Lexus IS220d tuning opties

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 17 feb 2010, 22:45

Rij sinds kort een Lexus IS220d Business.

Had redelijk wat verwacht van 177pk en 400Nm koppel, zeker na de ervaringen met een '98 BMW 320d @ 163pk 360Nm.

Eerste seconden gebeurt er vrij weinig, daarna komt er vermogen er vrij geleidelijk in. Pas na de 3250 toeren voel je hem redelijk trekken.
Auto is heel erg stil, dus weinig snelheid sensatie :df: , maar ik mis de UMPH van 400Nm!

Weet iemand, of heeft iemand ervaring in chiptuning van deze motor?
Ben vooral opzoek naar het vlot oppakken van de motor.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door duifjes.com » 17 feb 2010, 23:10

Nee....althans ik ben nog geen goede chiptuning tegen gekomen........veel storingen etc....misschien nu wel....jaar geleden niet....hoe dat precies komt geen idee schijnt een technisch aspect te zijn....

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 17 feb 2010, 23:18

duifjes.com schreef:Nee....althans ik ben nog geen goede chiptuning tegen gekomen........veel storingen etc....misschien nu wel....jaar geleden niet....hoe dat precies komt geen idee schijnt een technisch aspect te zijn....
Jacco,

Dank, kom vooral veel powerboxen tegen, maar vertrouw daar niet zo op.
Jij had toch ooit een Avenis D-cat gentuned naar 205pk?? Wat is daar uiteindelijk van geworden?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door duifjes.com » 18 feb 2010, 12:56

Arne schreef:
duifjes.com schreef:Nee....althans ik ben nog geen goede chiptuning tegen gekomen........veel storingen etc....misschien nu wel....jaar geleden niet....hoe dat precies komt geen idee schijnt een technisch aspect te zijn....
Jacco,

Dank, kom vooral veel powerboxen tegen, maar vertrouw daar niet zo op.
Jij had toch ooit een Avenis D-cat gentuned naar 205pk?? Wat is daar uiteindelijk van geworden?

Yup.....zoiets ja waarschijnlijk....en een stapel Nm af en toe hikjes en foutcodes....

Gebruikersavatar
cooldragon
Berichten: 857
Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door cooldragon » 18 feb 2010, 16:00

Levert TRD geen software?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Stéphane » 19 feb 2010, 00:01

Is dit de Arne die ik denk dat het is: zo ja, leuk even wat te horen :thumbup: Alles goed?

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 19 feb 2010, 00:08

Stéphane schreef:Is dit de Arne die ik denk dat het is: zo ja, leuk even wat te horen :thumbup: Alles goed?
Yep!
Dacht, meld me maar weer eens als ik wat redelijks rij :bag:

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Stéphane » 19 feb 2010, 10:42

Hahaha :D Welkom (terug) dan ;)

Marco R.
Berichten: 1684
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Marco R. » 20 feb 2010, 17:06

cooldragon schreef:Levert TRD geen software?
TRD levert alleen de Japanse Markt. Hier had je TTE en dat is nu TMS geworden.
Misschien dat de dealer van Toyota/Lexus misschien iets in het programma heeft?

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 23 feb 2010, 19:28

Hij begint al wat vlotter aan te voelen, mogelijk moest die even los gereden worden.
Maar de _lag_ blijft als je gas geeft.....

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door indobesar » 23 feb 2010, 23:51

Arne schreef:Hij begint al wat vlotter aan te voelen, mogelijk moest die even los gereden worden.
Maar de _lag_ blijft als je gas geeft.....
Vind de diesel van Lexus/Toyota juist erg lineair aanvoelen, netzoals de 320d van BMW en de 2.2cdti van Honda. Trekt goed door toeren en geeft je het gevoel/karakter van een benzinemotor.
Zeker als je uit een VAG diesel komt, kan het traag aanvoelen... :bag:

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 24 feb 2010, 09:37

indobesar schreef:
Arne schreef:Hij begint al wat vlotter aan te voelen, mogelijk moest die even los gereden worden.
Maar de _lag_ blijft als je gas geeft.....
Vind de diesel van Lexus/Toyota juist erg lineair aanvoelen, netzoals de 320d van BMW en de 2.2cdti van Honda. Trekt goed door toeren en geeft je het gevoel/karakter van een benzinemotor.
Zeker als je uit een VAG diesel komt, kan het traag aanvoelen... :bag:
Je hebt helemaal gelijk.
Kom hiervoor ook uit een 1.9TDI op het laatst met een chip van ziptuning.

De VAG diesels hangen meteen aan het gas, even inhalen in de invoegstrook is zo gedaan, terwijl de Lex dan even gaat nadenken en dan rustig het vermogen er in gooit.
Misschien ook een kwestie van wennen.

Wat me opvalt is dat hij pas echt vanaf 3200 toeren gaat lopen, daaronder is het kalm... En je moet dan echt vanaf 2000 het gas er op gooien.

Verbruik giert te pan uit, kom niet onder de 9,2L/100km!

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door duifjes.com » 26 feb 2010, 17:05

Oja andere vraag.....wat is je km. stand? rond de 100.000km moet ie ff een harttransplantatie hebben namelijk ...D-CAT is olieverbruik en plof!

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 01 mar 2010, 10:49

duifjes.com schreef:Oja andere vraag.....wat is je km. stand? rond de 100.000km moet ie ff een harttransplantatie hebben namelijk ...D-CAT is olieverbruik en plof!
Jacco,

De stand staat nu op 128k.

Ben snel nadat ik hem kreeg naar de dealer gereden omdat de motor af en toe stationair flink ratelde, blijkt de versnellingsbak te zijn en tevens een "product-eigenschap" volgens de verkoper; Hij had wel ergere exemplaren gehad!
Daarna even onder de kap gekeken, want de kop was nog wel vaak lek van deze modellen, dat kon je zien door roze afzetting bij de kop. Was gelukkig niet het geval, maar de garantie was wel van 100k naar 150k opgehoogd op de motoren... Het maakte ook niet uit of je hem goed warm reed of niet....
Het onderhoudsboekje even doorgenomen, en hij gaf aan dat al het "vervellende onderhoud" al gedaan was zoals EGR-klep etc..

Afgelopen week nog even teruggereden, aangzien rond de 2750rpm bij vollast de verbruiksmeter wat terug loopt. Deed mij denken aan een kapotte luchtmassameter. Ze konden niets vinden, maar hebben wel de software ge-update.

Olieverbruik hou ik goed bij, want zo te zien heeft de vorige berijder flink wat litertjes olie gekocht. Tot op hede kan ik nog geen verbruik waarnemen.

Al met al valt het me niet mee voor een auto met die kilometerstand. Nog een half jaartje en dan mag die er uit, snel weer naar de duitsers.....

Ps. de radio is echt goud! :popcorn:

Gebruikersavatar
Jurriuit
Berichten: 1020
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:26
Locatie: Zuid-Oost Brabant

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Jurriuit » 01 mar 2010, 18:25

duifjes.com schreef:Oja andere vraag.....wat is je km. stand? rond de 100.000km moet ie ff een harttransplantatie hebben namelijk ...D-CAT is olieverbruik en plof!
Tópblok. Ontworpen door gaspedaalpoppetjes? D4-d wil trouwens ook best olie zuipen.

Enne, ff een harttransplantatie? Eitje toch :bag:

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 02 mar 2010, 13:31

Collega wou heel graag in de Lexus rijden voor één weekje, en is daarna 3 weken op vakantie.

Heb nu een 2008 318D sedan met Xenon, sport-stoelen profi navi :banaan:

Vanochtend belde hij al dat die zijn Bimmy terug wou hebben :shithappens:

Gaat niet gebeuren :df:

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door VLA » 03 mar 2010, 09:55

Arne schreef:Collega wou heel graag in de Lexus rijden voor één weekje, en is daarna 3 weken op vakantie.

Heb nu een 2008 318D sedan met Xenon, sport-stoelen profi navi :banaan:

Vanochtend belde hij al dat die zijn Bimmy terug wou hebben :shithappens:

Gaat niet gebeuren :df:
Vind de lexus echt 10x mooier qua looks, zowel exterieur als interieur, dus snap dat niet echt. Rijd ie echt zo beroerd dan ?

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door duifjes.com » 03 mar 2010, 11:10

VLA schreef:
Arne schreef:Collega wou heel graag in de Lexus rijden voor één weekje, en is daarna 3 weken op vakantie.

Heb nu een 2008 318D sedan met Xenon, sport-stoelen profi navi :banaan:

Vanochtend belde hij al dat die zijn Bimmy terug wou hebben :shithappens:

Gaat niet gebeuren :df:
Vind de lexus echt 10x mooier qua looks, zowel exterieur als interieur, dus snap dat niet echt. Rijd ie echt zo beroerd dan ?
Tuurlijk niet...ding rijdt super.....veel fijner dan een 3-serie!

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Roman » 03 mar 2010, 20:21

cooldragon schreef:Levert TRD geen software?
Zo te zien niet...

http://www.tte.de/cm_lexus_IS220d_250_350.htm

Online
Richardt.
Berichten: 6494
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Richardt. » 03 mar 2010, 20:27

Arne schreef:
duifjes.com schreef:Oja andere vraag.....wat is je km. stand? rond de 100.000km moet ie ff een harttransplantatie hebben namelijk ...D-CAT is olieverbruik en plof!
Jacco,

De stand staat nu op 128k.

Ben snel nadat ik hem kreeg naar de dealer gereden omdat de motor af en toe stationair flink ratelde, blijkt de versnellingsbak te zijn en tevens een "product-eigenschap" volgens de verkoper; Hij had wel ergere exemplaren gehad!
Daarna even onder de kap gekeken, want de kop was nog wel vaak lek van deze modellen, dat kon je zien door roze afzetting bij de kop. Was gelukkig niet het geval, maar de garantie was wel van 100k naar 150k opgehoogd op de motoren... Het maakte ook niet uit of je hem goed warm reed of niet....
Het onderhoudsboekje even doorgenomen, en hij gaf aan dat al het "vervellende onderhoud" al gedaan was zoals EGR-klep etc..

Afgelopen week nog even teruggereden, aangzien rond de 2750rpm bij vollast de verbruiksmeter wat terug loopt. Deed mij denken aan een kapotte luchtmassameter. Ze konden niets vinden, maar hebben wel de software ge-update.

Olieverbruik hou ik goed bij, want zo te zien heeft de vorige berijder flink wat litertjes olie gekocht. Tot op hede kan ik nog geen verbruik waarnemen.

Al met al valt het me niet mee voor een auto met die kilometerstand. Nog een half jaartje en dan mag die er uit, snel weer naar de duitsers.....

Ps. de radio is echt goud! :popcorn:
Hmm, voor mij was Lexus altijd een betrouwbaar merk met hele degelijke auto's. Maar dit verhaal valt me eigenlijk toch wel tegen van een merk als Lexus!

Ik kan trouwens ook maar niet wennen aan de achterkant van de Lexus IS :|

jarno trulli
Berichten: 327
Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door jarno trulli » 04 mar 2010, 00:01

kennis van me rijdt een IS250 en ik moet vind dat dan wel een hele fijne auto, het enige wat me nogal tegenviel was de ruimte achterin. een kind heeft nog moeite om zijn benen kwijt te kunnen. maar ik vind motor/bak stuurgevoel en geluid een erg fijne combinatie.

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 08 mar 2010, 16:24

duifjes.com schreef:
VLA schreef:
Arne schreef:Collega wou heel graag in de Lexus rijden voor één weekje, en is daarna 3 weken op vakantie.

Heb nu een 2008 318D sedan met Xenon, sport-stoelen profi navi :banaan:

Vanochtend belde hij al dat die zijn Bimmy terug wou hebben :shithappens:

Gaat niet gebeuren :df:
Vind de lexus echt 10x mooier qua looks, zowel exterieur als interieur, dus snap dat niet echt. Rijd ie echt zo beroerd dan ?
Tuurlijk niet...ding rijdt super.....veel fijner dan een 3-serie!
Diesel is gewoon niet besteed aan de Aziaten!

Ik geloof meteen dat de IS250 in welke config dan ook een geweldie auto is, maar de IS220d valt tegen in alle opzichten.
Alleen qua looks wint die het van de standaar 3 serie, dan wel verlaagd en met grotere velgen dan de 16" die er nu onder zitten.

Collega rijdt nu 1:10 of 10L/100, totaal on-economisch.

Anyway, ben blij met de 3 voor de time being.
Lexus was vanochtend bijna afgeschreven met 60km/pu in een flauwe bocht. Auto er voor niets aan de hand, lexus vreselijk veel onderstuur en gleed zo de berm in. Gelukkig niets gebeurt, behalve veel schrik bij de collega! Banden had ik al laten controleren omdat die veel onderstuurde, maar daar was niets mee aan de hand en had nog genoeg profiel.

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 07 apr 2010, 21:50

Heb even 2 filmpjes gemaakt van het geratel in de versnellingsbak.



En vanavond



Deze vallen nog mee, is af en toe veel erger!!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Dennis Cavallino » 09 apr 2010, 14:12

Ook toevallig dat jij hier weer post, ik moest toevallig aan je denken, want ik moet vanavond naar NTB.

Volgens mij ga je deze Lexus niet lang houden. :df:

Arne
Berichten: 106
Lid geworden op: 08 feb 2006, 16:54

Re: Lexus IS220d tuning opties

Bericht door Arne » 15 aug 2010, 11:47

Hoopte dat hij er in september uit kon, maar blijkt dat ik hem tot 160k moet oprijden.

Verbruik is en blijft legendarisch hoog, en is niet onder de 8.0 L de 100 KM te krijgen. Gemiddeld 8,5L

Gisteren dagje Oldtimer Grand Prix op de Nurnburgring gedaan, op het eerste stukje snelweg onderweg naar huis de 255 op de teller aangetikt. GPS gaf 243 aan. Theoretische top is iets van 350kmpu, want het blok draait dan maar 3600 toeren.

Wel berg af, wind mee en bukkend :clap:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 gasten