Remmen E39 M5, origineel BMW of aftermarket?
- Jelmer850i
Remmen E39 M5, origineel BMW of aftermarket?
Wat voor advies kunnen jullie geven?
Net even gekeken, maar voorremmen kosten 333dollar per stuk dat loopt dus aardig in de papieren...
Heeft iemand tips? of zijn de origele remmen wel goed?
Morgen moet de E39 voor de APK het kan dus zijn dat de vorremmen niet goed genoeg meer zijn.
Net even gekeken, maar voorremmen kosten 333dollar per stuk dat loopt dus aardig in de papieren...
Heeft iemand tips? of zijn de origele remmen wel goed?
Morgen moet de E39 voor de APK het kan dus zijn dat de vorremmen niet goed genoeg meer zijn.
- Joy
Re: Remmen E39 M5, origineel BMW of aftermarket?
Wat vind je er zelf van ? Remmen ze naar behoren zonder trillingen etc. dan zou ik gewoon weer origineel pakken. Als je er ontevreden over bent kun je altijd Dick even een mailtje doen om te vragen naar alternatieven gebruik makend van de standaard remklauw.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
OEM BMW is prima spul en heeft een goede levensduur, heb destijds gewoon weer voor M3 schijven gekozen. In plaats van dat je met andere aftermarket altijd maar af moet wachten wat het doet en hoe lang het werkt.
- Jelmer850i
nja had nog geen last van de remmen, wel hadden ze (nog geen) 2000 km geleden bij een beurt aangegeven dat dezen volgende keer vernieuwd moeten worden. Gisteravond met rico een paar keer achterelkaar vrij fors geremd ( van 240 naar 80 en dat een paar keer, de laatste keer begon hij te trillen.
Echter heb ik er nu na afkoeling weer helemaal geen last van.
Dus als het niet hoeft en hij remt goed dan wacht ik nog wel even een paar km's. Hij krijgt toch iedere 10k een oliebeurt.
Echter heb ik er nu na afkoeling weer helemaal geen last van.
Dus als het niet hoeft en hij remt goed dan wacht ik nog wel even een paar km's. Hij krijgt toch iedere 10k een oliebeurt.
- Joy
Dat trillen is ongelijke afzetting van remblokmateriaal. Waar je mee afremt is een laag remblokmateriaal OP de remschijf. Dus in feite druk je bij het afremmen de remblok tegen een laag remblokmateriaal op de schijf. Door hoge temperaturen kan er een ongelijke afzetting van remblokmateriaal op de schijf plaats vinden. Dit ervaar je als trillen. Na afkoeling en een paar keer normaal remmen is die laag weer normaal en ben je van die trilling af. Vaak denken mensen onterecht dat de schijf zelf krom is.
- Jelmer850i
Aha!
Bedankt! komt me bekend voor, weer wat wijzer geworden 8)
Bedankt! komt me bekend voor, weer wat wijzer geworden 8)
- Knot
Verhaal van de stofafzetting geloof ik wel, mits het een nieuwe(re) schijf is. Zijn de schijven (en blokken) bijna versleten zoals Jelmer aangaf (of liever gezegd, de dealer) dan zou je nog wel een kansje maken. Je remt dunne schijven immers sneller krom dan nieuwe.
Voor een M5 zou ik het echt niet weten, originele schijven via dat zaakje wat elmar wist (goedkoop OEM materiaal, als je de juiste nummers maar weet) met iets agressievere blokken (Hawk HP plus) ofzo om het nog net wat beter te maken?
Voor een M5 zou ik het echt niet weten, originele schijven via dat zaakje wat elmar wist (goedkoop OEM materiaal, als je de juiste nummers maar weet) met iets agressievere blokken (Hawk HP plus) ofzo om het nog net wat beter te maken?
- Femme
Je zou geperforeerde Brembo-schijven kunnen overwegen voor de looks. Wat betreft prestaties maken de remblokken veel meer verschil. Als je een stap verder wil gaan moet je naar een big brake kit van minimaal 3500 euro die alleen beter presteert bij Autobahnwerk en circuitgebruik.
- Jelmer850i
is zo'n Brembo set prijstechnisch duurder, goedkoper? en staat dat in verhouding met de oem materialen?
Zo'n big brake pack is niets voor mij, ben niet zo'n remmer, remmen is voor mietjes
Zo'n big brake pack is niets voor mij, ben niet zo'n remmer, remmen is voor mietjes

- Erik K.
Ik zou het orgineel houden, tenzij je circuit gaat rijden o.i.d.
De BMW e39, ja helaas ook de M5, is erg gevoel mbt trillende remmen.
Ook zou ik ze bij dealer laten vervangen, dan heb je ook nog iets om op terug te vallen mocht de boel toch gaan trillen.
Koop je een orignele set en monteer je deze zelf en gaat de boel trillen kun je geen verhaal halen. Geldt lijkt mij ook voor aftermarket spul.
De BMW e39, ja helaas ook de M5, is erg gevoel mbt trillende remmen.
Ook zou ik ze bij dealer laten vervangen, dan heb je ook nog iets om op terug te vallen mocht de boel toch gaan trillen.
Koop je een orignele set en monteer je deze zelf en gaat de boel trillen kun je geen verhaal halen. Geldt lijkt mij ook voor aftermarket spul.
- Jelmer850i
zelf monteer ik het zoiso niet.
Maar gezien de reacties hierboven moet oem voldoende zijn.
Verder was het voor de APK nog niet nodig dus ik rij nog even door, wel nieuwe achterbanden, ik had ze al besteld maar de banden zouden misschine nog net door kunnen. Maar goed, wel aan vervanging toe, waren nog wel leuke rag banden.
Maar gezien de reacties hierboven moet oem voldoende zijn.
Verder was het voor de APK nog niet nodig dus ik rij nog even door, wel nieuwe achterbanden, ik had ze al besteld maar de banden zouden misschine nog net door kunnen. Maar goed, wel aan vervanging toe, waren nog wel leuke rag banden.
-
Jelmer, ook ik had licht trillen bij het remmen met de M5 .... balanceren mocht niet baten, nieuwe juiste banden eronder en ik was en ben nog steeds verlost van het trillen.
Michelin PS2 245/40/18 93 Y en 275/35/18 95 Y
Michelin PS2 245/40/18 93 Y en 275/35/18 95 Y
- Jelmer850i
Ik heb er Bridgestone Potenza's RE050 245/40/18 95 Y om liggen, in de garage heb ik nog zo'n set...
Ook achter heb ik net dezelfde banden laten monteren alleen dan de 275/35's
Dure jongens nog wel... was zo'n 275 euro per band kwijt.
Ook achter heb ik net dezelfde banden laten monteren alleen dan de 275/35's
Dure jongens nog wel... was zo'n 275 euro per band kwijt.
- Knot
Op Zandvoort merkte ik het al maar na wat rondjes Nordschleife weet ik het wel zeker, hevig trillend stuur bij aanremmen. Dat moeten de schijven zijn, wellicht door vorige eigenaren op de rem gestaan voor de brug etc maar hij kan er duidelijk niet goed tegen.
Bij normaal rijden nu is het te doen, lichte trilling bij remmen en ook bij 80/90 constant, zeker als de auto koud is, dus combi rubbertjes/ophanging/draagarmen en de remschijven.
Ga de volgende beurt de schijven vervangen en dan HP+ blokken erop denkik.
Bij normaal rijden nu is het te doen, lichte trilling bij remmen en ook bij 80/90 constant, zeker als de auto koud is, dus combi rubbertjes/ophanging/draagarmen en de remschijven.
Ga de volgende beurt de schijven vervangen en dan HP+ blokken erop denkik.
- FreudeamFahren
Probleem met OEM schijven en blokken zit hem in de blokken. Die kunnen de temperaturen niet aan. Schijven zijn prima. Groot, zwevend.
Ik zou voor OEM schijven gaan icm Carbopads. Het hele Duitse M forum stampt & blaast daarmee en heeft 0 klachten. Natuurlijk ook even vers vloeistof met hoger kookpunt doen. Staalomvlochten leidingen brengen weinig: standaard zit er al goed spul onder.
Ik zou voor OEM schijven gaan icm Carbopads. Het hele Duitse M forum stampt & blaast daarmee en heeft 0 klachten. Natuurlijk ook even vers vloeistof met hoger kookpunt doen. Staalomvlochten leidingen brengen weinig: standaard zit er al goed spul onder.
- Knot
Ken ik niet, Carbopads, dat is het merk neem ik aan, of bedoel je Carbon Loraine?
ATE Blue erin was mijn idee, alleen zou jammer zijn als deze schijven krom zijn, zitten er volgens mij met deze blokken nieuw onder.
Zie het al.. voor 193 ben je het mannetje.. alleen in mijn geval even kijken of de schijven nog recht te draaien zijn als dat het probleem is.
http://www.dmt-fahrzeugtechnik.de/shop/ ... _va_l2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ATE Blue erin was mijn idee, alleen zou jammer zijn als deze schijven krom zijn, zitten er volgens mij met deze blokken nieuw onder.
Zie het al.. voor 193 ben je het mannetje.. alleen in mijn geval even kijken of de schijven nog recht te draaien zijn als dat het probleem is.
http://www.dmt-fahrzeugtechnik.de/shop/ ... _va_l2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
Een kromming in de schijf komt na het afdraaien vanzelf weer terug. Het is een vervorming van het staal dus zit het er in dan kom je er niet meer vanaf. Ik zou ook originele schijven kiezen, goede blokken er bij, vloeistof verversen en eventueel de koeling verbeteren.
- FreudeamFahren
Schijven bestel je *klik*hier. De ATE's zijn 100% dezelfde als het setje dat je bij de dealer besteld. Alleen een ander kartonnetje.
- Knot
Oke, 2x 146 en 1x 193 en dan met ATE blue zou je t mannetje zijn... ga ik in gedachte houden als dit op is.
- GTRene
zijn alleen de ATE remschijven de originele zoals bij mij voor de Z3 M coupe zie hier...FreudeamFahren schreef:Schijven bestel je *klik*hier. De ATE's zijn 100% dezelfde als het setje dat je bij de dealer besteld. Alleen een ander kartonnetje.
http://www.ls-autoparts.com/Teileauswah ... f678582cee" onclick="window.open(this.href);return false;
zoveel soorten...maar die ATE zijn dan ook die zwevende schijven wat ik nu heb?
- FreudeamFahren
Hoe dat bij een e36 M3 3,2 ATE schijf zit weet ik niet. De geposte e39 M5 schijven zijn volledig identiek met OEM en dus zwevend / compound.
- GTRene
lekker lastig met al die soortenFreudeamFahren schreef:Hoe dat bij een e36 M3 3,2 ATE schijf zit weet ik niet. De geposte e39 M5 schijven zijn volledig identiek met OEM en dus zwevend / compound.

ehter die ATE voor de Z3 en M3 hebben wel hetzelfde oem nummer...maja dat zegt denk niet alles, alleen dat ze moeten passen....
Ik zag ook dat je bij hun losse remzuigers kan kopen...bij de dealer kan dat niet

dus men ene zuiger waar het stofhoesje goed kapot was en de zuiger wat roest bovenaan had maar licht opgeschuurd/polijst e.d. en weer gebruiken, hij was al die tijd wel gangbaar dus nog wel oke voor een hele tijd (wel met nwe stofhoes e.d.nu)
maar wilde eigenlijk een nwe zuiger...maar dat kan niet bij de dealert...bij die website wel,,,2 merken zelfs...dus die hou ik in gedachten.
Ze hebben daar ook hele dure sport remschijven zelfde grote was dat dan??
die ondersten
http://www.ls-autoparts.com/Teileauswah ... f678582cee" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
Geen idee, maar zou lekker die ATE nemen met dikke blokken. Voor de 328i werkt het ook prima, gezijk kwam altijd door mickey mouse blokjes!
- GTRene
ik heb ook dikke remblokjes...zuiger moet echt helemaal zo ver mogelijk erin en dan kan het nog maar net
moet het morgen nog inremmen als ik er toch ff op uit ga, kan ik het mooi combineren.
Ik heb ook nog een setje liggen was toen ff voor nood om te proberen HPS maar die waren maar de helft qua dikte als men DS3000 racing.
ben niet zo goed in duits maar waar staat ATE voor?

Ik heb ook nog een setje liggen was toen ff voor nood om te proberen HPS maar die waren maar de helft qua dikte als men DS3000 racing.
ben niet zo goed in duits maar waar staat ATE voor?
- Knot
Into Schleswig-Holstein born, Teves up to its 30 drove. Lebensjahr to sea. Subsequently, he worked some years at the bicycle manufacturer eagle in Frankfurt/Main and became there 1902 an automobile salesman of the enterprise.
it made 1906 independent as commercial agents for car accessories, 1909 was based it together with engineer brown the Central German radiator factory and 1911 the Alfreds Teves machine and armature factory. Teves made itself as supplier for in these years the rapidly growing automobile industry a name, and can rank soon AUDI, Wanderer and Hansa among its clientele.
Into the 1920er years replaces the label name ATE as signature the past Logo from piston ring, fist and hammer. Teves factory manufactured as one of the first brake systems hydraulic in Europe, 1926 the eagle standard 6 as the first car of the continent with a ATE Lockheed brake was in series equipped. Starting from 1936 Teves developed cut brakes, which were inserted into racing cars by car union and Daimler Benz particularly on the engine haven.
In the Second World War the largest part of the Hauptwerks was destroyed in Frankfurt as well as further enterprises in Frankfurt and Berlin, Teves had to again begin practically with zero. Together with his sons Heinz and Ernst he built the enterprise, which already reached 1948 with 3500 coworkers the old size in the postwar years. When Teves died 1953, there were five Teves works in Germany, under it the 1948 established work in GIF horn again.
1967 were taken over the Alfreds Teves GmbH by the American company CCIT. 1998 were bought up the enterprise by the Continental AG and in Continental Teves AG & CO. oHG renamed.
Alfred Teves was also name godfather of a school in the GIF horn of Lower Saxony. At the 3." May 1954 became the school, to which Dr. Alfred Teves gave his name, officially referred and in the school year 1955/56 in twelve areas 15 classes informed. The Alfred Teves school got their name officially then 1957 over the Teveswerk, whose settlement the first rector and later Gifhorner had advanced mayors Wilhelm Thomas with. Today become at the Alfred Teves school about 540 pupils in reason and hauptschule of 40 - Kollegium informs
it made 1906 independent as commercial agents for car accessories, 1909 was based it together with engineer brown the Central German radiator factory and 1911 the Alfreds Teves machine and armature factory. Teves made itself as supplier for in these years the rapidly growing automobile industry a name, and can rank soon AUDI, Wanderer and Hansa among its clientele.
Into the 1920er years replaces the label name ATE as signature the past Logo from piston ring, fist and hammer. Teves factory manufactured as one of the first brake systems hydraulic in Europe, 1926 the eagle standard 6 as the first car of the continent with a ATE Lockheed brake was in series equipped. Starting from 1936 Teves developed cut brakes, which were inserted into racing cars by car union and Daimler Benz particularly on the engine haven.
In the Second World War the largest part of the Hauptwerks was destroyed in Frankfurt as well as further enterprises in Frankfurt and Berlin, Teves had to again begin practically with zero. Together with his sons Heinz and Ernst he built the enterprise, which already reached 1948 with 3500 coworkers the old size in the postwar years. When Teves died 1953, there were five Teves works in Germany, under it the 1948 established work in GIF horn again.
1967 were taken over the Alfreds Teves GmbH by the American company CCIT. 1998 were bought up the enterprise by the Continental AG and in Continental Teves AG & CO. oHG renamed.
Alfred Teves was also name godfather of a school in the GIF horn of Lower Saxony. At the 3." May 1954 became the school, to which Dr. Alfred Teves gave his name, officially referred and in the school year 1955/56 in twelve areas 15 classes informed. The Alfred Teves school got their name officially then 1957 over the Teveswerk, whose settlement the first rector and later Gifhorner had advanced mayors Wilhelm Thomas with. Today become at the Alfred Teves school about 540 pupils in reason and hauptschule of 40 - Kollegium informs