@Elise, die reactie krijg je na een offerte ook. Alleen dan ben je er al zoveel tijd aan kwijt (dat geld voor zowel leverancier als klant).
@SteV6, ik zeg ook niet dat je moet stoppen met maatwerk leveren als je (ook) online gaat verkopen. Misschien moet ik het iets beter voorkouwen allemaal
Het gaat in ons geval om een redelijk rechttoe rechtaan wand. Een "systeemwand" is in den beginne weinig maatwerk aan, omdat het allemaal vaste onderdelen zijn. Daarom zie je op
http://www.plafondwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ook een nette, duidelijke en transparante prijs. Datzelfde geldt ook voor airconditioning bij
http://www.toshiba-airco-dealer.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of een webshop bij
http://www.mijnwebwinkel.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Diezelfde transparantie zie je trouwens ook terug in het geval van auto's bij
http://www.audi.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, keukens bij
http://www.mandemakers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, eletronica bij
http://www.bobshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;. Ook zie je het terug in gordijnstof bij bijvoorbeeld
http://www.kwantum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, bedden bij
http://www.beterbed.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, interieurdesign via
http://www.ikea.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of tuininrichting bij tuinmeubels.nl.
Maar van aaaaaaaaaaal die verschillende soorten producten en bedrijfstakken waar maatwerk mogelijk is, is een wandsysteem het enige wat niet online zou kunnen?
Nee. De "wandsysteembranche" is nog niet volwassen genoeg om de kracht van online verkoop en internet in zijn algemeen te accepteren. Kwestie van tijd en dat heeft niets te maken met wel/geen maatwerk en afspraken om langs te komen te "verplichten".
Online verkoop sluit maatwerk niet uit.