In de beschrijving staat ie wel (ic 350*600*100). Op de foto kan ik 'm ook even niet vinden, maar goed er mist een stukje zicht doordat de motorkap naar voren open scharniert.peter87 schreef:apart ook trouwens dat bij die witte s50 turbo m3 geen intercooler is gemonteerd, als je zulke bedragen gaat uitgeven zou een intercooler er toch wel bij kunnen lijkt me? het is natuurlijk ook wel een welkome winst die koude lucht
E30 conversies en andere BMW, pre 1991, modellen
- Joy
- Berichten: 10880
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Mwoa, geen IC...peter87 schreef:(...) geen intercooler is gemonteerd (...)


-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
haha ik kon het me al zo slecht voorstellen dat er geen monster van een IC op zat. deze foto maakt een hoop duidelijk haha
wat een gaaf apparaat zeg dat ding! mooi verzonnen ook dat Non-traction-racing

wat een gaaf apparaat zeg dat ding! mooi verzonnen ook dat Non-traction-racing

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zow....das nog een redelijk grote ook, ik zag hem wel wat door de bumpert, maar mooi weggewerkt.
wel jammer bij de achterbumper links dat ie daar wat wobbelt en niet mooi sluit?
verder een super ding.
wel jammer bij de achterbumper links dat ie daar wat wobbelt en niet mooi sluit?
verder een super ding.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Op de voorpagina van e30.de staat er weer eentje. Dakloos, dik en niet te koop...






E30 344i Cabrio
Motor: M62 B44 (Automatik) jetzt 6 Gang Getriebe.
Komplett neu abgedichtet
Kardanwelle wurde extra dafür gefertigt.
Differential 2,93, 40%Sperre, neue Lager, Dichtungen usw. (Vielen Dank an Matthes Racing)
Einstellbare Hinterachse
H&R Gewindefahrwerk
Bremsen: VA E46 M3 Bremsscheiben
HA E46 328i Bremsscheiben Zimmermann,
4 Kolben Sattel vom Porsche Cayman S VA/HA
Adapter Marke Eigenbau
Nachgerüsteter Ölkühler
Krümmer Eigenanfertigung aus Edelstahl
Kat Original E39 V8
Endtopf Supersport
Wasserkühler E30 325 Klima
E36 Lenkgetriebe
Reifen sind VA 7,5x17 215/40
HA 8,5x17 245/35
Felgen vom BMW Z3
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
inderdaad, lekker dik...
zijn dan die wielkast-randen ook wat uitgetrokken?
zijn dan die wielkast-randen ook wat uitgetrokken?
- Adje ///M3
- Berichten: 3340
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
- Locatie: Golfke
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Ik werd getipt dat mijn oude M3 weer te koop staat:
http://auto.marktplaats.nl/bmw/36329330 ... ind=1&fs=1
Km-stand zal waarschijnlijk niet kloppen. Deze stond al geruime tijd stil!
http://auto.marktplaats.nl/bmw/36329330 ... ind=1&fs=1
Km-stand zal waarschijnlijk niet kloppen. Deze stond al geruime tijd stil!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
beetje prijzig maar wel apart deze E21 Alpina B6 maar met M5 techniek conversie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1



http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Zum Verkauf steht ein in dieser extrem hochwertigen Qualität und Sorgfalt wahrscheinlich weltweit einmaliger Umbau eines BMW E21 auf M5 Technik mit ca. 350 - 400 PS. Das Fahrzeug wurde quasi von der Rohkarosse mit teuersten Teilen (z.B. Alpina, Tarox Bremsanlage,etc.) neu aufgebaut und hat seitdem erst ca. 26 TKM gelaufen. Dementsprechend ist der Gesamtzustand ! Natürlich absolut rostfrei, da sehr aufwendig hohlraumkonserviert ! Bei den Fahrleistungen kann er mit denen eines Porsche 911 neuester Bauart locker mithalten ! Die Fahrleistungen dieses Ferrari Killers sind exorbitant ! Bei ernsthaftem Interesse von solventen Interessenten versende ich gerne ein umfangreiches Dossier bezgl. der aufwendigen Umbaumaßnahmen. Es existiert ein dem Preis entsprechendes, ebenfalls sehr aufwendiges Sachverständigenwertgutachten aus 12/2008. Bitte keine Probefahrer und Bildersammler !
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
D'r zit een e30 dashboardje in... Opvallend, maar had voor mij niet gehoeven.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Weer eentje uit Zweden... Zo goed mogelijk vertaald




BMW E30 RB25DET (skyline) -89
Draait nu op 1,0 bar ongeveer 400 pk, blok moet 1,5 bar aan kunnen.
* rb25det (Skyline R33)
* t04e hybride, goedkope Chinese import, goed voor 520 pk
* Tomie poncam 256x8, 5
* 650cc injectoren
* Race vliegwiel
* 80mm gasklep
* 50mm dump valve
* Megasquirt computer
* Grote IC met alu buizen
* Walbro 255 pomp in de tank
* 5 spec koppeling
* Zelf gebouwd cardan
* E30 325 diff met 100% sper
* PowerFlex diff ophanging
* org remmen met nieuwe blokken
* tecnix 65/60 verlaging
* millway topmounts achter
* E36 stuurhuis
* Bilstein schokdempers achter
* 3" inch uitlaat met 100 cells racekat & 1 demper
* Turbodruk, olietemp en oliedruk meter
* Hydraulische handrem
* Auto wordt afgeleverd op 15", plus wat reservewielen
De radiator lekt een klein beetje in één hoekje...
55.000 SEK = +/- € 5.800 EUR
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zow...dat moet ook een aardig ombouw projeckt zijn geweest... 

-
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 13 aug 2007, 02:19
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
dikke slee !GTRene schreef:beetje prijzig maar wel apart deze E21 Alpina B6 maar met M5 techniek conversie.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1
Zum Verkauf steht ein in dieser extrem hochwertigen Qualität und Sorgfalt wahrscheinlich weltweit einmaliger Umbau eines BMW E21 auf M5 Technik mit ca. 350 - 400 PS. Das Fahrzeug wurde quasi von der Rohkarosse mit teuersten Teilen (z.B. Alpina, Tarox Bremsanlage,etc.) neu aufgebaut und hat seitdem erst ca. 26 TKM gelaufen. Dementsprechend ist der Gesamtzustand ! Natürlich absolut rostfrei, da sehr aufwendig hohlraumkonserviert ! Bei den Fahrleistungen kann er mit denen eines Porsche 911 neuester Bauart locker mithalten ! Die Fahrleistungen dieses Ferrari Killers sind exorbitant ! Bei ernsthaftem Interesse von solventen Interessenten versende ich gerne ein umfangreiches Dossier bezgl. der aufwendigen Umbaumaßnahmen. Es existiert ein dem Preis entsprechendes, ebenfalls sehr aufwendiges Sachverständigenwertgutachten aus 12/2008. Bitte keine Probefahrer und Bildersammler !
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
naar aanleiding van de Z3 coupe V10 (die behandeld wordt in het bmw porno draadje) weer wat moois gezien, deze rus heeft ook nog een e30 omgebouwd naar een S62, oftewel de e39 V8 met 400 pk erin gelepeld!
lijkt me een beest om te rijden!
http://www.denislavshishev.com/car/bmw- ... 8-project/
check hier voor alle foto's van de verbouwing.
lijkt me een beest om te rijden!
http://www.denislavshishev.com/car/bmw- ... 8-project/
check hier voor alle foto's van de verbouwing.
- Bijlagen
-
- 08_027.jpg (43.99 KiB) 2583 keer bekeken
-
- 11_011.jpg (72.58 KiB) 2583 keer bekeken
-
- 11_004.jpg (69.9 KiB) 2583 keer bekeken
-
- 11_012.jpg (78.32 KiB) 2583 keer bekeken
Laatst gewijzigd door peter87 op 06 aug 2010, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- JurT
- Berichten: 575
- Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Wow mijn ultieme droom bmw is dat ^^! Een e30 m3 dtm replica met het s62 blok, yummie.
Die Alpina met het s38 blok is ook bruut. Wel een groot verschil qua pk schatting in die ad. 350~400pk.
Wat ik me nou afvraag, hoe past die e39 m5 cockpit nou in een e30 dashboard of hoe is dat dan passend te maken?
Die Alpina met het s38 blok is ook bruut. Wel een groot verschil qua pk schatting in die ad. 350~400pk.
Wat ik me nou afvraag, hoe past die e39 m5 cockpit nou in een e30 dashboard of hoe is dat dan passend te maken?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.


een gewone E30 tot extra brede M3 ombouwen en dikke V8 erin maar dan ook meteen alles verstevigen, ik zat net aan de achterbrug te denken zouden ze dat verstevigd hebben zie ik de foto's, volgens mij zit dit hele ding eronder

kiek dahn gaaf.
foto nr 71
das wel wat steviger

die V10 Z3...hey ik kan upgraden

http://www.denislavshishev.com/car/bmw-z3-v10.html
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
WAT een lelijk ding die E30......
Gatverdamme wat een wansmaak die velgen!
Gatverdamme wat een wansmaak die velgen!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
velgen ben ik wel met je eens, maar verder een meesterwerk qua ombouw en sterker maken, kijk die achterbrugErik Stoffelsen schreef:WAT een lelijk ding die E30......
Gatverdamme wat een wansmaak die velgen!

en eindelijk zie ik het nu ook bij de Z3 M coupe, hebben gewoon de complete achterbrug e.d. eronder gehanden en het chassis dus sterk aangepast, geweldig

vanaf foto 229...de achterkant van die aangepaste Z3 M damn daar droom ik van zo'n onderbouw.
http://www.denislavshishev.com/car/bmw-z3-v10-project/
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
GTRene schreef:wat een project weer
![]()
een gewone E30 tot extra brede M3 ombouwen en dikke V8 erin maar dan ook meteen alles verstevigen, ik zat net aan de achterbrug te denken zouden ze dat verstevigd hebben zie ik de foto's, volgens mij zit dit hele ding eronder![]()
ja, volgens mij is dit de hele achtertrein van een e39 m5, wel knap eronder gebeund idd.
en als ik de foto's van de z3 zag hebben ze daar hetzelfde trucje gedaan, die originele ophanging is namelijk bijna hetzelfde als van een e30 en uitwisselbaar.
edit: ja je was me al voor idd. meesterlijk project wel! allebei trouwens haha
@ erik:
het gaat hier niet zo zeer om dat het mooi is, het is meer gewoon een bruut project. alleen al doordat ie 2 verschillende setjes velgen heeft zegt al genoeg over waar deze auto voor gebruikt wordt. duidelijk functie over vorm....., maar ze zijn idd lelijk

zou natuurlijk ook zonde zijn om bijvoorbeeld met BBS lemans ofzo te gaan racen......
-
- Berichten: 18971
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Project kan bruut zijn; maar daar krijg je nog geen smaak mee..... 

-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 18 jun 2010, 15:00
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
haha nee voor smaak kijk k liever naar prachtige originele bmw motorsport modellen, met name de e30 m3 in een van de vele uitvoeringen met een mooi setje velgen en voor de rest lekker origineel.Erik Stoffelsen schreef:Project kan bruut zijn; maar daar krijg je nog geen smaak mee.....
als k er daar weer eentje van tegenkom zal ik m posten!

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
weer zo'n prachtige E30 m3 met 3.8 M5 motor te koop...leuke prijs voor gebodene vind ik. 20.000,- euro en 340pk
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1





mooi strak ding zo te zien
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1
Der Preis ist nicht mehr verhandelbar.Verkaufe hier meinen liebevollen aufgebauten BMW M3 mit einem E34 3,8 l M5 Motor.Reines Sommerfahrzeug,kein Regen.Sämtliche Anbauteile legal eingetragen.Der Grund des verkaufes ist,daß sich der erste und zweite Gang nicht mehr schalten lassen.Alle anderen Gänge lassen sich ohne probleme durschalten.Fahrzeug ist angemeldet und kann ohne weiters Probe gefahren werden.Der Motor wurde revidiert und läuft 1A.Das Fahrzeug steht auf BBS Le Mans 8,5 x 18 vorne und 10 x 18 hinten.Der Felgenstern ist in Gold.KW Gewindefahrwerk Variante 3. Überrollkäfig in Alu poliert (Kreuz). Recaro Speed Sitze.Brembo Bremse vorne. Karbonablage und näheres am Telefon
mooi strak ding zo te zien

- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Alleen wegrijden is lastig als de 1e en 2e versnelling kapot zijn.



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Tristan schreef:Alleen wegrijden is lastig als de 1e en 2e versnelling kapot zijn.![]()



zal mij benieuwen wat er dan met die 1 en 2 aan de hand is...echt kapot of de link nie goed afgesteld of slijtage daaro?
- Tristan
- Berichten: 13434
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
Denk gewoon bak verrot. Zal geen goedkoop grapje zijn, een gereviseerde 5-bak van een E34 M5.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 conversies and other BMW pre 1991 cars.
zou daar, stel dat die bak echt kaput ist...ook een andere bak zo op passen, dus plug and play?
denk aan de M coupe/roadster 5-bak? of misschien een 6-bak?
denk aan de M coupe/roadster 5-bak? of misschien een 6-bak?