Shelby Supercars: SSC
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Shelby Supercars: SSC
In Amerika is een bedrijfje genaamd Shelby Supercars, nee, geen familie van Carrol Shelby.
Deze hebben een veyron- killer ontwikkeld.
ik noem:
1000+ pk, top: 440 km/u, en nog veel meer astronomische waarden
[img:600:450]http://www.fastdrive.org/ssc/sc8t_3.jpg[/img]
nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=LyRCLIm1jEw
Deze hebben een veyron- killer ontwikkeld.
ik noem:
1000+ pk, top: 440 km/u, en nog veel meer astronomische waarden
[img:600:450]http://www.fastdrive.org/ssc/sc8t_3.jpg[/img]
nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=LyRCLIm1jEw
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Er zijn wel meer van die extreme fabrikanten die claimen dat hun auto's meer dan 400 kunnen halen. Helaas zijn dat dan niet echt bepaalde produktieauto's en melden de scheppers zich ook nooit op Nardo e.d.
Lotec claimd met de Sirius ook een top van meer dan 400km/u wat ook wel moet kunnen gezien de vorm/gewicht van de auto en de extreme specs van de motor. Dik 1300pk en zo'n 1300Nm op een gewicht van onder de 1300kg.
Vector claimde ook al jaren geleden met de AWX-3 dik 400 te kunnen halen. Vermogen 1200pk op zo'n 1500kg.
Lotec claimd met de Sirius ook een top van meer dan 400km/u wat ook wel moet kunnen gezien de vorm/gewicht van de auto en de extreme specs van de motor. Dik 1300pk en zo'n 1300Nm op een gewicht van onder de 1300kg.
Vector claimde ook al jaren geleden met de AWX-3 dik 400 te kunnen halen. Vermogen 1200pk op zo'n 1500kg.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Contacteer:
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Bij zulke snelheden gaat het niet meer om de kg's De grootste tegenstander is de luchtweerstand.ErikKramer schreef:Lotec claimd met de Sirius ook een top van meer dan 400km/u wat ook wel moet kunnen gezien de vorm/gewicht van de auto en de extreme specs van de motor. Dik 1300pk en zo'n 1300Nm op een gewicht van onder de 1300kg.
Vector claimde ook al jaren geleden met de AWX-3 dik 400 te kunnen halen. Vermogen 1200pk op zo'n 1500kg.
-
- Berichten: 5285
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Niels schreef:Bij zulke snelheden gaat het niet meer om de kg's De grootste tegenstander is de luchtweerstand.ErikKramer schreef:Lotec claimd met de Sirius ook een top van meer dan 400km/u wat ook wel moet kunnen gezien de vorm/gewicht van de auto en de extreme specs van de motor. Dik 1300pk en zo'n 1300Nm op een gewicht van onder de 1300kg.
Vector claimde ook al jaren geleden met de AWX-3 dik 400 te kunnen halen. Vermogen 1200pk op zo'n 1500kg.
Was het bij de bugatti niet dat boven de 400 iedere extra km/h een 30 PK nodig had?
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Er zijn wel wat grafieken in omloop waarbij pk krommes worden afgezet tegen luchtweerstand krachten (CW waarde x frontaal oppervlak). De lijn van de luchtweerstand neemt kwadratisch toe dus per km extra kost het niet evenredig veel meer kracht maar dat is al te zien aan het feit dat voor 300km/h ca. 400pk nodig hebt en voor 400km/h ca. 1000pk.
Ik weet nog wel dat een clubsport 959 met 1 buitenspeiegel 317 km/h liep en een 959 met 2 buitenspiegels 312. Allebei met 450pk. De luchtweerstand krachten zijn echt gigantisch
Ik weet nog wel dat een clubsport 959 met 1 buitenspeiegel 317 km/h liep en een 959 met 2 buitenspiegels 312. Allebei met 450pk. De luchtweerstand krachten zijn echt gigantisch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bombadil en 126 gasten