Horloge / Horloges topic
-
Re: Horloge / Horloges topic
't Is zeker geen patek philippe.
Over de maker is blijkbaar niet zoveel bekend. 't Is een zakhorloge van rond 1900.
Over de maker is blijkbaar niet zoveel bekend. 't Is een zakhorloge van rond 1900.
- Macboy
Forgery
is probably a too hard expression. In former times watches were extremely expensive, an it wasn't as easy as today to deceive customers with primitive fakes of fameous brands.
So many of these old forgeries feature high quality (like this one), some even comparable with the originals.
1839 the salesman Norbert Anton de Patek and the watchmaker Francizek Czapek (both Poles) initiated the Patek & Cie (later Patek Philippe). And after replacing Czapek by the French watchmaker Jean Adrien Philippe, and taking the Polish lawyer Vincent Gostowski as third partner for the administration, the dream team was perfect in 1845.
They were so succesfull that already about 1850 forgeries of their watches appeared on the market. Most of them came from Armand Schwob & Frere, La Chaux de Fonds, but after several law suits they were forbidden to use the name Patek or Pateck in a final appeal 1891.
-
Thanks!
- Downforce Hans
Ff een vraagje aan de horloge kenner zoals bv Robin......
Als je van je horloge nou nooit of bijna nooit je stopwach gebruikt wat gebeurt er dan met het mechaniek.
Je ziet in dit topic vaak horoges langskomen die oud zijn en waar 150 wijzers op zitten en kan het daarbij kwaad als de stopwacht ( of andere funkties) na lange tijd weer gebruikt worden.
Ik heb nog een paar klokken liggen die ik eigenlijk nooit meer om heb gehad sinds dat ik mijn relox om heb en wat zijn daar de gevolgen als ze lange tijd stilliggen en dus stil staan?
Grtz,Hanz06
Als je van je horloge nou nooit of bijna nooit je stopwach gebruikt wat gebeurt er dan met het mechaniek.
Je ziet in dit topic vaak horoges langskomen die oud zijn en waar 150 wijzers op zitten en kan het daarbij kwaad als de stopwacht ( of andere funkties) na lange tijd weer gebruikt worden.
Ik heb nog een paar klokken liggen die ik eigenlijk nooit meer om heb gehad sinds dat ik mijn relox om heb en wat zijn daar de gevolgen als ze lange tijd stilliggen en dus stil staan?
Grtz,Hanz06
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Hebben we 't over tientallen jaren? Zo niet(paar jaar) dan niks aan de hand.Downforce Hans schreef:Ff een vraagje aan de horloge kenner zoals bv Robin......
Grtz,Hanz06
Ergo, de 400/410 Zenith El Primero serie met z'n enorme tikgetal van 36000(Rolex bracht dat in de vorige Daytona terug naar 28800) wordt de drager aangeraden de stopwatch NIET TE GEBRUIKEN wanneer niet nodig vanwege 't hoge 'toerental' smering die 'wegslingert'kortom. Dit is heel zwart wit, maar wel gebezigd door Zenith zelf.(staat in de manual)...
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Portuguese Grande Complication
De IWC Grande Complication is het nieuwe topmodel van de collectie. Door de 45 millimeter grote kast komen de klanken van de minutenrepetitie nog beter tot hun recht. Het horloge is voorzien van een eeuwigdurende kalender, maanfase aanduiding en chronograaf functie. Alle kalenderaanduidingen zijn mechanisch en synchroon ingesteld. Een subtiel gegraveerde globe en gouden applicaties decoreren de zilvergeplateerde wijzerplaat. Jaarlijks worden slechts vijftig exemplaren vervaardigd. Een speciale gravure in de achterzijde van de kast toont een sextant en maakt de verwantschap met de Portuguese serie expliciet. Het horloge is waterbestendig tot 3 bar. Prijs: € 171.000.

De IWC Grande Complication is het nieuwe topmodel van de collectie. Door de 45 millimeter grote kast komen de klanken van de minutenrepetitie nog beter tot hun recht. Het horloge is voorzien van een eeuwigdurende kalender, maanfase aanduiding en chronograaf functie. Alle kalenderaanduidingen zijn mechanisch en synchroon ingesteld. Een subtiel gegraveerde globe en gouden applicaties decoreren de zilvergeplateerde wijzerplaat. Jaarlijks worden slechts vijftig exemplaren vervaardigd. Een speciale gravure in de achterzijde van de kast toont een sextant en maakt de verwantschap met de Portuguese serie expliciet. Het horloge is waterbestendig tot 3 bar. Prijs: € 171.000.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Heb geen verstand van horloges maar eergister in Genève rondgelopen, Rue du Rhône. Leuke klokjes daarzo. 

-
Dat daar is de Nordschleife voor horogefanaten zegmaar.Wouter81 schreef:Heb geen verstand van horloges maar eergister in Genève rondgelopen, Rue du Rhône. Leuke klokjes daarzo.

- dale vito
Indrukwekkend, maar jammer dat ie er niet uitziet..romo schreef:Portuguese Grande Complication
Ik zou deze kiezen, elke dag van de week.. Sorry, oude foto.
- Macboy
Heb je een echte Relox of een nepperd ?Downforce Hans schreef:Ik heb nog een paar klokken liggen die ik eigenlijk nooit meer om heb gehad sinds dat ik mijn relox om heb
Verder gewoon af en toe batterij vervangen Hans, niks aan de hand met die mechaniek !
-
een echte 5 liner relox.Macboy schreef: Verder gewoon af en toe batterij vervangen Hans, niks aan de hand met die mechaniek !
- Chuck
Mooi Grande Complication Dale!
Ben helaas geen fan meer van IWC maar de onderste foto Fliegel is nog top.

Ik zou deze kiezen, elke dag van de week.. Sorry, oude foto.[/quote]
Ben helaas geen fan meer van IWC maar de onderste foto Fliegel is nog top.
Ik zou deze kiezen, elke dag van de week.. Sorry, oude foto.[/quote]
- Bijlagen
-
- Screen shot 2010-09-11 at 5.17.55 AM.jpg (89.89 KiB) 2337 keer bekeken
-
^Doppelchrono hierboven is misschien wel 't 'mooiste' horloge dat ik ooit bezat(van 1998 tot 2001)
Hiero, GMT van Luca, man heeft geen smaak.

Op Chrono24 staat de goedkoopste(1999) voor 'maar' 3600 euro:

FANTASTISCH UITGEWOGEN MODEL, heb er nog 'spijt'van dat ik 'm heb weggedaan eigenlijk....
De andere 3713s(die zoek ik dus nog eens) zitten vanaf 'n 4,5 tot wel >6 mille....maar 't ding was toen ook al prijzig, ok wel 'n prima basis Valjoux 7750 met 'n Dubois-Depraz module 'er boven op', maar zeker wel 'n prachtig instrument!!!!!
Hiero, GMT van Luca, man heeft geen smaak.

Op Chrono24 staat de goedkoopste(1999) voor 'maar' 3600 euro:
FANTASTISCH UITGEWOGEN MODEL, heb er nog 'spijt'van dat ik 'm heb weggedaan eigenlijk....
De andere 3713s(die zoek ik dus nog eens) zitten vanaf 'n 4,5 tot wel >6 mille....maar 't ding was toen ook al prijzig, ok wel 'n prima basis Valjoux 7750 met 'n Dubois-Depraz module 'er boven op', maar zeker wel 'n prachtig instrument!!!!!
- Chuck
Jeetje wat zijn ze in waarde gedaald zeg die IWC's. 

-
Ik vind 't wel meevallen eigenlijk....de Doppelchrono is een van de waardevastere IWC's dacht ik en die Aquatimer(maat van me heeft 'm ) uit rond 1998-2000 en de Porsche Chrono ( deze is uit 1983 en kost blijkbaar 3 mille)is ook nog wel aan de prijs. Mk XII ben ik naar op zoek en rond de 2,5 mille hopelijk wel te vinden.Chuck schreef:Jeetje wat zijn ze in waarde gedaald zeg die IWC's.
Het zijn geen stalen Subs en Daytona's of Pateks natuurlijk alhoewel 'n Destriero(herstel GRANDE COMPLICATION met minutenrepetitie, eeuwige kalender en tourbillion) uit '99 bij Sothebys in mei dit jaar 144.947,- opbracht, maar wat kostte de DESTRIERO SCAFUSIA toen ie uitkwam in 1993, 500,000 gulden toch? Of was 't 7,5 ton gulden?
Maar kijk ff naar die foto van mij van die Doppelchrono hoe MOOI dat tritium op die wijzers ver'geeld'is incl de 4 indexjes.
Prachtig.
- Macboy
Die doppelchrono van Chuck super ding zeg
Maar ook die van Robin hierboven. "uitgewogen" is inderdaad perfect verwoord.

Maar ook die van Robin hierboven. "uitgewogen" is inderdaad perfect verwoord.
- Downforce Hans
Ik heb hem ff met een oude waterpomp tang open geschroefd maar dat valt nog niet mee zeg.Macboy schreef:Heb je een echte Relox of een nepperd ?Downforce Hans schreef:Ik heb nog een paar klokken liggen die ik eigenlijk nooit meer om heb gehad sinds dat ik mijn relox om heb
Verder gewoon af en toe batterij vervangen Hans, niks aan de hand met die mechaniek !
Die achterplaat of deksel zoals je wil is glad en je schiet steeds uit die vierkante blokjes.
Uiteindelijk is het wel gelukt maar volgens mij zag ik geen batterij maar een veer of zoiets.
Het is me nog niet gelukt om die plaat er op te krijgen want ik moet tegelijkertijd die veer op zijn plaats houden en die veer schiet steeds weg..........
Vanavond of morgen ga ik er wel mee verder want ik wordt er een beetje gek van........
- MParallel
- Auto: BMW
Ben wel redelijk into horloges, maar het is niet zo dat ik er een hele collectie op nahoud.
Heb zelf 2 Seiko's.
Een Velatura Kinetic Direct Drive

En een Sportura Kinetic Chronograph (SLQ017, met handgemaakt 9T82 uurwerk) die me erg aansprak vanwege de gelijkenis met een auto dashboard, en dit model deed me erg aan een Porsche dash denken.
Met een beetje fantasie

Mijn ultime horloge zou deze zijn:
CONCORD C1 Quantum Gravity

Heb zelf 2 Seiko's.
Een Velatura Kinetic Direct Drive
En een Sportura Kinetic Chronograph (SLQ017, met handgemaakt 9T82 uurwerk) die me erg aansprak vanwege de gelijkenis met een auto dashboard, en dit model deed me erg aan een Porsche dash denken.
Met een beetje fantasie
Mijn ultime horloge zou deze zijn:
CONCORD C1 Quantum Gravity
- Downforce Hans
Die sportura heb ik ook maar, dan niet in het staal maar de titanium uitvoering
Volgens mijn horlogeman waren er maar 15 van die titanium gevallen in nederland.....
Volgens mijn horlogeman waren er maar 15 van die titanium gevallen in nederland.....
- dvh
Robin schreef:^Doppelchrono hierboven is misschien wel 't 'mooiste' horloge dat ik ooit bezat(van 1998 tot 2001)
Hiero, GMT van Luca, man heeft geen smaak.![]()
![]()
Dat plakplaatje op z'n onderarm is al bewijs genoeg....

-
Nou , ik draag GEEN plakplaatjes en ook geen tatoes, wel deze,

- dale vito
heel gaaf Robin!! van harte.
beats this..

beats this..

- Downforce Hans
Wat een lelijk ding zeg 

- dvh
Ik vind de klok opzich wel mooi, alleen de ( grote ) getallen erin niet. De rest, kleur band + klok vind ik wel geslaagd !
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat is eigenlijk de gangreserve van je Rolex Robin? Automaat of opwinden?
En als je zo`n klok alleen in het weekend draagt, door de week staat ie stil, is dat dan slecht voor zo`n klok?
En als je zo`n klok alleen in het weekend draagt, door de week staat ie stil, is dat dan slecht voor zo`n klok?