DUCATI 916 SP bijna weer op de wielen...
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
# 1 Een droge koppeling neemt minder vermogen omdat hij/zij niet door
een oliebad hoeft te draaien.
# 2 Je hebt elke 20.000 km een kompleet nieuwe koppeling, waar je bij een
natte koppeling rond de 50.000 een keertje de plaatdikte meet...
En dan gewoon weer in elkaar knutselt met dezelfde platen omdat alles nog goed is...
# 3 Je portemonnee wordt nooit meer zo dik en zwaar...
een oliebad hoeft te draaien.
# 2 Je hebt elke 20.000 km een kompleet nieuwe koppeling, waar je bij een
natte koppeling rond de 50.000 een keertje de plaatdikte meet...
En dan gewoon weer in elkaar knutselt met dezelfde platen omdat alles nog goed is...
# 3 Je portemonnee wordt nooit meer zo dik en zwaar...
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Dank u voor de uitleg. Die dikke portemonnee heb ik overigens niet AL te veel problemen mee.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Ah gelukkig, dan heeft ie toch nut :+
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
#4 sneller te verwisselen tijdens een endurance race
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Hmmm das ook wel handig. Als ik je ooit eens wil bezoeken moet ik natuurlijk helemaal naar dat afgelegen Groningen
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Zelf nadenken
Minder hitte in je olie? Geen troep in je olie?
Minder hitte in je olie? Geen troep in je olie?
-
Onlinefrank de jonge
- Berichten: 9723
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: DUCATI 916 SP
Harder jaagn, meer rijwind koeling
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Om het droge koppeling verhaal een beetje aktief te houden heb ik hier nog
een paar leuke fotootjes van de DUCATI performance anti-hop koppeling
na ongeveer 1000 km sportief gebruik.
Dan is het inderdaad mooi meegenomen dat hij niet in de olie zit...
een paar leuke fotootjes van de DUCATI performance anti-hop koppeling
na ongeveer 1000 km sportief gebruik.
Dan is het inderdaad mooi meegenomen dat hij niet in de olie zit...
- Bijlagen
-
- 180820092243.jpg (486.5 KiB) 3286 keer bekeken
-
- 180820092245.jpg (417.51 KiB) 3286 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
*twijfelt ineens niet meer om een 848 aan te schaffen*
Een vroegere motor maat van me had een 996 blok onder zijn Monster gelepeld en die had ook jaarlijks weer een koppeling onderdeel op de factuur staan. Elk jaar was dat z.g. weer een gemodificeerde
Olie vervuiling door koppeling slijtage is in theorie wel een punt maar in praktijk niet echt een probleem
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP
Heb ik dus ook Niels... blijft "eng".
848 heeft een wet clutch overigens...
848 heeft een wet clutch overigens...
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: DUCATI 916 SP
Er is niets engs aan een Duc mits je onderhoud pleegt en dat bij een specialist laat doen.
Het 'standaard' probleem met een Duc-koppeling is iets anders trouwens. Dat is een ingeslagen koppelingshuis.
Het 'standaard' probleem met een Duc-koppeling is iets anders trouwens. Dat is een ingeslagen koppelingshuis.
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Heren, alle dingen worden altijd beter zeggen de geleerden...
En dus moet ik daar ook maar in meegaan.
Heb al vanaf 1998 twee auto's gereden met G lader en hier gaan
ook de meest vreemde verhalen rond in de wereld.
Heb nog nooit een G-lader kapot gehad en ik ben niet een rustige chauffeur.
Terug naar de Duuk, heb natuurlijk weer een nieuwe DUCATI performance
anti-hop koppeling opgehaald en deze gemonteerd.
Dit keer het race type zonder de kogels op de nokken en met 4 veren.
Ruud wat betreft het inslaan van het huis, heb ik ook gehad met de originele
maar komt waarschijnlijk ook mede door het uitzetten van de motor zonder de
koppeling in te knijpen.
Dit deden wij vroeger altijd al met de Honda 250 RS in het ONK.
Als je de motor uitzet slaat de koppeling heen en weer, door de koppeling te bedienen, loopt
deze vrij en slaat dus minder in.
En dus moet ik daar ook maar in meegaan.
Heb al vanaf 1998 twee auto's gereden met G lader en hier gaan
ook de meest vreemde verhalen rond in de wereld.
Heb nog nooit een G-lader kapot gehad en ik ben niet een rustige chauffeur.
Terug naar de Duuk, heb natuurlijk weer een nieuwe DUCATI performance
anti-hop koppeling opgehaald en deze gemonteerd.
Dit keer het race type zonder de kogels op de nokken en met 4 veren.
Ruud wat betreft het inslaan van het huis, heb ik ook gehad met de originele
maar komt waarschijnlijk ook mede door het uitzetten van de motor zonder de
koppeling in te knijpen.
Dit deden wij vroeger altijd al met de Honda 250 RS in het ONK.
Als je de motor uitzet slaat de koppeling heen en weer, door de koppeling te bedienen, loopt
deze vrij en slaat dus minder in.
- Bijlagen
-
- 170920092325.jpg (566.46 KiB) 3270 keer bekeken
-
- 180920092328.jpg (551.11 KiB) 3270 keer bekeken
-
- 180920092330.jpg (722.66 KiB) 3270 keer bekeken
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Oh ja nog even een foto van voordat het allemaal fout gaat
Hier is ze nog rollende en geeft ze veel
Hier is ze nog rollende en geeft ze veel
- Bijlagen
-
- 010820092201.jpg (864.63 KiB) 3270 keer bekeken
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP
Even een algemeen vraagje...
Hoe kan ik de naam van het onderwerp veranderen?
Wil namelijk " DUCATI 916 SP " veranderen, zodat deze Topic wel gewoon verder gaat
maar met een naam erboven die up to date is.
Ik hoor het graag.
Hoe kan ik de naam van het onderwerp veranderen?
Wil namelijk " DUCATI 916 SP " veranderen, zodat deze Topic wel gewoon verder gaat
maar met een naam erboven die up to date is.
Ik hoor het graag.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP
Gewoon je eerste post "wijzigen". Je kunt dan ook de titel aanpassen
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
Bedankt Niels !!!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
Vond het titel hiervoor echter mooier
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
en waarom is die nou total?
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
09-10-2009
Vrijdagmiddag, rond 17:00 uur
Leuke dag gehad met Lammert vd Meulen, getraind met de Escort RS 2000...
Op de Duuk gestapt richting Drachten...
In het achterhoofd de gedachte " laatste ritje voor de winterstop "
En dan... Een busje van DHL met daarin een bestuurder die
mij te laat opmerkt.
Ik vol in de rem, uitwijken, busje over de hele flank gepakt...
Gevolg: Duukje Down , Rider OK
Vrijdagmiddag, rond 17:00 uur
Leuke dag gehad met Lammert vd Meulen, getraind met de Escort RS 2000...
Op de Duuk gestapt richting Drachten...
In het achterhoofd de gedachte " laatste ritje voor de winterstop "
En dan... Een busje van DHL met daarin een bestuurder die
mij te laat opmerkt.
Ik vol in de rem, uitwijken, busje over de hele flank gepakt...
Gevolg: Duukje Down , Rider OK
- Bijlagen
-
- 211020092361.jpg (601.12 KiB) 3238 keer bekeken
-
- 211020092362.jpg (579.87 KiB) 3238 keer bekeken
-
- 211020092363.jpg (577.07 KiB) 3238 keer bekeken
-
- 211020092364.jpg (559.42 KiB) 3238 keer bekeken
-
- 211020092365.jpg (578.46 KiB) 3238 keer bekeken
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
Dit is alleen de schade die zo voor een voorbijganger zichtbaar is...
Laatst gewijzigd door Jarno op 06 jan 2024, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22261
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
Kun je nog een keer In ieder geval beter dat jij ok bent Blijft kloten natuurlijk maar je mag altijd van geluk spreken als je er zelf goed vanaf komt.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: DUCATI 916 SP Total Loss
Wel geluk gehad als bestuurder dus.
Gelukkig heeft een Duc een buizenframe wat niet zo makkelijk krom gaat.
Gelukkig heeft een Duc een buizenframe wat niet zo makkelijk krom gaat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: markk en 2 gasten