Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Niels
Auto: Prius+

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Niels » 31 aug 2010, 23:10

GTRene schreef:wat nou als bv VVD en PVV met gedoogsteun van een nog nwe partij? SP ofzo...of moet je ook al is het een gedoogsteun toch al met al de meerderheid hebben?
LOL, ze krijgen dit niet eens voor elkaar laat staan dat de SP gedoogsteun gaat geven aan de PVV en VVD :roflol: Knappe informateur die dat voor elkaar krijgt maar doe eens een poging Rene :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 01 sep 2010, 07:27

Aernoudt schreef:
Maus335i schreef:
Aernoudt schreef:De PVV is geen partij, niet democratisch
Geen enkele partij is democratisch, dat bewijst deze hele soap nu ook weer. Van al die niet democratische partijen vind ik de PVV (naast de VVD) nog steeds een van de meest zinnige punten hebben ;)
Jouw uitspraak dat geen enkele partij democratisch is: ik zou zeggen bewijs dat eens... (maar zonder dollen: je weet zelf ook dat dat niet zo'n geweldige uitspraak is, te meer omdat je het niet aan kunt tonen)
.
Een Democratie is een regeringsvorm waar iedereen gelijke rechten heeft en de mogelijkheid heeft wetten en rechten op te stellen in een land. Nu is het in Nederland een beetje aan het omdraaien.
Daar zijn politieke partijen aanwezig die een eigen bestuur aannemen en doen aan 'clubdenken'. Als jij je daarin kan vinden ( lees: meelopen ) dan mag je op hun stemmen, zodat deze partij hun macht kan vergroten in het democratische Nederland.

Alle partijen doen het op deze manier.
Maar als het om de basis gaat: 'Iedereen is gelijk en heeft evenveel recht' , dan is geen enkele partij democraties.
Iedereen maakt uitsluitsels, voorkeuren, en hebben princiepes waardoor gelijkheid ver te zoeken is.
En gelijkheid is toch de kern van een democratie.

Dus wel degelijk een opmerking waar veel waarheid in zit, imho...

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 01 sep 2010, 08:10

In een democratie heeft iedereen recht op haar mening en draat actief bij in discussie; een maatschappij van consumenten ipv actieve deelnemers zal een uitholling van een democratie tot gevolg hebben. Ook Nederland is dat helaas het geval naar mijn mening.
De PVV is een partij waar het enkel om de mening van 1 persoon gaat, en een groep, zoals jij dat noemt, meelopers gaat daar in mee...

Dat dit zo ver heeft kunnen komen zegt veel over de andere partijen; blijkbaar zijn er veel partijen die niet geluisterd hebben (dan wel onvoldoende) naar een (groot) deel van de bevolking. dat is natuurlijk niet goed. Aan de andere kant: veel mensen zijn niet actief betrokken in de politiek en dan maak je het er deels ook zelf naar dat er niet naar je wordt geluisterd.... Kijkend naar de PVV stemmers die ik tot nu toe gesproken heb, zaten daar niet veel politiek actieven bij; wel veel mensen die overal commentaar op hadden zodar zelf ook maar iets te doen, maar wel met het bekende vinertje wijzen.

Maw: misschien kun je stellen dat iedereen in dit land in meer dan wel mindere mate heeft bijgedragen aan het huidige politieke klimaat...
(begrijp me niet verkeerd, er zijn best een aantal punten van de PVV waar ik het mee eens ben, net als een aantal punten waar ik het niet mee eens ben; punt is alleen: het is geen democratische organisatie niet eens een partij. Dat zij desondanks mee kunnen doen vind ik een slechte zaak voor de democratie)

De uitdaging is dan: hoe gaan we er met z'n allen weer iets moois van maken?

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 08:15

Dat is wel erg kort door de bocht, de zwaar christelijke partijen zijn officieel wel partijen maar op geen enkele manier democratisch, want daarin mogen vrouwen nog steeds niet op bepaalde functies terecht komen.
Die mogen toch ook meedoen aan de verkiezingen, dan is de pvv ineens slecht voor de democratie, terwijl de pvv pas bestaat en de situatie rond de zwaar christelijke partijen er al veel langer is.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 08:23

Bij de PVV heb je als kiezer na de verkiezingen geen formele kanalen meer om invloed uit te oefenen op het functioneren van de partij. Bij alle andere partijen bestaat via het verenigingsstelsel die mogelijkheid wel. Inderdaad kan je vragen stellen bij de positie van vrouwen binnen de SGP maar dat is vooral ook een belangrijke discussie die binnen die partij gevoerd moet worden en ook wordt.

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 08:30

RutgerK schreef:Bij de PVV heb je als kiezer na de verkiezingen geen formele kanalen meer om invloed uit te oefenen op het functioneren van de partij. Bij alle andere partijen bestaat via het verenigingsstelsel die mogelijkheid wel. Inderdaad kan je vragen stellen bij de positie van vrouwen binnen de SGP maar dat is vooral ook een belangrijke discussie die binnen die partij gevoerd moet worden en ook wordt.
Ow dus dat mag binnen de partij, net of daar wel formele kanalen zijn, op papier misschien wel, maar in werkelijkheid wordt het natuurlijk bepaald door een stel schijndoden met gedachtes van 1500 jaar geleden.
Dat is trouwens bij meerdere partijen, maar dat is dan natuurlijk allemaal normaal.
Maar bij de pvv is het ineens schandalig omdat er officieel geen formele kanalen zijn om de discussieren.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2010, 08:36

Ach, allemaal 1 pot nat................onder het mom van democratie.........................onder die dekmantel kan en mag oook allers wat onze lieve heer heeft verboden..............

Kijk nu wat het CDA voor een spel aan het spelen is, met Godfather Lubbers aan het almachtige roer...................je lacht je toch kapot..................

Wie nu nog niet wakker is wordt het ook nooit meer.....................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2010, 08:38

precies Luco, een stok om een hond te slaan, is altijd te vinden..........................de doortraptheid van politieke tegenstanders kent geen grenzen...................alles, echt alles is geoorloofd..............

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 08:41

Echt waar, alleen al door al deze ophef en zwaar afgeven op de pvv door alle zogenaamde gevestigde orde en het normale publiek, neig ik steeds meer om de volgende keer juist PVV te stemmen.
Ik denk dat ik ook niet de enige zal zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 09:34

Luco schreef:Echt waar, alleen al door al deze ophef en zwaar afgeven op de pvv door alle zogenaamde gevestigde orde en het normale publiek, neig ik steeds meer om de volgende keer juist PVV te stemmen.
Ik denk dat ik ook niet de enige zal zijn.

Zoiets heb ik ook, en met jou/jullie eens betr de religieuze partijen, maar ik toch vertik ik 't om PVV te stemmen, maar snap je beleving 100%.

Door 'n SPer van 64, de oorlog net niet meegemaakt, al decennia geen fluit uigevoerd, , die met 'n boze uitdrukking in z'n gezicht Wilders en passant 'n tweede Hitler noemde , kreeg ik 'n half jaar terug die beleving die jij hebt ook Luco....

Ik antwoordde daar op dat 'De Grootste Rus Aller Tijden' in 'n internetenquete net niet Stalin is geworden (2e plaats geloof ik) anno 2009/2010. Ik vroeg of hij nog 'n poster boven z'n bed had hangen van 'm. Hij werd woedend, wat ik als jong broekje(40 nu) wel niet dacht blablabla....

Ik had 'm een enorme linkse(LOL) hoek op z'n bek gegeven, ik had 't niet meer. Echt.GVD.Kan nogal 'n bommetje zijn, sorry.

Gelukig suste m'n pa de boel. :roll:

:angel:

Snipe

Bericht door Snipe » 01 sep 2010, 09:36

Luco schreef:Ow dus dat mag binnen de partij, net of daar wel formele kanalen zijn, op papier misschien wel, maar in werkelijkheid wordt het natuurlijk bepaald door een stel schijndoden met gedachtes van 1500 jaar geleden.
Dat is trouwens bij meerdere partijen, maar dat is dan natuurlijk allemaal normaal.
Maar bij de pvv is het ineens schandalig omdat er officieel geen formele kanalen zijn om de discussieren.
Dat een paar christelijke partijen er antieke ideeën op nahouden die totaal uit de tijd zijn is voor de PVV natuurlijk geen goedkeuring om dat ook maar te gaan doen. Dat gedoe met vrouwen wat je aanhaalt is trouwens niet het beste voorbeeld, want eerder dit jaar heeft de hoge raad bepaald dat die prehistorische onzin afgeschaft moet worden. (Al snapt iedereen natuurlijk wat je met het voorbeeld bedoelt.)

lol @ Robin

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 09:47

Het mooie van dit is wel dat dat je nu wat meer de ware aard/gezichten van bepaalde mensen ziet...
denk dat veel mensen wat meer wakker worden.

maja wat dan?

vroeg of laat moet het hele systeem anders...helaas zitten er nog teveel oude garde/stempel figuren die koste wat kost posities niet willen opgeven...niet voor het land, maar voor hunzelf... :hmmm:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 01 sep 2010, 10:02

Kijk naar de kolonien van Spanje, Engeland, NL, Portugal, Frankrijk de US Onafhankelijkheidsstrijd/Burgeroorlog, Franse Revolutie, Russische Revolutie, 2 Wereldoorlogen, Oostblok/China vs Taiwan, Korea's, Castro, Val van de Muur, Ceausescu, Tito, Kapitalisme, US met z'n opportunisme en gekut, Chavez met z'n gezeik. En dan hebben we 't nog niet eens over de (overbodige) klote-religies die de wereld verknallen tot wat 't nu is.

Wat willen we nu in deze wereld? Links Rechts?

Ik weet 't niet, geen van de ideologieen houdt erg lang stand, maar 't kapitalisme blijft voortkabbelen...

Ben nooit linksdenkend geweest en dat heeft ook zeer zeker geen nut in dit relatieve Land van Melk en Honing vor de nietsnut hier in NL.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 11:17

Luco schreef:
RutgerK schreef:Bij de PVV heb je als kiezer na de verkiezingen geen formele kanalen meer om invloed uit te oefenen op het functioneren van de partij. Bij alle andere partijen bestaat via het verenigingsstelsel die mogelijkheid wel. Inderdaad kan je vragen stellen bij de positie van vrouwen binnen de SGP maar dat is vooral ook een belangrijke discussie die binnen die partij gevoerd moet worden en ook wordt.
Ow dus dat mag binnen de partij, net of daar wel formele kanalen zijn, op papier misschien wel, maar in werkelijkheid wordt het natuurlijk bepaald door een stel schijndoden met gedachtes van 1500 jaar geleden.
Luco,

Bij de PVV maar je tijdens de verkiezingen voor of tegen het totale programma stemmen. Er is geen mogelijkheid om als stemgerechtigde de inhoud van de partijprogramma vorm te geven.
De VVD is in het partijprogramma voor een gekozen burgemeester. Niet omdat Rutte dat wil maar om er bij de Algemene Vergadering is gediscussieerd om dit standpunt en is gestemd. Daar werd dit met met een meerderheid van 2 stemmen aangenomen. Helaas voor degene die tegen een gekozen burgemeester zijn maar die kunnen de komende periode hard aan de slag om ervoor te zorgen dat een meerderheid ontstaat tegen de gekozen burgemeester.

Dus ja, dat zijn officiële kanalen binnen de partij met een leden. Ik vind het zelf ook wel erg prettig om ook de nuances binnen een partij te weten. Bij de PVV is dat er gewoon niet. Je kan wel zeggen dat je voor de helft van de standpunten bent van de PVV maar niet dat je tegen de andere helft bent of daar een iets andere mening over hebt. Schijt aan je mening aangaande de andere standpunten, je bent 100% voor of 100% tegen het totale programma voor de komende vier jaar en pas daarna mag je weer hopen om een bijstelling op de standpunten waar je het niet mee eens bent.

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 11:29

RutgerK schreef:
Luco schreef:
Luco,

Bij de PVV maar je tijdens de verkiezingen voor of tegen het totale programma stemmen. Er is geen mogelijkheid om als stemgerechtigde de inhoud van de partijprogramma vorm te geven.
De VVD is in het partijprogramma voor een gekozen burgemeester. Niet omdat Rutte dat wil maar om er bij de Algemene Vergadering is gediscussieerd om dit standpunt en is gestemd. Daar werd dit met met een meerderheid van 2 stemmen aangenomen. Helaas voor degene die tegen een gekozen burgemeester zijn maar die kunnen de komende periode hard aan de slag om ervoor te zorgen dat een meerderheid ontstaat tegen de gekozen burgemeester.

Dus ja, dat zijn officiële kanalen binnen de partij met een leden. Ik vind het zelf ook wel erg prettig om ook de nuances binnen een partij te weten. Bij de PVV is dat er gewoon niet. Je kan wel zeggen dat je voor de helft van de standpunten bent van de PVV maar niet dat je tegen de andere helft bent of daar een iets andere mening over hebt. Schijt aan je mening aangaande de andere standpunten, je bent 100% voor of 100% tegen het totale programma voor de komende vier jaar en pas daarna mag je weer hopen om een bijstelling op de standpunten waar je het niet mee eens bent.

Rutger, je noemt nu een perfect voorbeeld, met twee stemmen meer aangenomen, dus ook 50% is tegen.
Ja hard werken om dat standpunt te veranderen, dat is nu typisch het poldermodel, vandaag stemmen we dit en morgen stemmen we dat.

Misschien niet eens zo heel verkeerd dat er eens iemand de standpunten bepaald en een koers uitzet.
Met al die zogenaamde democratische polderprocessen komen we ook nergens.

Bij elke partij blijven er dingen waar je het wel of niet mee eens bent, of dat nu door 1 man bepaald wordt of door 1000.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 12:25

Haha Luco, ik had je niet gehouden voor een 'meeloper' die zijn eigen mening graag terzijde schuift voor de mening van één persoon. :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 sep 2010, 12:35

RutgerK schreef:Haha Luco, ik had je niet gehouden voor een 'meeloper' die zijn eigen mening graag terzijde schuift voor de mening van één persoon. :wink:
Edit: bij nader inzien laat maar. Zwaktebod in een discussie; op de man spelen.
Laatst gewijzigd door Maus335i op 01 sep 2010, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.

wjn

Bericht door wjn » 01 sep 2010, 12:38

"Je moet het volk net genoeg geven, zodat ze niet in opstand komen."

Een spreuk die nog steeds geldt :fy:

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 12:40

RutgerK schreef:Haha Luco, ik had je niet gehouden voor een 'meeloper' die zijn eigen mening graag terzijde schuift voor de mening van één persoon. :wink:

Rutger, Soms moet je in het leven wel eens slikken.
Maar vertel mij eens, ook al is het door een meerderheid beslist, dat je het dan ineens wel eens bent met de standpunten.

Bij niet 1 partij kan je het met alle standpunten eens zijn, het is maar net wat jezelf belangrijke standpunten vind.
Laatst gewijzigd door Luco op 01 sep 2010, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 sep 2010, 12:43

Ik ben trouwens nog geen partij tegengekomen waar ik het 100% mee eens ben. Dus dat betekent dat ik me maar moet onthouden van stemmen? Ongeacht wat voor mij belangrijke en minder belangrijke onderwerpen zijn?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 12:54

Luco schreef:

Maar vertel mij eens, ook al is het door een meerderheid beslist, dat je het dan ineens wel eens bent met de standpunten.

Bij niet 1 partij kan je het met alle standpunten eens zijn, het is maar net wat jezelf belangrijke standpunten vind.
Nee, en dat hoeft ook niet. Voordeel is dat er wel zicht is de achterliggende discussie en de verhoudingen binnen een partij voor of tegen een standpunt. Je weet dan van een partij hoe zwaar de standpunten wegen. Een gekozen burgemeester is schijnbaar een punt binnen de VVD waar over te onderhandelen valt bij formaties.

Bij de PVV heb je daar geen idee van. Op het ene moment is de pensioenleeftijd een hard verkiezingsstandpunt en een paar uur later is het van tafel. Vooraf heb je daar geen inzicht in. Net als de standpunt rond hoofddoeken bij de gemeenteraadsverkiezingen. Wie bepaalt nu hoe zwaar dat standpunt moet zijn bij onderhandelingen? Alles is zwart/wit, aan/uit bij de PVV voor de kiezer. Ik kan mij voorstellen dat veel PVV stemmers het 'hoofddoekverbod' niet als breekpunt zagen en liever hadden gehad dat de PVV zou gaan besturen om de andere 99% van de standpunten invulling te geven.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 12:59

Maus335i schreef:Ik ben trouwens nog geen partij tegengekomen waar ik het 100% mee eens ben. Dus dat betekent dat ik me maar moet onthouden van stemmen? Ongeacht wat voor mij belangrijke en minder belangrijke onderwerpen zijn?
Nee dat is onzin natuurlijk om je te onthouden van stemmen. Je geeft wel aan waar in mijn ogen het verschil zit. Ik kan toetsen of wat ik belangrijke standpunten vind ook belangrijke standpunten zijn binnen de partij. Bij de PVV kan je je alleen maar verlaten op verkiezingsretoriek.

Luco

Bericht door Luco » 01 sep 2010, 13:01

RutgerK schreef:
Luco schreef:

Nee, en dat hoeft ook niet. Voordeel is dat er wel zicht is de achterliggende discussie en de verhoudingen binnen een partij voor of tegen een standpunt. Je weet dan van een partij hoe zwaar de standpunten wegen. Een gekozen burgemeester is schijnbaar een punt binnen de VVD waar over te onderhandelen valt bij formaties.

Bij de PVV heb je daar geen idee van. Op het ene moment is de pensioenleeftijd een hard verkiezingsstandpunt en een paar uur later is het van tafel. Vooraf heb je daar geen inzicht in. Net als de standpunt rond hoofddoeken bij de gemeenteraadsverkiezingen. Wie bepaalt nu hoe zwaar dat standpunt moet zijn bij onderhandelingen? Alles is zwart/wit, aan/uit bij de PVV voor de kiezer. Ik kan mij voorstellen dat veel PVV stemmers het 'hoofddoekverbod' niet als breekpunt zagen en liever hadden gehad dat de PVV zou gaan besturen om de andere 99% van de standpunten invulling te geven.

Ik snap je punt wel, alleen werkt het bij de VVD net zo, vooraf is alles inzichtelijk, maar zodra ze kunnen regeren gaan ze echt niet aan alle kiezers het standpunt vragen, dus wezenlijk is er niks anders naar mijn mening.
Dat er niet gestemd wordt bij de pvv heb je helemaal gelijk in, maar Wilders zal echt ook wel rekening houden met de geluiden uit de achterban, daarom is die nu juist zo groot geworden.

Wilders luistert namelijk wel degelijk naar de bevolking, in tegenstelling tot sommige andere schijndode randdebielen in den haag :mrgreen: .
Alleen beslist hij uiteindelijk hoe het schip vaart, ik heb daar meer vrede mee, ook al ben ik het misschien niet eens met de uitgezette koers, het is iig naar mijn mening beter dan een stuurloos zwalkend schip wat met alle winden meedraait :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 01 sep 2010, 13:11

Daar zullen we altijd van mening over blijven verschillen. Ik denk dat 35.000 leden meer oren hebben voor wat 'bevolking wil (en nodig heeft) dan één partijleider.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 sep 2010, 13:35

RutgerK schreef:Daar zullen we altijd van mening over blijven verschillen. Ik denk dat 35.000 leden meer oren hebben voor wat 'bevolking wil (en nodig heeft) dan één partijleider.
als ze er nu ook eens wat mee deden...
als je oren hebt maar je hebt er geen oren naar wat de bevolking wil schiet het nog niet op...veel lui zitten daar voor zichzelf helaas.

Plaats reactie