen.

Het aantal mensen met borstkanker, lymfkliergezwellen en hersentumoren is ongeveer vertienvoudigd.

Uranium

Busby vermoedt dat de Amerikanen destijds een nieuw wapen hebben ingezet om door muren van gebouwen te breken om de mensen binnen te doden.

Het type ziektes duidt er volgens hem op dat er een vorm van uranium is gebruikt.

Leukemie

In Hiroshima kregen zeventien keer zoveel mensen leukemie als voor de atoombom in 1945 viel. Volgens Busby is niet alleen het veel voorkomen van de kanker opvallend, maar vooral de snelheid waarmee de een na de ander getroffen wordt door de ziekte.

Sinds de aanval op Fallujah worden er 18 procent minder jongetjes dan meisjes geboren, wat duidt op genetische schade die vaker jongetjes dan meisjes treft.
Ieder jaar word 9/11 zeer uitgebreid herdacht, maar de oorlogsmisdaden in deze landen boeit niemand een reet. Maar goed het is altijd hetzelfde liedje. Om te kotsen, maar NOOIT hoor ik wat op tv, of uit de monden van die stoere Amerikanen dat Irak is binnen gevallen voor zelfverrijking van Amerika. Nooit hoor ik dat al die soldaten (de US soldaten he) gestorven zijn om de honger voor olie te stillen... Nooit hoor ik de leugens van die sukkel Bush en zijn schoothondje Blair.

Altijd die Amerikanen weer met hun grote praatjes dat "diegenen die dit hebben gedaan zullen sterven". Word tijd dat diegenen Irak en Afghanistan hebben kapot gemaakt ook sterven dan. Dan vind ik het pas eerlijk.

Irak is helemaal de tering in gebombardeerd, en Amerikaanse bedrijven roven heel Irak leeg. Zelfde in Afghanistan (ze hebben ook andere dingen dan drugs daar, echt). Ja man, echt Saddam had nucleare wapens, maar toen wij het land binnenvielen had Sinterklaas alles goed verstopt :sealed:

PD power

Bericht door PD power » 12 sep 2010, 11:55

EG schreef:
Metchu schreef::shock:
'Gevolg aanval Fallujah erger dan Hiroshima'
Uitgegeven: 24 juli 2010 11:00
Laatst gewijzigd: 24 juli 2010 11:15
FALLUJAH/LONDEN - Het aantal mensen met kanker en kinderen met geboorteafwijkingen in het Iraakse Fallujah, dat in november 2004 gebombardeerd werd door de VS, is relatief groter dan in de Japanse steden Hiroshima en Nagasaki na de atoomaanvallen.
© Novumnieuws

Dat blijkt uit een onderzoek, berichtte de Britse krant The Independent zaterdag.

Uit het onderzoek van de befaamde Britse wetenschapper Christopher Busby bleek dat er tussen 2005 en 2009 het aantal mensen met leukemie 38 keer zo hoog is als voorheen.

Het aantal mensen met borstkanker, lymfkliergezwellen en hersentumoren is ongeveer vertienvoudigd.

Uranium

Busby vermoedt dat de Amerikanen destijds een nieuw wapen hebben ingezet om door muren van gebouwen te breken om de mensen binnen te doden.

Het type ziektes duidt er volgens hem op dat er een vorm van uranium is gebruikt.

Leukemie

In Hiroshima kregen zeventien keer zoveel mensen leukemie als voor de atoombom in 1945 viel. Volgens Busby is niet alleen het veel voorkomen van de kanker opvallend, maar vooral de snelheid waarmee de een na de ander getroffen wordt door de ziekte.

Sinds de aanval op Fallujah worden er 18 procent minder jongetjes dan meisjes geboren, wat duidt op genetische schade die vaker jongetjes dan meisjes treft.
Ieder jaar word 9/11 zeer uitgebreid herdacht, maar de oorlogsmisdaden in deze landen boeit niemand een reet. Maar goed het is altijd hetzelfde liedje. Om te kotsen, maar NOOIT hoor ik wat op tv, of uit de monden van die stoere Amerikanen dat Irak is binnen gevallen voor zelfverrijking van Amerika. Nooit hoor ik dat al die soldaten (de US soldaten he) gestorven zijn om de honger voor olie te stillen... Nooit hoor ik de leugens van die sukkel Bush en zijn schoothondje Blair.

Altijd die Amerikanen weer met hun grote praatjes dat "diegenen die dit hebben gedaan zullen sterven". Word tijd dat diegenen Irak en Afghanistan hebben kapot gemaakt ook sterven dan. Dan vind ik het pas eerlijk.

Irak is helemaal de tering in gebombardeerd, en Amerikaanse bedrijven roven heel Irak leeg. Zelfde in Afghanistan (ze hebben ook andere dingen dan drugs daar, echt). Ja man, echt Saddam had nucleare wapens, maar toen wij het land binnenvielen had Sinterklaas alles goed verstopt :sealed:

Ja het was allemaal geweldig in Irak, in de tijd van saddam hoessien......, wat een onzin.

Scheelt ook dat ook dat er in landen als Irak, Iran en afghanistan, pers en mening's vrijheid is, en dat anders gelovend ook gerespecteerd worden.......

Kom op man, ik zeg heus niet dat alles wat Amerika doet geweldig of goed is, ditzelfde geld ook voor nederland, maar bovenstaande reactie getuigd wel van een heel eenzijdig visie, waarin appels met peren worden vergeleken, waarin elke vorm van realiteit zoek is.

Om dan ook nog eens de laffe daad van 11-09 hiermee te bagatelliseren, raakt kant nog wal.

wjn

Bericht door wjn » 12 sep 2010, 12:08

Kom op, wat hadden ze dan kunnen doen ipv. 9/11. Een aantal vliegdekschepen naar Amerika sturen etc.??

Ik keur het niet goed, maar feit is dat Amerika een hele dikke (vieze) vinger in de pap heeft, wat betreft de onrust in het midden-oosten. O.a. de Taliban is erg goed getraind (om indertijd tegen de russen te vechten), en zo zijn er genoeg voorbeelden/feiten.

Ook dat verhaal over uranium en andere zware (lees: radioactive) metalen in de munitie is oud, veel amerikaanse ex-irak gangers hebben onverklaarbare ziektes (ook een feit).

Wie een kuil graaft voor een ander ...

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2010, 12:10

wjn schreef: Wie een kuil graaft voor een ander ...
wordt moe? :mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 12 sep 2010, 16:24

wjn schreef:Kom op, wat hadden ze dan kunnen doen ipv. 9/11. Een aantal vliegdekschepen naar Amerika sturen etc.??

Ik keur het niet goed, maar feit is dat Amerika een hele dikke (vieze) vinger in de pap heeft, wat betreft de onrust in het midden-oosten. O.a. de Taliban is erg goed getraind (om indertijd tegen de russen te vechten), en zo zijn er genoeg voorbeelden/feiten.

Ook dat verhaal over uranium en andere zware (lees: radioactive) metalen in de munitie is oud, veel amerikaanse ex-irak gangers hebben onverklaarbare ziektes (ook een feit).

Ja ze konden er niks aan doen........

Iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam over aanverwanten zegt, wordt gewoon uit de weg geruimd of bedreigd, lijkt mij een lekker vooruitzicht voor de toekomst, lekker weer een zgn overspelige vrouw, met stenen doodgooien....

Moet er niet aan denken als welke vorm van geloof het hier weer voor het zeggen krijgt.

Geloof is prive, laten we dat lekker zo houden, en als iemand een bijbel, Koran of wat dan ook in de fik wil steken,.... lekker laten gaan.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 12 sep 2010, 18:02

9/11....tsja...kijk eens naar Zeistgeist niet dat het waarheid is...wellicht wel...maar toch...

Alle oorlogen zijn onzin maar er is veel geld mee te verdienen! en dat is het...simpel en klaar....

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 sep 2010, 20:10

Als er geen verklaring is voor het instorten van Building nr. 7 op 9/11 dan is Zeitgeist ook gewoon waar. Punt.

wjn

Bericht door wjn » 12 sep 2010, 20:18

henno boenink schreef:
wjn schreef:Kom op, wat hadden ze dan kunnen doen ipv. 9/11. Een aantal vliegdekschepen naar Amerika sturen etc.??

Ja ze konden er niks aan doen........

Iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam over aanverwanten zegt, wordt gewoon uit de weg geruimd of bedreigd, lijkt mij een lekker vooruitzicht voor de toekomst, lekker weer een zgn overspelige vrouw, met stenen doodgooien....

Moet er niet aan denken als welke vorm van geloof het hier weer voor het zeggen krijgt.

Geloof is prive, laten we dat lekker zo houden, en als iemand een bijbel, Koran of wat dan ook in de fik wil steken,.... lekker laten gaan.
Met dat laatste ben ik het eens, geloof is privé en een boek is maar een boek.'

"Ze konder er niets aan doen" geld ook voor de Amerikanen, er zijn helaas al 2x zoveel Amerikanen gedood in Irak en Afghanistan dan tijdens 9/11, volgens officiële cijfers dan wel.

PD power

Bericht door PD power » 12 sep 2010, 20:59

Ravin ///M schreef:Als er geen verklaring is voor het instorten van Building nr. 7 op 9/11 dan is Zeitgeist ook gewoon waar. Punt.
Dat is een mening geen feit...

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 12 sep 2010, 21:02

En het één sluit het ander niet uit.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 sep 2010, 22:57

henno boenink schreef: Iedereen die ook maar iets negatiefs over de islam over aanverwanten zegt, wordt gewoon uit de weg geruimd of bedreigd,...
:lol: je kunt er maar een bepaald idee van hebben...

EG

Bericht door EG » 15 sep 2010, 23:28

Ja het was allemaal geweldig in Irak, in de tijd van saddam hoessien......, wat een onzin.

Scheelt ook dat ook dat er in landen als Irak, Iran en afghanistan, pers en mening's vrijheid is, en dat anders gelovend ook gerespecteerd worden.......

Kom op man, ik zeg heus niet dat alles wat Amerika doet geweldig of goed is, ditzelfde geld ook voor nederland, maar bovenstaande reactie getuigd wel van een heel eenzijdig visie, waarin appels met peren worden vergeleken, waarin elke vorm van realiteit zoek is.

Om dan ook nog eens de laffe daad van 11-09 hiermee te bagatelliseren, raakt kant nog wal.
Sorry hoor maar wat een gelul is dit zeg.

Denk eens na voordat je iets neertikt. Maakt het wat uit of Irak eerst beter was of niet? De Amerikanen hebben om een LEUGEN dat land binnengevallen. Alleen maar voor zelfverrijking. Dat is pas bagatelliseren van een misdaad tegen de menselijkheid.

Milosevic is toch ook berecht? Dan pak die Bush en zijn hele kliek maar ook op. Want wat hij heeft gedaan is NIETS anders dan oorlogsmisdaden. Dat Saddam een lieverdje was of niet doet er helemaal niet toe. Het gaat erom dat het een oorlog is puur om Amerika te verrijken. De Irakese bevolking kan Saddam ook aanpakken, of dacht je echt dat hij met zijn terreur voor altijd daar de baas zou blijven? Natuurlijk niet. Denk je dat het nu koek en ei is in Irak nadat Amerika is ingevallen? Het is nu een grotere teringzooi daar en het enige verschil is dat AMERIKAANSE bedrijven alle olie en andere rijkdommen "legaal" leegroven.

Ik vind het echt zeer krom en opvallend dat sommige mensen het gerechtvaardigd vinden dat een heel land kapot word gemaakt alleen omdat er domme leiders zitten.

En mijn mening: Amerika maakt teringzooi in Irak en Afghanistan? Dan ALLE VLUCHTELINGEN accepteren, ook die van ons. Hup alle vluchtelingen hier vliegtuig in naar de VS. Brokken is dokken, jij maakt stuk dus jij mag maken. Jij maakt vies dus jij mag schoonmaken. Zo simpel is het. Maar zie jij dat gebeuren? Nee natuurlijk niet. Omdat Amerika met alles wegkomt. We zijn gelijk weer vergeten dat die oorlog om een leugen (en uiteraard olie) ging.

9-11 een laffe daad, ja idd omdat het verhaal aan alle kanten STINKT.

PD power

Bericht door PD power » 17 sep 2010, 19:52

EG schreef:

Sorry hoor maar wat een gelul is dit zeg.

Denk eens na voordat je iets neertikt. Maakt het wat uit of Irak eerst beter was of niet? De Amerikanen hebben om een LEUGEN dat land binnengevallen. Alleen maar voor zelfverrijking. Dat is pas bagatelliseren van een misdaad tegen de menselijkheid.

Milosevic is toch ook berecht? Dan pak die Bush en zijn hele kliek maar ook op. Want wat hij heeft gedaan is NIETS anders dan oorlogsmisdaden. Dat Saddam een lieverdje was of niet doet er helemaal niet toe. Het gaat erom dat het een oorlog is puur om Amerika te verrijken. De Irakese bevolking kan Saddam ook aanpakken, of dacht je echt dat hij met zijn terreur voor altijd daar de baas zou blijven? Natuurlijk niet. Denk je dat het nu koek en ei is in Irak nadat Amerika is ingevallen? Het is nu een grotere teringzooi daar en het enige verschil is dat AMERIKAANSE bedrijven alle olie en andere rijkdommen "legaal" leegroven.

Ik vind het echt zeer krom en opvallend dat sommige mensen het gerechtvaardigd vinden dat een heel land kapot word gemaakt alleen omdat er domme leiders zitten.

En mijn mening: Amerika maakt teringzooi in Irak en Afghanistan? Dan ALLE VLUCHTELINGEN accepteren, ook die van ons. Hup alle vluchtelingen hier vliegtuig in naar de VS. Brokken is dokken, jij maakt stuk dus jij mag maken. Jij maakt vies dus jij mag schoonmaken. Zo simpel is het. Maar zie jij dat gebeuren? Nee natuurlijk niet. Omdat Amerika met alles wegkomt. We zijn gelijk weer vergeten dat die oorlog om een leugen (en uiteraard olie) ging.

9-11 een laffe daad, ja idd omdat het verhaal aan alle kanten STINKT.

Mooi dat je de eenzijdige visie bevestigd..... :thumbup:

EG

Bericht door EG » 17 sep 2010, 23:53

Ja de eenzijdige visie van de 9/11'ers die doen alsof het hele land is kapotgemaakt gelijk effe vergetend wat "dat land" buiten zijn grenzen flikt. Idd ja.

Ravin ///M

Bericht door Ravin ///M » 18 sep 2010, 00:22

All is fair in love and wars abroad.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 sep 2010, 13:32

Even verplaatst........

GTRene

Bericht door GTRene » 19 sep 2010, 13:49

niet gezien, maar vind het diep triest dat mensen die daar voor ons zitten hun eigen belang of elitair belang voorop stellen in plaats van het Landsbelang waar het om moet gaan.
MAW je eigenbelang mag nooit voorop staan als je daar zit, en al helemaal niet je partij belang, of het moet in het belang van het volk zijn, en niet alleen "jou" vol.

nu is dat natuurlijk moeilijk maar tjonge ze laten zich wel mooi zien, net katten in het nauw en hoe langer dit duurt des te meer wij zien en misschien/wellicht ook dat de trouwe/blinde followers zo ook meer de ogen doen openen en bewuster over na gaan denken op wie of wat ze stemmen....dat gebeurt nu al, zie ook grote leegloop bij bv CDA.

Metchu

Bericht door Metchu » 22 sep 2010, 23:24

EN NU!!??
'Israël zat fout bij aanval Gaza-konvooi'
Uitgegeven: 22 september 2010 22:50
Laatst gewijzigd: 22 september 2010 22:49
GENEVE - Het Israëlische leger heeft het internationale recht geschonden bij de bestorming van een hulpvloot voor de Gazastrook op 31 mei.
© ANP

Dat is de conclusie van een onderzoek door de Verenigde Naties, dat woensdag is bekendgemaakt. Bij de bestorming zijn negen mensen gedood.

De aanval kan volgens de VN niet gerechtvaardigd worden, ook niet door Israëls recht op zelfverdediging

''Het gedrag van de Israëlische militairen en ander personeel tegen de passagiers op de vloot was buitenproportioneel voor deze gelegenheid'', aldus de onderzoekers. Ze spreken van ''totaal onnodig en ongelooflijk geweld''.

natuurlijk komt Israël hiermee weg :stom: :stom: Want ze komen al jaren weg...

Dus voor de discussie op pagina 1 en 2 enz... hier het antwoord van de VN: NIET GERECHTVAARDIGD!!!

GTRene

Bericht door GTRene » 22 sep 2010, 23:44

heel toevallig sprak ik onlangs nog een oud Israëlisch militair...die woonde en werkte daar destijds tot 1982 ofzo geloof ik...
hun missie en opdracht luide toen ze bv Libanon in gingen shoot to kill op alles wat beweegt.. :shocking:
dus niet gevangen nemen of netjes zijn, maar gewoon zonder vragen of denken kill...
op een gegeven moment konden ze daar ook niet meer wonen en zijn verhuist naar NL...daar is een ieder welkom, van vluchteling of niet eens met die regering tot erger bv een terrorist om vanuit hier te werken of veilig te zitten.

dat en nog wat verhalen bevestigde wel een beetje hoe sommige leiders daar denken en overal bijna mee weg denken te komen/rechtvaardigen.

magoed, wij weten nog maar het topje....en daarbij hebben weinig landen hun handen echt schoon, de 1 op die manier en de ander op die manier. :nerd:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 23 sep 2010, 00:50

Metchu schreef:EN NU!!??
'Israël zat fout bij aanval Gaza-konvooi'
Uitgegeven: 22 september 2010 22:50
Laatst gewijzigd: 22 september 2010 22:49
GENEVE - Het Israëlische leger heeft het internationale recht geschonden bij de bestorming van een hulpvloot voor de Gazastrook op 31 mei.
© ANP

Dat is de conclusie van een onderzoek door de Verenigde Naties, dat woensdag is bekendgemaakt. Bij de bestorming zijn negen mensen gedood.

De aanval kan volgens de VN niet gerechtvaardigd worden, ook niet door Israëls recht op zelfverdediging

''Het gedrag van de Israëlische militairen en ander personeel tegen de passagiers op de vloot was buitenproportioneel voor deze gelegenheid'', aldus de onderzoekers. Ze spreken van ''totaal onnodig en ongelooflijk geweld''.

natuurlijk komt Israël hiermee weg :stom: :stom: Want ze komen al jaren weg...

Dus voor de discussie op pagina 1 en 2 enz... hier het antwoord van de VN: NIET GERECHTVAARDIGD!!!
Reactie Israel:
UN, you have a problem with that? You know what you should do? You should sanction me. Sanction me with your army. Oh!! Wait a minute! You don't have an army! I guess that means you need to shut the fuck up! That's what I'd do if I don't have no army. I would shhhhh, the fuck up.
:mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 23 sep 2010, 06:49

LOL Inderdaad STFU

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 23 sep 2010, 16:09

Goed nieuws!
http://www.nu.nl/buitenland/2340332/leg ... -farc.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie